Steeds vroeger wakker (4 mnd): rijstebloem ondanks eczeem?

Hoi allemaal,



Wie wil er even met me meedenken?



Kiki zit al geruime tijd op 4 flessen van 210 + 7 schepjes. Deze flessen krijgt ze om 8, 12, 17 en 22u. Dit ging altijd prima.

Nu sinds een kleine week wordt ze steeds vroeger wakker 's ochtends, 7u, 6u en vanochtend zelfs al om 4u…



Weet niet zo goed wat wijsheid is. Hier en daar lees ik dat je vanaf 4 maand kan beginnen met rijstebloem in de laatste fles, dit zou er misschien voor kunnen zorgen dat ze weer lekker kan slapen. Maar Kiki heeft eczeem en wil ik eigenlijk liever niet voor 6 maand beginnen met bijvoeding…



Dus dilemma… wat te doen? :think:



Iemand ervaring/tips?



Alvast dank!

Mijn meisje heeft ook eczeem, en zelf zou ik het niet doen.



Ik denk gewoon dat ze meer voeding/melk nodig heeft, dus gewoon weer 5 flessen op een dag gaan geven. Want waarom zit er 5 uur tussen een voeding eigenlijk, dat zou ik pas gaan doen als ik zou gaan bijvoeden.

ik heb niet zo heel veel kaas gegeten van fv, maar ik zou toch denken dat het voor een kindje van 4 mnd niet zo heel bizar is dat ze na haar laatste fles van 22u om 5/6 uur wakker wordt. Zou dus -zeker bij exceem, maar eigenlijk sowieso niet- gaan gokken op rijstebloem, wat ook nog helemaal niet zeker is dat dat iets gaat uithalen.

Zou dan eerder zoeken naar een oplossing zoals die romata aangeeft.





Succes!

Ik zou ook terug gaan naar 5 flessen.



Hier zeiden ze dat 210 sowieso niet goed is voor het maagje (cb)… je moet zelf eens 210 leeg drinken, en dan is ons maag nog wel veel groter.

Ook om even terug te komen op 210 + 7 scheppen.



Ze adviseren om je kindje niet meer dan 180cc te geven voor de 6 maanden.

Zou echt minder gaan geven in een fles, dus zo rond de 160 a 180.

Dank voor de reacties.



Om even uitleg te geven over het 4 flessen verhaal: dit heeft Kiki zelf zo ‘geregeld’. Ze had eerder gewoon 5 flessen maar daar deed ze het niet lekker op. Oftewel, flessen niet leegdrinken, onrustig drinken, veel huileriger, en wakker moeten maken voor voedingen etc.

Per toeval kwam er toen een keer 5u tussen 2 flessen te zitten en toen dronk ze voor het eerst de fles leeg. Vanaf daar geprobeerd om naar 4 flessen te gaan en dat paste bij haar veel beter.

Vandaar zo gedaan :wink: CB vond het overigens prima.



Dus om nu weer naar 5 te gaan? Weet het niet want Kiki doet t gewoon erg goed op dit ‘schema’…



En Fiep: op zich inderdaad niet vreemd als een kindje van die leeftijd zich vroeg meldt, alleen wel vanuit Kiki want die sliep al vanaf 6 weken door. Dus vandaar… :wink:

@Lala87 wrote:

Ik zou ook terug gaan naar 5 flessen.



Hier zeiden ze dat 210 sowieso niet goed is voor het maagje (cb)… je moet zelf eens 210 leeg drinken, en dan is ons maag nog wel veel groter.




Vind dit overigens een beetje een vreemde opmerking. Het is niet zo dat ik haar dat dwing om op te drinken ofzo :think:

Dit heeft ze zelf gereguleerd…

Puma, het is niet rottig bedoelt. Sorry als het zo overkomt.



Zo kreeg ik het als vergelijking op het CB, toen ik vroeg of de mijne niet naar 4x 210 moest. En ik moet ze gelijk geven, het is zooon grote hoeveelheid wat in zon maagje moet.

Maar als je minder per keer gaat geven, dan verwacht ik dat ze haar flesjes wel leeg gaat drinken.

Want op 5 flessen hoeveel cc gaf je toen ?



