Stoppers van Oktober 2006 *deel 5* en 6! zwangere!!!

En we kunnen weer verder!!!

Vragen, opmerkingen, veranderingen etc. met betrekking tot het lijstje graag even via pb!. Dan heb ik namelijk alle gegevens goed bij de hand en kan ik er ook niet overheen lezen…

En als het lijstje niet aangepast is dan eerst even op F5 drukken zodat de nieuwe gegevens tevoorschijn komen en als er niets verandert dan gewoon even een dag afwachten
.

Zooo deel 5 al weer!! Mag dit deel veel zwangerschappen opleveren!

Avond!

Allereerst wil ik even zeggen dat ik Kwebbeltje en Peetje van de lijst afhaal, die heb ik hier al een tijd niet gezien. Kwebbeltje heb ik een pb gestuurd maar geen antwoord op gehad :wink:

@Wawa wrote:

@Wolk-je wrote:
Wawa zou het leuk vinden als ik bij jullie op het lijstje mocht :pray:

Astrid, misschien kun je dan even een PB naar Charissa sturen. Zij houdt het lijstje bij. Zijn de oktoberstoppers niet gezellig? Pino, Marije, Kyr@ en jij zijn volgens mij allemaal oktoberstoppers :mrgreen: . Ik vind het geen probleem hoor, maar decemberstoppers of latere stoppers laten we niet meer toe. Hi hi hi, anders kunnen we het topic beter stoppers noemen i.p.v. oktoberstoppers.

Ben ik het mee eens Wawa! Ondertussen is het al december en Wolk-je schrijf ik nog bij op het lijstje (zodra ik haar gegevens heb). Dus WELKOM Wolk-je!

Niet lullig bedoeld hoor maar ik hoop niet dat alle novemberstoppers nu hier gaan praten, het kost sommige al moeite om alles netjes bij te houden :oops: :oops: Wen en Marije schrijven hier al een hele tijd mee :-* :-*

Poeh, balen meid dat je ongi bent geworden :cry:

Ohhhhhhhhhh ik had alles bijgelezen maar had net foon en ben dus alles al weer vergeten en geen zin om nogmaals te lezen :oops: :oops:

Later maar weer proberen :-* :-*

@Joos wrote:

Ben ik het mee eens, alleen we doen een week (soms iets langer) over 1 deel :wink: Maar alles kan he! :mrgreen:

@Charissa wrote:

@Wawa wrote:
@Wolk-je wrote:
Wawa zou het leuk vinden als ik bij jullie op het lijstje mocht :pray:

Astrid, misschien kun je dan even een PB naar Charissa sturen. Zij houdt het lijstje bij. Zijn de oktoberstoppers niet gezellig? Pino, Marije, Kyr@ en jij zijn volgens mij allemaal novemberstoppers :mrgreen: . Ik vind het geen probleem hoor, maar decemberstoppers of latere stoppers laten we niet meer toe. Hi hi hi, anders kunnen we het topic beter stoppers noemen i.p.v. oktoberstoppers.

Ben ik het mee eens Wawa! Ondertussen is het al december en Wolk-je schrijf ik nog bij op het lijstje (zodra ik haar gegevens heb). Dus WELKOM Wolk-je!

Niet lullig bedoeld hoor maar ik hoop niet dat alle novemberstoppers nu hier gaan praten, het kost sommige al moeite om alles netjes bij te houden :oops: :oops: Wen en Marije schrijven hier al een hele tijd mee :-* :-*

Is iedereen het er eigenlijk mee eens, dat Wolkje de laatste novemberstopper is die we bij de oktoberstoppers toevoegen. Ik vind het aan de ene kant zo kinderachtig klinken "jij mag niet meer meedoen", maar aan de andere kant wordt onze gezellige groep misschien straks zo groot, dat het niet meer gezellig is. Ik weet het is een open forum, maar ja ik heb nu al moeite genoeg om alles te volgen. Maar voor Wolkje/ Astrid nog een warm wlkom hoor. Ik heb het bericht even rood gemaakt, zodat iedereen het even leest

@Charissa wrote:

@Joos wrote:

Ben ik het mee eens, alleen we doen een week (soms iets langer) over 1 deel :wink: Maar alles kan he! :mrgreen:

Uhm, misschien afspreken dat na elke posi test een nieuw deel geopend wordt :wink: :mrgreen:

Is Pino eigenlijk al ongi? ja toch? Er staat nog november NOD

Heb nog geen nieuwe nod van Pino doorgekregen :think: :think: Oh die staat onder haar ticker he :shifty: Zal hem even aanpassen :thumbup:

Wawa, jij brengt het nog even wat beter onder woorden dan ik, soms komen dingen niet zo netjes mijn mond (vingers :mrgreen: ) uit maar ik bedoel het niet zo hoor :?

Poeh, als ik jouw nieuwe NOD doorkrijg dan pas ik het lijstje weer aan :thumbup:

Voor Bellenblaasje spannend nog! :thumbup: :thumbup:

@Charissa wrote:

Poeh, als ik jouw nieuwe NOD doorkrijg dan pas ik het lijstje weer aan :thumbup:

Voor Bellenblaasje spannend nog! :thumbup: :thumbup:

Poeh is nog niet ongi hoor, dus er is nog hoop :mrgreen:

Niet normaal deel 5 wat een enorme kletsers zijn we

Welkom wolkje, Het valt inderdaad niet mee om alles te volgen, maar volgens mij heeft iedereen dat en dat bindt ons dan weer haha. Veel plezier hier en dat het voor jou ook maar snel raak zal zijn.

BB hoe is het met je al iets gehoord van de poes?

Tilly dus jullie hebben het allemaal te pakken he. :hug: voor jullie.

Even een kort ego verhaaltje. Gisterenavond was ik bij een 'vecht’gala en kreeg ik veel vragen over wanneer ik weer een wedstrijd zou vechten. Ik kreeg meteen een kleur en vertelde dat ik vanwege gezondheidsredenen het even rustig aan doen. Bijna iedereen vroeg of we een kinderwens hadden en een aantal vroegen heel rechtstreeks of ik al zwanger was. één persoon legde zelfs even zijn hand op mijn buik en keek mij veelbetekenend aan. Ik vroeg mijn kerel of hij wat had losgelaten omdat het een vrij klein wereldje is gaat het als een vuurtje, maar nee hij had niemand wat verteld. Ik kwam echt even in een hele gekke positie. Aan het eind van de avond zei menig persoon ook nog. Hey hou ons op de hoogte he als het zover is of woorden van gelijke strekking. Enerzijds wel grappig al die aandacht, maar anderzijds wat als het lang duurt of misschien wel niet lukt moet ik dat aan iedereen gaan uitleggen. Onbewust ligt er een enorme druk of overdrijf ik nu. Mijn vraag aan jullie: In welke mate ligt men hun omgeving in over de kinderwens.

Patricia die 17.5 pocent krijg ik er ook nog bij omdat ik opgeroepen ben op mijn vrije dag, bij ons heet dat verschuivingstoeslag al met al een lekker dienstje voor een mooie uitbouw :wink:

Joos schreef jj nu dat je je ei voelt springen, dat lijkt me ideaal joh. Hebben jullie er optimaal gebruik van gemaakt. het schijnt zo te zijn dat als hij springt je nog moet opschieten ook.

Grappig dat je ene hondje niet naar buiten wil met dit weer. Onze hond is uit Malaga geadopteerd en houdt ook niet van kou en regen. Soms springt hij enthousiast naar buiten voelt een paar druppels, kijkt dan teleurgesteld om en vlucht weer naar binnen zo geestig.

Ohhhhhhhhhhhh sorry Poeh :oops: :oops: :oops: Nou dan draaien de duimen hier weer op volle toeren hoor :smiley: :thumbup:

Jane, alleen jullie en Theo en ik weten het van onze tweede kinderwens :mrgreen: Mijn ouders horen het wel als ik zwanger ben als 1e :thumbup:

Om de reden die ik noem dat er een soort druk op komt?

Wawa ik ben het met je eens, ik schrijf nog niet zo lang, maar ben een echte oktoberstopper, maar ik ben er heel erg druk mee en zou het zonde vinden als ik moet constateren dat ik het niet meer bijbeen, dat gevoel bekruipt me nu ook soms. Dat schulgevoel dat je niet op iedereen kan reageren is niet altijd even leuk. en dat hebben er geloof ik wel meer.

liefs

@jane wrote:

In welke mate ligt men hun omgeving in over de kinderwens.

Mijn hele omgeving weet, dat we in de toekomst een tweede kindje willen, maar alleen mijn twee beste vriendinnen en één collega weten dat we er actief voor gaan. Ik houd ze niet op de hoogte van klusdagen, NOD's of wat dan ook. Ik heb wel aangegeven, dat het enorm kriebelt en dat we heeeel graag zwanger willen worden. Ik vind dat ook belangrijk, omdat ze dan geen gevoelige vragen kunnen stellen. Ouders/ schoonouders/ zussen/ broers weten van niets.

Jane, idd om die reden. De rest ziet of hoort wel wanneer we weer zwanger zijn :thumbup:

Ik heb dus ook niet altijd tijd om te reageren en soms kom ik hier een paar dagen niet en dan zijn het zoveel pagina’s dat ik na het lezen van de pagina’s geen tijd meer heb om te reageren :? …Probeer nu zoveel mogelijk te reageren maar de drukke weken op het werk komen er aan (waarschijnlijk bij meerdere) en dan wordt het weer een gaatje zoeken om te reageren :shifty:

Maar niemand neemt het iemand kwalijk als je eens niet reageert :thumbup: :thumbup: (althans daar ga ik vanuit :shifty: )

ben het helemaal met je eens charissa!

kan ff niet lang blijven, maar heb wel alles bijgelezen en mijn weg naar het nieuwe deel gevonden! goed he!

sinterklaas was een succes, en ze heeft niet geweend! fotos volgen (later) uiteraard :wink:

ben er weer ff mee weg, hopelijk kan ik later op de avond nog eens komen.

moet rayana morgen niet naar de onthaalmoeder doen, mijn ma komt hier oppassen, want de kindjes van de onthaalmoeder hebben alletwee valse kroep, zielig he?!

tot later meiden!!! :-* :-* :-*

Ik ben het er wel mee eens dat het hier niet te vol moet worden. Dan wordt het zo onpersoonlijk. Om die reden ben ik juist van een ander forum over gestapt op dit forum.

In mijn omgeving weten verschillende mensen van onze wens af. Een aantal collega’s van mij willen ook graag zwanger worden, en in de pauze komt het onderwerp regelmatig ter sprake. Ik laat me dan niet uit over details, maar ze weten dus wel dat het een keer raak kan zijn.

Ook drie mensen van een ander forum weten dat ik graag een kleintje wil, twee daarvan schrijven hier ook mee :stuck_out_tongue:

Als laatste weet mijn schoonmoeder dat ik in de toekomst wel kinderen wil. Ik heb me een ker versproken. Overigens weet ze niet dat wij actief aan het klussen zijn.

Ik heb vanmiddag “the womb” nog eens bekeken. Wat is dat toch mooi!!

Ja, hoor…Deel 5 alweer!!!

Wat een kletsmiepen toch hè?

Ik herken jullie verhalen over het niet meer zien zitten om te reageren als er zoveel is bijgekletst. Ik ben er wel 100% van overtuigd dat niemand het mij of iemand anders kwalijk zal nemen als we niet overal op reageren. Zolang we maar wel aan elkaar denken als we iemand missen. Laten we elkaar niet vergeten als iemand een paar dagen niet is geweest :naughty: Toch :think:

Ook ik zou het dus fijn vinden als de groep niet nog groter zou worden dan hij nu is met Wolkje erbij. Trouwens welkom wolkje!!

Verder hoop ik dat er bij dit deel nog veel zwangeren bij mogen komen :mrgreen:

Dan over het inlichten van de omgeving over de kinderwens. Ouders en vrienden weten wel dat wij t.z.t best een tweede zouden willen. Wanneer dat zal zijn is bij niemand bekend. Alleen mijn zusje weet nu dat we zwanger zijn. De rest hopen we in te mogen lichten rond oud en nieuw.

Ben momenteel hard aan het twijfelen of ik morgen ook aan het werk ga ja of nee? Voel me niet happy, maar om dan niet te gaan werken? :think: Werken is soms ook wel weer lekker.

Manlief gaat morgen iig niet aan het werk. Hij voelt zich echt nog niet goed genoeg. De kleine man blijft dan lekker bij z’n papa en gaat niet naar oma.

Even een vraagje, heb geen idee of iemand kan helpen maar wil het zo graag weten. Onze dreumes wil momenteel 's avonds geen hap groente eten. Echt een ramp. Hoe gezellig ik het ook maak, hoe lekker, hoe streng hij doet het niet. De yoghurt of vla aan het eind gaat er na enig aandringen nog wel in. Mijn gevoel zegt dat we het wel goed aanpakken, we hebben het bord al gewoon weggehaald, ook hebben we hem al hard aangepakt en gewoon verscheidene happen erin gestopt!! Toch wil ik even horen of één van jullie iets beters weet. Doen we het nu zo fout? Is dit weer een fase? Doen we het goed? Ik heb vanavond zitten huilen aan tafel omdat hij gewoon niet wil. Ik voel me soms echt radeloos.

Zo, dat was even een ego verhaal en vraag. Kan één van jullie misschien helpen? :-

Sorry voor het lange verhaal en het grote ego stuk. Maar, jullie kennende maakt het niks uit.

:-

@Tilly wrote:

Even een vraagje, heb geen idee of iemand kan helpen maar wil het zo graag weten. Onze dreumes wil momenteel 's avonds geen hap groente eten. Echt een ramp. Hoe gezellig ik het ook maak, hoe lekker, hoe streng hij doet het niet. De yoghurt of vla aan het eind gaat er na enig aandringen nog wel in. Mijn gevoel zegt dat we het wel goed aanpakken, we hebben het bord al gewoon weggehaald, ook hebben we hem al hard aangepakt en gewoon verscheidene happen erin gestopt!! Toch wil ik even horen of één van jullie iets beters weet. Doen we het nu zo fout? Is dit weer een fase? Doen we het goed? Ik heb vanavond zitten huilen aan tafel omdat hij gewoon niet wil. Ik voel me soms echt radeloos.

Zo, dat was even een ego verhaal en vraag. Kan één van jullie misschien helpen? :-*

Mijn tip is om gewoon gezellig te gaan eten en eventueel dreumes te negeren. Als hij niet wil eten, zet dan z'n bord even een stukje verderop op de tafel en klets lekker met je man. Vraag na een tijdje of hij ook wil (zelf laten eten). Wil hij niet, dan weer wegzetten. Toon vooral geen emotie en wanhopigheid, maar geniet zelf van het eten. Onze dreumes eet altijd goed, maar soms een dagje niet en dan doen we het dus op die manier. Wij vragen wel wat hij wil een lepel, een vork, etc etc, dat laten we aan dreumes over. Onze dreumes is enorm dol op vlees. Dat leggen we bij ons op het bord. Hij eet dan eerst een paar happen van de groente en aardappel/ rijst en dan krijgt hij 'n vleesje. Sterkte ermee, niet etende dreumesjes zijn altijd een wanhoop voor ouders.
Tanden en kiezen krijgen kan tijdelijk zorgen voor eetproblemen. Rond 1 1/2 jaar kan het ook gewoon een fase zijn.

Zo zeg, ben ff een middagje weg en dan is iedereen er weer ineens volop! :mrgreen:

jane werkse en je hoeft ook niet te zeggen wat voor werk je doet hoor, was alleen een klein beetje nieuwsgierig.

Als je fotos hebt voor de uitbouw ben ik wel erg nieuwsgierig hoor!

Wawa, ik had mijn kwaaltje niet voor jou verborgen hoor hihi, was eigenlijk om die spoiler een keer uit te proberen.

Wolkje, ik had al door dat je een novemberstopper bent, maar heb ook begrepen dat het daar een stuk rustiger is.

Hier ben je welkom hoor!!!Gezellig. Maar waarom ben je sjagie? :hug:

Wawa, ik vind het een beetje dubbel. Op zich is iedereen natuurlijk welkom, maar het is op een gegeven moment gewoon niet meer bij te houden. Dus ik vind het lastig. Voeg me toe aan de groep met meeste stemmen :mrgreen:

Joos ik heb ook een vermoeden dat ik de eisprong gevoeld heb. Weet het alleen niet zeker dus we hebben onze groene zone deze maand ook goed benut :oops:

Maar als mijn steek echt de eisprong was, dan kan mijn ongi vanaf woensdag komen, dus vanaf die dag maar goed voorbereid op pad gaan.

Jane, als je ei springt heb je nog max 24 uur voor bevruchting. Dus dan moet je rap zijn. Mensen die tempen die zijn eigenlijk te laat als de temp omhoog gaat, want die meet je bijna nooit op het moment van de sprong :mrgreen: dus heb je dan echt nog maar enkele uren, maar aangezien de zaadjes er ook nog even over doen om daar te komen, ben je met tempen echt te laat.

Ik las trouwens dat in de herfst en winter je ei in de avond springt. Ik denk hem overdag gevoeld te hebben. Hoe is dat met jou joos?

Tilly, allemaal niet lekker :hug: Gaat het wel alweer wat beter met je? Hou je alweer wat binnen?

Jane, wij hebben niemand vertelt dat we bezig zijn. Vandaar dat ik hier ook veel klets, dan kan ik het toch allemaal delen.

En dat is zo gezellig met jullie! :mrgreen: :-

Wij hebben ook zoiets van als het lang duurt ofzo dan heb je geen zin in vragen elke maand als van “en is het al gelukt” enzo.

Dan nog een verhaaltje over mij vandaag.

Mijn vriend wilde vanmorgen klussen :oops: Zegt ie ineens, he jij zit niet meer in de groene zone he! Dus vroeg ik waarom hij dat zo noemde. Nou dat had ie van mij begrepen ander halve week terug. Of ie dan toch mocht klussen hihi :oops:

Zegt ie vanmiddag tegen me van, wanneer moet jij ongi worden? Dus ik vertel dat dat komende week zou moeten komen. Owwwwww spannend!!! roept ie uit. :mrgreen:

Hihi, heel erg leuk om zo toch te merken dat hij er stiekum toch ook wel erg mee bezig is :inlove:

Nou iedereen :zzz: en :-
ook voor degene die ik niet genoemd heb (sorry)

en trouwens, als mensen ooit niet op mij reageren, dan begrijp ik dat hoor! Neem het niemand kwalijk (nu niet met z’n alle mij gaan negeren he! :naughty: )