stemmen 12 september

Nog geen topic over toch?

Zit nu naar het lijsttrekkersdebat te kijken…ik vraag me af of het wel zin heeft om vanalles te beweren en te beloven zoals de heren hier doen…zeggen en doen liggen een eind uit elkaar is de ervaring.

Waar ligt de hoop voor Nederland?

:eh: :think: Geen idee.

Moeten we eigenlijk nog wel hoop hebben hier met deze partijen?

Denk er hard over om blanco te stemmen…

Ik weet het ook niet hoor, hoe dit goed moet komen. Vond gisteravond Roemer en Samson het sterkst. Maar dat zijn niet de vertegenwoordigers van de partij waarop ik ga stemmen.

ik heb ook geen idee ze beloven goud en geven stront…

Roemer vond ik juist uiterst zwak overkomen. Samson het best, maar zijn denkwijze strookt niet met de mijne. Maar ik baseer mijn keuze niet op die paar tv debatten, maar lees de partijprogramma’s. Voor mij en mijn man staat de keuze al vast.

Hebben jullie de kieswijzer al ingevuld? Ik kom dan weer bij heel andere partijen als ik dacht :think: Moet me in sommige dingen toch wat meer verdiepen denk ik.

Ik heb de stemwijzer en de kieswijzer ingevuld.

Zelfde soort vragen, en had een totaaaal andere uitkomst :eh:

En dan ook nog eens bij beiden anders dan wat ik zelf verwacht had.

Ga me er nog maar even iets meer in verdiepen…

Ik vind het altijd een vreselijke tijd. Al dat gedoe op tv. Mooie beloftes etc, elkaar afmaken tijdens debatten ppfff…

@meisje1974 wrote:

Ik vind het altijd een vreselijke tijd. Al dat gedoe op tv. Mooie beloftes etc, elkaar afmaken tijdens debatten ppfff…

Haha ja dat is zo. je kan geen programma op tv aanzetten of er zit wel een lijsttrekker aan de tafel.

En al die beloftes, tja denk toch steeds weer “ja dat zeg je nu wel, maar dat komt er toch niet van…”

Ik heb alleen stemwijzer gedaan en daar komt uit wat ik had verwacht.

Maar de partijen maken plannen en geen beloften, dat is een groot verschil. Ze zeggen: als wij winnen, dan willen we dit. Maar ja, ze moeten samen werken met andere partijen en die zijn het niet altijd eens met die plannen en dan kunnen ze dus niet ten uitvoer worden gebracht.

Voor t eerst sinds 19 jaar ga ik denkelijk niet stemmen,dan gaat mijn stem maar verloren…jammer dan…als ik stem gaat ze ook verloren want uiteindelijk komen ze hun planningen niet na…wijden ze van hun programma af en wordt er weer een doek in de ring gegooid.

Ben t dit jaar gewoon ff helemaal zat met de regering… :hand:

Ik heb ook geen idee…weet alleen wel dat ik hoe dan ook een stem uitbreng. Je stem verloren laten gaan betekent volgens mij dat deze uiteindelijk naar de grootste partij toe gaat. Dus dan kun je beter op een kleine partij, en de laatste op de kieslijst stemmen.

Ik stem SP, niet vanwege de persoon erachter, maar vanwege de inhoud die al jaren hetzelfde is: meer geld voor zorg en onderwijs , minder geld naar defensie, afschaf eigen risico in de zorg, minder geld naar griekenland, meer solidariteit met minder bedeelden…en vooral alles wat eerlijker verdeeld. :slight_smile:

Ik hoop na al het falen van VVD en CDA en het geld weggeven aan griekenland en al het geld dat is weg bezuinigd in zorg en onderwijs de laatste jaren, dat er eidenlijk weer eens een linkse coalitie komt. Mocht PVDA de grootste partij worden, ook prima. :slight_smile:

Ik weet al op wie ik ga stemmen en dat wordt eigenlijk alleen maar steeds duidelijker. (voor als er nog twijfel was)

Juist als je het niet eens bent met al het gedoe in de regering op het moment, dan juist wel stemmen. Stem dan op een partij die het meest waargemaakt wat ze gezegd hebben. De partij die met haarbare plannen komt.

Of stem desnoods blanco, is ook een statement.

Dan stem ik wel blanco…beter nog want op dit moment vind ik t allemaal niks,

Inderdaad, als je wilt laten horen dat je het niet eens bent met alles, kun je beter blanco stemmen, dan gaat je stem niet verloren en niet naar de grootste partij.

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat mensen het ‘allemaal niks’ vinden, eigenlijk. Heb je dan de verkiezingsprogramma’s wel gelezen, vraag ik me af?

Hier wordt het overduidelijk SP. Inhoudelijk sluiten hun ideeën heel erg aan op hoe ik de dingen graag heb. Met name het deel over de zorg, en dat is voor mij een heel belangrijk punt.

Nee ik lees niks…daarom kan ik ook een oordeel vellen :hand:

Als ik niks zou lezen zou ik geen mening hebben…iedere partij heeft iets waarvan ik denk oke dat past in mijn straatje…maar dan staan er weer dingen tegenover die compleet lijn tegenover mijn opvattingen staan, er springt voor ons iig geen 1 partij uit waarvan ik denk ja daar ga ik met volle overtuiging op stemmen.

Zorg bij SP is goed ja…maar er zijn punten van hun waar mijn nekharen van overeind gaan staan…en zo heeft iedere partij dat wel.

Misschien voor mensen onbegrijpelijk dat ik blanco ga stemmen, maar ik ga niet op een partij stemmen omdat het hoort…volgende keer misschien beter :wink:

@Natascha1975 wrote:

Nee ik lees niks…daarom kan ik ook een oordeel vellen :hand:

Wat een vervelende defensieve smiley, waarom is dat?

En het is mijn ervaring dat veel mensen heel erg afgaan op slechts de verkiezingscampagne en zich niet inhoudelijk verdiepen in de partijpunten, dat vind ik jammer.

Omdat er snel gedacht wordt dat het programma dan maar niet gelezen wordt…je bent niet de eerste die dat vraagt maar helaas wel degene waarbij ik de vraag/opmerking zat was.