stiekeme voorkeur

Ik realiseer me dat dit best een taboe kan zijn, maar ik wil eigenlijk wel eens weten of meer meiden dit ook hebben:



Ik heb namelijk deze zwangerschap stiekem een voorkeur voor het geslacht :oops: . Na Colin zou ik eigenlijk wel graag een meidje willen :shifty: Niet dat het echt iets uitmaakt natuurlijk, als het een gezond kindje is ben ik al lang blij, maar toch…



liefs

daffie

Ja dat herken ik wel hoor. Toen ik zwanger was van Laurens had ik vanaf dag 1 het gevoel dat het een jongetje was. Ik zag mezelf ook altijd meer als een “jongensmoeder”. Dus ik had wel een stiekeme voorkeur voor een jongetje.en hoewel ik het superleuk vind als jongensmoeder zou ik het toch wel heel leuk vinden om, als het allemaal zo loopt als wij willen, in de toekomst een koningspaar te hebben :inlove:

ik had ook wel graag een meisje gewild na ethan. maar ik zou levi nooit voor geen goud willen inruilen en ben echt super blij met hem.

maar een meisje zou ik nog steeds graag willen ik voel me echt een meisjes mama. en ook omdat ik zo`n super goeie band heb met mijn moeder zou ik dat ook wel willen met een dochter.

mij had het niks uitgemaakt als ik deze x een knul had gekregen die was net zo welkom geweest hoor , maar ik vind mezelf toch meer een meiden moeder en iedereen die me kent vind dat hihih dus het is gewoon voorbestemd :inlove: :inlove: :inlove: ben trouwens benuwd wanneer mijn meisje zich gaat melden :inlove: :inlove:

Ik ben dat wel een beetje met je eens hoor Daffie,

dat er wel een beetje een taboe op rust.



Ik wilde zelf heel graag een meisje en mijn man die leek een zoon heel erg gaaf… maar als we dat eens uitspraken dan werd daar niet altijd positief gereageerd. Belachelijk eigenlijk want ik geloof dat er echt wel meer echtparen zijn die een bepaalde voorkeur hebben.

Die voorkeur betekent niet een teleurstelling als het nou net het andere geslacht wordt, maar gewoon iets wat je leuk lijkt !

Maar goed, natuurlijk is het belangrijkste dat het kindje gezond is, toen wij de 20 weken echo kregen en alles was in orde, was voor ons al het grootste geluk ter wereld !!

Dat ik dubbel bofte was mooi meegenomen :inlove:

Ik wilde heel erg graag een meisje (niet dat een jongen niet welkom was geweest hoor) en was ook helemaal happy toen het een meisje bleek te zijn. Voor een tweede heb ik stiekem wel weer een voorkeur voor een meid. Ben een echte meidenmama, ik hou wel van dat gefrutsel met de haartjes en allemaal roze dingetjes.

Met Noah maakte het ons helemaal niet uit. Als het er maar gezond uitkwam, zeiden we altijd. Met de Peanut wilde we allebij stiekem weer een jongen, omdat het ons zo gemakkelijk afging met Noah. Toen de scan een meisje toonde, dacht ik dat ik teleurgesteld zou zijn, maar ik was zo blij dat ze gezond was dat het me niks kon schelen.



De meeste mensen hebben een voorkeur hoor, of ze het nou zeggen of niet!

Ja hoor, hier ook de eerste keer een voorkeur. En dat feest ging mooi niet door! Ik was echt blij verbaasd toen de gynaecoloog Bo op mijn buikje legde, ik vond mezelf altijd een echte jongensmoeder.



En de tweede keer? Toen maakte het ons niets meer uit, maar ik had vanaf het begin al een sterk gevoel dat het een meisje was. Dus die 20 weken echo was niet echt meer een verrassing! :mrgreen:

ik zou het leuk gevonden hebben om een meisje te krijgen…



maar heb strakkies 2 ettertjes haha



gezondheid is het belangrijkste

Ik had bij allebei de zwangerschappen op een meisje gehoopt.

En nu nog (ookal krijgen we hoogstwaarschijnlijk geen 3e) hoop ik dat ik ooit een dochter krijg…



Ben er ook nooit moeilijk over. Voor mij is dit geen taboe. Ik zou niet weten waarom je je voorkeur niet zo mogen uitspreken.



Ik hou echt niet meer of minder van MIJN zonen hoor…

Ik had ook stiekum voorkeur voor een meisje en dat werd ze een echte meid met kettingkjes, armbandjes en haarfrutsels.

Nu ben ik zwanger van de 2e en mijn schoonouders zeiden nu zou een jongetje wel leuk zijn he?

Ik zei nee, het lijk mij leuk om nog een meid erbij te krijgen en mijn man leek het leuk om een jongen erbij te krijgen.



1 ding sceelt het word iig 1 van de 2 :lol: maar ook hij denkt dat het deze keer weer een meisje word en dat zou die ook gewldig vinden!

Trouwens mijn schoonmoerder hoopte bij de 1e dat het ook een jongetje werd, ze dacht dat meisjes lastig en kattig waren, maar nu ze op onze dochter past+ op andere kleinzoon merkt ze dat onze meis veel makkelijker is, dat had ze niet verwacht.

Ah, ik kom er ook gewoon voor uit hoor, een voorkeur hebben vind ik niet erg, uiteindelijk zie je je kindje ontzéttend graag, wat het geslacht dan ook mag zijn! :thumbup: :inlove:

Eum, tja, … na 3 zonen wilde ik nu wel eens een meid, maar helaas! :lol: :wink:

Ik heb echt geen voorkeur. Maar dat is ook niet helemaal eerlijk want voor mij is het de eerste. Bovendien ben ik nog maar zo pril zwanger dat het nog maar afwachten is of het goed blijft gaan.

Mijn vriend heeft stiekem wel een voorkeur voor een jongen. Maar dat komt volgens mij omdat hij niet zo goed weet wat hij met een meid moet/kan :wink:



Ik vind het niet heel raar als je een voorkeur hebt, dat wil niet zeggen dat je minder van het kind houdt als het het andere geslacht is. Ik kan me voorstellen dat je je voorstelt dat je bepaalde dingen kunt doen met een kind. ZOals mijn vriend, die wil graag voetballen met zijn kinderen, de kans dat jongens dat leuker vinden is groter (denkt hij).

ik had een stiekeme voorkeur voor nog een knul :oops: maar meer omdat ik zoiets had mijn god als het een meisje word dan word ze stront verwend door jacs ouders :oops: zij hebben namelijk alleen maar kleinzonen… maarja het is dus wel en meisje geworden en oooooo wat ben ik blij met haar! maar het verwennen … daar heb ik wel gelijk in gehad ze zeuren nu al wanneer zij ook komt logeren en ze krijgt zooooooveel kleertjes en frutsels van mijn schoonmoeder :shock: maar goed… ik snap het ook wel weer hoor als je alleen maar jongens hebt als oma dan is 1 zo’n meisje toch wel heeeeeeeeeel speciaal :inlove:

Ik had niet echt een voorkeur, maar wel een idee wat het zou worden. Maar dat vertelde ik dan weer tegen niemand want stel je voor dat ik het fout had!

Maar ik had het bij allebei goed…



Mijn man wilde wel graag een jongetje, dus die heeft zijn zin gekregen :wink:

Wat ik wel had in het begin (toen ik nog zwanger was), was dat ik niet zo goed wist wat ik met een jongetje zou moeten. Ik was natuurlijk een meisje gewend en vroeger thuis waren we ook met twee meiden, dus ik dacht dat ik niet zou weten hoe dat werkte, zo’n jongetje… kon ook geen koosnaampjes verzinnen en was totaal niet voorbereid op de enorme ovetuiging waarmee ze recht in je gezicht kunnen plassen tijdens het verschonen :lol: :lol: :lol:

Maar t is allemaal goed gekomen. Die koosnaampjes kwamen vanzelf, het voelt helemaal niet vreemd om een jongetje uit je borst te laten drinken (wat je allemaal al niet verzint tijdens de zw :think: :roll: ) en op dat plassen raak je ook wel voorbereid :mrgreen: Dus t viel reuze mee!

Ik heb bij beide zwangerschappen een voorkeur gehad voor een meisje…



Eigenlijk wilde ik dan nu bij deze een geslachtsbepaling, zodat als het een knul zou zijn ik dadelijk niet teleurgesteld ben bij de bevalling :oops: ik tijd genoeg had om te wennen…





tot ik het kindje voelde schoppen :inlove: …toen was de hele voorkeur weg…





Ik heb dus nu een zoon en de 2e komt hopelijk in juni. Het maakt me nu helemaal niets meer uit of het een jongen of een meid wordt hahaha.





Maar ik vind dat je best een voorkeur mag hebben hoor, daar is helemaal niets mis mee!

Bij de 1e hadden we een lichte voorkeur voor een knul, met als enige reden dat we daar al een naam voor hadden :mrgreen:



Nu heb ik een lichte voorkeur voor een meid, omdat het practischer zou zijn met de kleertjes. Hoewel…Amy is van het voorjaar en het brusje moet pas in het najaar komen, dus die vlieger gaat ook niet helemaal op. :think:



:mrgreen:

Ik wist dat t bij de eerste gewoon n jongen was en vond mezelf ook echt n jongensmoeder. Ik ben

totaal niet van de roesjes en kantjes en allemaal roze.

Toen we de test deden van de tweede wist ik eigenlijk al gelijk dat t n meisje was, maa

hoopte voor mn man dat t n jongen was en toen kwam de echo n ja hoor t is n meisje.

Nu moet ik aan t roze :mrgreen: maar t is zo leuk :inlove:

Natuurlijk willen we allemaal n gezond kindje en dat ze blijven leven, maar voorkeur mag ook

wel vind ik :wink:

bij de eerste had ik een lichte voorkeur voor een jongen maar eigenlijk maakte het mij niet zoveel uit

en ik kreeg een jongen :inlove:



Bij de tweede had ik behoorlijk een voorkeur voor een meisje een jongen vond ik ook leuk hoor en dat had ik ook altijd in mijn gedachte 2 jongens.

Ik wou bij de 20 weken echo echt weten wat het werd omdat ik graag een meisje wou en mocht het een jongentje zijn dan kon ik me daar weer op richten

Maar het was een meisje :inlove: ik kon het niet geloven

Mijn wens is uitgekomen een jongen een een meid



mocht er ooit een derde komen dan maakt het mij niet uit en wil ik van te voren het geslacht ook niet weten