stoppen met roken (weer eens)

Cold turkey gestopt. Ik denk nu zo’n 4 jaar geleden.

Ik was meer een gezelligheid roker… Achter de pc als ik aan het chatten was, of als ik ging stappen met mijn vriendinnen ( gewoon om stoer te doen ofzow :eh: )

En het was makkelijker toen mijn ex die toen in de disco draaide ( nu bekende dj is ) ook rookte ik gewoonmakkelijker een peuk opstak… En na het eten altijd een peuk!! Heerlijk!!

Thuis alleen rookte ik zelden, werd ik missleijk van de smaak…

Toen mijn relatie op de klippen liep…Begon ik steeds minder te roken ( och had zo’n verdriet :frowning: )

Tot ik echt een keer helemaal misselijk werd van de geur. Toen leerde ik mijn huidige man kennen en die rookte niet…Dus als ik bij hem op visite was rookte ik altijd op de galerij…

Toen we gingen samen wonen ben ik gestpot… Ik was het zat koste veel geld en die hadden we juist zo hard nodig.

In het begin was het heel zwaar…Zeker als ik een avondje ging stappen liep ik de geur van een sigaret na als de nood heel hoog was :oops:

Maar het liep wel lekker… Ik had er toch al minder behoeft aan toen ik met mijn man samen was… Dus die overstap was niet al te groot…

Nu ben ik dus al 4 jaar clean…Terwijl heel mijn moedersfamilie rookt.

Zij roken nu dus ook buiten… Vind het maar smerig… Gaat je hele huis ruiken. bah bah…

maar meid wat je ook doet…JE KAN HET!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Het is al super dat je de stap neemt om te willen stoppen! Je staat er dan ook 100% achter!!

SUCCES :thumbup:

Ik ben 4,5 jaar gestopt nu. Na talloze eerdere pogingen gedaan te hebben vond ik nu echt echt echt dat het klaar was. Maar (idd Madre!) wat een hel.

Ik heb de 1e 2 weken pleisters geplakt (die jeuken!), en daarna ben ik overgestapt op zuigtabletten die ik vanzelf steeds minder nodig had.

Het is niet makkelijk om te stoppen, en juist daarom: maak het jezelf niet moeilijker dan het toch al is, en gebruik gewoon hulpmiddelen. Ik weet zeker dat ik het zonder niet gekund had. Maar nu ben ik toch alweer 4,5 jaar heel blij rookvrij. :mrgreen:

Oh ja: en neem jezelf voor dat je echt nooit meer ook maar een hijs zult nemen, want daar maak je het jezelf echt heel moeilijk mee.

Heel veel succes!!

Ik ben nu bijna 6 jaar gestopt, cold turkey na de zoveelste keelontsteking.

Ik had nog een half pakje en dat halve pakje heb ik een jaar lang in mijn tas gehouden. Onder het motto “ik ga stoppen, maar niet ten koste van alles”. Ik heb er geen enkele sigaret meer uit gerookt.

De eerste week vond ik het echt moeilijk, daarna ging het steeds makkelijker. Vooral de avonden in het café (toen nog 3 a 4 keer per week ;)) vond ik het ergste, toen miste ik het echt.

Drie maanden nadat ik gestopt ben leerde ik mijn vriend kennen. Hij rookte toen nog en oe wat heb ik het toen wel moeilijk gehad zeg… Hij zat de hele tijd voor mijn neus te roken.

Toen ik op het punt stond om te zeggen “dan ga ik ook wel weer roken” heeft hij het omgedraaid en is hij zelf gestopt. Ook cold turkey. Als hij dat niet had gedaan, weet ik eigenlijk niet of ik dan gestopt was gebleven :think:

Iig, in het begin denk je “ik ben een week gestopt”. “Ik ben een maand gestopt… twee maanden… een half jaar… een jaar”. En opeens vergeet je te tellen en typ je hier een berichtje waarin je beseft dat je opeens al bijna 6 jaar gestopt bent :wink: :mrgreen:

@romata wrote:

Ik heb geen hulpmiddelen gebruikt.

Ben van mening dat je echt wel zo kunt stoppen zonder hulpmiddelen, het is je al eens eerder gelukt dus :).

Toen ik met de pil stopte, ben ik ook gestopt met roken en oww jee wat had ik het zwaar zeg.

