stemmen 12 september

Natascha1975 wrote:
iedere partij heeft iets waarvan ik denk oke dat past in mijn straatje..maar dan staan er weer dingen tegenover die compleet lijn tegenover mijn opvattingen staan, er springt voor ons iig geen 1 partij uit waarvan ik denk ja daar ga ik met volle overtuiging op stemmen.

quote]

Dat heb ik dus ook. Ik weet het echt niet, denk dat ik dan ook maar blanco ga stemmen.

Ik deed de stemwijzer en kwam ik op Pvv uit :roll:

Ik ben er nog niet helemaal uit

@Karin1981 wrote:

ik ook.
(via pvvkieswijzer.nl :wink: )

er bestaat geen partij die precies mijn ideeen vertegenwoordigt. maar ik wil mijn stem graag gebruiken om iig wat meer links tegenwicht te geven, dus het wordt weer eens gl...

(overigens heeft blanco stemmen precies zelfde resultaat als niet stemmen qua verkiezingsuitslag, alleen het opkomstpercentage verandert als je blanco stemt ipv niet)

@fiep klophout wrote:

@Karin1981 wrote:

ik ook.
(via pvvkieswijzer.nl :wink: )

er bestaat geen partij die precies mijn ideeen vertegenwoordigt. maar ik wil mijn stem graag gebruiken om iig wat meer links tegenwicht te geven, dus het wordt weer eens gl...

(overigens heeft blanco stemmen precies zelfde resultaat als niet stemmen qua verkiezingsuitslag, alleen het opkomstpercentage verandert als je blanco stemt ipv niet)

Tja... zo rechts is Pvv ook niet. Maar met het geblaat van Wilders over sommige dingen ben ik het niet eens.
Volgens de stemwijzer dus wel :mrgreen: :mrgreen:

@Karin1981 wrote:

Tja… zo rechts is Pvv ook niet. Maar met het geblaat van Wilders over sommige dingen ben ik het niet eens.

Volgens de stemwijzer dus wel :mrgreen: :mrgreen:

Hier idem! Ben het met bepaalde dingen niet eens wat hij aangeeft, maar kom er wel steeds op uit via stemwijzer :wink:

@Karin1981 wrote:

Ik ben er nog niet helemaal uit

Hier kwamen manlief en ik allebei uit op de Pvv.

Tja, ik weet het nog echt niet waar ik op ga stemmen, ze hebben hun voor en tegens…

dat had ik ook, ik kwam ook uit op pvv, terwijl ik het ook met heel veel dingen oneens ben met hem. je zou haast denken dat die site door hem gesponsord word :think: :mrgreen:

ik heb ook nog echt geen flauw idee, ik zou wel op iedere partij kunnen stemmen denk ik, want iedereen heeft wel iets waar ik iets mee kan en iedereen heeft ook wel iets waar ik echt niks mee kan.

Dit jaar ook voor het eerst in dubio.

Heb afgelopen jaren redelijk hetzelfde gestemd, steeds maar 2 partijen die mijn voorkeur had, en waar er dan eentje uit sprong.

Maar wel dus steeds 1 van die 2 partijen.

Dit jaar heb ik alles goed doorgelezen, en kan me niet 100% bij 1 partij aansluiten.

Er zijn partijen die ik sowieso uitsluit, die passen gewoon 0,0 in mijn straatje.

Maar ik blijf deze keer op 3 kanshebbers steken, en ik kan gewoon de keuze niet maken.

Mijn man idem dito, tot nu toe hebben we altijd hetzelfde gestemd (we praten daar thuis ook over, en vaak komen we zo tot een keuze).

Ben ook gemachtigd door mijn moeder om te stemmen voor haar (ze zit deze week in Londen), en dat is niet een partij waar ik zelf op ga stemmen.

Vind het echt heel moeilijk…

Ze hebben allemaal goede punten, maar ook slechte.

Eigenlijk zou je gewoon op een mogelijke coalitie moeten kunnen stemmen… :wink:

Ik dub nog lekker verder…

En daarbij, wat komt er nu ook echt terecht van al die plannen?

Het zijn niet voor niets plannen, en geen definitieve aanpak natuurlijk.

Ik ga voor het eerst iets anders stemmen dan dat ik eerder deed. Mijn stem gaat naar een partij waar ik niet persee voor 100% achter sta, maar waarvan ik wel denk dat ze de meest reële plannen hebben. Je kan wel zo veel roepen natuurlijk, maar dat wat je roept waarmaken is vaak afhankelijk van instemming door andere partijen en in die zin denk ik dus dat veel plannen van SP of Groen links het gewoon niet gaan halen door te weinig steun bij de andere partijen.

Het word dus PvdA terwijl ik voorheen altijd VVD of D66 stemde.

