stoppen met roken (weer eens)

Hallo allemaal,

De titel zegt het al; ik ben er klaar mee! Ik kan prima stoppen met roken als ik zwanger ben maar daarna is het weer mis dus (in ieder geval twee keer zo gegaan…)

Nu ben ik er klaar mee, ik wil stoppen, binnen nu en twee weken, en deze keer voorgoed! Maar, ik weet ook uit ervaring dat cold turkey erg lastig is, en ik hier zwaar humeurig, zeg maar gerust depressief van wordt.

En dat is zeker niet overdreven helaas.

In het verleden ben ik (niet zwanger) vaker gestopt met hulpmiddelen, pleisters en softlasertherapie. Dat laatste vond ik werkelijk de lacher van de eeuw. Heb er echt niks aan gehad, sterker nog, ik had nog nooit zo’n zin een sigaret!

Dus mijn vraag/poll is voor de ex-rokers onder jullie, welk hulpmiddel heeft jullie geholpen en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Thankx!

gr

muts

Ik heb geen hulpmiddelen gebruikt.

Ben van mening dat je echt wel zo kunt stoppen zonder hulpmiddelen, het is je al eens eerder gelukt dus :).

Toen ik met de pil stopte, ben ik ook gestopt met roken en oww jee wat had ik het zwaar zeg.

3 maanden later was ik zwanger en toen werd het een stuk minder zwaar.

Na mijn zwangerschap had ik het soms ook wel erg moeilijk, maar toch niet gerookt.

En nu ben ik al 2 jaar gestopt.

En heeel soms heb ik nu nog eens momenten dat ik zo een sigaret op zou willen steken, maar kan het makkelijk van me af zetten.

Je moet echt WILLEN stoppen, zet hem op je kunt het vast weer.

Trouwens stoppen met roken forum heeft me ook erg geholpen.

Anders… Ik heb (11 jaar geleden) 1 keer het boek van Allan Carr gelezen. Nooit meer gerookt!

ik heb kauwgom en pleisters geprobeerd zonder succes

maar toen ik zwanger was van Luna ben ik van het ene op het andere moment gestopt en dat is nu zo’n 4 1/2 jaar geleden

6 maanden en 1 dag geleden ben ik zonder hulpmiddelen gestopt. De eerste 2 maanden waren helllllllllllllllllll…

En nu gaat het heel goed en ben ik erg blij met mijn keuze…

Je kan het, kom op, als ik het kan (echt :roll: , vraag maar aan fai hahaa) dan kan jij het ook…

Eerste keer cold turkey, maar helaas weer begonnen en kan er nu nog niet van af blijven :wall:

Ik heb de poll beantwoord. Medicatie heeft bij me geholpen. Maar het was geen zyban, maar …??? :wall: (weet het niet meer).

Het was zo: ik ben geopereerd van een maagverkleining. De chirurg wou de ingreep pas doen als ik één week voordien niet meer rookte.

Ik ben een maand voor de operatiedatum beginnen met de medicatie en was inderdaad rookvrij zoals gepland.

14 (!!!) lange maanden heb ik volgehouden om niet te roken (en intussen meer dan 30 kg af te vallen).

1 sigaret heeft me toen de das omgedaan en ik ben herbegonnen.

Rook nog steeds (enkel buiten, niet binnenshuis) … :oops:

:oops: :oops:

Wat je ook kiest: hééééééééééééél veel succes !

liefs

gerda

ps: als de naam van de medicatie me te binnenschiet, kom ik het melden.

Ik weet het weer !!!

Champix.

Gerda

Kan niet stemmen want cold turkey hier 12 jaar geleden alweer.

Wat mij enorm geholpen heeft is het geld wat ik anders aan een pakje sigaretten zou uitgeven opsparen en daarvan wat leuks kopen (woonde toen net op mezelf en heb zo heel wat leuke dingen voor het huis kunnen kopen)

Ik ben 5 jaar geleden coldturkey gestopt dus kan je verder geen advies geven over hulp middelen. Wel heel veel succes meis, je kan het!!!

Wat ontzettend goed dat je echt wilt stoppen met roken! :thumbup: Met de wil ben je er al voor meer dan de helft!

Ik ben nu alweer 2 jaar en 9 maanden clean :mrgreen: en wat is dat heerlijk! :smiley: Ik was ook een zeer moeilijke stopper.

In 2004 voor het eerst echt serieus gestopt (die 3 halfslachtige pogingen van nog geen 24 uur tel ik maar niet mee…) met nicotinepleisters en dat ging aanvankelijk erg goed. Het hielp mij door de eerste moeilijke dagen/weken heen. Maar…dan moet je afbouwen met die pleisters, en gestopt blijven is een ander verhaal. Dat probleem was meer geestelijk dan lichamelijk. Ben toen overgestapt op de zuigtabletten en dat hielp ook wel. Maar bij een feestje ging ik weer voor de bijl.

In 2005 hetzelfde verhaal. Heb toen wel het boek De Opluchting van Jan Geurts gelezen en dat vind ik echt een aanrader! Lijkt een beetje op Alan Carr maar dan iets nuchterder. Maar ook toen uiteindelijk na 3 maanden ofzo weer begonnen; ik kon niet met heftige emoties (verdriet, woede) overweg zonder sigaret. :?

Toen ik zwanger was van m’n oudste cold turkey gestopt en dat ging goed, maar 2 maanden na de bevalling weer gezwicht, zo gezellig he met een wijntje erbij… :wall: Manlief rookt ook nog dus dat maakte het niet makkelijker. Dus een half jaar nog zo doorgemodderd (stoppen, weer beginnen ,stoppen, weer beginnen). En toen op oudejaarsavond was ik er helemaal klaar mee. Ik besloot er nog 1 te roken als afsluiter en daarna was het klaar, over uit. Ik wilde niet meer afhankelijk zijn van die kloteverslaving. Niet meer uit m’n werk de tuin inrennen om een sigaret te roken (of nog erger: half in je tuindeur hangen omdat het regent…), de dagen aftellen tot het weer weekend was want dan mocht ik weer roken…echt, het werkt allemaal niet en ik werd er doodmoe van! :wall: Het enige wat bij mij werkte was er radicaal ermee afrekenen. En sinds 1-1-2007 dus niet meer gerookt, en helemaal nergens last van gehad! :thumbup: Ok tuurlijk, wel momenten gehad dat ik dacht (en soms nog steeds denk): ahhh, nu zou ik best mee willen doen, maar ik weet in wat voor ellende ik mij dan weer stort (constant bezig met het roken, wanneer, waar, hoeveel…) en dat is het mij niet meer waard. Nu ben ik eigenlijk behoorlijk anti geworden :oops: omdat ik in m’n huidige werk nu zie wat je er allemaal van kan krijgen en daar word je echt niet vrolijk van…Ik wil ook echt heel graag dat mijn man stopt, maar ja, je kan iemand niet dwingen he, ik weet er alles van… :roll:

Kortom: hulpmiddelen zou ik zeker gebruiken om de vervelende ontwennignsverschijnselen te kunnen handelen, maar uiteindelijk moet je het toch ook op eigen kracht doen én volhouden! Stoppen vond ik niet het moeilijkste, maar gestopt blijven, dus niet na 3 maanden weer in je oude valkuilen trappen, dat vond ik nog een hele klus! En dat is me pas na 3 stoppogingen echt gelukt.

Succes! :thumbup: :thumbup:

@Fleur wrote:

Anders… Ik heb (11 jaar geleden) 1 keer het boek van Allan Carr gelezen. Nooit meer gerookt!

Hier ook het boek gelezen en gestopt in maart 2003.

Tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad… :wink:

ik ben 4,5 jaar geleden gestopt en nooit weer gerookt.

Heb de eerste weken pleisters geplakt, maar ik had het idee dat het meer tussen mijn oren zat. Dus wou op die manier eerst van de gewenning af, en daarna van de verslaving.

Ik heb niet de hele pleistersessie afgemaakt, moet je geloof ik 8 weken plakken ofzo? ik heb 3 weken geplakt.

SUCCES!!

Hier gewoon coldturkey.

Ik heb nooit meer een sigaret aangeraakt. Is nu 4,5 jaar geleden.

En ik was een verstokte roker, rookte behoorlijk veel. Iedereen was verbaasd dat ik gestopt was.

Dus als ik het kan…

Kan iedereen het :thumbup: :thumbup: :thumbup: .

ZWanger raken :wink:

In mijn ene hand een peukie trillend in mijn andere hand een zwangerschapstest :mrgreen:

Toen er een plusje verscheen heb ik meteen de hele handel weg gegooid…Cold turkey dus ook…Ben er inmiddels 2.5 jaar vanaf

Het boek van Alan Carr gelezen en daarna cold turkey gestopt.

Dat was 6 jaar geleden en nooit meer grookt.

Gaat niemand vertellen hoe vreselijk het was?

Is het iedereen voor de wind gegaan dan? Vond iedereen het een makkie?

Want dan kan iedereen wel stoppen he… 8)

Joy, de eerste tijd had ik het echt heel moeilijk. Zo moelijk dat ik soms bijna moest huilen van de trek. Soms had ik zo’n zin in een sigaret dat ik boos was en met mijn voeten stampten, wilde slaan en schoppen.

Ik was vreselijk sjagerijnig en ook de kinderen (in mindere mate) hebben het moeten ontgelden. Ik ben 5 kilo aangekomen, maar dat had ik wel al ingecalculeerd. Ik mocht van mijzelf de eerste tijd ook vreten, vond mijzelf erg zielig…

En langzamerhand werd de trek minder. Ik werd niet meer wakker met trek. Ik dacht niet meer de hele dag aan sigaretten en kon beter ruiken.

Persoonlijk weet ik niet of ik met het laatste blij moet zijn. :angel:

Nu na 6 maanden gaat het zo goed. Ik denk eigenlijk zelden aan het sigaret met de gedachte dat ik hem ook echt wil roken. Ja natuurlijk heb ik wel eens zin in een sigaret, maar ten eerste is dat gevoel lang niet zo sterk als de eerste 2 maanden en ten tweede is het gevoel ook veel sneller weg.

Ik kwam erachter, ja dat weet je niet als roker (of je wil het niet roken) dat roken echt stinkt. Nee maar echt. Ook als mensen net hebben gerookt stinken ze vreselijk. Het is gewoon echt niet fijn. Als ik achter een roker loop denk ik ook vaak ieuw…

Dat had ik voorheen niet. Ik probeerde wel rekening met mensen te houden, maar je weet niet hoe het is als je hetzelf niet ruikt.

Daarbij is een sigaret, als je een tijdje gestopt bent, niet zo lekker als dat het in herrinnering of trekmoment is hoor…

Al met al ben ik blij dat ik gestopt ben.

Niet meer gestressed zijn of ‘ik nog genoeg heb voor de avond/weekend’.

Ik voel mij frisser en gezonder.

Het scheelt geld, al geef je dat geld uit aan andere dingen.

De kinderen (in het algemeen :slight_smile: )

Niet meer continue trek hebben, of een sigaret MOETEN roken omdat er ewer een uur voorbij is 8)

Heel, heel veel succes. Je moet het ECHT willen, maar dan zal het je ook zeker lukken. Je moet weten dat het niet makkelijk gaat zijn, maar als je je daar op richt dan komt het goed.

Ik ben 5,5 jaar geleden cold turkey gestopt… En dat terwijl ik nog een half pakje had liggen…

In het begin hield ik op mijn werk geen pauzes… Brood at ik lopend op en thee dronk ik ook lopend op… Ik kon het niet aanzien dat anderen gezellig zaten te roken… En ik kon niet stil blijven zitten, ik moest ik beweging blijven…

Ik legde het geld opzij wat ik uit zou geven aan roken… En mijn doel was dat we daar van op vakantie konden…

Belonen hielp bij mij dus goed…

Een jaar later zijn we 12 dagen all incl naar Mexico geweest van het geld dat ik gespaard had :mrgreen: …

Toen ben ik gestopt met geld opzij leggen en was ik van het roken af…

Het is moeilijk en zwaar en het blijft een half jaar moeilijk en zwaar… Maar eenmaal stoppen en niet meer beginnen is het beste (ook voor je omgeving…)…Een collega van mij is afgelopen week al 5x gestopt, nou die krijgt dus op haar werk geen support meer he… Je wordt zo ongeloofwaardig op een gegeven moment…

Succes

grts patricia

Ik ben geen roker, maar wil je alvast wel een hart onder de riem steken. Go for it, zet 'm op! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

En in het rijtje van je poll zou misschien ook nog acupunctuur kunnen staan?

In ieder geval heel veel succes!!!

na 15 jaar gerookt te hebben ben ik 2 jaar geleden cold turkey gestopt.

Daarvoor een aantal pogingen gedaan maar toch weer gaan roken.

De laatste keer was ik er zo klaar mee. Een kennis van ons die ook lekker kon genieten van haar sigaret kreeg hierdoor longkanker. Inmiddels is ze overleden en heeft 2 kinderen en een man achtergelaten. Dit was voor mij helemaal een stok achter de deur.

Heb op een vrijdag gezegd dat ik maandag zou stoppen en heb dat ook gedaan. Deze keer helemaal zonder moeite, ellende, stress en sacherijnige buien.

Heb er ook nooit meer 1 aangeraakt daarna.

Iig heel erg knap van je dat je het wil gaan doen en hoop dat het je lukt. Met of zonder hulpmiddel.