Hoi allemaal,
Kom net terug van fitness, heerlijk is dat toch soms!! Heb net 3 weken gemist omdat onze instructrice op vakantie was. Nu dus weer voor het eerst aan de slag geweest. Zit dan ook met een rood gloeihoofd achter de computer. Moe, maar voldaan!!
Hier alles goed met iedereen?
Wawa, dat klinkt toch wel spannend hoor! Tuurlijk kun je nog alle kanten op, maar moe zijn kan ook een signaal zijn van… :dance: … !! Maar, je moet eerst inderdaad nog even afwachten. 'k Hoop het wel voor je.
Poeh, hoe gaat het inderdaad met jou? Patricia vroeg het ook al, maar ik doe het gewoon ook nog een keer.
Patricia, ook ik vind het allemaal best wel heftig klinken. Maar, zolang jij er zelf prima mee om weet te gaan is het toch goed!!! Fijn dat je zo’n instelling hebt! En die extra controle’s zullen dan inderdaad vast geen straf zijn. Dat is best juist wel leuk!
Ondertussen heb ik last van allerlei kwaaltjes zoals zere buik en zere borsten. Erg vervelend is dit omdat het eigenlijk nergens op kan duiden. Zwanger is totaal onmogelijk, klachten voor een opkomende ongesteldheid kunnen het ook nog niet zijn, dan zou het dus bij mijn eisprong moeten horen? Maar dan heb ik er wel heel vroeg en heel lang last van, het is namelijk al op dag 8 begonnen. Ach, het is gewoon vervelend maar we gaan vrolijk verder.
Wat een verhaal weer. 'k Zal snel iemand anders het woord geven…hoop ik!
Liefs Til
In november zwanger van een jongen…zegt de pendel van Poeh… :shock: Da’s snel! Of heb je het dan over volgend jaar?! Nog hartstikke bedankt he, Poeh! :-* Leuk om dat achter de hand te hebben. We hebben eergisteren toevallig erg lekker geklust, dus wie weet. Alleen was dat al ná m’n eisprong; volgens mij dus niet optimaal qua vruchtbaarheid. Maarja, ik weet ook nog niet helemaal wat m’n cyclus is. Hoorde vandaag van een oudcollega dat ze in april haar laatste pil slikte en in mei zwanger was. Het kán, meiden!!
Hoop dat het goed gaat met iedereen. Ga morgen nog een keer goed lezen en reageren. Ben erg moe en wil nog verder Kokken.
Toedeloe!!
Tsjonge mamalena, dat zijn nog eens goede berichten!!
In november zwanger van een jongen! Dat zou super zijn :dance:
Succes nog met KoKKen en we spreken je wel weer. Als je er aan toe bent (je was zo moe) welterusten.
Liefs Tilly
Wawa ik hoop dat de rode duiveltjes bij jou niet zullen komen en dat jou gevoel helemaal gelijk krijgt.
Tilly, al weer wat uitgerust na het fitnessen?
Mamalena, ik hoop echt dat de pendel het goed had…
Patricia, ik moet zeggen dat ik het ook erg heftig vind klinken wat jij hebt meegemaakt en ik vind het een hele goede zaak dat ze jou extra in de gaten zullen houden als je zwanger bent.
Zelf blijf ik van tijd tot tijd duizelig en ik heb ook nog steeds droge ogen, niks veranderd dus…
Toch heb ik niet het idee dat ik zwanger ben…
Ik hoop ook dat je in alle pendels gelijk had, allemaal goede berichten toch? Ik ben al helemaal aan het fantaseren over mijn zoon. Ik draai echt een beetje teveel door geloof ik
Tsja, wat mij is overkomen is voor mij nu heel normaal en hoort gewoon bij mij leven, maar ik snap dat het voor buitenstaanders wel een schokkend verhaal is. Maar ik ben absoluut niet zielig ofzo hoor!
