Hallo meiden,
ik zit me echt kapot te denken , of ik het nu verkeerd lees of hoe het nu zit.
vorig jaar mei heeft mijn man een tese ondergaan, de gyn kwam ons zeggen dat er geen zaadcellen gevonden waren helaas ( daarom ook tijdelijk afstand genomen van het forum)
Nu waren we het eens we gaan voor kid, maar ik had gehoord dat het beter was wat gegevens mee te nemen als je dit hebt.
Dus ik die daarstraks afgehaald, en ik was nieuwsgierig of ik kon vinden wat dan de oorzaak zou zijn.
Nu vind ik dus dat er veel zaadcellen net het laatste stukje niet volgroeien .
Maar ze schrijven ook we vinden ook mature spermatozoa( volgroeide zaadcellen) , echter sterk gereduceerd in aantal.
Ik ben echt helemaal geschokkeerd!
Wil dat zeggen dat als ze die paar hadden in gevroren we dan wel kans hadden gehad.
Of lees ik het nu verkeerd.
Ik vind nergens op internet waar ik die vraag kan stellen of ik het dossier wel goed lees.
wat denken jullie meiden?
liefs Arzu ( wens)
Hoi Arzu,
Volgens mij kennen wij elkaar al van een ander forum, of niet? :-*
Groetjes,
Jippie
Hallo Arzu,
het lijkt mij dat als de zaadjes van goede kwaliteit waren ze deze wel in rietjes hebben ingevroren. Je kan altijd de uroloog nog eens bellen om het te vragen, dat zou ik doen als ik jou was.
Wel een enorme klap geweest of niet? Wij staan nog in het voortraject voor de TESE. Hebben zij bij jouw man een grote TESE of kleine TESE behandeling gedaan?
Sterkte met dit proces voor KID
liefs Sophie
hihih ja meis wij kennen elkaar al
of het een grote of kleine tese is geweest weet ik dus niet, want ik hoorde het toenstraks van een ander meisje.
en had er og nooit van gehoord :shock: .
Weet dus niet wat hij heeft gehad.
Maar je kunt je vast voorstellen dat je denkt huh ze zeggen helemaal niks en dan blijkt er toch wel iets maar heel weinig te zijn gevonden
Het is inderdaad vreemd, want dan zou je zeggen dat er wel goede zaadcellen zijn gevonden tijdens de Tese. Maar dan zouden ze die toch ingevroren hebben, dat is toch het doel van de operatie?! :think: Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet weet wat je ervan moet denken. Ik zou gewoon het ziekenhuis opbellen en vragen hoe het precies zit. Is toch logisch dat je wilt weten waar je aan toe bent?
Groetjes,
Jippie
bij een kleine tese nemen ze alleen een biopt en met een grote tese gaan ze in samenwerking met een laborant echt op zoek naar levende zaadcellen…
ik zou als ik jou was ook echt even bellen met het ziekenhuis, dan weet je het zeker. waar hebben jullie de tese uit laten voeren?
het zou wel vreemd zijn vind ik als de zaadcellen goed waren dat ze ze dan niet ingevroren hebben :? kan me voorstellen dat je in de war bent
we hadden al een tijd geen goed vertrouwen in het ziekenhuis en de gyn voor dit hoor, daarom willen we ook naar antwerpen voor de kid gaan.
Maar er staat dat ze op 3 plaatsen dus wel volgroeide zaadcellen hebben gevonden maar in te weinig aantal .
jeetje ik dacht nu zijn we eruit begin ik met mijn stomme kop te zoeken omdat ik gewoon wilde weten wat dan het probleem was.
er waren iig heel veel niet volgroeide zaadcellen dat is iets wat zeker is.
ik denk ik ga jippie ff zoeken ;
in genk hebben we het laten doen er is een biopt gedaan .
er staat op testis biopsie.
dat zal dan wel de kleine zijn geweest denk ik?
je hebt schijnbaar een johnsen score en die moet 8 zijn willen ze verder met je voor icsi gaan, manlief had een 7.7
ja dat is de kleine TESE hebben ze in het ziekenhuis niks anders voorgesteld dan? of meteen KID?
misschien moeten de goede volgroeide zaadcellen voldoen aan het minimum aantal, ik weet het niet
Leuk dat je nu ook op dit forum zit. Alleen zie ik dat je je al heel lang geleden hier aangemeld had!
Heel erg vreemd allemaal, hoor. Ik dacht dat ze elke goede zaadcel eruit halen met Tese en dat het dan ingevroren wordt, zodat je het kunt gebruiken voor een ICSI-behandeling. Dan doet het aantal er toch niet toe, dan telt elke zaadcel toch? Maar ik ben niet zo bekend met Tese, dus misschien gaat het wel anders. Maar als er wel goede zaadcellen zitten, dan zou je toch logischerwijs niet voor KID kiezen. Ik zou zeker om opheldering vragen. :hug:
@Arzu wrote:
je hebt schijnbaar een johnsen score en die moet 8 zijn willen ze verder met je voor icsi gaan, manlief had een 7.7
en wat houdt die precies in? jeetje dat is best cru net niet
hahaha ja maar toen afstand genomen alleen van zw pagina kon ik dat niet goed hihi,
ja jippie dat dacht ik dus ook maakt niet uit hoeveel ,
iedere zaadcel telt.
ik denk dat ze in genk nog niet zo ver zijn met de grote tese.
misschien wel in brussel?
een bepaalde score , die ze berekenen er staat ook nog bij met enige reserve gezien
laatst hoorde ik van een ander meisje, dat ging over iets anders die hadden ze iets verzwegen over een probleempje bij haar.
ik denk dat ze de slagingskans te weinig vonden
maar dan nog vind ik dat niet eerlijk dat ze niet eerlijk zijn
wanneer zou je gaan beginnen met KID?
6 mei staat het eerste gesprek op voor kid.
ik zeg het nog maar niet direct af :?
nee moet je zeker ook niet doen, maar ik zou zeker het ziekenhuis bellen om te vragen hoe en wat en desnoods een gesprek aanvragen op zeer korte termijn…
Ik zou het gesprek in mei ook zeker niet afzeggen. Maar ik zou wel bij je oude ziekenhuis om opheldering vragen en desnoods voor een second opinion gaan bij een andere gyn/uroloog. Als het met eigen zaadcellen zou kunnen, dan doe je dat natuurlijk ipv KID. :hug:
dank je wel jippie :-*
Ja ik ben eens benieuwd ik kan me ook wel vergissen ben geen medische kundige .
Maar er staat er enige reserve is gezien maar wel artefactuele beschadiging.
dat woord vind ik niet op internet welke beschadiging
we zullen zien wat ze zeggen ervan
mijn man zegt ook vaststandig we stoppen niet met de kid.
Hij wil graag in turkije laten kijken.
Hij is bang als hij hier in belgie nogmaals de grote tese zou laten doen en het weer zoals toen 24 waren ofzo dat ze die dan weggooien en het voor niks is geweest :?