Wat zouden jullie doen. Ik ben 9 weken en 1 dag zwanger. Had de afgelopen weken geen zin in eten, moe, gespannen borsten. Nu is dat sinds 2 dagen allemaal over. We hebben met 8 weken en 1 dag een goede echo gehad. Uit eigen ervaring weet ik dat dat niks zegt over de tijd erna.
Ik heb pas weer een echo op 15 juni. Das nog 10 dagen wachten. Ik heb gisteren de VK geprobeerd te bellen, maar die had tijdens het enige uur dat je kunt bellen de voicemail er op staan! :doh:
Zal ik vandaag de spoedlijn bellen om te zeggen dat ik het niet vertrouw?
Nienke
nienke :hug:
als je het zelf niet vertrouwd zal ik ze gewoon bellen…je kan beter 10 keer voor nix bellen dan 1 keer te laat …
mijn ervaring is… heb bij me jongste en bij deze zwangerschap tot nu toe ook geen gespannen borsten… sinds gister heb ik last van vreet buien hiervoor waren het kots buien … je lichaam blijft volopig ff veranderingen onder gaan…
maar boven alles moet jij je er goed bij voelen en als jij het een rust gevend gevoel geeft om te bellen kan je miss ook je huisarts bellen? ipv van het spoed nummer?
Lieve meid, het wil niks zeggen dat je ineens minder kwaaltjes hebt hoor :hug: maar ik kan me je ongerustheid heel goed voorstellen, dus gewoon bellen, nogmaals uitleggen eventueel waarom de spanning en vragen of je toch zsm een echo mag.
Nou ja, wat ik wil bereiken is een echo volgende week. De huisarts kan geen echo maken. En ik heb zelf het zh al gebeld (heb daar namelijk ook de vorige echo laten maken), maar kan er niet eerder terecht dan 15 juni. Dus de enige mogelijkheid is dan nog de VK.
Nienke
Anders gewoon opnieuw het zh bellen hoor dat je gek word van onzekerheid door de voorgeschiedenis en of ze asjeblieft willen proberen iets te regelen.
En anders een snelle blik bij een pretechoburo?
Hey Marieke, ook weer terug? Een pretecho deed ik het liefst, maar das zo duur! 60 euro ofzo, was het 4 jaar terug in ieder geval. Ik denk dat ik het ZH weer ga proberen inderdaad.
hier zijn ze ook niet zo happerig op een echo maken eerder en sneller…
hier maken ze ze alleen als je bloed verliest… hoop dat ze je gerust kunnen stellen
en anders idd miss een echo bij een pret echo buro
Je kan het pretechoburo ook bellen, ze hebben vaak ook goedkopere tarieven voor bijvoorbeeld alleen geslachtsbepaling, misschien als je het uitlegt kunnen ze het wel voor veel minder doen, geen idee hoor maar je kan het altijd proberen. Ennuh ik zou ook eerst het zh weer proberen, je bent nu eenmaal heel onzeker, wat logisch is, gelukkig begreep mijn vk dat en kon ik ieder moment voor een echo komen. Hopelijk kunnen ze snel een echo voor je regelen. ( En anders bel ik ze wel, zijn ze nou helemaal mal, iemand zo in onzekerheid en dan niet wat kunnen regelen. )
Jippie :dance: a.s. dinsdag 9 juni mag ik al. scheelt bijna 1 week. Wel bij een andere arts dan die van de 1e echo. Dat was wel een fijne arts, maar ja, anders kwamen we weer in die onpersoonlijke echopraktijk terecht. Nu nog maar 4 nachtjes slapen, ipv 10.
Bedankt meiden!
Nienke
(haha, Marieke, ik zie het al voor me dat jij op hoge poten belt naar het ZH ) :-*
Ik had het gedaan hoor!!!
Super meid nog maar 4 nachtjes, scheelt een hoop onrust. En daarbij meid ik weet gewoon zeker dat het allemaal goed gaat deze keer maarja voor jou is dat eerst zien dan geloven natuurlijk!
En ze vroeg ook nog: dus je wilt eerder een echo omdat je onzeker bent? Ik dacht direct: JA EN DURF DAAR EENS IETS VAN TE ZEGGEN! Maar dat deed ze niet gelukkig
Nienke
Goed dat je gebelt hebt meid, het zijn nou eenmaal geen gemakkelijke weken. :hug: :-*
Ja en dan zijn er wel mensen die zeggen: dat had ik ook dat ik ineens niet meer misselijk was. Dat is heel normaal.
Maar na 3 miskramen durf je niet te hopen. Het was hetzelfde toen ik een beicht poste (jaar geleden) over dat het vruchtje 10 dagen kleiner was dan ik had uitgerekend, iedereen zei toen: dat heb ik ook gehad, maar alles is goedgekomen. Mijn gevoel was dat het niet goed zat, en dat bleek ook.
Nou ja, we proberen nog 4 dagen hoop te houden. En hopelijk word ik weer misselijk en krijg gespannen borsten in de tussentijd :lol:
Nienke
Niks kan je meer geloven van wat anderen zeggen als je miskramen hebt doorgemaakt, dan is het gewoon eerst zien en dan geloven om vlak daarna weer in onzekerheid te zitten. Hopelijk vliegt het eerste trimester voorbij en kan je wat meer gaan genieten. :hug:
nienke :hug: bah nu weer die onzekerheid… :hug:
goed dat je gebeld hebt hoor!!
Oh, gatver Nienke. Wat een reactie van die domme doos (ja sorry even voor mijn woorden). Onzekerheid is vreselijk, en met zo’n verleden niet meer dan logisch.
Gelukkig kun je eerder terecht :thumbup: .
nienke hoest nu met je/.?
ben wel af en toe weer misselijk, dus denk dat dat een goed teken is. Maar ik ben heeeeeel erg opgelucht dat ik een week eerder voor een echo kan. Dan ben ik 9wk en 5 dgn en gaan we het denk ik ook aan de buitenwereld vertellen. Als het daarna nog misgaat, is het ook niet erg dat iedereen het al weet.
Nienke
Hee Nienke,
Hoe is het gegaan met de echo?? Ik hoop uiteraard dat alles goed is gegaan. Heb met je meegeleefd hoor, ik ben namelijk dezelfde…
Sascha