Ik ben nog steeds aan het werk. Moet nog tot half 2… Gelukkig is het niet zo druk en kan ik dus ff hier spieken. Ben wel een beetje moe aan het worden…
Liefs, Patricia
:oops: Ik heb net al m’n pb’s per ongeluk weggegooid… Ik had er eentje van Mamalena met een aanvulling voor het lijstje (als ik het goed heb?)… wil je hem opnieuw sturen? Sollie…
@patricia26 wrote:
Soms heb je gewoonweg ook geen tijd om te reageren en wil je misschien wel je verhaal doen, so be it…Niemand die je raar aankijkt hier hoor :-*
Behalve ik dan… maar dat komt door m’n nieuwe lenzen. Ik heb een nieuw type en daar moet ik nog even aan wennen, het lijkt of er een randje niet goed zit en daar ga ik héél raar van kijken haha :mrgreen:

@patricia26 wrote:
Natuurlijk zal ik met een meisje net zo gelukkig zijn hoor, begrijp me niet verkeerd!
Ik snap je helemaal hoor! Ik had dat met m’n eerste zwangerschap: ik zei altijd maar “als ik nu naar de winkel ging om een kindje te halen dan kwam ik met een meisje thuis” M.a.w. als ik de keuze had, dan ging ik voor een meisje. Maar een jongen was nét zo welkom geweest hoor. De meidendingen leken me alleen een leuk extraatje (ik heb nou eenmaal meer met Barbies dan met piratenschepen hihi en dan het getut met speldjes en jurkjes en zo… terwijl Isabel meestal een broek aan heeft maar goed) Nu heb ik voor een volgende totaal geen voorkeur. Een jongen lijkt me heel leuk omdat je dan van allebei ééntje hebt en ook de jongensdingen mee kan maken (voor zover er eigenlijk sprake is van jongens/meisjesdingen… voor hetzelfde geld vindt Isabel Barbies later stom hihi) En Jeroen zou een jongen nu wel heel leuk vinden. Maar een meissie is misschien leuker als speelkameraadje voor Isabel. Ach (zal ik de dooddoener erin gooien?

Jeetje, Patricia, ik lees net over je gezondheid. Dat is ook niet niks zeg, een hartinfarct op zo’n jonge leeftijd! Schrikken hoor. Ik vind het ook knap hoor hoe je daarmee omgaat!
Och ja en dat mannen soms van een heel andere planeet lijken te komen… dat wist ik wel hihi Jeroen weet wel dat ik forum maar verder vertel ik hem niet zoveel over de inhoud van onze gesprekjes hier. Dat vindt 'ie vast niet zo interessant haha hij heeft het meer op real life vriendschappen geloof ik :mrgreen: en snapt niet zo goed dat je van alles kunt delen met mensen die je nauwelijks kent. Wat betreft zijn meeleven: hij is best wel bezig met deze zwangerschap hoor. Hij heeft het er steeds over dat dit zijn zoon gaat worden haha want voor een huishouden met alleen maar dames om zich heen is hij een beetje huiverig hihi hij wil een medestander :mrgreen: Alleen gisteravond hadden we ruzie om iets onbenulligs en dan slingert hij in z’n kwaadheid iets als “nou ik weet niet zo zeker of ik nog wel een tweede wil als het zo moet” naar m’n hoofd :evil: Daar ben ik dus best wel link om want zoiets moet je erbuiten laten. Maar ja we roepen waarschijnlijk in onze kwaadheid allemaal wel eens dingen die we niet menen omdat we juist wÃllen kwetsen of zo… Maar toch, GRR… :naughty:
Weet je wat ik gedaan heb? Ik heb in Isabels kamer (de kamer die “later” babykamer blijft… Isabel krijgt dan een ander kamertje) een la ingericht als babyla :mrgreen: Daar ligt alvast een mutsje dat we voor het nieuwe kleintje hebben gekocht (samen met een broekje en truitje, maar die hangen tussen Isabels kleertjes) en een voorbarig ingekocht babyboek en allerlei monstertjes en foldertjes van een beurs. En volgende week ga ik met m’n moeder naar de Jonge Gezinnen Beurs dus daar wordt die la vast alleen maar voller van. :mrgreen:
Hmm… ik ga maar weer eens aan het werk. Ik zit hier alweer veel te lang stiekem te gluren.
