spoed hulp gevraagt

ruud mag dit alsjebliefd even blijven staan hier…?



we staan ingeschreven bij een stichting die pleegouders zoekt voor kindjes van bv asielzoekers in ned…dit gaat vaak om tijdelijke uithuis plaatsing voor welke reden dan ook…



in dit geval gaat het om een moeder die zelf moet bevallen in het ziekenhuis doormiddel van een keizersnee en de kindjes moeten dus een week bij mij worden ondergebracht,…ik moet vandaag nog beslissen of ik het ga doen of niet…





nu is de vraag :

ik heb dus 0,0 ervaring met kindjes

wat eet een kindje van 2 en 3 …eten ze gewoon met de pot al mee?

hoeveel slaapt zo’n kindje nog?

welke maat pampers moet ik bv in huis halen?

dit zijn zo’n beetje de vragen die ik heb…



aanvulling mag altijd gegeven worden.

een traphekje zal ook wel handig zijn lijkt me…



dus hellepppppppppp

Hoi, meestal eten ze met de pot mee.

Mijn dochter (oktober 2 geworden) slaapt soms nog 1 x per dag soms niet meer.



En luiers zal je voor een gewicht van rond de 14 a 15 kilo nodig hebben denk ik. gewichten staan erop.



succes :thumbup:

hoihoi



die van mij is nog geen 2 maar volgens mij doen die nog alleen maar in de middag een slaapje iets van 13.00 tot 15.00 uur



en kunnen vast wel met de pot mee eten maar misschien mogen ze niet alles heel kruidig ofzo maar dat weet iemand met een kindje van 2 vast.



verder pampers poe staat welop het pak hoeveel kilo’s ze wegen om welke pampers aan te hebben.



succes en wanneer komen ze?

voor kindjes van 2,3 jaar hoef je meestal niet speciaal te koken.

of ze nog overdag slapen, ligt er echt een beetje aan. Al sze wel nog een dutje doen, zal het een uurtje of 2 in de middag zijn.



pampers maatje 4+ of 5 (direjarige zullen wel 5 dragen denk ik)

een kindje van 2 gaat in een buggy neem ik aan als je er mee weg gaat?



oh voel me ff zo dom nu…



ik heb niet eens een buggy nml :doh:

enne bedjes?

Die van mij ligt in een gewoon bed en blijft ook liggen, maar er zijn ook genoeg die nog in een ledikant liggen.

Dus mischien een campingbedje? :think:

@merel33 wrote:

een kindje van 2 gaat in een buggy neem ik aan als je er mee weg gaat?



oh voel me ff zo dom nu…



ik heb niet eens een buggy nml :doh:




een buggy is wel zo handig, maar het is niet noodzakelijk. er is een kidnje 2 en eentje 3? als je een beetje kunt voorkomen dat je al te lange wnadelingen gaat maken, moet die van drie zeker zonder kunnen en die van 2 eigenlijk ook. Anders misschien zo’n goedkope simpele van 20 euro op de kop tikken?



Zijn dit de eerste kindjes die bij jullie komen? Wat spannend zeg!

campingbedje goed idee…dat kan wel voor een weekje?





die wou ik toch al kopen voor ons kindje als we eens weg wouden…

@merel33 wrote:

campingbedje goed idee…dat kan wel voor een weekje?





die wou ik toch al kopen voor ons kindje als we eens weg wouden…




ja hoor, kunnen ze makkelijk een weekje in slapen.



en hebben ze een beetje speelgoe dat ze zelf meenemen, of wil je daar ook nog tips over?

Merel, adem in en adem uit…komt helemaal goed met een beetje passen en meten :hug:



Eten: kan dus gewoon met de pot mee.

Buggy: hoeft niet persé als je er rekening mee houd dat je niet te ver weg gaat.

Slapen: 2-jarigen kunnen nog een middagdutje hebbe, maar je zou het beste naar het kindje zelf kunnen kijken.

