Stoppen met BV

Ik had verwacht, aangezien ik weer zwanger ben, dat Sophie wel vanzelf zou stoppen met BV.

Omdat ik ooit heb gehoord, dat als je zwanger bent, de BV anders gaat smaken.

Maar helaas :roll: Sophietepiet is tietuhverslaafd en denkt er nog niet aan om te stoppen :hand:



Hoe krijg ik het voor elkaar dat ze toch stopt!

Iemand tips :angel:

Als Sophie tijdens je menstruatie niet moeilijk deed, zal ze waarschijnlijk ook de melk qua zwangerschap wel goedkeuren…

Wil je zelf stoppen? (tandemen is ook erggg leuk :wink: :inlove: )

Misschien krijg je op een gegeven moment een dip… en dan zal Sophie het gewoon niet meer leuk vinden want er komt dus geen melk… en niet een paar dagen maar een paar maanden… Ligt eraan hoe verslaafd je dochter is, die van mij dronk stug door…

Dus over afbouwen nu, weet ik even niet…

Vraag Sas es, hoe zij dat toen gedaan heeft met C…

Volgens mij is Sas gewoon gestopt :think:



Tja Sophie drinkt nog best vaak op een dag, de kleine moet toch ook (.) krijgen :roll:

Ik ben onlangs gestopt. Ik weet niet hoe oud Sophie is? Lissa is 14 maanden. Ik moest stoppen vanwege medicatie voor IVF/ICSI. Ik vond het erg moeilijk maar we hebben doorgezet en Lissa krijgt nu 's morgens pap en 's avonds een flesje melk (die ze niet blieft). Maar het gaat goed. Ik heb nog een paar keer moeten kolven en ik moet geen (.) laten zien in haar nabijheid. Ze zeurt er verder niet om. Maar als het goed gaat, waarom zou je dan stoppen? Als die medicatie geen roet in het eten had gegooid, was ik gewoon doorgegaan.

Hey Vic…

Ik was eerst gestopt met de ochtend voeding.

Gewoon het ritme doorbreken…niet meer in bed nemen maar naar beneden pap uit de fles of van de lepel…iig gelijk een ander ritme maken en daaraan houden.

De avond voeding heeft zij toen nog gehad,de rest van de dag bleef de (.) gewoon opgeborgen…heel consequent.

De avondvoeding vond ze nog erg lekker en zo sliep zij ook goed.

Tot ik dus mijn voet brak…toen ging ze mee met mijn moeder 2 nachten met bv in de fles en dronk zij dus ineens die fles leeg…

Toen ben ik ala de minuut gestopt.

De (.) niet meer gegeven…

Had nog wat vriezervoorraad dus ze kreeg eerst nog bv uit de fles…dat lengde ik aan met fv…en zo ging zij voor haar gevoel toch nog geleidelijk van de bv af…

Het was eigelijk zo gebeurd…

Je moet alleen even een drmepel over en dan consequent niet meer geven,wel iets anders aanbieden en lekker knuffelen tegen je aan maar ik deed wel even de eerste weken mijn (.) goed verstoppen…als ze hem bloot zag ging ze er zo op af :shock: …maar na een week of 2 zag ze hem en prikte ze alleen met haar vingertje mijn tepel naar binnen :lol:

Wilde ze niet drinken…deed zelfs alsof het raar was dat ik zei ‘‘slokje?’’

:eh:

Hier is het probleem dat Sophie dus echt niet uit een flesje melk drinkt :think:

En pap wilt ze ook lang niet meer. Ze eet dus een boterham 's-morgens. maar ze zeurt de hele dag om tietuh :think:

Lissa drinkt ook niet uit een flesje. Ik bied haar nu gewoon in een tuitbeker melk aan en ze mag zelf kijken of ze wil of niet. Niet, dan jammer, maar ik bied ook niks anders aan. Volhouden en anders overleeft ze het heus wel hoor. Sterkte!

Geef je dan gewoon halfvolle melk?

Koud?

Je kan em misschien iets opwarmen omdat jouw BV ook lauw is… dan is die overgang misschien makkelijker dan van BV naar koude melk…

Ik heb altijd halfvol gedaan ja…

maar waarom zou je stoppen?

Of is dat een rare vraag.

Je kunt toch ook tandemen.

Ik heb dat helaas niet gekund, omdat Y. op een gegeven moment de borst ging weigeren, maar het had me erg bijzonder geleken

Dat zou kunnen :wink:

Maar ik ben bang dat Sophie teveel wilt en de baby te weinig krijgt … of kan dat niet :think:

Nee dat kan niet… je lichaam past zich altijd aan aan de behoefte van de jongste… (vandaar ook de dip die je misschien zult krijgen) je lichaam gaat uit vd baby in je buik… daarna zul je melk voor 2 produceren… colostrum kan niet op raken… colostrum stroomt gedurende een bepaalde tijd en niet in een bepaalde hoeveelheid…

Sterker nog, hier was de oudste vooral in het begin een zegen qua productie… ik liet haar soms de ergste druk wegdrinken… ideaal… :thumbup:

Ja dat kan dus ook :angel:

Nou ja dan zien we dan wel :mrgreen:

Nee mop…C wilde ook geen fles hé!!

De hele bv tijd niet :roll: bijna 16 maanden :shifty:

Maar geen (.) was blijkbaar dus wel aanleiding om dan maar voor de fles te kiezen…toch die zuigbehoefte.

Ze dronk toen dus die 2 avonden voor het eerst mijn bvuit de fles…en toen ben ik om gegaan…heb mijn vriezervoorraad opgemaakt via de fles en die aangelengt met fv en zo ging dat dus heel geleidelijk toch goed…



Zolang zij tietuh krijgt…zal ze niets anders pakken…

Klinkt hard maar dat is gewoon zo…

Het was bij ons heel duidelijk dat zij pas in pyama en slaapzak de (.) zag…dan mocht ze los gaan…en dat was het…

Toch nog even ons momentje zodat ze langzaam af kon kicken…

En dat laatste stukje moest toch cold turkey…

Maar wel knuffelen hoor…en dat flesje gaf ik haa dan wel zodat ze toch dat tutmomentje had in mijn armen…

Ik vind het moeilijk :angel: dus wacht er nog maar even mee :shifty:

Als eerste moet je je gevoel volgen mop!!

Echt hoor…naar niemand luisteren…alleen naar jezelf :wink:

Ik wil wel stoppen, maar ben gewoon zwak als het om Sophie gaat :oops:

misschien langzaam afbouwen? Hoevaak geef je nog?

@TaMa wrote:

misschien langzaam afbouwen? Hoevaak geef je nog?




Op verzoek en dat is op het moment:



's-ochtens als ze wakker wordt

's-middags als ze gaat slapen

vaak net voor het eten

en als ze gaat slapen



En vaak nog tussendoor als ze er aan denkt :mrgreen:

Hahaha ik geloof dat ze er best vaak aan denkt dus… moeilijk hoor victoria, want je wilt haar ook niet afwijzen voor de borst… en als je heel langzaam een voeding laat vallen? Dus die van de middag vervangen door iets anders?

En dan na een paar weken de ochtend en de avond er voorlopig inhouden?



Ik denk ff met je mee hoor