Staatsloterij.. staatsoplichterij??

Ik schrok even best wel van onderstaand bericht in de televaag…

Veel prijzen Staatsloterij niet uitgekeerd
door Jouke Schaafsma
AMSTERDAM - De twintig 'winnaars' van zowel 100.000 euro als van 50.000 euro, die de Staatsloterij elke maand feestelijk publiceert, blijken soms helemaal niet te bestaan.

De Staatsloterij noemt onverkochte loten waar een prijs op is gevallen namelijk ook winnaars. In theorie kunnen zelfs alle prijzen van een ton in een maand gedeeltelijk of helemaal op deze onverkochte loten zijn gevallen. De Staatsloterij ziet het niet als een foute voorstelling van zaken om toch consequent van twintig winnaars te spreken
(-meer-)

Er staat verder in als uitleg:
De loterij legt uit dat de computer voor het overgrote deel van het prijzenpakket de winnende lotnummers trekt uit een bak van 18 miljoen loten, waarvan er gemiddeld 3,2 miljoen daadwerkelijk zijn verkocht.

:shock:

Ik wist dat de kans dat je uberhaubt iets wint best klein is .. maar zo klein ???
Ik vind het regelrechte misleiding dat er zowiezow van "een x aantal winnaars" word gesproken terijl er in werkelijkheid bijna niets uitgekeerd hoeft te worden. En ondertussen wel elke maand +/- 43 miljoen inkomsten (o.a. voor de staatskas... wrom werd de kinderbijslag gekort?)

Blegh :sick: ik koop geen lotjes meer :naughty:

Dit was mij al langer bekend.

De kansen zijn gewoon erg klein helaas en de reclames inderdaad ietwat misleidend.

Maar toch speel ik regelmatig mee :think:

da’s toch net dat de jackpot zoveel keer op een onverkocht lot valt??? of dat je denkt dat je prijs hebt, maar de serienummers net ff anders zijn…

ik koop al jaren geen staatslot meer… de kans dat je zwanger raakt is groter zeggen ze zelfs :wall:

wij doen wel mee met een straatje 1/5 loten… Mijn (nou ja onze) idee erachter is: als je nergens aan mee doet dan win je ook nooit wat en omdat wij goed kunnen fantaseren over het feit dat we over een paar jaar die miljoenen wel winnen doen wij dus gewoon mee…

gr patricia

De kans dat je op de noordpool op je fiets rijd en getroffen word door onweer is groter denk ik zo :slight_smile:

@Loeksel wrote:

De kans dat je op de noordpool op je fiets rijd en getroffen word door onweer is groter denk ik zo :slight_smile:

dat wilde ik dus ook zeggen met de kans dat je zwanger raakt… whahaha…

ach weet je … ze zullen het toch ontkennen als ze er echt mee geconfronteerd worden… want sja, het zijn prijzen, en ze zijn op een lotnummer gevallen… kunnen wij er wat aan doen dat die loten toevallig niet verkocht zijn :wall: :wall:

@mv2kids wrote:

da’s toch net dat de jackpot zoveel keer op een onverkocht lot valt??? of dat je denkt dat je prijs hebt, maar de serienummers net ff anders zijn…

ik koop al jaren geen staatslot meer… de kans dat je zwanger raakt is groter zeggen ze zelfs :wall:

De jackpot moet na een x aantal keer toch vallen.

Tenminste ik heb ooit een ergens gelezen/begrepen dat ze dan moeten trekken uit de loten die daadwerkelijk verkocht zijn

Nou… Het ís dat ik ooit van heel dichtbij heb meegemaakt dat grote prijzen écht op bestaande loten vallen… :mrgreen:

Mijn ex en ik waren bij m’n ex-schoonouders die avond… We zaten gewoon beneden naar die show te kijken (vraag me niet waarom… :shifty:) toen m’n ex-zwager opeens naar beneden kwam rennen… Met een zwáár :shock: gezicht zegt ie: ‘Volgens mij heb ik een ton gewonnen…’ En toen zaten wij dus óók even van: :shock: :shifty: :silenced:

