stadsverwarming

Wij hebben dus een huis gekocht dat stadsverwarming heeft, nu lijkt het me dus heel erg iritant om constant aan de knoppen te moeten draaien, om de goede tempratuur te krijgen.

Hoe bevalt jullie dat ?





Ook moet ik gaan koken op een Keramische kookplaat doe dat liever niet, maar het is niet anders in dat huis, en hoe bevalt jullie dat.

Keramische kookplaat; na 10 jaar weet ik niet meer beter en vind ik het altijd “eng” om op vuur te koken, hihi. Knoppen draaien, geen probleem. ik weet precies hoever ik eraan moet draaien om het lekker warm te krijgen in huis. Ik moet wel zeggen dat wij érg weinig verwarming aan hebben. Alleen de radiator in de voorkamer en als het echt heel koud is de verwarmingen bij de kinderen op de slaapkamer…Lekker goedkoop ook, de rest is uitgedraaid.

stadsverwarming heb ik geen ervaring mee.



wel met koken op Keramische en ik wil niks anders mee als je dat eenmaal gewent bent het koken gaat zo veel sneller dan op gas en het is goedkoper want stroom is goedkoper dan gas.

wel moet je rekening houden met pannen niet elke pan kan er op en sommige pannen die je nu bv gebruikt kunnen misschien niet weer gebruikt worden.

Owjaa nu je het zegt over pannen…



Ik heb met al mijn pannen op gas gekookt, dan moet ik ze toch allemaal weggooien ?

Heb in mijn vorige huis ook stadsverwarming en keramisch koken gehad.



Ik vond en vind het nog steeds een regelrechte ramp! Bij ons werd gewoon om 22.00 uur de stadsverwarming uitgeschakeld. En dan kon je nog aan knoppen draaien, warmer werd het niet. Ik vond het echt verschrikkelijk dat een ander voor mij bepaalde wanneer ik het warm kreeg in huis of niet.



Keramisch koken heb ik nooit gekund. Zelfs een eitje bakken mislukte bij mij en dat 6 jaar lang.



Ik ben blij dat ik nu gas heb. Kan gewoon zelf mijn warmte bepalen en op gas koken.



Ik vond het dus niets.

ligt er wat voor pannen je hebt en wat voor kook plaat krijg je een glazen of met die zwarte pit idee?

Kermisch koken vind ik drie keer niets, heb er niet aan kunnen wennen.

Hier in ons huis zat ook een prachtig dure plaat maar wij

hebben gas laten aanleggen en een 5 pits smeg fornuis

gekocht ! Ge-wel-dig.



Met stadsverwarming geen ervaring.

hier precies andersom…heerlijk om geen gasleidingen in huis te hebben.

Knoppen draaien, doe ik nooit. Wij hebben gewoon een thermostaat en die regelt alles.

Ik kook inductie, hou ervan. Gas is gezelliger maar meer schoonmaken. Inductie of keramisch is met 1 veeg schoon.

Allebei zijn voor en nadelen

Kom ik weer aan met mijn thermostaat :mrgreen:

(zie topic over verwarming)



Wij hebben in ons oude huis stadsverwarming gehad en dus ook keramisch koken. In het begin moest ik erg wennen, maar op een gegeven moment weet je niet beter en moet je weer heel erg omschakelen als je weer op gas moet koken, zoals sinds een jaar weer.



De verwarming werd door ons aangestuurd door de thermostaat. Dus hier geen gedraai aan knoppen. DAt werd voor ons geregeld zeg maar :wink:

@Debbie & Lana wrote:

Heb in mijn vorige huis ook stadsverwarming en keramisch koken gehad.



Ik vond en vind het nog steeds een regelrechte ramp! Bij ons werd gewoon om 22.00 uur de stadsverwarming uitgeschakeld. En dan kon je nog aan knoppen draaien, warmer werd het niet. Ik vond het echt verschrikkelijk dat een ander voor mij bepaalde wanneer ik het warm kreeg in huis of niet.




Wat raar dat de stadsverwarming uit gedaan werd?! :think: Dat kán toch bijna niet waar zijn? Wij wonen hier ruim 10 jaar en de verwarming is hier nog NOOIT uit geweest!

Wij laten een nieuwe keuken plaatsen en zijn er nog niet overuit of we een Keramische kookplaat kopen of inductie.





Een thermostaat kun je toch niet hebben met stadsverwarming ?



En ik wil trouwens zo’n glaze

Owja en dat meen je toch niet dat ie om 22:00 uit gaat, dat kan toch niet.





Ik ga eens navragen of dat bij ons zo is, want ik wil toch zeker de verwarming aanzetten of uitzetten wanneer ik dat wil.

@romata wrote:

Wij laten een nieuwe keuken plaatsen en zijn er nog niet overuit of we een Keramische kookplaat kopen of inductie.





Een thermostaat kun je toch niet hebben met stadsverwarming ?



En ik wil trouwens zo’n glaze




Bij ons kon het iig niet. Omdat je namelijk geen ketel of wat dan ook hebt die je kan aanspreken om het warmer te maken of juist af te laten koelen.

Hier ook stadsverwarming en keramisch koken.



Stadsverwarming totaal geen problemen mee. Je weet snel genoeg hoe je welke radiator moet instellen voor een fijne temperatuur. Geen ketel te onderhouden vind ik ook wel handig.



keramisch koken vind ik nog steeds vervelend. Het blijft nog warm nadat je 'm lager draait, dus je moet een beetje vooruit denken. Geef mij maar 'n fikkie.

@romata wrote:



Een thermostaat kun je toch niet hebben met stadsverwarming ?


is wel mogelijk. Wij hebben het ook altijd gehad.
is door een bevriende monteur aangelegd. Er moest wel een en ander extra worden aangelegd achteraf, maar het kan dus wel. Altijd naar tevredenheid gewerkt.

Wat er precies nodig was om het te kunnen laten werken, moet je me niet vragen. Maar wellicht heb je iemand in je omgeving die ectromonteur is?

wij hebben destijds zo een gehad als hieronder. Nu een iets nieuwere variant daarvan.

@Fleur wrote:

@Debbie & Lana wrote:
Heb in mijn vorige huis ook stadsverwarming en keramisch koken gehad.



Ik vond en vind het nog steeds een regelrechte ramp! Bij ons werd gewoon om 22.00 uur de stadsverwarming uitgeschakeld. En dan kon je nog aan knoppen draaien, warmer werd het niet. Ik vond het echt verschrikkelijk dat een ander voor mij bepaalde wanneer ik het warm kreeg in huis of niet.




Wat raar dat de stadsverwarming uit gedaan werd?! :think: Dat kán toch bijna niet waar zijn? Wij wonen hier ruim 10 jaar en de verwarming is hier nog NOOIT uit geweest!




Yep, om 22 uur 's avonds ging de kraan gewoon dicht, ook in het weekend, en al draaide je de cv helemaal open, verwarming bleef gewoon koud. Was bij de buren e.d. ook precies eender.



Daarom hele slechte ervaringen met stadsverwarming.

heb je ooit navraag gedaan waarom dat zo ging ?

@Debbie & Lana wrote:

@Fleur wrote:
@Debbie & Lana wrote:
Heb in mijn vorige huis ook stadsverwarming en keramisch koken gehad.



Ik vond en vind het nog steeds een regelrechte ramp! Bij ons werd gewoon om 22.00 uur de stadsverwarming uitgeschakeld. En dan kon je nog aan knoppen draaien, warmer werd het niet. Ik vond het echt verschrikkelijk dat een ander voor mij bepaalde wanneer ik het warm kreeg in huis of niet.




Wat raar dat de stadsverwarming uit gedaan werd?! :think: Dat kán toch bijna niet waar zijn? Wij wonen hier ruim 10 jaar en de verwarming is hier nog NOOIT uit geweest!




Yep, om 22 uur 's avonds ging de kraan gewoon dicht, ook in het weekend, en al draaide je de cv helemaal open, verwarming bleef gewoon koud. Was bij de buren e.d. ook precies eender.



Daarom hele slechte ervaringen met stadsverwarming.




dat is echt vreemd… de enige keer dat wij in 6 jaar tijd geen warmte en warm water hadden, was toen Nuon een storing had. Was gelukkig na 2 uurtjes weer opgelost.

oh ik ben juist helemaal voorstander van koken op zn glaze plaat :thumbup: vindt het helemaal top makkelijk schoon te maken zelf heb ik de pannen van de ikea die zijn er zeer geschikt voor. en 1 voordeel de pannen blijven mooi schoon aan de onder kant niet poetsen met stawol

@romata wrote:

heb je ooit navraag gedaan waarom dat zo ging ?




Yep, omdat er 's nachts minder vraag was naar warmte dan overdag. Dus dan gooid Eneco in R’dam Zevenkamp de warmtetemp van het water omlaag.