steeds eisprong na pregnyl?

Hallo,



gisteren op fm geweest en na 14 dagen HRF pomp en 5 dagen menopur (bij spuiten) had ik een oestradiol waarde van 251 en een follikel van 21mm

nu kreeg ik een pregnyl spuit van 5000IE (de andere keer bij 19mm kreeg ik er 10000IE) en nu vraag ik mij af of je steeds een eisprong krijgt na het krijgen van een pregnyl spuit?



kben zo bang dat het weer niets wordt…



lieve groetjes

en hopelijk kunnen jullie mij helpen



sterretje

Hoi Sterretje,



Na Pregnyl krijg je meestal wel een eisprong. Alleen zegt mijn gyn dat je met 10.000 eenheden altijd een eisprong hebt, maar met 5000 eenheden dan is dat niet altijd zeker. Vandaar dat zij alleen 10.000 eenheden voorschrijven. Bij mij zijn de oestradiol-waarden nog nooit gemeten, ik weet niet in hoeverre die invloed hebben in combinatie met een bepaalde hoeveelheid Pregnyl. Misschien dat je lichaam zelf de eisprong al in gang aan het zetten was, en dat je daarom deze keer minder Pregnyl hebt gehad?



Succes!



Groetjes,

Jippie

hey jippie!

dankje voor je antwoord…



't is gewoon zooo stressvol de wachtweken hé en ik ben als de dood dat het weer niet gaat gelukt zijn!



ik ben positief hoor, daar niet van, maar als ik aan mijn nod denk of zo dan krijg ik ware paniekaanvallen…

en tjach van die pregnyl;…misschien heb je gelijk! we zullen het pas weten over 2 weken…



bedankt voor je antwoord hoor!



vele lieve groetjes



sterretje

Hoi Sterretje,



Ja, dat wachten… :? :wall: Zijn jullie met behandelingen bezig, IUI of IVF/ICSI? Of heb je alleen een beetje hulp nodig bij je cyclus? Hier op het forum zijn daar verschillende topic’s over als je zin hebt om mee te kletsen?



Heel veel succes & ik hoop op goed nieuws!



Groetjes,

Jippie

hallo,



ik wou gewoon laten weten dat ik wel degelijk een eisprong heb gehad!

meer zelfs,



ik weet sinds maandag dat ik zwanger ben en dit voor 5 maart 2008…



het is nog heel pril en ben erg angstig, maar dat heeft iedereen wel zeker?! duimen dat alles blijft goed gaan.

11/7 eerste keer naar de gyné…





veel succes iedereen,



erg veel liefs,



sterretje

o, wauw! Van harte gefeliciteerd :inlove: , ik hoop dat alles goed mag gaan!

en je had dus wel een eisprong na de pregnyl :thumbup: !



en oja, er is volgens mij al een maartmama topic bij ‘zwanger zijn’…

dankje hazze!

ja hoor ik heb een eisprong gehad. we zijn al een tijdje aan het proberen en daarom geloven we het ook nog niet ten volle!



zoals je zegt, hopelijk blijft alles goed gaan!..



sterretje

Wauw… Gefeliciteerd, Sterretje!

Dan heb je in elk geval een goede eisprong gehad! :mrgreen:



Groetjes,

Jippie

Proficiat meis!!!

dankjewel allemaal… :smiley:



dinsdag al echo gehad omdat er vrees was voor een bbz! maar alles was ok…

vruchtzakje te zien met een dooiertje en alles samen zo’n 0,47cm groot (of klein)…

woensdag mag ik opnieuw en dan hopelijk een kloppend hartje!



veeel liefs,



sterretje en …

hoi hio,



ik was de website kwijtgeraakt maar heb jullie teruggevonden.



Jippie, ik was bijzonder benieuwd of je al bevallen was en bij deze wil ik je van harte feliciteren met je dochter (erg mooie naam trouwens)



ook ik ben dus ondertussen bevallen van mijn dochtertje.

ik was uitgerekend voor 5 maart, maar ons dametje besliste om 10 februari totaal onverwacht de wereld te willen verkennen.

alles was gelukkig tip top, 2K9 en 48 cm…



wou dit gewoon eventjes melden!



alles goed me je Jippie!!



veel scuces nog en tot schrijfs.

liefs,

sterretje

Hoi Sterretje,



Leuk weer iets van je te lezen! Gefeliciteerd met je dochter! Dus ook te vroeg geboren? Gelukkig is alles goed gegaan zo te lezen!