Luiers: hangt van het gewicht en postuur af…mishcien dat ze bij de organisatie deze dingen weten?



Zij moeten je toch wel wat over de kindjes kunnen vertellen neem ik aan?

@merel33 wrote:

campingbedje goed idee…dat kan wel voor een weekje?




ik zou er dan wel een matrasje bij doen, want de ondergrond van die campingbedjes is zo hard. Voor een week zou ik het kindje niet zonder matrasje willen laten slapen. Standaardmaat, kan ook later in je eigen ledikantje.



Wat goed van je dat je dit (misschien) gaat doen Diaan! :thumbup:

respect hoor! :-*



wanneer moet je precies je beslissing hebben genomen?

Je hebt pb!

@fiep klophout wrote:

@merel33 wrote:
campingbedje goed idee…dat kan wel voor een weekje?





die wou ik toch al kopen voor ons kindje als we eens weg wouden…




ja hoor, kunnen ze makkelijk een weekje in slapen.



en hebben ze een beetje speelgoe dat ze zelf meenemen, of wil je daar ook nog tips over?




ik heb toen ik zwanger was van thomas via ebay een mooie klapper geslagen en heb voor een 10tje een hele doos met speelgoed op de kop getikt en jongenskleding een enorme doos voor 20 euro…dus speelgoed en kleding heb ik wel…al zijn het dan wel jongenskleding



ja het zijn onze eerste pleegkindjes idd…

@hazze wrote:

@merel33 wrote:
campingbedje goed idee…dat kan wel voor een weekje?




ik zou er dan wel een matrasje bij doen, want de ondergrond van die campingbedjes is zo hard. Voor een week zou ik het kindje niet zonder matrasje willen laten slapen.




Maar hoe doe je dit met een eventuele vakantie dan?

Neem je dan ook een matras mee?

Volgens mij moet het wel kunnen hoor.

Die matrasjes zijn inklapbaar…neemt bijna geen ruimte in :thumbup:

@joseetje wrote:

Die matrasjes zijn inklapbaar…neemt bijna geen ruimte in :thumbup:




Bedoel je die uit het camping bedje of een los matrasje?

een los matrasje heb ik ook nog wel…ik heb ook wel een ledikantje.ik moet vanavond dan even met manlief kijken of die helemaal compleet is…



een traphekje lijkt me ten eerste het belangerijkste…



die moet ik even zien te regelen…die moeder is nml hoogzwanger en kan ook elk moment zelf gaan beginnen…en een box moet ik dan ook even zien te ritselen voor een weekje…?

los matrasje voor in het campingbedje

Aan mij heb je helemaal niets (want meeste vragen zijn al beantwoord :slight_smile: ) maar krijg je dingen als buggy’s en luiers etc. niet mee???

Jeetje wat spannend. Heb je al besloten of het doorgaat?



Tip; probeer de autostoeltjes van henzelf mee te krijgen zodat je ook nog een beetje mobiel bent deze week. En kun je niet vragen of de buggy ook meekomt?



Kinderen rond die leeftijd eten normaal gesproken gewoon met de pot mee, kunnen gewoon alles meeeten qua scherpte, smaak, structuur e.d.

Drinken uit normale bekers, misschien de jongste nog uit een tuit of rietjesbeker.



Traphekje is idd wel handig. Je hebt van die klemdingen bij de prenatal dan zou je niet hoeven boren in de muur.



Slapen, gewoon hele nacht door (vanaf 19:00-19:30 uur) met evt nog een middagslaapje voor de kleinste. Als je gewone bedden hebt, kun je altijd eerst proberen of de kleinste daar gewoon in slaapt, anders is idd een campingbedje altijd handig.



Maten pampers 4+ voor de kleinste en de oudste evt 5+ of6 als hij nog in de luiers zit. Luierdoekjes zijn ook handig :wink:



Verder kan ik even niets verzinnen. Succes ermee!



Edit; box zou ik niet doen hoor. Zijn ze waarschijnlijk al niet meer gewend op die leeftijd.