sta caravan vraagjes

ik wil graag een stacaravan voor de kinderen zodat we lekker elk weekend en elke vakantie daarheen kunnen

maar hoe ga ik dit aanpakken?

op marktplaats staan uiteraard diverse stacaravans aangeboden maar hoe kan je nog meer zoeken hoe hebben jullie dit aangepakt of hoe zouden jullie dit aanpakken?

weten jullie misschien een handige site die kan helpen bij het zoeken van een camping? en dan van daaruit zoeken naar een stacaravan

nu heb ik al een paar keer een leuke caravan gezien en was de camping weer aan de andere kant van het land… en om nu elk weekend minimaal 2 uur te moeten rijden is een beetje teveel van het goede :shifty:

ofwel wie heeft de “gouden” tip om een stacaravan met leuke camping te zoeken?

Bij Ooststappen verkopen ze ook caravans. Misschien zit daar iets tussen voor jullie.

Op campings waar stacaravans staan verkopen ze ze meestal ook wel. Google op een camping waar je wilt staan en kijken of ze daar wat te koop hebben.

Hier in de omgeving is er vaak op de camping wel wat te koop.

en wat is een leuke camping :wink:

als ik google op campings in nederland kom ik uit op heel erg veel campings :shifty:

is er niet ergens een makkelijke site ofzo waar je kan aanvinken van ik wil er een zwembad bij en uh jaargeld tot 2000 euro ofzo dat je ipv uit 2000 campings nog 50-100 overhou ofzo :shifty:

hoi,

ik zou eerst gaan kijken hoever je bereid bent om te gaan rijden.

Van daaruit zou ik kijken welke camping zijn er in die omgeving.

Wat zijn je eisen voor je kids en dan gewoon gaan kijken wat je gevoel erbij is.

ik heb 2 weken geleden een stacaravan gekocht op een camping 45 min rijden. de camping waar wij al jaren met onze tour caravan kwamen.

je kan vaak bij die campings via de receptie een aanbod krijgen van caravans die te koop staan.maar ik zou ook een rondje maken op de camping soms worden ze particulier aangeboden.

ik zou ook eerst zoeken naar een camping waar je wilt staan.

hoever wil je rijden? bos, zee, groot of kleinschalig, bij de boer, familiecamping, kosten uiteraard maar ook de voorzieningen, sanitair, zwembad, recreatieruimte, activiteiten etc etc.

daarnaast kun je je alvast orienteren op typen stacaravans. hoe groot wil je, hoe zwaar, welke inrichting, goede merken, waar moet je op letten als je tweedehandskoop e.d. daar zijn vast ook fora voor 8)

en dan kunnen caravan en camping vast wel bij elkaar.

leuk idee hoor, succes!

en sfeer!is zo belangrijk en merk je pas echt als je er vaker staat.

ervaringen uitwisselen, rondrijden in de omgeving

misschien een short list maken en die gewoon uitproberen met een huurcaravan?

We denken aan een uur rijden aangezien we elk weekend heen willen kunnen en als je dan langer moet rijden ga je er denk alleen maar tegenop zien

verder vind ik het maar moeilijk zwembad is wel lekker overdekt helemaal ik ben een extreme kou kleum wat betreft zwemmen dus in een buitenbad zul je mij niet snel zien :shifty:

een camping waar je gewoon het hele jaar terecht kan lijkt mij ook wel lekker

ik hoor ze op school nogal over campings maar om nou op dezelfde camping als hun te gaan staan :shifty: :think:

hoi,

waar kom je vandaag misschien dat ik wat tips kan geven ?

Rotterdam

Wellicht een leuke camping op het zuidhollandse eiland, Goeree overflakkee. Heerlijk rustig, dichtbij de zee, mooie omgeving.

Waar ga je dan voor; bos of strand.

Voor strand kun je naar de Zuid-Hollandse eilanden (Rockanje, Oostvoorne, Hellevoetsluis, Ouddorp)of naar Schouwen Duivenland (Renesse, Burgh Haamstede) of naar Hoek van Holland, Wassenaar, Den Haag.

Voor bos kun je Brabant induiken

dat is een goede vraag :think:

bos is leuk met eekhoorntjes maar strand is ook leuk en heb je wat meer aan dan aan eekhoorntjes :shifty:

wij waren vorig jaar op vakantie geweest naar roompotpark kijkduin in een caravan en toen had ik echt zoiets van dit wil ik altijd zaten echt lekker dicht bij het strand :thumbup:

maar wat mij wel opviel is dat zeeland erg duur is met de campings (of gewoon alles bij het strand? land inwaards is het allemaal een stuk goedkoper)

In Burgh Haamstede heb je een combinatie van bos/duin en strand. Fantastisch mooi breed strand en je kunt er de duinen in. Bovendien is het een erg gezinsvriendelijke plaats.

Wat wil je met je stacaravan? Ga je hem ook verhuren? Want dan is het best het overwegen waard iets meer aan een camping te spenderen; dat haal je er nl. makkelijk uit.

ik heb een leuke camping gezien (linberg park) mooi zwembad mist alleen een dak :lol:

even overleggen met m’n man en dan binnenkort eens een kijkje gaan nemen op die camping of die net zo leuk is als op de site 8)

ehm je komt uit rotterdam? dan kan je beter kijken op de camping ernaast :wink:

Linberg park is meer haags en die ernaast is meer rotterdams :wink:

Ikzelf kom uit rotterdam. en sta op de camping ernaast (heidelust) waarom daar? omdat mijn ouders er staan en ik er opgegroeid ben elke vakantie. het is lekker aan te rijden vanaf capelle. 45 minuten. en het staangeld is nog goed te doen. goede plekken. zwembad, speeltuintje, activiteiten team, kantine met activiteiten, snackbar en fitness ruimte.

Ik zou als ik jou was inderdaad eerst eens op campings kijken om de sfeer te snuiven want anders kom je van een koude kermis thuis. en je kan ook op campings een caravan kopen met staanplek. zo hebben wij het ook gedaan en dan ben je in 1 keer klaar.

wat ook een leuke camping in die omgeving is is het haasje. deze is autovrij. alleen hier mogen honden (linberg ook, heidelust niet) en dat hield ons tegen omdat onze kids doodsbang zijn voor honden.

succes met zoeken

als je trouwens in die omgeving bent zit je qua dingen doen erg goed. Er is een meertje in de omgeving waar je bij een bos toch een soort strandje hebt.

er zit heel veel bos in die omgeving dus heerlijk fietsen. Efteling, dippie doe en beekse bergen in de buurt. verder nog een stuk of 3 ballenbakken.

:shifty: is dat erg een haags park? (en wat houd dat in :shifty: )

dat er allemaal hagenezen staan. op zich niet erg als je dat gewend bent of prettig vind :smiley: maar is een beetje aparte sfeer daar :wink: hoop dat ik niemand tegen het hoofd stoot hier maar dat is mijn ervaring bij deze camping.

ok :mrgreen: moet gelijk denken aan o o cherso ofzoiets hahahahaha

weet niet of zoiets mij zou tegen houden ben altijd wel blij als ik rotterdam uitrij en weet dat ik een paar dagen niet terug kom (en ik ben een geboren en getogen rotterdammert :wink: :lol: )