steenpuist en nu?

bah ik heb een steenpuist in mijn lies en dat kreng doet zo ongelovelijk zeer :roll: hebben jullie soms een tip of advies om dat ding wat sneller te laten rijpen zodat die knapt? nu is hij alleen donker rood en dik.

hellep auwwww

Gaas verbandje met trekzalf…

Heb ze ook eens in de zoveel jaar… zo’n pijn!!!

:-*

Inderdaad. Dagelijks verschonen, ben je er zo vanaf.

:hug:

Heb even voor je gegoogled, vooral niet erop drukken dat weet ik wel…

Wat kunt u er zelf aan doen

Een steenpuist moet de kans krijgen om volledig rijp te worden. De steenpuist breekt dan vanzelf open, waardoor de pus kan wegvloeien. Als u door knijpen of prikken dit proces probeert te versnellen, wordt de kans op verdere besmetting groter, omdat de bacteriën in de bloedbaan kunnen komen. U kunt daarom beter niet proberen de steenpuist te openen.

Houd, totdat de puist helemaal rijp is en doorbreekt, het gebied rondom de steenpuist heel goed schoon met water en zeep. De rijping van een steenpuist kan worden versnellen door een warm kompres (bijvoorbeeld een in warm water gedrenkte schone doek of pluk verbandwatten) op het ontstoken gebied te leggen. Dit werkt overigens ook pijnstillend.

Na openbarsten vloeit de pus weg en verdwijnt de pijn. Juist in dit stadium is het belangrijk om de wond goed schoon te houden. U kunt daarom het beste op de puist en het gebied er omheen tweemaal daags povidonjoodzalf of -oplossing aanbrengen en met een steriel gaasje afdekken.

Pleisters kunnen een broeierige warmte veroorzaken en dienen daardoor liever niet gebruikt te worden.

lekker fris onderwerp he sorry :oops: maar het doet ook zo ongelovelijk veel pijn.lopen is een crime nu en onderbroeken ook :roll: :thumbdown:

ik ga eens even kijken of ik hier wat mee kan doen…die trekzalf heb ik wel eens van gehoort ja,maar ik las ook ergens dat je beter niets kan smeren?

in elk geval heel erg bedankt hoor :-*

@merel33 wrote:

lekker fris onderwerp he sorry :oops: maar het doet ook zo ongelovelijk veel pijn.lopen is een crime nu en onderbroeken ook :roll: :thumbdown:

ik ga eens even kijken of ik hier wat mee kan doen…die trekzalf heb ik wel eens van gehoort ja,maar ik las ook ergens dat je beter niets kan smeren?

in elk geval heel erg bedankt hoor :-*

Mijn schoonmoeder gaf mij trouwens als tip, met de sproeier van de douche met goed warm water erop sproeien, dat zou ook de rijping bevorderen, dit had haar huisarts geadviseerd.

Zelf heb ik ook regelmatig een steenpuist, maar dan op mijn
schaamlip :oops: en geloof me dat doet pijn :oops:

ai dat geloof ik gelijk ja :shock: :? maar dit doet anders ook flink pijn

(understatment)

@merel33 wrote:

ai dat geloof ik gelijk ja :shock: :? maar dit doet anders ook flink pijn

(understatment)

Ik geloof je op je woord, vervelende rot dingen zijn het :evil:

Trekzalf werkt toch pas als de puist al open is?

(tenminste, zo is mij altijd verteld)

Brandnetelblaadjes kneuzen ( vooral jonge blaadjes) en dat erop leggen, dan breekt ie binnen 10 minuten open! Weet ik uit ervaring, helaas!

Verder zou je hepar sulfar kunnen slikken van dr vogel of vsm. Dat zuivert je bloed. Ik heb het ooit een s2 maanden lang 3 keer per dag 2 geslikt en sindsdien bijna nooit meer last. ( ik had ze soms ten grote van een ei in mijn bilnaad :oops: en vlak voor de crematie van mijn opa begon, we zaten al in de familiekamer, barste die open. Ik snel naar de wc en er maar maandverband tegen aan geduwd.)

Sterkte!

pppppppfffoeee he dat is naar…ik heb ook gehoord dat het ongelofelijk veel pijn moet doen!

Nou heb geen tips en er zijn er al wat gegeven maar hopelijk ben je er snel vanaf :hug:

He gatver ik heb er ook 1 die van mij zit op mijn bil bij mijn vagina in de buurt, erop zitten kan ik niet verga van de pijn…ik heb er dus al wel in zitten knijpen om de spanning eraf te halen zo’n zeer doet het.

Vanavond maar pleister…lol met boorzalf of trekzalf.

Steenpuisten gaan meestal vanzelf over; ze behoeven in principe geen behandeling.

Als de steenpuist eenmaal rijp is, vermindert meestal de pijn omdat de druk van de ketel af is. Daarna geneest de huid vanzelf. Door op de puist een warm kompres te leggen wordt het rijpingsproces versnelt en daarmee de genezing. Wanneer de puist opengebarsten is , kunt u deze het beste desinfecteren met jodium of chloorhexidine en afdekken met een steriel gaasje. Douchen met een desinfecterende zeep kan verdere uitbreiding van een steenpuist doen voorkomen.

even voor je opgezocht!

hopelijk is het snel over :-* :-* :-*

Ik heb ooit als kind een steenpuist op mijn bil gehad en deze is door de huisarts opengesneden en ik kreeg een spuit antibiotica erin. Moest ik iedere dag met mijn billen in een teiltje soda om te ontsmetten :lol: Volgens mij is het trekzalf verhaal een beetje achterhaald tegenwoordig, maar ach, het kan ook geen kwaad :wink:

Ik heb nog gehoord dat je er tandpasta moet op smeren om eerder te rijpen. :shifty: :shifty:

Heb dat ooit eens gedaan, maar geen idee meer of het hielp. :roll:

Nou in sommige soorten tandpasta zit een stofje welke het uitdrogen versneld. Echter welk merk dat is ben ik nog nooit achter gekomen. Maar wie weet helpt Teletubbie tandpasta ook :mrgreen:

Zie hier…

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/4535-fabels-over-acne-en-jeugdpuistjes.html

ik ben er vanaf hoor pfjewwww wat een opluchting…ik heb gistermiddag een half uur op de bank gelegen met een warm nat washandje in mijn lies daarna ben ik gaan winkelen en midden in de supermarkt knapte hij :oops: ik ben maar als een speer naar huis gegaan want er hing een lucht ineens om me heen :sick: gatver wat stinkt die troep zeg.

maar ik ben er af dat wou ik even zeggen :mrgreen:

Hier heb ik er ook vaak last van gehad,sinds een jaar eigenlijk niet meer ook vaak ikn mijn oksel bil of lies allemaal erg pijnlijk,wassen met betadine scrub werk ook wel om het schoon te houden.

:shifty: Heb er ook 1 op mijn zitvlak en kan bijna niet zitten van de pijn.

Ik heb er als kind ooit één gehad… Weet er weinig meer van, gelukkig. Ik heb er nog wel een litteken van; er zit een kuiltje in mijn bil! :lol:

Beterschap Belle!