Manlief stemt VVD… hij is dan ook mega liberaal van visie en wars van overheidsbemoeienis. Ik ben het deels met hem eens. Maar mis toch een stukje sociaal zijn bij de VVD… ik vind ze “te hard”

Voor mij is dat een hele ommezwaai :lol:

ik stem eigenlijk altijd sp/groenlinks

soms ook tactisch pvda voor links

stembreker.nl vond ik ook een boeiende. misschien een tip voor mensen die meer voor links/rechts/coalitie gaan dan voor een partij

ik twijfel ontzettend om te stemmen voor pvdd…

daarentegen heb ik me helemaal niet ingelezen en stem ik puur gevoelsmatig dit keer…

ja cell dat is voor mij ook zo…of pvdd of pvda om de reden die jij beschrijft…lekker uiterste van me :mrgreen:

Stembreker dames.

ik krijg als het goed is morgen een sms met mijn stemkeuze.

Ik stem wel, op SP omdat dat het meest dichtbij kom hoe ‘’ Ik het wil ‘’…

Dit kwam ook uit bij kieswijzer.

Mijn man stemt ook SP.

Blanco stemmen, ja ik zou er niet voor kiezen, geen idee waarom.

Net als niet stemmen, waarom zou je je stem niet laten horen?

Ik heb gekozen wat het dichtbij komt met ‘’ Dit is het ‘’.

Ik ga strategisch stemmen. Eigelijk SP, maar omdat dit een kleine partij is en ik sowieso de VVD niet de grootste wil laten worden, zal het hoogstwaarschijnlijk toch PvdA worden…

Maargoed, misschien bedenk ik me vanacht of morgen nog…

Ik heb 3 keer de stem wijzer gedaan en 3 keer kwam ik op pvv uit :slight_smile:

Dus ik denk dat ik morgen op de pvv ga stemmen

Ik kom ook steeds op de pvv uit, maar no way dat ik op wilders ga stemmen :naughty:

Voorheen altijd een vvd stemmer. Maar eigenlijk precies wat Cell op de vorige pagina schreef, ik vind ze nu “te hard”.

Ik kies nu vooral vanuit mijn eigen belang en situatie en waar ik goed aan doe tav van mijn besteedbaar inkomen, en dat maakt dat het pvda gaat worden. Socialer en sterker die leus spreekt mij ook enorm aan net als het programma zelf. Maar goed, het zijn wensen en wat er echt gebeurd zal blijken na de formatie :wink:

ik stem op daad bij het woord :):slight_smile: :dance:

t zal nooit de grootste partij worden, maar ze passen kwa beleid en mening enorm bij mij. De ideen van wilders vind ik tot een bepaalde hoogte een eyeopener, maar ik wordt er niet altijd blij van. Deze partij komt er toch wel dicht bij.

In een stemwijzer staat deze partij op 1, pvv op 2

op die site van stembreker kun je ook je stem laten bepalen voor het kiezen… en dan scoort dus ook de PvdA bij mij het hoogst, op 2 staat D66 en op 3 VVD, mijn stem gaat dus naar de PvdA

Heb ook stembreker gedaan dit jaar.

Kreeg vanmorgen mijn sms, dus hoefde er niet lang meer over na te denken.

Groen Links kwam naar voren voor mijn stem.

Met elke stemwijzer die ik deed was PVV de uitslag.

@MamavanImke wrote:

Heb ook stembreker gedaan dit jaar.

Kreeg vanmorgen mijn sms, dus hoefde er niet lang meer over na te denken.

Groen Links kwam naar voren voor mijn stem.

Met elke stemwijzer die ik deed was PVV de uitslag.

wow, dus het ging bij jou tussen de pvv en groenlinks? Of iig bij het ene hulpmiddel om je stem te bepalen kwam de pvv eruit, en bij de andere GL?? Dat zijn wel zo’n beetje de twee grootste uitersten in het politieke spectrum.

Kun je dat zelf rijmen (dat je bijvoorbeeld qua zorg heel erg pvv bent, maarqua immigratiebeleid heel erg GL) of is dat gewoon een zwaktebod van stemwijzer en/of stembreker?

hier voor het eerst met enige twijfel uit het hokje gestapt vanmorgen. had ik niet toch voor het eerst van mijn leven voor een strategische stem moeten gaan? :think:

@fiep klophout wrote:

wow, dus het ging bij jou tussen de pvv en groenlinks? Of iig bij het ene hulpmiddel om je stem te bepalen kwam de pvv eruit, en bij de andere GL?? Dat zijn wel zo’n beetje de twee grootste uitersten in het politieke spectrum.

Kun je dat zelf rijmen (dat je bijvoorbeeld qua zorg heel erg pvv bent, maarqua immigratiebeleid heel erg GL) of is dat gewoon een zwaktebod van stemwijzer en/of stembreker?

Nee, bij alle stemwijzers die ik gedaan heb komt PVV eruit als nummer 1.

Alleen bij stembreker krijg je vanuit hun een sms met wat je moet gaan stemmen die dag. Zij werken met een verdeelsleutel, alle mensen die er voor kiezen om bij hun mee te doen krijgen zo’n sms.

En zo willen ze proberen een brede coalitie te krijgen. Zij gaven ook aan graag mee te gaan denken in de formatie straks.

Groen Links was daar dus niet mijn eerste uitkomst, maar het smsje van hun om daarop te stemmen.

Vanuit hun een hele berekening, maar ik kan zo 1,2,3 niet uitleggen hoe het helemaal werkt.