stomme vraag ,

ik heb een hele stomme vraag :oops:



savonds als ik mijn dochter naar bed breng dan moet ik altijd bij haar komen zitten en dan zing ik haar liedje voor (dat doe ik al vanaf ik zwanger was, somewere over the rainbow)

dat is echt haar liedje en dat wil ze altijd horen voor het slapen gaan



maar nou was ik vanavond weer zoals elke avond haar ritueeltje aan het volgen en toen bedacht ik me wat



ik ben geen geboren zangeres hiijihihihihi zeker niet , mijn dochter vind het blijkbaar helemaal niet erg dat ik niet zingen kan , want ze vind het elke avond weer leuk



maar nou vroeg ik me af waarom als ik voor haar zing rollen de tranen uit mijn ogen



ik kan geen noot zingen zonder dat ik jank , (niet echt ) maar droog hou ik het noooit



ik begin te zingen en de tranen beginnen te komen , ik probeer wel eens anders te zingen zodat het niet gebeurd maar dat gaat niet makkelijk



en nou ze ouder word vraagt ze steeds , mama drietig ( mama ben je verdrietig ) hihihi



maar ik kan haar heel slecht iets uitleggen wat ik zelf niet begrijp en daar is z eook nog te klein voor



wie weet de oorzaak hier van dan kan ik er misschien iets aan doen





ik heb mazzel dat ik niet mooi kan zingen anders had ik misschien bij idols gestaan als de 1ste jankende zangeres :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

hahahaha ik heb percies het zelfde met Chris, mijn gemoed schiet gewoon elke keer vol als ik mijn slaapliedje voor hem zing.

Is gewoon moederliefde wat tot uitking komt :stuck_out_tongue: :inlove:

stomme vragen bestaan niet :wink: :-



ik denk omdat het vindt ik een heel gevoelig liedje is waar veel gevoel inzit zeg maar, tja hoe moet ik het anders uitleggen, het liedje raakt je, dat heb je met bepaalde liedjes en misschien ook een stukje karakter (ikzelf heb het ook snel ben heel gevoelig daarvoor)





ik weet niet hoe oud ze is, maar misschien kun je zeggen dat je het liedje zo mooi vindt, dat je er blij / gelukkig van wordt dat mama ook wel eens huilt als ze blij of gelukkig is :think: :-




moeilijk te verwoorden soms :doh:





gr mel

melanie ze is van feb 2 jaar , ze begrijpt best veel ,maar nog niet waarom mama de tranen in de ogen staan bij het zingen van een liedje hihihih



rivella hihi wel leuk te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben :mrgreen:

vertel haar dat je “overloopt van liefde” ze hoeft het niet te snappen, de toon waarop je het zegt zal ws al genoeg zijn en als je het vaak genoeg blijft herhalen, zal ze uiteindelijk de strekking wel begrijpen denk ik :inlove:

@Rivella wrote:

vertel haar dat je “overloopt van liefde” ze hoeft het niet te snappen, de toon waarop je het zegt zal ws al genoeg zijn en als je het vaak genoeg blijft herhalen, zal ze uiteindelijk de strekking wel begrijpen denk ik :inlove:




dat doe ik ook zo ,maar tot nou toe geen idee dat ze het begrijpt , maar misschien heb je gelijk dat ze het uiteindelijk vast wel zal begrijpen

misschien de combi van een mooi gevoelig liedje

en het feit dat zij, je dochter, er zo van geniet!

(ondanks dat je geen geboren zangeres bent hihi)





ik heb het ook hoor

de meest simpele dingen

als ik samen een boekje van huppeldepup lees heb ik het ook al (het maakt niet uit waar het boekje over gaat, als ik hem zo intens zie luisteren en merk dat ie niet zonder kan, dan voelt dat zooooo lief,

ja en als je dat dan ff practisch bekijkt zit je soms dus bij een boekje van dikkie dik te huilen :mrgreen:





maar liedjes ook inderdaad

of dansjes

of bepaalde gedragingen die je van jezelf in je kind terug ziet



heerlijk, lekker snotteren :mrgreen:

Ik vind het een prachtig beeld Pegje, kan helemaal ontroerd raken bij het lezen alleen al :inlove:

Ah wat lieffffff :inlove:

Het gaat er toch ook helemaal niet om OF je kunt zingen?

Je dochter zal jouw moederliefde zeker voelen… :-*

Ah lief he :inlove: Het is inderdaad je moedergevoel erbij en geloof me, ze begrijpt het wel als een jaartje ouder is hoor. EVA is bijna 3 en die begrijpt nu wel dat ik soms om haar moet " huilen"

Dan zegt ze " Omdat je me lief vindt he mama ? "











Dit is ons nummer trouwens ook :smiley: en stond op het geboortekaartje van Christan :



http://www.youtube.com/watch?v=eUwTdqPkluY



Dit hebben we ondertussen grijs gedraaid en staat ook op de site van Christan als geboortefilmpje met zijn foto’s ertussendoor en dat is deze :



http://www.youtube.com/watch?v=ZxNAtULtTd4



Het nummer van Israel Kamakawiwo’ole is het lievelingsnummer van Eva. http://www.youtube.com/watch?v=2A2Jt4WOxN8

Inderdaad dat is pure moederliefde die er via je tranen uitkomt :smiley: :inlove:



Ik heb het ook wel hoor, dat zomaar spontaan de waterlanders komen, Nathalie zegt dan sinds kort: mama huilen en gaat met haar vingertje over mijn tranen heen. Ik zeg dan altijd, mama moet huilen omdat mama zo blij is dat jij bij papa en mama bent.

hihihi :mrgreen: wel leuk te lezen dat ik niet de enige ben :inlove: :inlove:

Ik heb het ook hoor. Ik heb zelf een tekst verzonnen op een bestaand liedje en nog steeds wordt hij gelijk rustig als ik het zing (het is tevens de melodie van zijn muziekdoos) en ik schiet dan elke keer weer vol.



