Stoppers Oktober 2006 - Dit jaar allemaal een beeb!

Hierbij weer een nieuw deel!! Deeltje 8 alweer!!

Volgens mij is dit idd deel 7.

Hihi!! Ja :shifty: volgens mij deel 7 toch?! :shifty:

Veel puzzelplezier met het lijstje!! Ik doe je het niet na iniedergeval! :mrgreen:

Het lukt niet :wall:

waar dan???

Tilly, dank je wel voor je lieve reactie. En dat terwijl je zelf wel wat anders aan je hoofd hebt. Je hebt gelijk, het komt allemaal goed. Mijn vriend roept dat ook altijd en heeft ook nog altijd gelijk gekregen. Ik vertrouw dus maar op hem.

En tuurlijk mag je hopen dat mijn cyclus gauw op gang is. Lief van je. Dan hoop ik het voor jou goed? Kijken wie er dadelijk het hardste gehoopt heeft :mrgreen:

Marije, ik herken het wel. Ik heb ook regelmatig dat ik dingen typ en dan weer over en weer over en weer over, omdat ik bang ben dat het niet over zal komen. Maar jou berichtje komt goed over hoor :hug:

Ik ben nu inderdaad veel aan het malen. Met name over nieuw werk. Dit hele gebeuren voor een kindje is echt op de achtergrond geraakt en dat vind ik zo jammer.

Wawa, ik kan jou gevoel wel volgen. Vaak is het zo dat je bij de startgroep het beste gevoel hebt. Toen waren we ook nog allemaal onbezorgt en nu is er vanalles (met name minder leuks) gebeurd. Dat drukt wel een beetje een stempel op de sfeer.

Waarschijnlijk zal dat in de loop van de tijd wel weer omslaan, maar dat heeft gewoon tijd nodig. Meid ik hoop dat je je draai toch weer kan vinden hier en weer met plezier hier kan kletsen. Want ook jou zou ik hier niet willen missen.

Angela, balen dat je ongi eraan komt. Nou ja, volgende ronde nieuwe kansen dan maar weer toch?

Patricia ik PB je even hoe je het lijstje hier kan plaatsen, wat voor bestand is het?

Even geknipt en geplakt dit bericht stond nog in het oude deel, maar wilde ik toch even heir plaatsen.

Liefs

Lieve meiden,

Oh wat heb ik veel gemist en oh wat baal ik dat ik mijn steun voor Jou Tilly en voor jou Poeh en Mirretje en bb niet kon geven.

Tilly wat een moeilijke dagen heb je gehad en wat ben je sterk dat ik toch alweer lees hoe betrokken je bent bij de anderen, cijfer jezelf niet teveel weg hoor. Heb je nog pijn en hoe voel je je verder. Beetje verdooft misschien. Ik merk dat je inhoudelijk niet zoveel over de het ZH bezoek schrijft is dat bewust?

Voor Joos dat je verdorie een paar dagen te vroeg toch ongesteld bent geworden.

Voor jouw BB van dat akelige verhaal van je oppas moeder, Voor jouw Wawa dat ik niet namens het clubje hier kon zijn.

Ik baal er erg van dat je weggaat charissa het viel me al op dat je niet meer zoveel hier schreef, maar ik vind het het echt heel erg dat je weggaat.

Voor jouw Angela dat je toch getest hebt en een halve sigaret gerookt hebt.

Voor jouw Patricia om je een beetje gerust te stellen en om samen met je te genieten van je zwangerschap, want ik ben heel blij dat je zwanger bent en ik wil alles weten elke kilo en en elke ontwikkeling.

En wendy wat ben ik blij dat Alissa gevonden is, al vraag ik me af of je een tiener gedwongen thuis kunt houden en hoeveel spanning dit zal opleveren in de familie. Sterkte.

Marije en voor jou met je slaapgebrek en je onzekere periode hoe zou het verder gaan he?

Femmie voor jou in deze onzekere periode met werk en je kinderwens. En ik sluit me aan bij het advies om het wat los te laten. Sommige dingen laten zich niet plannen ook al is die behoefte erg sterk. Laat het lopen zoals het loopt. En doe wat het beste voelt en niet te veel peikeren.

