Stoppen met de pil - bijwerkingen?

Hallo dames,



Ik wil op 1 september gaan stoppen met de pil, want die wil ik vast uit mijn lichaam hebben voor als we in 2013 voor een kindje willen gaan. Dan heb ik hem precies 11 jaar geslikt. Hebben jullie bijwerkingen ervaren na het stoppen met de pil (na zeer lange tijd), zoals aankomen of juist afvallen? Of andere dingen?



Groetjes!

M’n libido ging errug omhoog :mrgreen: maar verder niks. Ik had ook meteen een gelijkmatige cyclus. En dat was na bijna 12 jaar slikken.

Ik had vrij veel hoofdpijn na het stoppen met de pil en de verschijnselen van rond en na de eisprong waren me sowieso vreemd (gevoelige tepels, misselijk ed). En ik ben er niet lichter op geworden, scheelt 6 kg

Ik heb geen idee of ik een regelmatige cyclus heb straks. Kan me weinig herinneren hoe het daarvoor was. Heb wel een keer gehad tijdens het slikken van de pil dat ik niet ongesteld werd en toen heb ik via de gynaecoloog pillen voorgeschreven gekregen om de eisprong weer op te wekken… Hopelijk gaat dat geen voorbode zijn voor straks, want dan ben ik bang dat er iets mis is.



Nog meer ervaringen?

Mijn libido ging ook omhoog toen ik stopte met de pil, ik ben wat afgevallen (hield met de pil veel vocht vast) en ben nu vele malen vrolijker. Toen ik de pil slikte kon ik echt een heks zijn… nu ben ik weer de lieve versie van mezelf hihi!

Verder had ik met de pil heel vaak migraine en sinds ik gestopt ben niet meer gehad. Ik had gelijk een regelmatige cyclus wat dat betreft heb ik wel geluk gehad.

Ik heb heel lang gewacht op mijn cyclus. Ik denk wel een half jaar. Verder had ik veel minder last van stemmingswisselingen en zat een heel stuk beter in mijn vel.

Nou dat geeft hoop haha :slight_smile: Ik ben benieuwd, nog 5 weken slikken en dan eens zien hoe het leven zonder pil is :slight_smile:

Op zich krijg je geen bijwerkingen door het stoppen met de pil. Meestal verdwijnen de bijwerkingen die je kreegn door het starten met de pil :wink:



Toen ik in 2006 stopte met de pil (Microgynon) om zwanger te worden, ging mijn libido omhoog, werd mijn humeur beter en zat ik lekkerder in mijn vel.



Toen ik in 2011 stopte met de pil (Yaz 24+4) vanwege allerlei vage klachten, ging mijn libido omhoog, was ik minder prikkelbaar, kreeg ik minder haaruitval, minder droge huid en verdwenen mijn buikklachten.



Ik heb nu wel klachten die horen bij een natuurlijke cyclus, o.a. buikpijn/rugpijn en meer afscheding rond eisprong, vocht vasthouden en iets humeuriger voor menstruatie, buikpijn/rugpijn tijdens menstruatie.

Ik vond het heerlijk! Na ruim 10 jaar ook alle hormonen de deur uitgedaan :thumbup:

Heb verder weinig last van bijwerkingen gehad. Misschien iets meer buikkrampen tijdens ongesteldheid maar that’s all. En natuurlijk de durex gesponsord :lol: Maar ook in 1 keer zwanger na ook die in de kast te hebben gezet. Cyclus schommelde wel een beetje maar niet hinderlijk.



Ik voel me er alleen maar beter bij :thumbup:

@Marsie wrote:

Ik vond het heerlijk! Na ruim 10 jaar ook alle hormonen de deur uitgedaan :thumbup:

Heb verder weinig last van bijwerkingen gehad. Misschien iets meer buikkrampen tijdens ongesteldheid maar that’s all. En natuurlijk de durex gesponsord :lol: Maar ook in 1 keer zwanger na ook die in de kast te hebben gezet. Cyclus schommelde wel een beetje maar niet hinderlijk.



Ik voel me er alleen maar beter bij :thumbup:




Meer buikkrampen hoop ik toch niet, dat is namelijk al heel erg, moet de pijn echt wegpuffen, nu al, dus hopelijk wordt dat niet nog erger :wink:





Tnx voor alle antwoorden dames! Ben ook heel benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn straks, ik heb echt geen flauw idee meer hoe dat was toen ik 16 was. Heb ook geen idee of er bijwerkingen waren toen ik begon met de pil toen, te lang geleden.