3 maanden later was ik zwanger en toen werd het een stuk minder zwaar.

Na mijn zwangerschap had ik het soms ook wel erg moeilijk, maar toch niet gerookt.

En nu ben ik al 2 jaar gestopt.

En heeel soms heb ik nu nog eens momenten dat ik zo een sigaret op zou willen steken, maar kan het makkelijk van me af zetten.

Je moet echt WILLEN stoppen, zet hem op je kunt het vast weer.

Trouwens stoppen met roken forum heeft me ook erg geholpen.

Hier idem zelfde verhaal, gestopt toen ik zwanger bleek van I.lona en ik was echt een stevige roker, heb soms nog zin in een peuk, maar dan zeg nee, mel denk eraan , je kunt het :mrgreen:

sinds sept/okt 2006 geloof ik al :shock: gaat de tijd hard!

Muts je kunt het , doe het voor je gezondheid en je gezin, rookt je man ook ?

de mijne niet dat scheeld ook hoor :wink:

Succes :thumbup:

Hier en die heel graag wil stoppen, maar t elke keer niet volhoudt. Ik ga binnen kort weer stoppen ( althans een poging tot doen)

Wat is er trouwens met het boek van Alan Carr dat zo veel mensen na het lezen van zijn boek zo kunnen stoppen ?

@ Tamara: door het lezen van zijn boek ga je op een andere manier denken (ik dacht dat het neuro-linguïstisch programeren was, maar ik weet het niet zeker) waardoor je niet meer wil roken. Het is wel heel interessant hoe hij dat dmv een boek weet te bereiken eigenlijk.

Overigens is hij zelf aan longkanker overleden.

toch echt cold turky hier ben ik bang …

mijn vader heeft pillen van de doktot gekregen, die helpten bij hem goed

ik weet aleen neit hoe ze heten :s

Muts ben je al gestopt?

Ik sinds gisteren. Ik kan nu nog niet echt zeggen gestopt, maar ik heb sinds gisteren nog niet gerookt en dan is voor mij al heel wat :oops:

Het boek alleen carr heb ik een paar jaar geleden gelezen, met een peuk in mn hand. Het boek heb ik gelezen tot ik nog maar een paar blz moest, want ik wist dat als ie uit was ik ook moest stoppen met roken, ik ben toen maar gestopt met lezen :?

Ik vind het superzwaar en moet echt zoeken naar dingen om te gaan doen, moet echt bezig blijven.

Ook vind ik het echt lekker ruiken als iemand anders staat te roken.

Maar misschien ga ik het ooit nog vies vinden.

neeee… nog niet gestopt, datum is in zicht hoor!

We roken nu wel buiten, dat scheelt. Dat deden we al als de kinderen nog wakker waren maar 's avonds rookten we wel binnen.

Scheelt in aantal maar ook vast een stuk gedragsverandering, hoop ik in ieder geval.

Eerlijk gezegd zie ik er wel tegenop maar ik hoop zo dat deze poging de welbekende knop gevonden wordt en dat ik er fluitend doorheen kom :smiley:

Zet hem op stillewater! Geef jij mij maar vast het goeie voorbeeld dan!

Gr

muts

Goed dat buiten roken, dat doen wij nu ook al een aantal jaar.

Wij roken gewoon altijd buiten, als de kids op bed liggen of ook al zijn we alleen thuis, we roken niet meer binnen.

Dat scheelt nu voor mij heel erg veel, want er word niet de hele tijd voor mn neus gerookt.

Zonder hulpmiddelen ging het beste bij mij. Twee dagen zeiknat (van het zweten :mrgreen: ) wakker geworden en niet te genieten de hele dag. Daarna ging het beter en zakte het af. Na een week moest ik alleen nog afkicken van het niets doen en het niets in je handen hebben, dus liep ik met een elastieken armbandje van mijn dochtertje rond en speelde daarmee. O ja, en de tijd dat ik normaal ging roken, na het eten bv ging ik op vullen met andere bezigheden. Bv de wasmachine vullen en legen, strijken, de keuken schoonmaken of de planten water geven. Doe ik nu nog… 8) .

Succes!!!

O, en nu ben ik zo’n ex-roker die echt kan klagen over rokers :oops: :mrgreen: …het is zo ontzettend vies :sick: !!

En mijn planten blijven leven… 8)