Maar het bleek dus écht waar te zijn!!! :dance: De hele familie zat naar adem te happen en begon half te hyperen… :mrgreen: M’n ex-zwager pakte een fles champagne, en die hebben we meteen maar even opgedronken! :lol:

Dus het kán wel… De kans is inderdaad wel héél klein, maar ik doe al 9 jaar mee met één lot met hetzelfde nummer… Dus NO WAY dat ik die nu op ga zeggen… :shifty: :mrgreen:

Ik doe ook elke maand mee, wie niet waagt wie niet wint :dance:

Mijn moeder zei altijd, kinderen heb je eerder dan de honderdduizend !!!

:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

Maar mijn vader zegt weer, als je niet meespeelt weet je zeker dat je niks wint !!!

MMMM Daarom zijn ze dus gescheiden :think: :silenced:

mijn moeder heeft ook weleens 50.000 gewonnen samen met haar vriendin.

waren wel guldens he, maar toch, da;s een prijs waar we héél blij mee waren (en zouden zijn!)

Ik heb één postcode lot en één staatslot per maand. Wat al gezegd is hier, als je nergens aan meedoet, win je zeker niets. En ik hou van dromen… ;D

Overigens speel ik met het staatslot vaak quitte. Vaak mijn inleg terug, of 25 euro, twee maanden geleden had ik 100 euro. Deze maand had ik toevallig niets. Maar als ik een gemiddelde zou nemen, betaal ik in ieder geval niet per maand de totale kosten van een heel lot, maar minder.

Een paar jaar geleden kwam ik op mijn werk de hal binnen. Daar stond een collega van me, te stralen temidden van andere collega’s. Zijn moeder had 4 miljoen gewonnen… dus ja, de prijzen vallen wel degelijk :wink:

Mjah ik blijf het misleidend vinden… die jackpot wist ik wal wel maar die paar andere kleinere prijsjes … wrom die dan ook niet trekken uit de verkochte loten? … agjah kopen zal ik die lotjes toch blijven doen … je weet maar nooit en dromen is ook best leuk :slight_smile:

Vrienden van mijn ouders hebben afgelopen jaar bij de oudjaar staatsloterij 1 miljoen gewonnen :shock: zij wonen 2 dorpen verder dan ons.was best een beetje jaloers :oops:

wij doen al jaren mee met een automatisch lot.

Wij hebben ook wel eens een grotere prijs gewonnen bij de staatsloterij :dance:

het enige wat ik ooit gewonnen heb, was een bouwdoos van een ferrari f40…

Hee een beetje optimistisch dames, de kan dat je wint is:

50%

(je wint wel of je wint niet :wink: :stuck_out_tongue: )

doe al een aantal jaren mee met zowel de postcodelotery als de staatsloterij…de staatsloterij win ik geregelt wel wat …ja wel 10 euro !! haha

de postcodeloterij heb ik maar 1x wat gewonnen en dat was een jaar abonement op musea…heb je wat aan als je man 6 dagen in de week werkt en dan op zondag lekker rustig aan wil doen…had ik liever een geld bedrag gehad waar ik weer nieuwe staatsloten mee kan halen ,waar je vervolgens wel wat mee kan winnen :thumbup:

ik kocht altijd loten en won vaak wel wat.

toen automatisch meegaan spelen en amper meer wat gewonnen. nu kopen we sinds een paar maanden de loten weer gewoon…en winnen we weer…

heb bijna het idee dat ze de automatisch loten aparte eindcijfers geven en die niet zovaak prijs geven… :think: :hand:

@Loeksel wrote:

Mjah ik blijf het misleidend vinden… die jackpot wist ik wal wel maar die paar andere kleinere prijsjes … wrom die dan ook niet trekken uit de verkochte loten?

omdat het een commerciele instelling is die graag geld verdient…

Blegh ik koop geen lotjes meer

...
... agjah kopen zal ik die lotjes toch blijven doen ... je weet maar nooit en dromen is ook best leuk :)

lekker wispelturig typeje 8)