Stalker

Hebben jullie wel eens last gehad van een stalker? Hier op kok, of “in het echt” of iets dergelijks?

En hoe gingen jullie hier mee om?

Tips? Iets?





Het is niet voor mezelf gelukkig :wink:

Nee gelukkig niet :pray: Dikke :hug: voor diegene die het wel heeft, lijkt mij erg zwaar en stressvol.

Ik heb het gehad toen ik op de mavo zate. Heel eng maar aan de andere kant wist ik wel dat hij geen kwaad zou doen. Was meer zeeeer vermoeiend.



Denk dat je het verhala moet weten om tips te kunnen geven.

ik heb in het echt een stalker gehad.

En dat was alles behalve een pretje!

gelukkig woonde hij te ver van mij vandaan om me echt te volgen of dergelijke, maar des te meer mailtjes, smsjes, telefoontjes, brieven, pakketjes kreeg ik.

Soms wist hij ook echt wat ik aan het doen was, en chanteerde me min of meer door te dreigen met zelfmoord.

Paar keer zelfs zijn “vader” aan de telefoon gehad met het verhaal dat hij in het zkh zou liggen enz. enz. (als je meer wil weten mag je altijd pb-en, maar is een heel verhaal en niet iedereen zit daar op te wachten natuurlijk!)



Een kennis van mijn ouders is rechercheur van de politie. Hem het verhaal voorgelegd, en helaas konden ze niets doen. Ze konden pas iets doen wanneer hij mij lichamelijk letsel toe zou dienen.

Uiteindelijk besloten dat hij dan maar zelfmoord moest plegen, en een ander telefoonnummer genomen, de pakketjes/brieven retour laten bezorgen met de mededeling dat ik daar niet meer woonde. Ander mailaccount aangeschaft en een tijdje niet naar mijn werk gegaan (werkte op zondag in een kroeg, was daar dan alleen, dus wilde geen risico nemen.)

Mijn schoonbroer heeft hem nog een keer opgebeld dat hij mij met rust moest laten en dat hij hem anders wel iets zou doen.

Uiteindelijk is het opgehouden

Bestrijden van cyberstalking


  1. Strafrechtelijke mogelijkheden: wetgeving bijstellen

    In alle staten van de VS is inmiddels een anti-stalkingswet van kracht, evenals in Canada, Australië, Groot-Brittannië en België. In de Nederlandse wetgeving wordt schending van de priv&eacute-sfeer opgevat als misdaad. Wanneer politie en justitie oog hebben voor op de ontregeling van van iemands leven, kan op een vroeg tijdstip worden geïntervenieerd, voordat er gedreigd wordt [Royakkers 2000]. In de omschrijving van het delict staat niet dat er alleen sprake is van stalking (belaging) als het slachtoffer duidelijk door het gedrag van de dader wordt geschaad [Bass 1998].



    Op 12 juli 2000 is artikel 285b van het Wetboek van Strafrecht van kracht geworden. Met dit artikel wordt de strafbaarstelling van belaging (stalking) geregeld. De wet tegen belaging is tot stand gekomen op initiatief van de Tweede Kamer-leden Boris Dittrich (D’66), Willie Swildens-Rozendaal (PvdA) en Otto Vos (VVD). Het artikel luidt:
  2. "Hij, die wederrechtelijk stelselmatig inbreuk maakt op een anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie (€ 11.500,-)
  3. Vervolging vindt niet plaats dan op klacht van hem tegen wie het misdrijf is begaan."

    De wetgever heeft zeer nadrukkelijk geprobeerd de voorfase (voordat de zaak escaleert en er een misdrijf plaatsvindt) strafbaar te stellen. Hierdoor kan het strafwaardige karakter van de belagingsgedragingen daadwerkelijk door de politie worden aangepakt en kunnen de slachtoffers beter worden beschermd. Bovendien zijn de bepalingen voldoende technologie-onafhankelijk omschreven voor toepassing op het internet en andere communicatietechnologieën. De bepalingen gelden dus ook voor digitale stalking. In de eerste tien maanden van het bestaan van het belagingsartikel heeft het Openbaar Ministerie al 119 stalkers vervolgd [Volkskrant, 10 juli 2001]. De wetenschappelijke en politieke discussie over het belagingsartikel is uitstekend gedocumenteerd door Royakkers/van Klink [2000].



    http://www.sociosite.org/cyberstalking.php

Ja!



Negeren, en niet laten zien dat je bang, of wat dan ook bent!

Helpt nog steeds…



Evt via PB licht ik het toe.

Ik wel!!!



Negeren idd… maar dat hielp bij de mijne niet helaas, die heb ik op laten pakken, daarna ging hij nog door en heeft hij een jaar gezeten en toen is het pas afgelopen.



Bij dit schrijven staat mijn stalker toevallig in mijn straat te buurten, 3 deuren verderop, ik krijg er de kriebels van.

Gelukkig heb ik mijn sterke vent in mijn buurt.



Mn stalker is overigens nu te bang om nog maar iets te doen bij mij.

Dit alles is 3 jaar geleden.



Ik hoop dat negeren wel helpt bij diegene die word gestalkt aan jouw zijde meid…

nee, nooit gestalkt geweest, lijkt me eng! :shock:

@Debby wrote:

nee, nooit gestalkt geweest, lijkt me eng! :shock:


Is ook best eng, en niet makkelijk mee om te gaan.

Mijn ex heeft mij een tijd gestalkt…gelukkig woonde hij een uur rijden van mij af…en had hij geen rijbewijs…en was er nog geen mobiele telefoon…althans,niet zoveel…



Maar hij heeft me wel heel bang gemaakt…om het huis rond spoken in de avond…hij wou me zo graag terug dat het een obsessie werd…niet leuk…

ja niet fijn om mee te maken, als je meer wil weten mag je me pben maar het is nu nog niet helemaal rond dus ga het nu nog niet helemaal openbaar neerzetten want alles kan tegen mij worden gebruikt :wink:



niet dat ik lieg maar hij kan liegen als de beste! en tevens dachten we het afgerond te hebben en kunnen afsluiten maar helaas bleek het minder waar te zijn :frowning:

Het is vreselijk, ik heb het ook meegemaakt, kan er openbaar niet veel over neerzetten pben mag altijd :-*

Jemig nog zoveel dames hier, sta er van te kijken :shock:

ja helaas wel…



gelukkig heb ik de rechtzaak gewonnen,

en nergens geen last meer van

Hier helaas ook stalk ervaring.



Was een vent die klant was bij het bedrijf waar ik werkte. Hij had een achterstallige rekening en ik werkte met debiteuren. Eerst was hij boos, toen draaide hij het om en vond hij dat ik een lieve stem had.

Gezien we bij dat bedrijf opnamen met naam en achternaam (heb ik nadien dus echt noooooit meer gedaan en toen dat elders geeist werd, gebruikte ik mijn moeders achternaam :shifty: ) had hij me zo gevonden en toen begon hij te bellen, dingen op te sturen, bloemen liet hij bezorgen enz.



Omdat ik niet reageerde ging hij op den duur irritant vaak bellen om dan de hoorn op te hangen.

Toen heb ik de kpn ingeschakeld, die kunnen dat dan achterhalen.

Toen ik eenmaal wist wie hij was en waar hij woonde, heeft mijn baas uiteindelijk ingegrepen. Die is bij hem langs gegaan en heeft wat dingen gezegd. Geen idee wat, maar daarna heb ik nooit meer iets gehoord.



Gelukkig heb ik de man nooit lijflijk ontmoet, maar ik heb nog nooit eerder zoveel stress ervaren in een periode van 4 maanden.



Hoe je van een internet stalker af moet komen… dat zou ik dan weer niet weten, lijkt me veel ingewikkelder :think:

http://www.tegenhaarwil.nl (is geen comerciele link toch)

Die kun je bellen en die weten precies wat je kan doen en daarnaast steunen ze je ook

groetjes
marlies

jeetje wat een hoop meiden worden er toch nog gestalkt hier :shock:

sterkte allemaal!

Persoonlijk heb ik er nooit last van gehad gelukkig.

Het lijkt me vreselijk als je zoiets overkomt.

Heel veel sterkte voor de meiden die hier mee te maken hebben :hug:



Kaboutertje, jij had toch vroeger ook last van een stalker?

Heb je daar nog last van?

Een nichtje van mij heeft er momenteel erg veel last van.

Ze woont alleen en die gek heeft het zelfs gepresteerd om midden in de nacht bij haar in te breken en in haar slaapkamer te verschijnen :shock:

Ook dit is een heel verhaal, dus je mag mij ook PBen.



Het rottige is ook hier dat zij gewoon helemaal NIKS mag doen!

Ze heeft hem nu een aangetekende brief geschreven dat ze hem verbied om op haar erf en in haar huis te komen.

Weet nog niet hoe hij daarop gereageerd heeft…

Meiden dank jullie wel allemaal :-* :-*



Ik vind het hartverwarmend hoe iedereen zijn verhaal wil delen hier op kok, of via PB. En dat allemaal voor iemand, die jullie niet eens kennen :thumbup: :thumbup: Jullie zullen begrijpen dat ik niet in ga op verdere details, maar ik heb heel veel aan jullie verhalen!



Tevens iedereen dikke :hug: die er mee te maken heeft gehad. Het is vreselijk om zo “opgesloten” te moeten zitten. :hug: