Steeds vroeger wakker (4 mnd): rijstebloem ondanks eczeem?

Ze krijgt nu 5x180. Maar vandaag heeft ze om precies te zijn 1 fles leeggedronken vooralsnog… Gisteren 1 fles laten staan. En de flessen die ze drinkt laat ze tussen de 30 en 60 cc staan… :think:

Over de flessen…



I.S. was 4 maanden en toen zat zij ook al op 4 flessen. Juist omdat ze de flessen van 180cc niet leeg dronk. Met 4x 210cc redde zij het prima.



Een grappige reactie trouwens dat 210cc misschien te veel zou zijn. Bij bv wéét je niet eens hoeveel cc ze binnen krijgen. Voor hetzelfde geldt is dat veel meer :wink:



Zolang je niet boven 1 liter kv per dag zit, is het goed. En als Kiki 4 flessen ipv 5 wil, gewoon haar volgen. Ik ben nog steeds van mening dat je je kindje moet volgen en niet de gemiddelde richtlijnen van het cv. Want een gemiddelde lijn komt door kindjes die op die leeftijd meer of minder drinken :wink:



Wat betreft het eczeem. Ik zou dus niet eerder beginnen met welke bijvoeding dan ook. Probeer de laatste fles wat later te geven. En tja, als ze midden in de nacht komt, hetzij zo. En ja dat is makkelijk praten, maar na 2 jaar nog niet doorslapen heb ik het maar geaccepteerd en ik zeg niet dat het makkelijk is… integendeel. Maar met frustratie kom je er helaas niet.

Maar waarom moet ze die 180 dan opdrinken van je…

Ze hoeven pas rond de 6 maanden op die 180cc te zitten, en dan zelfs hoeft het niet.



Zolang ze tevreden, en goed groeit/plast dan is het toch prima ??

@ Romata: ze moet het niet opdrinken, maar is gebaseerd op die 4 x 210. Toen kreeg ze 840cc op een dag. Aangezien ze eerder wakker werd dacht ik wellicht heeft ze meer nodig. Met 5x180 bied ik haar 60cc meer per dag aan dus vandaar. Maar nu drinkt ze dus beduidend minder dan wanneer ze 4 flessen krijgt. Duidelijk merkbaar in de plasluiers ook trouwens. Wel even vrolijk hoor, tis een lekker ding :inlove:

Maar vind het wel belangrijk dat ze genoeg binnen krijgt en dat gaat dus beter met 4 flessen. Ze is ook 6,4kg dus wat dat betreft zou ze 960 mogen hebben op een dag…



@Debbie&Lana: ik denk inderdaad dus dat Kiki t beter doet op 4 flessen, nu na het geprobeerd te hebben met 5. Dan drinkt ze in ieder geval een stuk beter en krijgt dus meer/genoeg binnen. En ze is een tevreden beeb dus prima.



Ik ga inderdaad niet beginnen met rijstebloem oid, vanwege haar eczeem. De nachten maar even aankijken. Las net ook in ‘Oei ik groei’ dat er ook een sprong is rond deze periode dus wellicht dat het daar mee te maken heeft…?

En voor de duidelijkheid: ben niet gefrustreerd over het wakker worden s nachts hoor, maar vond het opvallend aangezien ze al vanaf 6 weken doorslaapt :wink:

Ben er in ieder geval wel over uit dat we vanaf morgen weer 4 flessen gaan doen :slight_smile: En dan zien wel wel hoe de nachten gaan :wink:

@Debbie & Lana wrote:

Ik ben nog steeds van mening dat je je kindje moet volgen en niet de gemiddelde richtlijnen van het cv. Want een gemiddelde lijn komt door kindjes die op die leeftijd meer of minder drinken :wink:




Hier ben ik het helemaal mee eens overigens :)