spruw ??

Sinds gisterenavond jeuken mijn tepels vreselijk en zijn branderig. Het drinken van Lotte doet ook pijn, vooral het aanhappen en tijdens het drinken brandt het erg.

heb rond en op mijn tepel ook kleine rode pukkeltjes, weet niet of het uitslag is of kliertjes zijn…



Ik begin te denken in richting spruw, maar heb dit nog nooit gehad dus weet niet goed hoe je het herkent.



Lotte zelf heeft een witte tong maar dat heeft ze al van een paar dagen na de geboorte en sinds vanmorgen wel een paar witte vlekjes op binnenkant van haar lippen. Als ik met een doekje hard wrijf gaat het er wel een beetje af maar met egwoon even wrijven gaat het niet weg.



Als het spruw is, wat moet ik dan doen???

Hoi Dietske,



Als je de vlekjes bij Lotte niet wegkrijgt is het waarschijnlijk spruw. Bij Jimmy hebben we het allebei gehad. Vooral de eerste tien tellen na tijdens het aanleggen had ik de tranen in mijn ogen staan!!



Ik ben ermee naar de huisarts gegaan. Heb toen zalf voor mij en een soort gelei voor Jimmy gehad. Je blijft elkaar aansteken zeg maar.

Ze zeggen wel zorgen voor een goede hygiene maar dat deed ik hoor. Na het voeden met een gaasje met kokend water je borsten goed schoonmaken en verder kun je vrij weinig.



Met de zalf en de gelei is het (na een tijdje) weggegaan.



Dus ik zou echt even naar de dokter gaan want het gaat niet vanzelf weg!!!



Succes en sterkte



groetjes Marleen

wat mar zeg als je de stipjes niet weg krijg met je vinger is het spruw zou daarna direct de ha bellen voor daktarin,niet te lang wachten ermee word alleen maar erger



:-*

En hadden jullie dan ook jeuk of een rbanderig gevoel?

En zag je dan iets aan je borsten? Ik zie nl. niks, alleen wat rode bobbeltjes.



En bij Lotte ook maar echt weinig witte plekjes, wel een hele witte tong.