STOPPERS MEI 2007 - 5 - K1TT3N & Santos_05 GEFELICITEERD

Gister naar de dokterswacht geweest, voor mezelf. Ik verga van de pijn in m’n buik. Ik ben blijkbaar helemaal verstopt en goed ook. Ik heb pijnstilling en spul meegekregen om weer een fatsoenlijke stoelgang te krijgen.

Jammer genoeg loopt de bv ook niet al te lekker meer. Ze drinkt maar ca. 5 min. goed en dan valt ze in slaap en is met geen mogelijkheid meer wakker te krijgen. Gelukkig is vandaag een miep van het cb geweest en daar heb ik het probleem mee besproken. Eva weegt nog steeds niet veel en zit nog niet eens op haar geboortegewicht. Ze denkt dat Eva niet de energie heeft om voldoende en goed te drinken. Ik moet nu Eva voeden en als ze klaar is moet ik de rest afkolven en dat aan haar geven. Dan moet ik haar verschonen, zodat ze wakker genoeg is voor de andere borst. Daar mag ze nog uit drinken als ze wil en dan eventueel nog een beetje afkolven. Hopelijk gaat ze dan goed groeien en krijgt ze een lekker ritme te pakken. Donderdag komt die vrouw van het cb weer om haar nog eens te wegen en te kijken of ze dan is aangekomen.

Hier besloten om te stoppen met de borstvoeding en over te gaan op flesvoeding. De mevrouw van het cb had het al verwacht en vond het ook helemaal niet raar. Ze denkt dat ik mijn energie stop in het bestrijden van mijn pijn en verstopping van mijn darmen en dat ik daardoor waarschijnlijk ook niet genoeg melk aanmaak en Eva daar dan ook weer een klap van meekrijgt. Ik ben dus vanmiddag om 14.00 uur begonnen met flesvoeding en we merkten direct al verschil. Ze is nu weer het heerlijke kind wat we in het begin ook hadden. Ze is heel tevreden en ik heb haar zelfs om 17.00 uur wakker moeten maken voor haar 2e flesje. Dat was met de borstvoeding dus echt wel anders. Ik ben er nu dan ook van overtuigd dat ik de juiste beslissing heb genomen ondanks dat ik het wel erg jammer vind dat de borstvoeding niet goed ging. Ik voel het toch wel als een falen en moest dan vanmiddag ook wel huilen toen ik het tegen die vrouw van het cb zei. Gelukkig was Eva niet afgevallen en zelfs nog 2o0 gr. aangekomen sinds maandag dus we hebben het de afgelopen dagen toch nog goed geprobeerd. Jammer genoeg is dat natuurlijk wel veel te weinig. Ze komt maandag weer om te kijken hoe goed ze groeit op de flesvoeding. We moesten maar beginnen met 60 cc voor vandaag en voor de fles mag ik haar nog 5 min. aan de borst laten drinken, zodat ik niet zo veel last van mijn borsten krijg. Morgen mag ze 70 cc hebben en dat gaan we dan langzaamaan opbouwen, want haar maagje is nu nog veel te klein en te teer om direct 90 cc (zoals op de verpakking staat) te verorberen. Er is in ieder geval een hele last van mijn schouders afgevallen en als ik naar mijn kleine meisje kijk dan weet ik dat ik de juiste keus heb gemaakt, want ze is weer heerlijk tevreden en ligt niet meer de hele tijd te krijsen.

zo is het meis, voel met je mee hoor…heb ook wel een traantje gelaten toen ik stopte met de BV…het was echt iets van Meagan en mij…maar nu in principe ons hele gezin haar nu kan voeden en het ook heel graag doet (soms echt bonje wie er nu aan de beurt is hahahaha) is het toch ook best prettig.

Het belangrijkste is dat Eva er nu goed op reageerd en jij je ook veel beter voelt en niet meer gestresd bent…komt goed meis !!!

Hier verder niet veel temelden…het gaat heerlijk …ze schuift op haar rug en sinds gisteren gaat ze met haar handjes klappen als je het liedje zingt van " klap eens in je handjes " …zoooooooooo lief…zucht…weer een mijlpaal…

Zal eens proberen een filmpje ervan temaken…

tot dan…FIJN WEEKEND !!!

liefssssss

Ã?k kan me het goed voorstellen hoor babymuisje,ik heb ook een traantje gelaten toen ik stopte,maar als je merkt dat het de goede beslissing is dan is het toch goed zo.