Haha, ik heb juist met met de ‘jongensdingen’. Stoere sportschoenen en petjes en spijkerbroeken
Tuttelen met jurkjes en speldjes is juist niks voor mij! Maargoed, als ik een dochter krijg zal ik haar echt niet als jongen kleden hoor
Mijn moeder hoopt wel dat het een meisje wordt. Ze heeft nu 1 kleinkind, dat is de zoon van mijn zus.( nu 7 maanden) Ze zegt ik wil zo graag rokjes en majootjes kopen
Voor mijn vriend maakt het helemaal niets uit zegt hij. Alleen als het een jongen is wil hij hem naar naar overleden vader vernoemen.
Ik ben vandaag weer lekker vrij, maar daar staat tegenover dat ik in het weekend moet werken.
Liefs, Patricia
Van mijn eerste dacht ik dat het een jongen werd, maar nee een heuze meid. Nu met de tweede lijkt het me leuk om een jongen te krijgen maar een meid vind ik ook best, het maakt me niet zoveel uit, ook al lijkt het me zo stoer om later een grote lange zoon te hebben… :oops: Maar ja we zien wel, de man bepaald het geslacht zeggen ze…
‘Een man bepaald het geslacht’ Inderdaad! En sinds ik mijn vriend dat heb verteld zegt hij dat het hem niks uitmaakt
@patricia26 wrote:
‘Een man bepaald het geslacht’ Inderdaad! En sinds ik mijn vriend dat heb verteld zegt hij dat het hem niks uitmaakt![]()
![]()
Haha en die van mij zegt juist “Precies! Vorige keer heb ik een meisje gemaakt, nu maak ik een jongen!”

ech jongen of meisje beiden zijn leuk en voor mij ouders zal het niet uitmaken want die hebben al een kleindochter en een kleinzoon en voor mijn schoonouders…tja ik wil absoluut niet dat die weten dat ik met de pil gestopt ben.
Mijn schoonmoeder is een schat alleen zit ze vreselijk onder de plak en mijn schoonvader nou ja laten we het er op houden dat hij erg dominant is en niks is belangrijk behalve hemzelf.
De kleinkinderen die mijn schoonouders al hebben daar komen ze al nooit en dat plus het feit dat ik niet een gewaardeerde aanwinst voor hun familie was, maakt dat ik zeker weet dat ik van hun kant echt niks hoef te verwachten
Mijn vriend wou eerst altijd als wij een jongen kregen die vernoemen naar zijn vader, maar daar is nu gelukkig geen sprake meer van…
Hoi meiden,
Ik zal ook nog even mijn verhaaltje doen over de jongen/meisje wens.
Bij ons in de familie zijn er van mijn kant bijna allemaal jongens en maar één meisje. Iedereen hoopte dus eigenlijk dat ik m’n nichtje wat zou helpen door toch voor een meisje te zorgen. Zelf leek me dat ook wel, maar ook een jongen leek me wel gaaf! Met andere woorden, ik slingerde heen en weer tussen een jongen en een meisje. Maar, we kregen een jongen.
Nu dacht ik dat ik dan nu graag een meisje wilde, maar ik geloof dat het me ook die keer niet zo heel veel uitmaakt. Misschien héééél stiekem een meisje? :oops:
Maar, waar hebben we het eigenlijk over! Eerst maar eens zorgen dat we zo’n kleine in onze buik krijgen. Dat lijkt me nu dan toch eerst het belangrijkste.
Hoe gaat het met de ‘kwaaltjes’ dames. Beginnen jullie het idee te krijgen dat je misschien zwanger bent?!
Ik ga eens even naar mijn mannetje toe. Probeer hem te laten slapen zonder speen, maar hij blijft toch nog wel erg rumoerig. Tips van jullie om hem het slapen met speen langzamerhand af te leren?
Ik spreek jullie wel weer.
