starten met kid maar uitslag van tese anders dan gezegd

nou we hebben toch maar een extra afspraak gemaakt in jette/ brussel om het daar te bespreken een 2nd opinion dus.

Kijken of hij er iets in ziet nog een tese of dat de kensen echt te klein zijn.

We zullen zien. :kaars:

nou meiden inmiddels zijn we bij dr tournaye in jette geweest, en hij snapte er niks van.

er waren zaadcellen gevonden net als ik dacht :shock: genoeg voor 8 pogingen :shock: met staartje.

Hij dacht in het begin dat er alleen onvolgroeiden waren maar las daarna zelfs van de mature zaadcellen.

Hij ziet het heel positief voor ons in! en in augustus gaan we naar hem heen voor de bloeduitslagen nogmaals van mijn man die nu genomen zijn op ziektes e.d en ik mag naar de verpleegster voor de uitleg van het prikken.

want we zullen beginnen met een icsi-tese op dezelfde dag! :kaars:

Ik wist niet wat ik met mijn gevoel aan moest.

was het echt waar zouden we een kindje van ons krijgen van ons samen!!!

Het is natuurlijk heel spannend maar we hopen op het beste.

zo blijkt meiden ga soms voor een 2nd opinion want genk had ons dus echt niet de hele waarheid gezegd.

Wat ik dacht dat ik me verbeelde is waar.

maar we zijn zo blij en dankbaar dat we in het najaar mogen starten met onze behandelingen :kaars:

Hee Arzu,

Leuk je hier weer te zien! Wat goed dat er alsnog zaadcellen gevonden zijn! Maar waarom is er in het andere ziekenhuis dan tegen jullie gezegd dat er geen Tese gedaan kon worden?! :? Snap ik echt helemaal niks van! Als jij je dossier niet had gelezen, waren jullie misschien met KID begonnen wat helemaal niet nodig is. Is niet niks allemaal…

Super dat jullie in het najaar kunnen starten met Tese & ICSI. Wie weet zijn we dan tegelijk met een behandeling bezig.

Onze ICSI staat voor eind september gepland.

Knuf,

Jippie

ik had je willen pben op het ander forum maar die ligt er ff uit nu.

Ze hebben toen ook tese gedaan maar niks met de zaadcellen gedaan :x aangezien het idd zoals ik al dacht geen 8 was.

tournaye vroeg zich af of de gyn de uitslag uberhaupt wel had gelezen :x

Dus eigenlijk zijn al onze pogingen gewoon in de afvalbak gegooit.

wat leuk als we gelijk zouden lopen :smiley: maar ik hoop dat jullie cryo jullie wondertje word :smiley:

veel succes alvast!! :kaars:

Echt vreemd, hoor… Snap niks van die werkwijze. Het doel was toch om te kijken of er zaadcellen zijn om Tese en ICSI mee te doen? Hoe kun je dan zo onnozel met zo’n uitslag omgaan?! :silenced: Maar jullie blijven nu toch bij de gyn, waar de second opinion ook is gedaan?

Tuurlijk hopen we dat ons enige cryootje in een prachtig kindje zal resulteren. Maar die kans is erg klein, dus we rekenen er maar niet op.

Maar een extra paar duimen kunnen we altijd gebruiken!

Kus!

ja ik moet ook zeggen, heb nog nooit zo’n vriendelijke gyn gezien.

we voelden ons beiden erg op ons gemak bij hem ook mijn man!

Hij is serieus met je maar maakt ook grapjes door je wat op je gemak te laten voelen.

En vroeg ook echt aan ons wat wij wilden en dachten.

gisterenmorgen waren we ff naar de ikea en toen we er zaten te ontbijten kwamen de tranen tevoorschijn.

ik zei tegen mijn man hoe kan dat dat, dat we zo’n lieve en vriendelijke gyn hebben gevonden.

en dat hij ons zo steund en hoop geeft!

Ik ben blij dat we hem hebben gevonden!

En willen nu ook echt verder in jette!

Fijn dat je zo’n goed gevoel hebt bij die gyn, zo’n gyn hebben wij ook.

Scheelt toch een heel eind dat je je zo gesteund & serieus genomen voelt.

he arzu ik ken je ook van een ander forum :wink:

maar wat een goed nieuws zeg en wist niet dat dat kon icse-tese op 1 dag!!! dat is ook een uitkomst…normaal zit je volgens mij nog een paar weken in spanning om te zien of de zaadjes na ontdooiing nog wel werken, maar dat heb je nu niet…ze zijn hartstikke vers dan!!

fijn dat jullie beiden zo´n goed gevoel hadden bij deze man

veel succes met de behandelingen in het najaar voor je het weet is het zo ver :wink:

idd om de reden wat jij noemt sophie de spanning van ontdooien ze goed, vroeg de goede man of we niet direct tegelijk de 2 wilden doen.

met het kleine risico dat er een icsi-d word gedaan.

maar dat kon hij zich nauwelijks indenken.

hihihih ja zie nu en net je naam op het ander forum en dacht ooooooooh dat is sophie hahahah :smiley:

jullie ook heel veel succes meis!

nou meiden we zijn weer 3 maandjes verder, net 1 weekje terug van vakantie.

En afgelopen woensdag naar brussel geweest voor de uitslag van het chromosomenonderzoek, natuurlijk toch weer erg nerveus.

Maar de uitslag was perfect! zei de dokter zelfs.

Hij komt er nog steeds niet overuit dat onze andere ziekenhuis zo’n grove fout heeft kunnen maken.

Donderdag moet ik naar de verpleegster toe en die gaat me de startdatum en het prikschema vertellen.

Ik had al aan de gyn gevraagd naar de startdatum , deze dacht waarschijnlijk in oktober maar zei me erbij dat misschien zij volgende week iets anders zou zeggen , misschien dan wel vroeger.

Nu ja we zullen het wel zien donderdag, ik word wel steeds nerveuzer.

Hij had het wel met zijn stagaire wat erbij zat over 3 ampullen voor mij.

Ben eens benieuwd wat dat dan voor medicatie zal zijn.

Ben eigenlijk eens benieuwd wanneer ik dan met de pil moet starten, moet het toevallig woensdag worden, of ze dan al zegt daarmee te beginnen misschien.

En misschien meiden weten jullie dit antwoord ook al.

Ik heb voordat mijn echt ongi doorbreekt al wat donkerbruin wat langzaam donkerrood word ( sorry voor de uitleg) de eerste dag van de ongi is toch gewoon de dag dat de normale ongi doorbreekt of niet?

Ik ga me ff alles opschrijven en dan aan haar vragen.

Ik ga fftjes de rest bijlezen van iedereen.

En sophie had al op de andere pagina gelezen, een zoek icsi wat geweldig dat de tese niet nodig is!

xxxx Arzu

Hee Arzu,

Fijn dat de uitslag van het chromosomenonderzoek goed was. Ik snap ook niet dat het andere ziekenhuis zo onzorgvuldig te werk is gegaan. Ik zou het zeker uitzoeken en eventueel een klacht indienen!

Ik denk dat je voor de ICSI Gonal-f of Menopur gaat gebruiken, dit zit in ampullen. Puregon zit ook in een ampul, maar dat gebruik je in combinatie met een prikpen.

De eerste dag van je cyclus is de dag dat je helderrood bloed verliest.

Bruin telt niet mee, want dat is oud bloed wat nog bij je vorige cyclus hoort.

Ik ben benieuwd wanneer jullie mogen starten, hopelijk eerder dan oktober!

Als je zin hebt om mee te kletsen, ben je welkom op het IVF/ICSI-topic!