M’lena ik mis je een beetje waar ben je.

Poeh meis oh wat een bericht zeg. Hoe gaat het nu. Ik hoop zo dat de andere kittens niets mankeren, maar een virus slaat zo over en ik vermoed na het bericht van mir dat het niet best is. Oh wat een tegenslag ook voor jou. Dikke kus.

Ik sluit me aan bij de groepsknuffel en hoop dat we elkaar in een nu wat meer verdrietige periode elkaar er toch wat doorheen kunnen trekken.

voor de meiden die nog in de wachtfase zitten

Patricia ziet er goed uit, hoor. ben blij dat je het op je hebt genomen.

:-* bedankt

Patries, je hebt een prachtig lijstje gemaakt! :-*

Ja patricia, hij is heel mooi,we staan nog steeds bovenaan met het mooiste lijstje van KOK :mrgreen:

Maar meiden schrik niet:

Dit is deel 8!!! alweer

Nou ik uit de onzekerheid… de :twisted: :evil: :twisted: zijn op bezoek…

Op naar de volgende ronde!!

He bah, balen marije, ik had bij jou zon goeie hoop :frowning:

@femmie wrote:

Wawa, ik kan jou gevoel wel volgen. Vaak is het zo dat je bij de startgroep het beste gevoel hebt. Toen waren we ook nog allemaal onbezorgt en nu is er vanalles (met name minder leuks) gebeurd. Dat drukt wel een beetje een stempel op de sfeer.

Waarschijnlijk zal dat in de loop van de tijd wel weer omslaan, maar dat heeft gewoon tijd nodig. Meid ik hoop dat je je draai toch weer kan vinden hier en weer met plezier hier kan kletsen. Want ook jou zou ik hier niet willen missen.

@patricia26 wrote:
Wawa, ik snap wat je bedoeld... Ik het begin was het groepje ook kleiner, en was er natuurlijk nog niemand zwanger (nou ja, Peetje dan heel snel) en toen was het dus toch een beetje anders. Ik wil niet dat jij ons ook gaat verlaten hoor!!

Het scheelde inderdaad erg veel, dat de groep kleiner was. We waren toen allemaal met hetzelfde bezig. Nu is er een groepjes zwangeren, een groepje Klussers en een groepje die bezig is met verwerken van een MK.
We hebben veel meegemaakt samen, maar voor de kerst had ik het gevoel, dat we daardoor na elkaar toe groeiden. Na de kerst heb ik juist het gevoel gekregen dat de groep minder hecht geworden is. :roll:

Jane, inderdaad lees ik nu ook dat Tilly weinig tot niets over het ziekenhuisbezoek heeft geschreven. Door mijn drukte heb ik dat nauwelijks gemerkt. Tilly, hoe ging eigenlijk alles van begin tot eind? Waren ze nu minder zakelijk naar jou toe?

Gisteravond zag ik dat Mamalena wel online was, maar misschien heeft ze een beetje hetzelfde gevoel als ik heb.

@Marije wrote:

Nou ik uit de onzekerheid… de :twisted: :evil: :twisted: zijn op bezoek…

Op naar de volgende ronde!!

Pfoef, balen meid. Volgende keer als je die kwaaltjes hebt, moet je eens een ovulatietest doen. Ik heb zwangerschapskwaaltjes rond de ei-sprong.

Ha! Wawa, je had me gespot! Ik was inderdaad online, ik lees in principe elke dag wat er geschreven is. En elke keer wil ik reageren, maar dan weet ik niet hoe en op wie (de groep is echt wel groot en ik ben af en toe de draad kwijt…) En daarbij voel ik me een beetje onbestendig. Beetje emotioneel, veel te doen, weer ziekjes…

En ik las het stukje van jou, Wawa, en daar kan ik me ook in vinden. Ik heb ook het gevoel dat de groep minder hecht is geworden…Alhoewel, dat is niet helemaal het juiste woord. Hmmm, :think: wat dan wel…? De groep is inderdaad erg veranderd. En dat geeft niks, maar ik merk dat ik niet altijd de ruimte heb om te reageren. Oh, dat klinkt vaag…Het kan er gewoon niet altijd bij. Heb even genoeg aan m’n hoofd en dan heb ik hetzelfde als Charissa. Het kost me nu moeite om het bij te houden. Heb al een paar keer gedacht om me terug te trekken, maar dan vind ik het toch wel weer heel leuk om van alles over jullie te lezen.

…Ik weet het gewoon niet…Lekker duidelijk he? :lol:

Wil wel nog tegen Charissa zeggen dat ik het hééééééél jammer vind dat ze weg gaat…Zal je missen meid… :cry: We zijn toch allebei van het eerste uur…Kom maar vaak langs waaien!!! :-

En Tilly, ik hoop dat het een beetje gaat met je. Ik had je nog niet ‘gesproken’ sinds donderdag. Sorry. :oops:

Lief dat jullie wel aan me gedacht hebben en me gemist hebben… :-

Oh marije wat balen meid. Ik had ook goede hoop. Ik hoop dat je niet al te teleurgesteld bent. Toch gek dat je zo slecht kon slapen en die kwaaltjes had. Heeft je lichaam je een beetje voor de gek gehouden.

Wawa ik merk dat iedereen vrij druk is en dat er een hoop leed is te verwerken niet alleen de MK’s Toch merk ik nog wel veel betrokkenheid, maar het is lastig benoemen op een forum. Hoe vaak worden er geen kaarsjes gebrand hier ook, maar moet je dat steeds schrijven he. Moeilijk hoor. Ik ben in ieder geval erg bereid om deze club te behouden en voel me daar al super verantwoordelijk voor. Gek he?

Als ik dan nu lees van Marije dan baal ik echt dus de betrokkenheid is er wel, maar er gebeurd zo veel in een zo korte tijd… :cry:

Ik vind ons lijstje ook de mooiste. Dat hij zo mooi smalletjes is en mooie kleurtjes. Echt heel mooi en ik hoop dat je snel gezelschap krijgt Patricia.

Angela en Poeh hoe is het met jullie NOD’tjes.

dikke kus

Oh angela ik heb het gemist jij hebt dus ook bezoek gehad. Ben even terug gegaan en inderdaad wat stom van me :oops: Nou dan nog Poeh is het niet.

Dus even vor de goede orde Joos Marije en Angela gaan nu alledrie voor de volgende ronde toch

Sorry sorry angela, hoe ben jij eronder, en jij Joos

He meiden sorry dat ik gisteren helemaal niet geweets ben maar ik had even andere dingen aan mijn hoofd,

gister ochtend kwam ik namelijk na amper 4 uur gelapen te hebben benden en toen was er weer een kitten dood, en later die middag is in mijn handen nummer 4 overleden :cry: :cry:

Er zijn nu nog 3 over en ik hoop dat die het wel gaan overleven.

mijn da heeft dus sectie gepleegt op de eerste 2 kittens en welk virus het is is onbekend maar mijn kittens zijn dus oveleden aan een redelijk nieuw virus die heel agressief is.

Het enige wat postitief is is dat als kittens dit overleven ze ook verschrikkelijk strek zijn en daarna ook niet snel meer ergens ziek van zullen worden.

Ik ben ook erg geschrokken dat Charissa niet meer mee schrijft :frowning:

Maar ik hoop echt dat de rest wel blijft schrijven, ik wil jullie niet meer missen hoor :hug:

Wel vind ik en we hebben het hier al eerder over gehad dat er geen nieuwe mensen bij moeten komen want ik wil dat vertrouwde gevoel hier wel graag houden.

Bij de meiden die hier nu zijn heb ik het gevoel mijn verhaal kwijt te kunnen en als er met een van jullie wat aan de hand is dan gaan er hier kaarsjes aan…

Maar komen er steeds meer mensen bij dan gaat dan vertrouwde gevoel wel steeds meer weg :think:

Oja ik ben nog steeds niet ongesteld geworden, en ik snap dus ook niks meer van mijn lijf, ik heb trouwens nog geen test meer gedaan, mischien dat ik dat over een paar dagen weer doe als ik dan nog niet ongesteld ben.

Oja mischien is het volgende herkenbaar voor iemand :think:

Sinds gisteravond zijn mijn tepels echt pijnlijk ze voelen ruwer :oops: :shock: en om mijn tepels heen heb ik nu bultjes zitten :eh:

Voor alle meiden een dikke :-* en ik ben er nu echt weer hoor, ik heb jullie gemist…

O ja Joos en Mir, als er wat aan de hand is en ik kan even niet hier komen dan mogen jullie gewoon hier vertellen wat er aan de hand is, want dan hoeft niemand zich af te vragen waarom ik er niet ben…

@Poeh wrote:

Ik ben ook erg geschrokken dat Charissa niet meer mee schrijft :frowning:

Maar ik hoop echt dat de rest wel blijft schrijven, ik wil jullie niet meer missen hoor :hug:

Wel vind ik en we hebben het hier al eerder over gehad dat er geen nieuwe mensen bij moeten komen want ik wil dat vertrouwde gevoel hier wel graag houden.

Bij de meiden die hier nu zijn heb ik het gevoel mijn verhaal kwijt te kunnen en als er met een van jullie wat aan de hand is dan gaan er hier kaarsjes aan…

Maar komen er steeds meer mensen bij dan gaat dan vertrouwde gevoel wel steeds meer weg :think:

Hier sluit ik me bij aan. Ik vind het heel moeilijk hoe ik het moet, kan en wil formuleren. Ik wil niemand kwetsen, maar ik merk dat ik mijn gevoel gewoon moet uiten. Ik heb het als heel naar ervaren, dat gelijk na mijn miskraam Angela zich tot de groep voegde. We waren net als groep zo hecht geworden door verdriet. Het voelde voor mij als een indringer. Het klinkt wel heel flauw en kinderachtig. Ik vind, dat je je aan moet sluiten bij de groep stoppers, die in dezelfde maand als jou voor het eerst zwanger proberen te raken. Ook al ben je bijvoorbeeld in oktober met de pil gestopt, als je november zwanger probeert te raken, dan is dat je plekje.
Ik vond het moeilijk om de verhalen van Angela over stoppen met roken te lezen, terwijl ik zelf een miskraam aan het verwerken was. Ik heb hier ook weleens hard op gereageerd. Angela is vanaf het moment van aanmelden een zeer fanatieke schrijfster en dat is haar goed recht, maar ik heb nog geen band met haar kunnen opbouwen. Ze is begonnen met schrijven toen ik het het moeilijkst had. Ik heb dus ook geen moeite gedaan om een band op te bouwen. Ik had genoeg aan mezelf.
Ik moet me realiseren dat het een openbaar forum is, dat iedereen mag en kan schrijven waar hij/ zij wil. Toch kun je op die manier geen band opbouwen als er elke keer weer nieuwe meiden bijkomen. Lotte heeft zich gisteren bij ons aangemeld. Ook hierbij vind ik dat ze eigenlijk bij de januaristoppers hoort. Alleen vind ik dat op zo'n moment erg moeilijk om te schrijven.
Het klinkt misschien allemaal hard, maar misschien voelen en denken meer meiden dit en als niemand het hardop uitspreekt, dan weten we nooit van elkaar waar we aan toe zijn.
Van groep "zwanger worden na een MK" weet je gewoon dat er steeds meer meiden bijkomen en dat er steeds weer meiden afgaan. Bij de "stoppers"-groepen wordt er niet voor niets steeds elke maand een nieuwe maand-stoppersgroep geopend.

Door mijn bericht realiseer ik me dat ik uit de boot kan vallen, maar dat risico neem ik. Er zijn zoveel forums op het internet. Dan sluit ik me daar aan. Zou ik absoluut heel erg vinden, maar ik moet nu gewoon mijn gevoel uiten.