Met mij gaat ook alles goed. Ik las net de berichtjes op dit topic door, best vreemd want ik was toen nog maar net met de ICSI begonnen. Dat resulteerde dus in een zwangerschap en inmiddels is Lianne alweer bijna 3 maanden! Ik was op 28 maart uitgerekend, maar ook zij besloot eerder te komen. Met 36w2d braken mijn vliezen en een dag later is ze geboren. Alles was goed gelukkig, ze woog 2880 gr en ze was 48 cm lang.



Schrijf je ook nog op andere topic’s mee of heb je ergens foto’s geplaatst? Ik ben wel erg benieuwd!



Groetjes,

Jippie

hoi jippie,



idd vreemd hé dat we toen nog maar pas begonnen waren…



ze schelen niet veel Anaïs en Lianne qua geboortegewicht.

ik was 36w en 4d :smiley:



we gingen een nieuwe diepvries kopen in mediamarkt oostende (belgië) maar vond het niet zo aangenaam. had al 4 cm opening en de weëen kwamen plots wel erg snel en fel.

efjes in het ziekenhuis, dan viel ze in slaap en hielden de weëen wat op (had al 7cm) om 22u laatste check up (nog steeds 7cm)…

de verpleegster was nog de kamer niet uit of ik gilde mijn man dat ze moest terugkomen want dat Anaïsje daar was…

ze geloofden me bijna niet…maar om 22U20 is ze geboren hihi…best wel een snelle (mss te snelle) bevalling. geen knip, geen scheur, niets…

puur geluk dus



't is dan ook nog een erg brave, dus ons geluk kan ECHT niet op!

http://www.9maand.com/images/profiel/26267_Anaisje052Large.jpg

http://www.9maand.com/images/profiel/26267_Anaisje066Large2.jpg



hier een linkje naar een foto van onze meid…

wel eentje van gans in het begin. ze is veel veranderd en lijkt nu sprekend op haar broertje (en op mij naar het schijnt lol)



groetjes

sterretje

Hoi Sterretje,



Grappig, want ik heb dus ook een hele snelle bevalling gehad. Mijn vliezen braken op zondagnacht 2 mrt. Ik ben toen opgenomen in het ziekenhuis. De hele dag erna totaal nergens last van gehad, geen harde buiken of weeën. Maandagnacht rond 4 uur begonnen de weeën ineens, ook meteen heel hevig (zonder enige aankondiging). Lianne is om 06.44 u geboren, dus zo’n 2,5 uur later! Ik had een heel klein inwendig hechtinkje, maar daar heb ik totaal geen last van gehad. Ik had ook geen naweeën, ondanks de hele snelle bevalling. Onze verhalen zijn wel heel vergelijkbaar, wel toevallig!



Mooie foto’s van je gezinnetje! :inlove: Hieronder een fotootje van Lianne.



Groetjes,

Jippie

wat leuk om jullie dames zo te zien op de foto dat geeft moed!

mijn arts zegt altijd dat als mijn fm goed is dus groot genoeg dat ze de prygnyl geven(5000) om een extra stoot te geven voor een eisprong en dat ik die dan wel zeker krijg? ik wil hier toch nog eens naar vragen want dit maakt me wel wat onzeker? stel dat ik geen eisprong krijg ik voel niks

hey roosje,



vreselijk hé die onzekerheid.

het schijnt dat je dus idd steeds een eisprong krijgt na pregnyl. er zijn uiteraard uitzonderingen (zo gaat dat met alles), maar je mag neit doemdenken.

pregnyl is een krachtig spul. ik voel ook nooit mijn eisprong, echt nooit, zelfs niet na pregnyl.



toen ik net zwanger was van Anaïsje voelde ik ook helemaal niets terwijl ik hartstikke zwanger was…



ik duim voor je! hou ons op de hoogte…





echt grappig Jippie dat onze bevalling zo gelijkaardig verlopen zijn.

naweëen heb ik wel fel last van gehad maar het was dan ook mijn 2e hé…

mooie meid trouwens. :inlove:



wij gaan trouwens voor een 3e :oops:

dus terug de ganse mallemolen in…want ik ga waarschijnlijk vervroegd in menopauze gaan :frowning: en de gyné zei me doodleuk :“als er nog een kinderwens bestaat, best niet uitstellen”…pff…niet zo fijn…



allé, kben er vandoor,

tot later,

liefs,

sterretje

Roosje Ik spoot altijd standaard 10.000 IE Pregnyl, ook als er een follikel zat die groot genoeg was. Ze springen inderdaad vaak wel uit zichzelf, als ze groot genoeg zijn. Maar met Pregnyl weet je het tenminste bijna zeker. Een eisprong hoef je niet persé te voelen. De ene keer voelde ik het wel, de andere keer helemaal niet. Maar omdat jij nu dus niet ongi geworden bent, bestaat er wel een kleine kans dat je geen eisprong gehad hebt. Ik zou er zeker even naar vragen de volgende keer, misschien dat je dan voortaan ook 10.000 IE kunt spuiten ipv 5000.



