Sporten, letten op wat ik eet....(update)

THnx.

Nu moet ik natuurlijk ook even reageren he :lol:

@Marlous als je goed op en afbouwt is dat absoluut niet waar, mensen die dat niet doen die komen inderdaad weer aan, maar das net zo als met Sonja Bakker, Dr Frank etc. Het is en blijft een aanpassing van je levenstijl. Zoals je zelf al zegt, dus je hebt het compleet zelf in de hand.

Mijn consulente heeft ook maar 11 kilo gedaan, dus als Mariiyelle dit graag wil doen, want het werkt en het is drastisch, maar dan heeft ze wel de omschakeling van een nieuw dieet naar een nieuw levenspatroon. CB is trouwens ook medisch verantwoord :slight_smile:

En cees, lieve sjat :-* , weet je, ik met die hele grote eetbuien, heb ze niet meer, kon me beheersen tijdens de eetweek. Het is maar net hoe je het aanpakt.

Nouja, ik doe het dus ook, en iedereen moet verder natuurlijk maar vinden wat ie er van wil. Voor mij is het een hele goede stap in de richting, ik moet dan ook 38 kilo kwijt. Zit nu over de helft… En zie het straks ook weer helemaal zitten. Ben voor de zwangerschap van R.oan ook 30 afgevallen en die zijn er afgebleven tot na de 30e week van de zwangerschap. Dus het ligt geheel aan jezelf hoor. Ik was het gewoon helemaal kwijt omdat ik aan kwam en netjes at tijdens de zwangerschap maar wel kilos groeiede, daarna nog medicijnen gehad waar ik vreetbuien van kreeg. En ik wil het niet meer, ik wil niet meer dik zijn en als je op streef bent hou IK dat echt wel. Want ik wil niet meer terug, me rot voelen omdat ik veel te zwaar ben, me niet geliefd voelen etc. etc.

Edit: Ik vind dat iedereen gewoon op de manier af moet kunnen vallen zoals hij of zij dat wilt, al is dat met GOK, SB gezond eten en bewegen of cambridge, het belangrijkste is dat het eraf gaat en je je leven veranderd.

Tja nu kan ik het toch niet laten om nog even te reageren.

Het is op internet moeilijk te zien maar de meeste sites waar het cambridge dieet als medisch verantwoord wordt betiteld, zijn volgens mij van cambridge zelf of gesponserd door.

Het is en blijft een crashdieet en naar mijn mening is dat gewoon niet goed voor een mens.

Medisch verantwoord is alleen het feit dat ze er vitaminen aan toegevoegd hebben maar dat zegt niks over je verbranding. :eh:

Ik ben het namelijk helemaal eens met je laatste zin, en vooral met de laatste woorden ‘en je je leven veranderd’.

Je krijgt inderdaad een afbouwschema bij cambridge, maar dan weet je nog steeds niet, wat voor jouw lichaam een gezond eetpatroon is. Dat leer je namelijk níet met cambridge en bovendien staat je lichaam in de spaarstand.

Ik heb van dichtbij een aantal pogingen bij een aantal mensen gezien en cambridge leert je niks over je lichaam.

Ik gun iedereen een mooi lichaam en tevredenheid met zichzelf. Maar ik raad iedereen een crashdieet af.

Ik heb net wat gelezen over dat dieet waar jullie het over hebben…ik kon het dus echt niet en ik heb er ook nog nooit iemand over gehoord.

Persoonlijk ben ik geen voorstander voor mezelf van maaltijdvervangers…juist omdat ik als ik afgevallen ben ook gewoon wil eten en ik wil dus weten wat gewoon eten voor mijn lichaam betekend. Hopenlijk is het duidelijk hoe ik het schrijf.

Iedereen moet afvallen op de manier die hun fijn vinden, maar belangrijk is wel dat het gezond gebeurt en daar kan ik geen oordelen over vellen.

Mijn moeder is vroeger 40kg afgevallen met weightwatchers en zelf leidster geweest. Ik kan het niet met ww, dus was ik verder aan het zoeken. Voor mij werkt dit tot nu toe dus, maar ik ben net begonnen en de feestdagen komen eraan, maar ik ben gemotiveerd. Mijn broer weegt met zn 1.72m een dikke 130kg en is tevreden hoe hij is. Het is een schat van een broer en hij is goed verzorgd, maar dus veeeel te zwaar. Hij wilt er niks aan doen. Zijn gezondheid is helemaal getest en ze schrikken dat iemand met zoveel overgewicht zo gezond is (op dit moment)…ik praat niet goed dat hij zo zwaar is, maar hij is gelukkig en dat is belangrijk. Ik zou ‘officieel’ ongeveer 65 kilo moeten wegen met mijn lengte, maar daar zou ik me niet fijn bij voelen, dus vind ik 75kg goed genoeg. Terwijl een ander met 60kg nog niet blij zou zijn…ieder voor zich.

Ik weet dat wel, zoals ik al zei, ik ben al eens afgevallen. Maar goed ik hoef daarover geen verantwoording af te leggen.

Dit is voor mij puur om even een dikke afvalboost te krijgen en daarna als ik weer ben opgebouwd ga ik verder met gezond eten, gevarieerd eten en bewegende levenstijl en eetpatroon. Ik weet wel wat ik kan eten om niet aan te komen. (Ik was het helemaal kwijt, ook mede door de medicijnen, daar kreeg ik (emotie)eetbuien van en dan het liefste chips, chocolade etc. en ik weet dat dat niet dagelijks bij het eetpatroon moet zitten hoor :wink:)

Ik vind het altijd jammer dat vaak alleen maar de negatieve kanten van een dieet worden gezien. En mensen daar dan dus hun oordeel uithalen.

En nee mijn dokter zei ook dat het medisch verantwoord is.

Maar goed, maakt ook niet uit. We zullen maar zeggen dat jij het nooit zal gaan doen, maar misschien heb jij het wel niet nodig, ben jij al slank zat :wink:

Maar ik vind ook dat elk dieet een kans hoort te krijgen en de ene vind dit goed de andere dat, maar niet elk dieet past bij iedereen.

Maar Marlous wat je zegt over dat je iedereen een mooi lichaam en tevredenheid gunt vond ik wel weer heel lief hoor haha :slight_smile:

Mamavananne, ik wil naar de 80, ik heb 74 gewogen, maar dat was gewoon te ‘skraal’ voor mij met bijn kont, bovenbenen en brede schouders.

@Nefarious wrote:

Een kilo spieren weegt even veel als een kilo vet.

Een kilo veren weegt ook hetzelfde als een kilo stenen.:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Je bedoelt waarschijnlijk dat een bepaald volume aan spieren hetzelfde weeg als vet.

Overigens weet ik niet of dat waar is, geen verstand van.

Verder kan ik geen advies geven behalve gezond eten (niet te veel, maar ook niet te weinig) en elke dag bewegen. En wat Sennapen zegt, een boost geven door een bepaald dieet kan ook goed en inderdaad daarna heel rustig weer normaal gaan eten en kijken waar de balans ligt.

Sennapen, helaas met mijn 1.62 en 83 kilo ben ik ook stevig aan de maat en mijn man is dat ook. Net als zijn moeder en zus. En mijn zus.

En ik heb iedereen zien worstelen met dieeten en uiteindelijk heeft niets geholpen. Sterker nog mijn man heeft er een levenslang trauma voor dieeten aan overgehouden, omdat zijn moeder altijd maar zat te pushen.

En dat is ook waarom ik nu zo fel reageer. :shifty:

Maar ik zei ook eerder, ik vind het prima als boost voor het begin van een langere afvalpoging. In het geval van Mariiyelle zou ik het afraden omdat zij van 75 naar 60 kilo wil wat ik niet overdreven zwaar vind.

@Sennapen wrote:

En cees, lieve sjat :-* , weet je, ik met die hele grote eetbuien, heb ze niet meer, kon me beheersen tijdens de eetweek. Het is maar net hoe je het aanpakt.

het belangrijkste is dat het eraf gaat en je je leven veranderd

:clap: :clap: :clap: :clap: Dus er is nog hoop voor me. Dat ik er ooit vanaf kom :stuck_out_tongue: :wink:

@Marlous79 wrote:

In het geval van Mariiyelle zou ik het afraden omdat zij van 75 naar 60 kilo wil wat ik niet overdreven zwaar vind.

Maar het gaat nu toch om met wat ik ervan vind? Ik vind mezelf niet mooi. Voor de zwangerschap was ik tevreden. Toen had ik mooie kleding aan, zag je geen ‘‘vet’’ buik/taille aan me wat nu helaas wel zo is en ik voel me daardoor erg ongelukkig, niet aantrekkelijk.

Ik heb al eens eerder geprobeerd om ‘‘normaal’’ af te vallen maar het lukte me niet. Had er geen geduld voor, duurde me te lang. En nu ga ik maar op dieet om het te versnellen.

Me consulent stond er trouwens niet raar van te kijken dat ik dmv CB wil af gaan vallen!

:slight_smile:

@Marlous79 wrote:

Sennapen, helaas met mijn 1.62 en 83 kilo ben ik ook stevig aan de maat en mijn man is dat ook. Net als zijn moeder en zus. En mijn zus.

En ik heb iedereen zien worstelen met dieeten en uiteindelijk heeft niets geholpen. Sterker nog mijn man heeft er een levenslang trauma voor dieeten aan overgehouden, omdat zijn moeder altijd maar zat te pushen.

En dat is ook waarom ik nu zo fel reageer. :shifty:

Maar ik zei ook eerder, ik vind het prima als boost voor het begin van een langere afvalpoging. In het geval van Mariiyelle zou ik het afraden omdat zij van 75 naar 60 kilo wil wat ik niet overdreven zwaar vind.

geen probleem hoor, ik wist natuurlijk niet je verhaal erachter :-*

@cees77 wrote:

@Sennapen wrote:

het belangrijkste is dat het eraf gaat en je je leven veranderd

:clap: :clap: :clap: :clap: Dus er is nog hoop voor me. Dat ik er ooit vanaf kom :stuck_out_tongue: :wink:

Haha jaaa, echt!!! :hug: :hug: :-*