En mijn zoontje begint nu zelf liedjes te zingen … en dan houdt deze mama het vaak ook niet droog … hij zingt met zo’n lief stemmetje :inlove:

Waarom zeg je niet gewoon…nee mama is niet drietig mama is gewoon zooooo blij met jouw,het zijn traantjes van geluk.

Ik vind het super cute dat je dat zo trouw doet…en het staat voor jouw liefde voor haar,al vanaf dat ze in je buik zat.

Dus ik denk dat hoe ouder zij wordt hoe meer zij zal gaan waarderen dat je deze traditie voortzet :inlove:

:-*

ik vind dat naar bed gaan ritueeltje heel speciaal we doen het al zo lang en ze vind het erg leuk , ze is nog nooit met tegenzin naar bed gegaan , al sik zeg kom we gaan naar bed dan staat ze al aan de trap

ik vind het gewoon een echt knuffel moment van ons 2tjes samen



alleen jammer voor johan want als hij wel eens mee gaat dan zegt ze meteen papa kus en dan daaag , zo van nou weg jij want ik wil met mama zijn





maar mama vind het heerlijk



dan doen we eerst meestal in bad

dan lekker in smeren

ondertussen gezellig kletsen ,

dan mag ze een pyjama uitzoeken

dan een slokje drinken

dan lekekr bij mama op schoot onder de dekens en een liedje zingen

daarna stop ik haar lekker in bed , en vertel ik haar wat we die dag gedaan hebben

en dat we er morgen weer met zo’n gezellige dag van gaan maken

en dan laat ik haar zelf wat verzinnen wat we doen gaan ,

en dan wijst ze me aan waar ik haar kusjes geven moet en dan tot slot

zeg ik zo slaap lekker moppie

een smakkerd van een kushandje

en mama houd van je ,slaap lekker ,

en dan doe ik de deur dicht



het is ene heel ritueel wat we hebben



maar soms als het al wat erg laat is en als ik het wat doe inkorten dan is het geen drama dan vind ze dat ook goed ,en soms duurt het wat langer dan ga ik lekekr bij haar liggebn en dan gaan we vertellen ,

maar dat is zo een gezellig moment van de dag heerlijk gewoon :inlove: :inlove:

Lief, leuk om te lezen :inlove: Jammer voor papa maar dit moet nu eenmaal zo en niet anders :smiley:

Dan pakt papa ndat bij Nina :inlove: hebben jullie allebei een ritueeltje met je kiddies :inlove: :inlove:

@renzosmam wrote:

Dan pakt papa ndat bij Nina :inlove: hebben jullie allebei een ritueeltje met je kiddies :inlove: :inlove:




hihi hij zegt wel dat hij dat niet leuk vind maar ehh hij heeft echt niet zo veel geduld om zo’n ritueeltje uit te voeren hoor , maar hij vind het ook niet leuk om door zijn dochter weggestuurd te worden



maar hun hebben nou ook ondertussen iets samen hoor ,ik heb een gloeiwormpje vanmij vroeger een heel leuk poppetje en die moet ze dan met papa oplaaie (opladen) en dat mag papa doen dan moet hij haar optillen tot bij de lamp en dan doet zij het poppetje er tegen aan houden zodat hij gaat gloeien :inlove: :inlove: is ook leuk toch :inlove:

Heb vandaag weer zo’n :cry: momentje gehad :inlove:



Toen ik een jaar of 7 á 8 was, had mijn vader “we all stand togerther”(frogsong) van Paul McCartney

opgenomen op de bandrecorder.

Hij had er nogal eens een handje van om ook stiekem een microfoon in de kamer te vertoppen en mijn broetje en mij op te nemen tijdens het spelen, dat leverde soms erg leuke stukje op.

Op één van die banden zingen wij als gezin de “frogsong” en dat was vroeger zoooooo gezellig.



Ik kreeg het zojuist ineens in mijn bol om hem eens op te zoeken op Youtube en ik heb hem gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=A4xeidmjy6s

Die heb ik dus net met Chris op schoot zitten kijken en ik kreeg gewoon een complete flashback naar mijn jeugd.

Chris zat duidelijk te genieten van al die zingende kikkers en andere dieren…Ohhh mama KIJK POESJES!!! :inlove: en tja, dan schiet je gemoed voller dan vol.

Dit was niet gewoon even een traantje maar een complete waterval :wink: :stuck_out_tongue:

Ik zit dus te snotteren en Chris aait me over mijn bol en zegt “Sorry mama” :shock: :inlove: JAAAAANK wat is het toch een schat :inlove:

Chris en ik hebben echt zitten genieten :inlove:

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:



Of als Sas thuis op de radio Trijntje met "“Nu dat jij er bent” hoort en dan roept: “Hee mama! Mijn liedje!!” en dan doet ze zo:









SMEEEEEELT!