Sterretje Als de kans groot is dat je vervroegd in de menopauze zult raken, kan ik me voorstellen dat je een verdere kinderwens niet uitstelt. Wij willen begin volgend jaar weer met ICSI beginnen, dan is Lianne bijna 11 maanden. We staan op de wachtlijst voor de 3e wk van januari 2009. Als het zwanger worden bij ons gemakkelijker was gegaan, hadden we waarschijnlijk langer gewacht. Maar we moeten de medische molen weer in met alle lange wachtlijsten, en wie weet duurt het weer een paar jaar voordat het lukt. Als het uberhaupt natuurlijk nog een keer mag lukken, want dat is maar afwachten… Gebruiken jullie alleen hormonen en verder niks, of zitten er ook nog verdere behandelingen aan vast? Bij ons is het zo dat ik PCOS heb en dus amper een eisprong van mezelf, de zaadkwaliteit is minder en bij de 1e IVF kwam naar voren dat er wat misgaat bij de bevruchting. Dus voor ons gaat het dan weer ICSI worden (tenzij er in de tussentijd een groot wonder mag gebeuren, maar daar gaan we niet vanuit).



Groetjes,

Jippie

dank je wel jippie voor je verhaal ze spuiten geen 10000 heb er al eens naar gevraagd het is een landelijke richtlijn per zh wat ze geven bij ons alleen 5000 omdat dit vrijwel dezlefde werking heeft hebben me ze wijsgemaakt

Jippie, ik heb ook pcos en verstoorde hormonenwaardes omdat mijn hypofyse niet zo erg goed werkt dankzij een eetstoornis (boulimia) tijdens mijn adolescentie…



wij zouden normaal ook langer wachten maar aangezien het al niet zooo vlot gaat bij ons en wij dus menopur of hormonenpompjes en dergelijke nodig hebben + de “leuke” mededeling van de gyné, hebben we nu dus beslist om er terug voor te gaan.



met mijn man is alles in orde, dus geen iui, ivf of icsi bij ons. maar de hormonenhandel die moet ik wel door. en het duurt ook lang eer ik een eitje rijp heb…

clomid daar ben ik resistent voor dus dat is niet te doen.



dus jullie ook voor een 2e! ik ga voor jullie duimen hoor eens het zover is…



is toch iets hé dat zwanger worden.

ik heb al 2 schatten en dan moet je blij zijn, wat ik ook ben hoor! maar het wringt soms dat anderen er nog maar moeten aan denken en ze zijn zwanger;

of de ganse tijd lopen te zagen tijdens hun zwangerschap…grrr, daar krijg ik het van!



ach, we zien wel.



roosje, ik krijg ook steeds 10.000 IE.

5000 geven ze ter ondersteuning in de luteale fase na de eisprong…

vreemd dat het zo gaat bij jullie. ik kreeg dezelfde uitleg als Jippie ivm de 5000 IE.

Roosje Dat is vreemd, zeg… We gaan toch naar hetzelfde ziekenhuis en we hebben dezelfde arts?! :think: Of zijn de richtlijnen onlangs weer veranderd? Misschien is het verschil wel dat jij verder nog geen behandelingen doet? Toen ik alleen nog hormonen kreeg om mijn cyclus op gang te krijgen, kreeg ik geen Pregnyl. Volgens mij pas toen we met IUI zijn begonnen.



Sterretje Ik ben ook resistent voor Clomid geworden. Ik heb het 2 jaar gebruikt en op 't laatst reageerde ik er helemaal niet meer op. Daarna overgestapt op Menopur en dat sloeg goed aan. Ik had toen ook niet meer zo’n last van bijwerkingen. Trouwens: de Pregnyl voor ondersteuning van de luteale fase is 1500 IE per keer, niet 5000. (Tenminste bij ons niet…)



Groetjes,

Jippie