Spoed ** Lampenvraag ** Spoed

over de minnen hanglanp wie heeft deze …





Ik zie dat er een halogeenlampje in zit … van 25 watt.

ik heb nu een duscussie met vriendlief omdat ik echt even de ballen er niet van snap en hij ook niet.



Dus…

De minnen hanglamp met halogeenlampje 25 watt.

Kan ik deze gewoon aansluiten aan het plafond met 220 volt … of moet er een transformator tussen wand ik snap er echt helemaal niets van :wall:



Ik heb hem net tweedehands gekocht dus ik heb er ook de doos niet van … vandaar ook mijn vraag …

we hebben dus een transformator erbij gekregen maar die zit er officieel ook niet bij …



mij lijkt dus dat als je een hanglamp koopt je deze gewoon kan aansluiten … en gebruik van kan maken zonder gezeik eromheen :shifty:





Dusssss help me out … Hoe zit het … op de site zie ik ook helemaal niet dat er een transformator tussen zit :think:







:-*

deze lamp dus :wall:

Vergeet ik nog een foto ook :lol:

Die kan je gewoon ophangen aan de 220 volt. De sterkte van de lamp heeft daar niks mee te maken. Wij hebben 25watt en 60watt op 220 volt. En geen kortsluiting :thumbup:

Volgens vriendlief moet die transformator er tussen, maar misschien zijn er nog meer mensen met meer verstand van electriciteit :wink:



Leuke lamp trouwens :inlove: !!!

neeh hoor… die kan je gewoon ophangen! hier ook lampen met 25 watt!!



wel de goede draadjes aan elkaar… anders krijg je wel kortsluiting :wink:

De meeste halogeenlampen werken niet op 230 maar op 12 Volt, waardoor een transformator noodzakelijk is. Deze verbruikt ongeveer 5 watt aan elektriciteit. Wanneer de aan/uit-schakelaar tussen de transformator en de lamp zit, blijft de transformator ook stroom verbruiken terwijl de lamp uit staat. Dit is ook wel bekend onder de term sluipverbruik. Als u een schakelaar tussen het stopcontact en de transformator plaatst, kunt u alles uit zetten. De stekker eruit trekken helpt ook.



tik halogeenlamp en transformator in google in én je vindt dit soort antwoorden.



Kun je hem dimmen?

Dan is het volgens mij altijd met een transformator, tenminste hier wel?

En is het zeker weten een halogeenlamp? Meestal zit de transformator er dan wel bij…

die kan je gewoon ophangen, aantal volt en aantal watt hebben niets met elkaar te maken.

Het kan wel zijn dat je hallogeen op een ander voltage moet, maar dat heeft niets met het aantal watt te maken…



het zou dan op de fitting moeten staan

@Kroes wrote:

De meeste halogeenlampen werken niet op 230 maar op 12 Volt, waardoor een transformator noodzakelijk is. Deze verbruikt ongeveer 5 watt aan elektriciteit. Wanneer de aan/uit-schakelaar tussen de transformator en de lamp zit, blijft de transformator ook stroom verbruiken terwijl de lamp uit staat. Dit is ook wel bekend onder de term sluipverbruik. Als u een schakelaar tussen het stopcontact en de transformator plaatst, kunt u alles uit zetten. De stekker eruit trekken helpt ook.



tik halogeenlamp en transformator in google in én je vindt dit soort antwoorden.



Kun je hem dimmen?

Dan is het volgens mij altijd met een transformator, tenminste hier wel?

En is het zeker weten een halogeenlamp? Meestal zit de transformator er dan wel bij…




Het is echt een halogeenlamp

Er zit geen transformator bij

Je kan hem NIET dimmen





:think:

@Fietje wrote:

die kan je gewoon ophangen, aantal volt en aantal watt hebben niets met elkaar te maken.

Het kan wel zijn dat je hallogeen op een ander voltage moet, maar dat heeft niets met het aantal watt te maken…



het zou dan op de fitting moeten staan




op de fitting staat 25 watt halogeenlamp

Ik zie nu dat het een Ikea lamp is,

op de site staat niks bijzonders erbij :think:

Er zijn ook 220 Volt hallogeen lampen tegenwooordig maar als je het niet zeker weet niet gokken.





Je hebt namelijk 220V 25 Watt hallogeen maar ook 12 Volt 25 Watt hallogeen. En als je het verkeerde voltage aansluit gaat ie echt wel kapot.

Als je snel bent is er nopg wel een Ikea met koopavond kun je even bellen. :mrgreen:

@ruud wrote:

Als je snel bent is er nopg wel een Ikea met koopavond kun je even bellen. :mrgreen:




wilde ik net voorstellen!! :wink:

@ruud wrote:

Er zijn ook 220 Volt hallogeen lampen tegenwooordig maar als je het niet zeker weet niet gokken.





Je hebt namelijk 220V 25 Watt hallogeen maar ook 12 Volt 25 Watt hallogeen. En als je het verkeerde voltage aansluit gaat ie echt wel kapot.




hij is nu een 25 watt halogeen halen

Wij hebben deze lamp ook en er zit wel degelijk een transformator bij hoor, deze zit in de stekker. En dat is dus juist de reden waarom wij de lamp nog in de doos hebben zitten, wij willen helemaal geen stekker, de lamp moet middenin de kamer hangen op de plaats van de hoofdverlichting :wall:

@Karin2 wrote:

Wij hebben deze lamp ook en er zit wel degelijk een transformator bij hoor, deze zit in de stekker. En dat is dus juist de reden waarom wij de lamp nog in de doos hebben zitten, wij willen helemaal geen stekker, de lamp moet middenin de kamer hangen op de plaats van de hoofdverlichting :wall:






dat is dus hier ook de bedoeling :think:

@mukkemuk wrote:

@Karin2 wrote:
Wij hebben deze lamp ook en er zit wel degelijk een transformator bij hoor, deze zit in de stekker. En dat is dus juist de reden waarom wij de lamp nog in de doos hebben zitten, wij willen helemaal geen stekker, de lamp moet middenin de kamer hangen op de plaats van de hoofdverlichting :wall:






dat is dus hier ook de bedoeling :think:




Dan kun je 'm niet rechtstreeks aan de 220 hangen want dat betekent dat je het snoer door gaat knippen en dan knip je dus ook de transformator (stekker) eraf.

Dan moet je even op vragen wat voor trafo het is misschien kun je een losse trafo wegwerken? Bijv. boven het plafond?



Als je handig bent maak je een inbouw stopcontact in het plafond en dat camoufleer je met de “kelk” van de lamp. :wink:

Wij zijn wel handig maar gaan voor zo’n lamp niet zo moeilijk doen. Netjes wegwerken is in het geval van deze lamp ook niet echt een optie. Een stekker wegwerken in beton is nogal lastig :wink: En ook al zou het gipsplaat zijn, dan nog is de stekker of een transformator niet zo klein.Dat zijn hele onhandige zware ondingen…

ghehehhehehe … het gaat dus NIET



lampje klapt !!!

was gewoon even PIEUW …



Dusseh word niets … we hadden de draad niet eens afgesneden…



dus deze lamp die gaat gewoon weer weg … helaas pindakaas …

Mischien als die van mij veel zin heeft maakt hij een plafontravo zoals ruud beschreef … !!



Maar voor nu … helaas pindakaas … mischien kopen we gewoon een andere kroonluchter :lol: die wel gewoon aangesloten kan worden :lol: