Las op het nieuws dat ruim 1700 basisscholen dicht gaan morgen.
Hier uiteraard ook,dus de heren zijn morgen gezellig dagje thuis. Konden het wel makkelijk regelen,maar daar gaat het niet om. Zeker met een kind,die mogelijk gebruik moet gaan maken van extra’s in het reguliere onderwijs, sta ik achter de staking.
1700 scholen, klinkt veel,maar geen flauw idee hoeveel dat ten opzichte van het totaal is. Dan maar even een polletje op kok, geeft ook een leuk beeld.
Kortom: staken jullie mee?
Hier zit school morgen ook dicht. Ik heb zw.verlof dus voor mij geen probleem, maar kan me zo voorstellen dat het voor sommige ouders wel lastig is, vooral zo kort na de vakantie.
Tja dinsdag is natuurlijk een piek-dag voor werkende ouders.
Wij hebben geluk, het kost mij maar een ochtend (2,5 uur). Mijn man is er vrijwel altijd de middag. Kan me ook wel voorstellen dat dit voor werkgevers lastig is,maar dit is overmacht. Neem aan dat als je BSO afneemt, er regelingen voor zijn die dag,maar zo niet. Tja…Het voordeel van gezamenlijk probleem is dat je ook kan kijken of je het gezamenlijk op kan lossen. Ouders onderling dus…
hier gaan ze wel gewoon naar school maar een aangepast les programma … d kwam met een verhaal thuis over naar school gaan zoals vroeger zo dat het niet veel geld kost met oude spelletjes of zo iets
De school van m&m staakt ook.
Dat betekent dat ik de hele dag moet werken vandaag.
Ben benieuwd hoeveel kinderen er gaan komen op de opvang.
hier is alleen de jongste vrij (en nog een andere klas van de school)…
de oudste moet gewoon naar school… de kinderen waarvan de ouders geen oppas hebben die kunnen gewoon naar school en worden in andere klassen ondergebracht…
hier wordt niet gestaakt
Hier een beperkt aantal klassen (sowieso 1 onderbouw, 1 middenbouw en 1 bovenbouw klas).
in principe zijn die kinderen vrij en de rest gaat naar school.
Ouders waar het voor problemen zorgt wordt binnen de school oplossing voor gezocht.
Onze heren zijn allebei wel op school vandaag, hun juffen zijn ‘gewoon’ op school.
Hier is de hele school dicht, dus een kleuter, een peuter en een beeb thuis. Net een dagje extra vakantie en voor Elise wel wat lastig uitleggen (nee, geen vakantie, we gaan ook niet nu op vakantie, niet naar de dokter ) Juf heeft gelukkig wel al een beetje uitgelegd.
Straks maar eens even boodschappen doen in de supermarkt, ben benieuwd hoe druk het is! Overigens is er voor kinderen die NSO hebben een hele dag NSO geregeld, de NSO is dus open van 8-18.30 hier vandaag ( alleen heeft Elise geen NSO op dinsdag )
Hier de school gewoon open…jammer genoeg (voor haar) had Anne gisteravond nog 39°C koorts, dus die is nog een dagje thuis.
Hier is de school ook gewoon open.
hier staken ze ook niet
Hier is de hele school dicht.
Hier staakt de school ook niet, de school er naast staakt wel.
Hier staakt de school ook niet, de school er naast staakt wel.
de school van Luna en Odin staakt ook alleen niet iedereen geloof dat alleen groep 8 een dagje vrij
wat ik heb gehoord gaan er 4 leraren en de rest van de school word dus zo goed mogelijk opgevangen door de aanwezige leerkrachten :thumbup:
Luna had het er iig over dat ze vandaag in een echte groep 3 zou zitten ipv 3/4 :lol:
Onze gehele school staakt.
school van marco staakt ook (passend onderwijs)
Bij ons is de school gewoon open en over een ´passende´ actie heb ik ook niks gehoord…
Onze school staakt. Wat de leerkrachten doe weet ik niet maar de kinderen genieten volop :mrgreen: het is hier schitterend weer, opa werkt in de tuin en de jongens helpen hem. En als je werkt dan krijg je geld dus ze nemen vast een zakcentje mee naar huis vandaag :lol: ( op dinsdag passen opa en oma altijd op bij hen zelf thuis dus nu geen heen en weer rijden voor mijn vader. )