Je weet nooit wat er kan gebeuren als je Bv geeft.Bij de andere twee ben ik ook gestopt toen ikzelf een griep kreeg,mijn lichaam was veel meer daar mee bezig dan met voeding maken.Misschien dat dat inderdaad bij jou ook zo is.Voel je echt neit schuldig en zie het neit als een falen.Je hebt het geproberd en het lukte niet.Nu is het och een heerlijk tevereden meisje en dat is het belangrijkst.

hier ook niet veel te melden.Mats is een beetje onrustig.Hij probeert van zijn rug naar buik te draaien en dat lukt niet erg hahahaha.Dan wordt hij toch driftig!!!

Verder i s het echt een schatje.Hij kan zooo hard lachen,dan wordt je zelf gelijk vrolijk.Gewoon schateren wat hij doed.Heerlijk!!!.Het gaat zooo snel.Dat vind ik wel jammer.

Verder zitten we hier helemaal in de sinterklaas stemming.Heel gezellig,maar ik zal blij zijn als hij weer naar spanje vertrekt hahahaha.De hele dag sinterklaas liedjes wordt toch af en toe iets te veel hahahahahah.

Het is altijd heerlijk om te zien hoe de kids erop reageren.Die zijn altijd helemaal in de ban ervan heerlijk.

Ik ga Mats pakken die roept hoor ik

fijn weekend iedereen

liefs Alexandra

Dus Meagan en Mats zijn druk bezig met nieuwe dingen te ontdekken :smiley: De tijd vliegt vast en zeker snel voorbij. Ik vind de tijd ook wel snel gaan, maandag is onze kleine meid alweer 3 weken, tjee zeg.

Fijn weekend en Diana kom maar op met dat filmpje :wink:

Jippie!!! Gisteren een telefoontje gehad van Baby Dump, ze komen 11 december de kinderkamer brengen!!!

@Mascha, super! Echt aftellen! Heb je alles al geverfd?

@Saskia, wat vervelend dat Eva niet voldoende voeding kreeg, maar dan is het idd het rustigst om gewoon over te stappen naar de fles. Beter een happy baby dan gestresst BV :wink:

@Alexandra, heeft Mats z’n schoen al gezet? Yvette kreeg een boekje, helemaal super natuurlijk :inlove:

Fantastisch he dat ze steeds meer kunnen :lol:

@Nadine, fijn dat de echo goed was!

@Diana, idd hier wordt het ook steeds kindveiliger! Yvette schuift op dr buik :inlove: De katten snappen alleen niet helemaal dat ze uit de buurt moeten blijven, dus die zijn regelmatig haar speelgoed. Gelukkig gaat het goed, maar wat hou je dan je hart vast :doh:

Hier gaat het allemaal super! Nog steeds aan de BV, maar die kaakjes :evil: Als ze maar lekker duf is dan is het ontzettend gezellig, maar als ze goed wakker is wil ze veel teveel zien :inlove: We hebben van het weekend autostoeltjes gekocht, hebben we ze alvast in huis en nu in de aanbieding… maar wat gaat het ontzettend hard he :cry: Meestal heel erg leuk, maar soms ook wel beetje jammer :wink:

Meisje is wakker, dus we gaan lekker tutten :inlove:

De kamer is zo goed als klaar alleen het laminaat moet er nog in :inlove:

Zo’n mooi behangetje op de muren zo mooi :inlove: Hubbie en ik waren allebei meteen verliefd.

FOTOOOOOOOS mascha…ben wel heel benieuwd hoor !!!

Hier verder alles goed, al heeft Meagan vannacht maar 2 uurtjes geslapen, en gilt ze mijn oren van mijn kop af…last van de darmpjes denk ik…want bij elke scheet is het gillen !!

nope…dit word geen gezellige dag denk ik…en we moeten vanavond laat pas naar het CB ( 20:30) dus dat word ook een drama…

maar eerst thee… :mrgreen: …de rest is voor latere zorg hihihihi

Foto’s??? Ik wou dat ik ze kon plaatsen… Heb helaas nog steeds geen camera, even kijken of ik hubbie vandaag zover kan krijgen om er 1 te kopen. Over hubbie gesproken, denk dat ik hem maar eens uit bed moet halen. :?

Ik ben ook nieuwsgierig dus kom maar op.

ik wil ook wel wat foto’s zien hoor.Ben hartstikke nieuwsgierig.

Wat vervelend Diaantje die krampjes.Ik ken er alles van.

Mats is ook zooo zielig.Hij is zoo verkouden.Zijn fles drinkt hij in etappes,ook 's nachts.Voor mij dus ook weinig nachtrust.

Fijn dat de Bv zo goed gaat Santos.Ik had het ook graag langer willen doen,maar met 3 kids was het toch moeilijker dan ik dacht.

Hier gaat het verder goed.Behalve dat Mats zo verkouden is.Ik ben al 5 kilo afgevallen en dik 20 cm kwijt.Het kost me nog niet veel moeite om niet te snoepen.Hopelijk blijft het zo.Nog 19 kilo te gaan hahahahaha.Komt wel hoor.

Lijkt me wel wat een kommetje thee,zal ik ook eens gaan doen.

liefs Alexandra

ik kom even zwaaien ga weekendje weg!

ga lekker naar mijn familie in nijmegen!

naar mijn lieve zusje, man en dochtertje, naar mijn opa en oma! en tuurlijk ook naar mijn ouders!

morgen om 9 uur ga ik samen met kaja met de bus en de trein!

ga de spaanse reis van 4 uur wagen met kaja! vorige keer dat we dat deden was kaja nog erg klein en sliep hij bijna de hele reis, maar goed hij heeft zin om met de bus te gaan en ja de trein gaat natuurlijk helemaal top worden voor hem!

ik hoop dat hans het weekend goed zijn handen uit de mouwen steekt, want hij blijft hier om aan kaja’s nieuwe kamertje te werken! hoop op een verrassing zondag, maar vrees het ergste…

Lenneke heel veel plezier van het weekend geniet ervan en hopelijk wacht je een verrassing als je thuiskomt.

Hier doodmoe, maar we gaan door, eind december een paar daagjes vrij van het werk, moet dus nog even doorzetten.

Even een vraagje tussendoor, ik heb vrij veel last van me liezen, kenden jullie dit ook?

Lenneke heel veel plezier en ik hoop ook dat je aangenaam verrast word zondag :wink:

Mascha, ik herken het niet maarelke zwangerschap is weer anders. Misschien hoort dit gewoon bij jouw zwangerschap :wink:

JA!!! We weten wat onze frummel voor geslacht heeft!!!

Voor de mensen die het willen weten, check de spoiler

It’s A GIRL!!!

GEFELICITEERD!!! Volgens mij zit het in de Mei-stoppers genen :lol:

Mooie echo!!

@Lenneke, fijn weekend gehad? En hoe was de verrassing??

Hier een ziek meisje en zieke hubbie… zoooooo zielig :hug:

Volgens mij wel ja, hoeveel jongens tot nu toe in totaal 3 ofzo?

Ja Lenneke hoe was jouw weekend en de verrassing?

Henrieke beterschap voor de kleine meid en haar paps.

helaas geen verrassing bij thuiskomst, kamer was leeg en de helft van de inbouwkast is dicht… zware tegenvaller eigenlijk…

weekend was wel leuk, alleen een zieke kaja aan overgehouden… blaft als een gek en gister ook nog erge verhoging…

gister apk keuring bij de vk gehad, alles verloopt prima zoals het hoort, bloeddruk 110/50… alleen 1 minpuntje onze kleine is in een stuit gaan liggen ipv dwars… nu dus hopen dat er de komende 3 weken de goede kant op gedraaid gaat worden anders gaan ze de kleine proberen te draaien…

verder voel ik me prima, soms wat moe heb een beetje slaap gebrek niet lekker geslapen van het weekend bij mijn ouders…

mooie echo en leuk om te weten wat het wordt!

Hoi Marscha,super joh.Gefeliciteerd.Hartstikke leuk.Leuk om te zien weer zo’n echo.Blijft speciaal.

Jammer dat je hubbie geen verassing had na je weekendje Lenneke,van de week even lekker bijtanken.

hier minder goed nieuws.Met ons gaat alles hartstikke goed,maar sinds vorige week is onze hond ziek.Nu blijkt uit het bloedonderzoek dat zijn nieren niet meer werken.Morgenochtend om half 10 moeten we hem in laten slapen en ik zie er zooo tegenop.Dit is de eerste keer dat we zoiets moeten laten doen.Ik zal blij zijn als het voorbij is.Ik heb nu al de nodige traantjes gelaten.Het is in ieder geval beter voor hem.Hij heeft al 3 dagen niet gegeten en gedronken,hij kan niet meer op zijn poten staan bijna.Zooo zielig.

ik laat nog wel weten hoe het is gegaan.

liefs Alexandra