Liefs Tilly
Ik heb vandaag zo’n stekende pijn in mijn buik, links onderin. Zou de ovulatie wel zijn…alhoewel, ik heb al wel van dat slijm verlies gehad(Sorry :oops: ). Dus zou het dan toch de innesteling zijn? Stom he dat je je vanalles wat je voelt je gaat afvragen wat het wezen zou, haha
Nu ff over de kinderen jongen/meisje, tot nu toe gaat het met mij en zussena ls volgt: Mijn oudste zus heeft 1 jongen en 1 meisje, toen kreeg mijn zusje een jongen, ik een meisje, mijn zusje weer een jongen en dus zou het goed kunnen (50% kans ) dat ik weer een meid krijg…
@Chrisje wrote:
Ik heb vandaag zo’n stekende pijn in mijn buik, links onderin. Zou de ovulatie wel zijn…alhoewel, ik heb al wel van dat slijm verlies gehad(Sorry :oops: ). Dus zou het dan toch de innesteling zijn?
:oops: Nu ga ik er even lekker op door, maar dat slijmverlies, volgens mij heb ik dat nooit?? :shock:
Wel gewoon afscheiding, maar dat is wittig en niet slijmerig. Wat nu??
Jee, Poeh, ben je zo’n draak dan, dat je niet als aanwinst wordt gezien? Maar zonder gekheid: da’s wel vervelend natuurlijk.
Ojee en jouw mannetje moet minderen met de speen, Tilly… tips heb ik niet. Bij Isabel ging het vanzelf, maar ja… die is uit zichzelf toen overgegaan op haar duim en dáár komt ze helemaal zo makkelijk niet vanaf natuurlijk… :roll:
Nou jongens, ik ga aan de warme chocomel met een stukje speculaas dusseh… ik sla jullie slijmverhalen even over hoor hahaha :mrgreen:
Nou Tilly, dan kunnen we elkaar de hand geven want mijn meisje krijgt sinds zaterdag geen fop meer en o wat een huilpartijen bij het slapen. Ze kreeg hem alleen nog in bed en die is er nu dus af, echt drama. Maar we houden stug vol en ik doe maar net of ik haar niet hoor. De eerste paar dagen huilde ze nog heel lang dan ging ik om het kwartier/20 minuten bij haar kijken, maar daar raakte ze aan gewent dus nu kom ik helemaal niet meer…Ze huilt trouwens steeds minder :lol: Wat nog het allerlastigste is is dat ze 's morgens nu me gaat roepen om half 7…vreselijk :? , had net een ritme gemaakt van half 8 eruit en dat vond ik dus al flink van mezelf
, ik ben niet zo’n vroege vogel…hopen maar dat dit tijdelijk is. Eerder lag ze gewoon tot een uur of half negen/negen in haar bedje te slapen…gaap…
Sterkte dus Tilly…
Hoi dromer,
Dank je wel voor je reactie op mijn verhaal. Misschien begin ik ook wel te vroeg met weghalen van de speen, maar ik ben bang voor een nog groter speendrama als hij ouder is.
Ben straks maar gewoon naar hem toe gegaan om hem z’n speen weer te geven en kort daarna sliep hij. De poging kwam ook eigenlijk spontaan in me op, maar nu zal ik eerst eens met manlief overleggen.
Het kwam nu eigenlijk ook niet zo goed uit om er mee te beginnen, want morgen kan ik het al niet consequent doorvoeren. Dan ga ik op naar m’n vriendin en daar moet hij dan ook slapen. Om hem dan daar de hele middag te laten huilen :think:
Ik probeer het gewoon weer eens een keer als ik er echt zelf ben en hij niet op kdv of bij oma is. Dan kan ik het dus 5 dagen achtereen conseguent volhouden. Wie weet komt hij er dan een keer vanaf.
Hoe is het met de andere meiden?
Pino, met jou gaat het wel goed als ik zo je berichtje lees, toch? Ik heb stiekem wel eens gehoopt dat meneer over ging op z’n duim, maar meteen daarna dacht ik dat je dat dan ook weer af moet leren. Succes wanneer jij zover bent met je kleine meid
(Zal nog wel even duren toch, kun je alvast moed verzamelen )
Met alle andere meiden ook alles goed?
