Stinkende vaatdoekjes.

In de zomer gaat het hier ook naar buiten (op het balkon). Lakens drogen hier nagenoeg overnacht; gisterenavond 1 opgehangen over een bank die bij een radiator staat; als ik straks uit 't werk kom, leg ik 'm in de kast :slight_smile: Wasrek droogt in enkele dagen; als ie in het zonnetje kan staan in 1 dag. Dus dat schiet lekker op. Kan me voorstellen dat je met een kouder huis hier niet op wil wachten (tenzij het lekker uit de weg hangt, natuurlijk).

Ach, toen de oudste geboren werd hadden we een oude leendroger, maar daar kwamen zwarte strepen van op de was. Dus die hebben we er snel weer uitgemikt. Sindsdien zeg ik elke zomer: komende winter komt er een droger.

Waarna het winter wordt, en het eigenlijk prima gaat, zonder droger. Nu na de 2e wilde ik het weer, maar tot nu toe gaat het alsnog prima. Scheelt wel dat ik een grote kamer over heb waar de was kan hangen, dus neit door het hele huis heen. En heel snel droog is het niet, nee, maar ook dat went. Een droger laten draaien schijnt erg veel te kosten, dus dat spaar ik graag uit door een kamer vol was te hebben hangen :wink: Zelfs met 2 kleine kinderen gaat het dus nog best :smiley:

Geen last. Ik gebruik microvezeldoekje voor het aanrecht.

Ik was het en daarna in de droger.

Hihi met een klein babytje heb je niet in een keer bergen was hoor :wink: De spulletjes van die baby zijn ook klein he :mrgreen:

WIj namen bij de derde een droger erbij, idd voor dingen als handdoeken, lakens. Ik heb de ruimte gewoon niet. Hier hangt altijd een wasrek vol kleding en eentje met luiers en ander 60gr spul. Als het kan droog ik andere dingen over de trapreling ed, maar dat red ik, zeker met een kind dat regelmatig in bed plast en alle sportkleding, handdoeken etc gewoon niet.

@Lune wrote:

Hihi met een klein babytje heb je niet in een keer bergen was hoor :wink: De spulletjes van die baby zijn ook klein he :mrgreen:

Ja, dat merkten we hier toen we de babyuitzet gingen wassen … Nog geen machine vol, maar tig dingetjes! :slight_smile: Het kost wel heel veel tijd om die allemaal individueel op te hangen - daarvoor was de droger dan wel weer handig: hop alles er gelijk in. Opbergen moet natuurlijk nog wel, maar dat is toch maar 1x i.p.v. 2x alles apart oppakken :slight_smile:

Maarja, ineens was je toch veel meer, zeker als je de kleine elke dag in bad doet, weer twee hydrofiel luiers extra, alle spuugdoekjes, rompers… Bij elkaar toch wel een halve was…

Maar wij hebben een droger op zolder staan, en is al 2 jaar niet aangesloten… We redden het prima met drie kids, en een groot wasrek…

Ik heb niet het gevoel dat het veel meer is eigenlijk.

Heb jij het dan over een halve was per dag/week…?

Maar, moet zeggen dat ik hem dus ook hooguit twee keer (en eerder een keer) per week badder, hij draagt wollen rompers, wol is zelfreinigend dus hij doet wel 4 dagen met een romper meestal. Blijft over een jumpsuit/setje kleertjes (draagt ie meestal ook wel twee dagen) en een paar spuugdoekjes op een dag.

Halve was per dag, schat ik… Wij gebruikten soms wel drie rompers op 1 dag, als ie was doorgelekt… Of het spugen… Lag een hydrofiel luier in de wieg, die werd ook elke dat verschoond, net als de hydrofiel die op het aankleedkussen lag… Elke dag schone kleertjes aan, soms vaker een nieuw truitje… En dan heb ik het nog niet over mijn kleding, een beetje melk erover/doorgelekt en ik deed wat anders aan…

Voor de stinkende doekjes, tip van m’n vader… Water koken in een pan , beetje groene zeep niet de vloeibare en 15 tot 20 min rustig laten koken.

Voor zn ziekte stond er 1 keer per maand een ā€œpanā€ wasgoed op t vuur.

Nadeel kleuren worden na een aantal keren niet behouden.

Ik doe dit trouwens nooit.b Mijn doekjes leven niet zo lang, kom wel eens thuis en dan zitten ze onder de lijm of verf of stift… Niemand weet hoe dat er nu weer op gekomen is haha.

Hier gaat alles verder in de droger, was draait 1 keer per dag, toen M nog klein was kon het wachten tot 2/3 keer per week maar met iedereen op sport douchen we elke avond paardrij spullen wordt meestal 3 keer gedragen maar ( zoals vanavond) maar 1 keer aangezien we beide er naast lagen en we rijden buiten…

Heb je al wat aan de tips gehad???

Ben benieuwd