En wat Lala zegt dat het niet zo goed is voor het maagje om er 210 in te stoppen, is indd zo. Je kunt dan beter een fles meer geven, en minder in de flesjes doen.



Ik heb nooit meer dan 200cc melk gegeven aan mijn oudste, ik vind het nogal veel om meer dan 200c melk weg te laten drinken. Alleen als ze niet tevreden zouden zijn, en het niet 4 uur zou kunnen vol houden op die 200cc, zal ik pas gaan ophogen.

@ Lala: ok, vond het inderdaad een beetje aanvallend overkomen… Maar tis goed zo hoor :slight_smile:



Zit er nog een beetje over te puzzelen. Eerder kreeg ze inderdaad 5 flessen van 180, maar die dronk ze dan half op tot 150 ofzo (weet het niet meer precies, ze zit al wel een tijd op die 4 flessen :think: ) Geen probleem van gemaakt, boden dat aan en zij nam wel wat ze nodig had.



Dus toen een keer kwamen we, door een autoreis die langer verliep, aan 5u ertussen en toen dronk ze de fles ineens leeg. Vandaar de switch. Toen dronk ze 4x 180 ofzo, en gaf ze zelf aan dat ze meer wilde door de flessen leeg te drinken. Vandaar uiteindelijk naar 210.

Vond het ook een beste sloot melk in 1 keer dus ook wel overlegd met CB. Zij vonden het prima en Kiki deed t er goed op dus tja. Een tevreden beeb is ook belangrijk :slight_smile:



Dus nu 4 x 210= 840. Wil dus ook niet 240 in een fles gaan doen (lees ik ook wel eens) want vind dat echt teveel.

Dus terug naar 5 x 180 misschien? = 900 dus heeft ze over de dag wel meer… :think:

Inderdaad misschien eens proberen.



@Romata: wat is jouw ervaring met het eczeem? Wij zijn hier imiddels overgestapt op Hypoallergeen, maar heb niet het idee dat dat nu helpt… jij nog tips? We hebben wel vaseline cetomacrogol van de huisarts en smeren ons suf maar zet ook niet echt zoden aan de dijk.

Vandaar dus ook mijn weerstand tegen nu al rijstebloem… :think:



Toch weer een gepuzzel, ook al is het de 2e :slight_smile:

Puma: Ze zou dan indd toch meer binnen krijgen, maar doordat ze wat meer binnen krijgt, heb je een grote kans dat ze langer door slaapt.



Mijn meisje krijgt nu 5 x 165cc, en zolang ze daar tevreden mee is ga ik ook zeker niet omhoog. Maar ik zou gewoon eens 160 a 180 gaan aanbieden 5 x. Hier gaan ook vaak de flesjes niet leeg, soms laat ze 40 a 50 staan, en soms gaan ze leeg. Ik maak me er niet zo druk om eigenlijk, zolang ze tevreden is vind ik het wel goed zo.



Volgens het Cb moest ik mijn meisje veel meer geven, omdat ze flinke baby is.Maar ze kreeg gewoon niet meer weg, en dan ga ik niet lopen proppen.



Ik vind het CB soms toch rare adviezen geven, toen ze 2 weken oud was zei de arts gewoon dat ik haar 5 x 200 moest geven, jaa kom op zeg, je kunt een baby van 2 weken toch geen 200 in dat maagje stoppen :S En ze zat toen zelfs pas op 90cc. Dus gewoon lekker doen waar jij en je kindje zich goed bij voelen.



Even over haar eczeem: Wij gebruiken nu Pepti voeding voor koemelkallergie, hierdoor is de eczeem een heel stuk minder.

Ze heeft het nog wel erg hoor, maar zonder die voeding wilde ik niet eens met haar naar buiten, bang wat de mensen van mij dachten omdat het leek of ze verbrand was in haar gezicht zo erg had ze die eczeem.

Maar ik smeer haar 2 x per dag in met Vaseline Cetomacrogol. En de

ergste plekjes met een hormoonzalf. Al moet ik zeggen dat ik hiermee zo weinig mogelijk probeer te smeren. Echt als het heeel nodig is.



Zo weinig mogelijk in bad, 2 x per week en dan alleen wassen met water.

En 's morgens was ik haar gewoon met een washandje. Maar dan is het 2 a 3 dagen rustig, en dan heeft ze het opeens weer heel heftig een dag of 4.



Ze heeft trouwens constitutioneel eczeem

Over t eczeem: wat houdt constitutioneel eczeem in?

En wat fijn dat die Pepti helpt :slight_smile: Krijg je dan dus ook vergoed neem ik aan? Maar je meisje heeft geen KMA?





Herken dat wel dat t soms minder is en soms ineens erg heftig… Sneu voor haar vind ik t. En t ziet er zo naar uit soms :frowning:

@Puma wrote:

Over t eczeem: wat houdt constitutioneel eczeem in?

En wat fijn dat die Pepti helpt :slight_smile: Krijg je dan dus ook vergoed neem ik aan? Maar je meisje heeft geen KMA?





Herken dat wel dat t soms minder is en soms ineens erg heftig… Sneu voor haar vind ik t. En t ziet er zo naar uit soms :frowning:




Je hebt gewoon verschillende soorten eczeem, en ze heeft eigenlijk alle kenmerken van deze.



Maar jawel ze heeft wel KMA, ze kon die andere voeding niet hebben, ze huilde erg veel, en ze had honger, maar kon de flesjes niet leeg krijgen, tijdens het eten krijste ze het uit, omdat ze het gewoon niet weg kreeg. Leek wel bij elke slok die ze nam steeds meer pijn kreeg :cry:

En krijg indd de voeding vergoed.

Puma, de assistente bij onze HA, heeft een kindje net zo oud als de mijne, zij gebruikte ook hypoallergeen, maar dat kindje bleef honger houden. T schijnt veel lichter verteerbaar te zijn dan de standaart.

Oh dus dat zou dan ook kunnen? Dat ze daarom 's ochtends vroeger komt? Om het nog weer lastiger te maken haha! alhoewel we al wel iets langer die Hypoallergene voeding gebruiken dan dat zij 's ochtends wakker wordt… :think:

Anyway, heb haar net 180 aangeboden en die heeft ze niet helemaal opgedronken, nog 30 over ofzo. 19u weer en dan 23u weer en eens kijken hoe het dan gaat…



Over het eczeem: heb eens ff gegoogled maar krijg niet echt helder wat nu het verschil is tussen atopisch eczeem en constitutioneel. Behalve dat het laatste erfelijk is. Maar hoe je nu uiteindelijk weet welk eczeem het is? Geen idee.

Kiki heeft in ieder geval een erg droge huid, rood, schilfers. Vnml in gezicht, hoofdhuid en knieholten. Verder geen reactie op normale voeding dus denk niet aan een KMA. Gelukkig want dat lijkt me ook heftig voor zo’n kleintje.



Naja, in ieder geval bedankt voor de reacties, ik ga het eens ff aankijken.

Hmm ja dat snap ik ook niet. Mika was ook een hongerlapje, had aan een liter nog niet genoeg. Mocht dan ook van het CB al met 13 weken met rijstebloem beginnen. (mika had ook een plek eczeem op zijn voorhoofd)officieel mogen ze dat niet, maar die vrouw zei ook van vroeger kregen ze het al met 3 weken.

Ja kan me herinneren dat we het bij Mila volgens mij ook met een maand of 4 gedaan hebben. Maar die had verder geen last van eczeem oid dus vandaar minder weerstand ertegen dan nu bij Kiki.



Ik ga gewoon die 5 voedingen proberen, klinkt het meest logisch omdat ze dan meer binnenkrijgt. Ze heeft tenslotte toch meer nodig naarmate ze ouder wordt :slight_smile:



En CB’s: die verschillen nogal blijkt wel weer :wink:

Wij hebben ook hypo allergeen, en roan drinkt dus flink…

Hmm… maar met 4 maand kan je toch nog best 5 flessen geven of niet?

@Sanne; kan inderdaad best hoor, Kiki was gewoon erg snel al op 4 flessen :wink:



En denk dat 5 flessen ook geen succes is bij haar, want nu laat ze weer bij elke fles zo’n 50/60 cc staan dus drinkt ze nog minder… toch maar weer naar 4? :think:

Wat drinkt ze dan nu per fles ?