Groetjes
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar… ik heb zelf tot m’n achttiende ongeveer geduimd… dusseh… voorlopig mag Isabel ook nog wel even van mij hoor. Zolang ze niet de hele dag met die duim in haar mond staat en het alleen is als ze heel moe is of echt gaat slapen…
Wat zijn eigenlijk jullie plannen voor het weekend (dat van mij begint binnen niet afzienbare tijd, vandaar :mrgreen: )
Vanavond ga ik met een vriendin de stad in. Eerst een hapje eten, daarna naar de film. Morgen ga ik op de dag weer even met m’n moeder (en Isabel natuurlijk) op stap (we weten nog niet waarheen) en zaterdagavond ga ik met Jeroen eten en daarna naar een optreden van de band van Jeroens oom. Zondag gaan we met ons drietjes naar een collega van mij en haar gezinnetje. Ze zijn pas geleden verhuisd en we zouden nog altijd een keertje afspreken met de mannen en kids erbij. We krijgen het dus nog druk! (Dan weten jullie het als ik het hier even laat afweten) :mrgreen:
@pino wrote:
Jee, Poeh, ben je zo’n draak dan, dat je niet als aanwinst wordt gezien?Maar zonder gekheid: da’s wel vervelend natuurlijk.
Om eerlijk te zijn heeft mijn schoonfamilie een paar hele rare redenen om mij niet te mogen.
de eerste: iedereen die geen direkte familie is, is minder dan hun :shock:
Dit houd in dat ook de partners van de andere kinderen van mijn schoonouders niet deugen en onderling vinden de zussen van mijn vriend elkaars partner ook niet deugen :?
de tweede reden is zo mogelijk nog stommer… mijn vader is een leerkracht en iedereen weet natuurlijk dat die niet deugen :doh: en omdat mijn vader leerkracht is deug ik ook niet :eh:
In het begin heb ik heel erg mijn best gedaan om aardig te blijven, maar er zijn vooral door zijn zussen zoveel geintjes en gemene opmerkingen achter mijn rug om uitgehaald en gezegt dat ik een 2 jaar geleden er echt schoongenoeg van had.
Ik heb tegen mijn vriend gezegt dat het altijd zijn familie zal blijven en dat ik hem nooit zal tegen houden om naar hun toe te gaan en zolang ze mij in mijn eigen huis met respect behandelen mogen ze hier ook komen, maar ik zet daar nooit weer een voet over de drempel.
Gelukkig geeft mijn vriend mij gelijk en hij zegt zelf ook dat hij veel meer aan mijn familie heeft dan aan de zijne, maar toch vind ik het triest dat het in een familie zo moet gaan… ik ben dat van huis uit gewoon heel anders gewend.
Hoi,
Pino, jij krijgt een gezellig druk weekend!!!
Ik denk dat het hier een beetje saai gaat worden.
Morgen ga ik naar mijn vriendin samen met de kleine man en dat is eigenlijk het enige leuke vooruitzicht.
Zaterdag is meestal een dag dat manlief van alles en nog wat te doen heeft. Ik ga dan ook altijd maar gewoon aan de was en draai de dag zoals altijd.
Zondag is bij ons een dag van kerkgang en veel op visite gaan. Voor we het weten is het dan weer maandag en dan moet ik weer aan de bak!!
De vakantie zit er dus weer bijna op.
Volgens mij had ik het hier ook wel verteld dat de kleine man vorige week 3 vaccinaties heeft gehad? Nu ben ik dus in afwachting van zijn reactie op de BMR. Veel kinderen krijgen hier last van. Hij is wel wat moe en hangerig, maar heb nog niet het idee dat hij koorts heeft. Kan ook nog komen maar hij kan er ook bijna geen reactie op geven.
Hebben jullie hier ervaring mee? :think:
'k Zal de kleine man er eens uithalen. Is later dan anders gaan slapen door het speen gebeuren, maar hij zal nu toch echt eens wakker moeten worden. Geen zin om vanavond een drama te krijgen bij het slapen gaan.
Pino, als ik je niet weer spreek, fijn weekend!! :dance:
Liefs Til