steenpuist en nu?

fijn dat je er vanaf bent1

voor degene die er nog wel last van hebben: de arts bij mij op het werk vertelde dat je eigenlijk beter vaseline erop kan smeren ipv trekzalf.

Dit omdat vaseline beter voor je huid is, en hetzelfde effect heeft.

(en bijkomend voordeel: het stinkt niet zo erg en ziet er wat frisser uit…)

• sprint meteen naar de medicijnkast *

een pleister met betadinezalf :thumbup: :thumbup: werkt ook goed en ontsmet direct bij openbarsten :thumbup:

goed dat dit draadje weer is gaan lopen want ik heb nog een vraagje…

die steenpuist waar ik het toen over had is nooit helemaal weg gegaan helaas.er bleef een langwerpig bultje in mijn lies zitten die niet dichtging :sick: nu na al die tijd komt daar weer troep uit :silenced: wat moet ik hier nu mee? pijn doet het niet,maar vervelend is het zeker wel

vooral voor je sexleven :silenced:

is hij nou nog open??

dan zou ik met een goeie warme douche erop houden, daarna iets ontsmettends met een pleister erop doen, die s ochtends en s avonds vervangen. Dan is het zo weer beter! ( ik spreek uit ervaring, ik heb ook een poos gehad dat ik elke maand weer zo’n pijnlijk rotding had :roll: ) ik kreeg toen op gegeven moment deze tip en het hielp.

Mijn ha gaf trouwens toen ook als tip, karnemelk drinken en biergist tabletten slikken

het valt me op dat iedereen een steenpuist beneden de gordel heeft …

:mrgreen: :mrgreen:

komen die alleen daar voor dan ?

ik heb nog nooit een steenpuist gehad weet niet hoe dat eruit ziet , sterker nog ik heb eens in het half jaar een inimini pukkeltje naast me neus en dat zijn alle puisten die ik in heel me leven heb gehad …

dus op puisten / pukkeltjes gebied ben ik vet NOOB.

Nou hier heb ik ze beneden de gordel gehad en 3 jaar lang steeds weer terugkerend tussen mijn borsten… werd er niet goed van en mijn huid is daar dus ook erg lelijk, niets mooi decolletee… gelukkig heb ik zulke enorme boobies dat ze tegen elkaar aan duwen en dat stukje huid bedekken :mrgreen:

Mijn oma zei me dat mijn bloed dan een aantal vitamines en mineralen ontbrak en dat ik een tijdlang tomaten moest eten.

Heb ik gedaan, zeker een half jaar lang elke dag 2 tomaten en idd… daarna nooit meer last van gehad.

Maar Diaan, als het een beetje langwerpig wondje blijft wat af en aan pus loslaat dan zou ik toch even naar de dokter want ik heb dat dus gehad precies boven mijn bilnaad, echt het begin van mijn gladde rug en dat bleek een fistel te zijn geworden. Ik ben er aan geopereerd, een andere manier om het te verhelpen was er niet.

Dus toch maar even naar de huisarts lijkt me :-*

Maar hoe herken je nou een steenpuist?

nou, het begint gewoon als een puistje in je gezicht ook begint.

Een plekje waar je duidelijk een erwtje onder voelt, druk erop geeft heel felle pijn. Het ziet rood, voelt branderig en is vaak zo groot als een flinke doperwt, veel groter dus dan een standaard puistje.

Omdat het groter is en de ontsteking hard aanvoel, een beetje als een kiezelsteen, noemen ze het een steenpuist.

Het word bijna altijd veroorzaakt door onzuiverheden in je bloed. Dat ze vaker voorkomen onder de gordel is omdat je lichaam de onzuiverheden loost via lymfeklieren en die het dichts bij de huid zitten onder de gordel of bijvoorbeeld in je oksel of tussen je borsten.

Liezen, bilnaad, schaamlippen zijn dus veel aangedane plekken.

In de winter heeft men er vaker last van dan zomers, dus vitamines spelen een rol. In de winter maak je nou eenmaal van sommige vitamines minder aan dan zomers.

hij doet vreselijk zeer, is keihard ( vandaar naam steen puist :mrgreen: ) en knalrood / paarsachtig hij glimt en is groter als een normale puist. En duurt ook wel 2 weken voor hij eindelijk kapot knapt :?

Ik heb ze dus ook vaak in mijn oksel,nu moet ik zeggen dat ik al een poos geen last van heb maar had het ook vaak iedere maand mijn bikini lijn is dus ook erg lelijk,want daar had ik ze ook veel,en ook nij mij gingen ze nooit goed dicht nu is hij eindelijk goed genezen maar dat heeft wel lang geduurd.

mijn broer heeft er eens eentje gehad tussen zijn bilnaad (auwww) en toen heeft ie iedere dag, om de 2 uur in de douche gestaan met heet water erop. Dan rijpt ie sneller, zei de huisarts. Dat hielp, na een dag of 2 knapte hij open. En later kreeg hij er nog een op zijn oorlel (rare plek he). Precies hetzelfde gedaan, die was na anderhalve dag weg. Succes!!!