staan in stokke en tuigje nodig?

Ik heb hier een madam die zo ongeveer de tripp trapp uitklimt :shock: Ik denk niet dat ze er echt uit zou kunnen, maar ze komt voort een heel eind. Ik wilde eerst het onderste plankje weghalen, maar heb toch een tuigje gekocht om te proberen. Nu zijn die dingen reteduur, dus ik wil dat ie echt werkt, maar ik heb dat idee niet zo…of ik doe iets fout. :think:



Ik heb het geinstalleerd zoals het hoort, alleen ze kan er nog steeds mee gaan staan en de bandjes zakken van haar schouder.



Wie heeft er ook zo’n stoel en hoe dat opgelost?

Of blijven die van jullie wel braaf zitten? :wink:

Bij ons kan Merlijn niet met zijn voeten op het "voetenplankje"dus hij kan zich nog niet afzetten, misschien dat dat bij Emma ook helpt?



Bij ons staat het voeten gedeelte dus een stuk naar beneden. Merlijn vind het altijd leuk om te bungelen met zijn benen.

Heb je wel n tuigje of vindt je t overbodig?

@wieniex wrote:

Heb je wel n tuigje of vindt je t overbodig?
geen tuigje, nooit gehad ook.

Wij hebben 3 tripp traps hier staan :wink:

Er bestaan tuigjes voor de trip trap, weet alleen niet wat ze kosten. Hier hadden we hetzelfde probleem en heb ik opgelost door een dun kussen van een eetkamerstoel achter zijn rug tussen de leuning te schuiven. :mrgreen:

Hieke is dan al wel 21 maanden, maar klimt ook uit de TrippTrapp. Wij hebben een unverseel tuigje van de Pr*natal van een euro of 7 geloof ik. Werkt goed. Kan ik strak aantrekken want is helemaal verstelbaar. Moet denk ik ook werken voor een kleintje van 7 maanden. Heb je de babyinzet er nog inzitten?

Ja de babyinzet zit er nog in. Ik heb dus juist een stokke tuigje gekocht op advies van een babyzaak. Zij zeiden dat een ander tuigje prima kan maar dat daar op den duur de stoel van beschadigd, omdat het niet hetzelfde bevestigd wordt als een stokke tuigje.

Ik kan m nog terugbrengen, maar wilde het dus eerst proberen.



Het stokke tuigje is wel 30 euro, dus prijzig (maar op zich dan wel weer leuker haha)



Ik ga het voetenplankje nog weghalen, maar het is juist bedoeld voor een goed zithouding…maar ja, zitten doet ze zo zeker niet!



Hoe wordt dat andere tuigje bevestigd?

Vraagje over dat kussen…hoe voorkomt dat het staan en klimmen dan? Ik denk niet dat dat voor die dame hier genoeg is namelijk.

@wieniex wrote:

Ja de babyinzet zit er nog in. Ik heb dus juist een stokke tuigje gekocht op advies van een babyzaak. Zij zeiden dat een ander tuigje prima kan maar dat daar op den duur de stoel van beschadigd, omdat het niet hetzelfde bevestigd wordt als een stokke tuigje.

Ik kan m nog terugbrengen, maar wilde het dus eerst proberen.



Het stokke tuigje is wel 30 euro, dus prijzig (maar op zich dan wel weer leuker haha)



Ik ga het voetenplankje nog weghalen, maar het is juist bedoeld voor een goed zithouding…maar ja, zitten doet ze zo zeker niet!



Hoe wordt dat andere tuigje bevestigd?






Ik lees ook even mee omdat ik mij ook aan het oriënteren ben op zo’n tuigje. Die van mij klimt er niet uit hoor. Maar weet jij of je een kleintje in dat tuigje kan zetten en dan de stoel zonder beugel kan gebruiken? Of hangt ze dan erg ongelukkig?

En hoe zit dat met dat universele tuigje? Beschadigt dat echt de stoel?

@jos wrote:

@wieniex wrote:
Ja de babyinzet zit er nog in. Ik heb dus juist een stokke tuigje gekocht op advies van een babyzaak. Zij zeiden dat een ander tuigje prima kan maar dat daar op den duur de stoel van beschadigd, omdat het niet hetzelfde bevestigd wordt als een stokke tuigje.

Ik kan m nog terugbrengen, maar wilde het dus eerst proberen.



Het stokke tuigje is wel 30 euro, dus prijzig (maar op zich dan wel weer leuker haha)



Ik ga het voetenplankje nog weghalen, maar het is juist bedoeld voor een goed zithouding…maar ja, zitten doet ze zo zeker niet!



Hoe wordt dat andere tuigje bevestigd?






Ik lees ook even mee omdat ik mij ook aan het oriënteren ben op zo’n tuigje. Die van mij klimt er niet uit hoor. Maar weet jij of je een kleintje in dat tuigje kan zetten en dan de stoel zonder beugel kan gebruiken? Of hangt ze dan erg ongelukkig?

En hoe zit dat met dat universele tuigje? Beschadigt dat echt de stoel?


Voor zo ver ik me kan herinneren had tommienicole een trip trap inclusief tuigje, dus misschien kan zij jullie vragen daarover beantwoorden?

@jos wrote:

En hoe zit dat met dat universele tuigje? Beschadigt dat echt de stoel?


Nee, dat beschadigd niet. Echt een verkooppraatje. :naughty:

Wij hebben ook het prenataltuigje gebruikt. Hartstikke fijn ding en het beschadigt niks hoor! :thumbup:

Stokke tuigje is duur, 29,95…

En heb er beetje spijt van… :shifty:

Die sluiting is erg stroef (gaat erg lastig open) en het tuigje zelf sluit erg hoog op de borst…

De bandjes zakken wel niet af dus wat dat betreft zit ie wel strak genoeg…

Ik vind het een onding… dus ga aub voor de universele als je je geld kunt besparen :thumbup:

@jos wrote:

Ik lees ook even mee omdat ik mij ook aan het oriënteren ben op zo’n tuigje. Die van mij klimt er niet uit hoor. Maar weet jij of je een kleintje in dat tuigje kan zetten en dan de stoel zonder beugel kan gebruiken? Of hangt ze dan erg ongelukkig?


Ik zou bij een kindje van 7 maanden zeker niet zonder beugel willen. Wij hebben tot 12 maanden ook de babyinzet erin gehad. Toen pastte het echt niet meer. Daarna met beugel, en sinds een week dus helemaal zonder beugel. Hieke is 21 maanden. Hieke heeft het tuigje nu alleen nog om als valpreventie. Toen de beugel er nog inzat wilde ze wel eens gaan staan, en probeerde er dan ook uit te klimmen. Dat lukte met tuigje zeker niet. Omdat ze het toch bleef doen hebben we nu dus de beugel eruit, maar Hieke is dus al een flink stuk ouder!

Mijn oudste wordt in dec 3 jr… die zit er nog in met beugel… :mrgreen:

Het past ook nog wel, maar ze zit nu veel rustiger in haar stoel! :thumbup:

Mijne is het niet echt gewend nog, die zit zo lekker met beugel… ik denk als ik em eruit haar dat ze haar voortanden gaat verliezen… :mrgreen:

We hebben Hieke wel duidelijk geleerd hoe ze erin en eruit moet klimmen. En ze zit dus vast met het tuigje om de tandjes te sparen. Zal het klimmen eens flimen, ze vindt het ge-wel-dig!