Vanaf de 1e dag van de menstruatie moet ik tellen toch, tot weer de 1e dag?

Ik ben nu ongeveer anderhalve maand gestopt…3kg aangekomen :x (niet meer gaan snoepen!) oa vocht vasthouden.

Verder de eerste maand wel misselijk, hoofdpijn enzo. Deze maand nog geen last gehad.

Nu sinds een half jaartje weer gestopt omdat we voor een derde gaan :inlove:.



Sindsdien, erg zware menstruaties en pukkeltjes in mijn gezicht zijn toegenomen. Ben er niet zo happy mee dus, gelukkig doen we het voor het goede doel :wink:



Maar ik voel me echt veel fijner mét pil, dan zonder. Al is dat hier op het forum denk ik wel een unicum met alles wat ik lees van andere meiden over de pil en hormonen.

hoi meiden,

1 september is al bijna, Noekie! Ben benieuwd hoe het zal gaan :smiley:



hm, ik stop over een paar maandjes ook met de pil. na dit allemaal te hebben gelezen ben ik ook echt wel benieuwd hoe dat zal gaan, hoop dat ik tot de categorie behoor die zich zonder pil beter voelt dan met:P !

Slik de pil ook vanaf m’n 15e/ 16e (ik ben nu 33), geen idee meer hoe het toen was… eerst microgynon, toen een 3fase pil (maar dat was niks voor mij) en de laatste ca. 10 jaar de diana. Al heet die laatste nu sowieso anders, naam past net op doosje haha (zo’n goedkopere variant:roll: .



Grtz, P.

Spannend! Ik ben op mijn 17e begonnen, net na mijn verjaardag en op mijn 28e verjaardag stop ik dan. Dus 11 jaar. Jij nog langer dus! Ik ben ook erg benieuwd hoe het is, of ik er iets van merk of helemaal niets.



Hier ook aantal verschillende pillen gehad. Kreeg als eerst een vrij zware (en dure) en toen een goedkopere gevraagd en toen kreeg ik microgynon en daarna allerlei varianten daarop, omdat zorgverzekeraar steeds een andere vergoedde ofzo.



Wanneer ga jij stoppen en gaan jullie dan meteen proberen voor een kindje of heeft het een andere reden dat je stopt?

ja die zorgverzekeraars ook… :roll: zat toen ook heel raar te kijken toen ik dat doosje met andere naam kreeg, kan het niet eens uitspreken :lol:



ik stop eind september, nee we gaan er nog niet gelijk voor ; ik wil eerst stoppen met roken :oops:

Dat is ook een goed voornemen :slight_smile: Daar ben ik 2, of is het alweer 3? jaar geleden mee gestopt :slight_smile: Al was ik nooit echt verslaafd, kon van een pakje per dag, naar een paar weken niet roken gaan zonder problemen.



Ik wil eerst nog verder afvallen, nog zo’n 20 kilo eigenlijk. Planning is rond april er echt voor te gaan :slight_smile:

zie 't in je onderschrift: wauw! :thumbup: goed zeg! Word dat dan jullie eerste?

Wij hebben afgesproken om samen te gaan stoppen met dat gerook en dan stop ik ook vast met de pil,; ik las veel verschillende berichten over hoe lang het duurt voor het weer op gang komt allemaal…maar ik lees ook dat mensen minder last hebben van moodswings enzo, dat zou sowieso al heel fijn zijn :dance: (mocht het nou niet helpen dan kan ik mogelijk concluderen dat ik gewoon dramaqueen van mezelf ben ahum :lol: )

Haha, heb hier ook wel moodswing, ben benieuwd of dat verandert :slight_smile:



Wordt onze 1e inderdaad. Over 15 kg gaat mn vriend me ten huwelijk vragen heeft ie beloofd en daarna dan voor 1e kindje :slight_smile: Ik wil er 4, dus moeten nu wel eens beginnen haha

hier ook de 1e…

Wauw, nogmaals ik vind het echt knap dat je zoveel al bent afgevallen, dat zal vast niet makkelijk zijn. :slight_smile: en ook nog een huwelijk in 't vooruitzicht, spannend allemaal :smiley:

Mja, maar moet nog 20 eraf :wink: Sinds mijn zwaarst ooit is er 34 af nu. Voor een gezond gewicht moet er nu nog 30 af, maar met 15-20 ben ik tevreden! Dan ben ik redelijk normaal van formaat zeg maar haha