spoed hulp gevraagt

Ik denk niet dat je een box nodig hebt hoor.

En een traphekje is ook per kind verschillend denk ik.



Mijn dochterje loopt al een aardig tijdje alleen de trap op en af.



Jeetje wat een geregel zeg :mrgreen: . Succes :thumbup:

@merel33 wrote:

een los matrasje heb ik ook nog wel…ik heb ook wel een ledikantje.ik moet vanavond dan even met manlief kijken of die helemaal compleet is…



een traphekje lijkt me ten eerste het belangerijkste…



die moet ik even zien te regelen…die moeder is nml hoogzwanger en kan ook elk moment zelf gaan beginnen…en een box moet ik dan ook even zien te ritselen voor een weekje…?




geen traphekje en geen box hoor. zeker neit als je ze nog moet regelen.

Nano heeft bij gastouder en oppas en zo altijd zonder traphekje gedaan, zeker als ze boven de twee zijn, kun je het volgens mij prima uitleggen (staat de trap in jullie woonkamer of in een gang?)

En een box is echt niet nodig, sterker nog: ik denk dat de kans heel groot is dat ze er helemaal niet meer in willen





en ik zou lekker voor 1 maatje luiers voor beide kinderen gaan, 5 bijvoorbeeld. Maar ik vraag me ook wel af of het echt de bedoeling is dat je dit allemaal zelf regelt en aanschaft voor 1 week? :think:

Zijn het nederlandse kindjes of van asielzoekers. Die kunnen natuurlijk hele andere eetgewoontes hebben (en andere taal spreken). En andere gebruiken. Maar dit kun je toch wel overleggen met de instantie denk ik.

Wel heel goed dat je dit doet en succes.

ik zou inderdaad ook eerst informerenwat er allemaal meegenomen wordt, en wat je eventueel vanuit pleegzorg kunt krijgen/aanschaffen.

het gaat om 2 somalische meisjes van 2 en 3 jaar.



ondertussen heb ik overleg gehad met manlief en die vind het prima. :thumbup: aankomende dinsdag komen de kindjes dan en de moeder komt dan ook even mee om te kijken waar haar kindjes terecht komen.ik zeg dinsdag,maar voor het zelfde geld meld de baby zich eerder dus ik moet nu alles klaar hebben en regelen



wat moet ik nog regelen?



een buggy

een autostoeltje voor het kindje van 3( voor het kindje van 2 is al geregelt)

pampers.

eventueel een traphekje…

een stoeltje voor aan te eten.



als er mensen hier zitten die in de buurt wonen en me ergens mee kunnen helpen of me wat kunnen lenen voor een weekje dan hou ik me erg aanbevolen :oops:



wat is al geregelt…in een uurtje :mrgreen:



een autostoeltje voor het kindje van 2

kleertjes voor de meisjes

speelgoed.

1 stoeltje voor aan te eten.

box voor de zekerheid.

@mv2kids wrote:

ik zou inderdaad ook eerst informerenwat er allemaal meegenomen wordt, en wat je eventueel vanuit pleegzorg kunt krijgen/aanschaffen.




de pleegzorg kreeg deze noodoproep van het asielzoekerscentrum en deze regelt het nu met mij verder…zover als ze me konden vertellen regelen hun niets en moet ik zelf overal voor zorgen

een kindje van drie hoeft echt geen speciale stoel om aan te eten, die kun je dus schrappen van je lijstje! :thumbup:



heb je er zin in? speciaal hoor, heb je opeens twee kindjes in je huis. Somalisch, dat kan moslim zijn, en dat kan weer invoed hebben op wat ze wel en niet mogen eten, hou je daar ook rekening mee?

@fiep klophout wrote:

een kindje van drie hoeft echt geen speciale stoel om aan te eten, die kun je dus schrappen van je lijstje! :thumbup:



heb je er zin in? speciaal hoor, heb je opeens twee kindjes in je huis. Somalisch, dat kan moslim zijn, en dat kan weer invoed hebben op wat ze wel en niet mogen eten, hou je daar ook rekening mee?




nee dat deed ik niet,maar nu wel dank je wel :-* :-*



kijk hier zie je de kok spirrit weer terug he?





meiden
:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Wat super zeg! :thumbup: Wel spannend ook.



Alles is al gezegd, maar heel veel succes en veel plezier ook met de meiden! :thumbup: :inlove:

Heb geen aanvullende tips. Maar wilde je heel veel succes wensen!! Het lijkt me erg leuk!!! :slight_smile:

owwwwwwww wat leuk een weekje :smiley:



weet je, de winkels zijn tot 6 uur open, soms later en een kind heeft niet zo heel veel nodig hoor…zeker in niet in nood :wink:



luiers ik heb hier maat 5 huismerk appie…is van 11 tot 23 kilo meen ik…kan je flink mee vooruit…



kleren ach ff langs de hema/zeeman of de kringloop/tweedehands winkel…en klaar voor een prikkie :thumbup:



een box gebruik ik hier al 1.5 jaar niet meer…dus ja, lijkt me overbodig, maar aan de andere kant: de begrenzing kan ook even rust geven als jullie even in de clinch liggen: het is voor die kinderen toch ook allemaal nieuw…



eten: die van mij is 1 drama: dus go with the flow: hier gaat fruit er altijd wel in, warm eten niet :shifty: en die van mij wil ook geen boter en geen beleg…dus laat ze lekker zelf aangeven en kijk maar, in 1 week verhongeren ze niet :wink:

en een kinderstoel…ach…hoeft niet perse hoor…ook niet voor die van 2…kussen onder de billen en klaar



buggy: tom loopt graag…buggy geeft wel veiligheid in drukke situaites en zeker als het weglopertjes zijn is het wel handig…maar anders…lekker laten rausen…



denk ook aan petutertandpasta en tandenborstels, badschuim en kleurpotloden enzo.



owwww wat leuk :dance:

denk ook aan petutertandpasta en tandenborstels, badschuim





dank je wel guusje…daar had ik dus ook niet aan gedacht… :thumbup:

ik heb ook geen idee wat ze mee krijgen nml.dus het is voor mij ook erg lastig om me dan voor te bereiden. :think:

Denk dat het meeste wel genoemd is. En ik sluit me aan bij de meeste een traphekje en een box is voor een 2 tot 3 jarige echt niet nodig.



Veel succes !!!

wat leuk di-jaan :dance: :dance: :thumbup:

@mutsy wrote:

Denk dat het meeste wel genoemd is. En ik sluit me aan bij de meeste een traphekje en een box is voor een 2 tot 3 jarige echt niet nodig.



Veel succes !!!




ik dacht juist dat 2 jarigen de kinderen waren die het meest van de trap af vielen… :oops: ik moet eens beter gaan lezen hierzo.

En mochten ze 's nachts gaan spoken, dan kun je altijd nog de deurkruk van hun kamertje(s) tijdelijk omhoog zetten om te voorkomen dat ze van de trap af kunnen vallen.



*Komt nu ook gelijk op idee van nachtlampje vanwege vreemde omgeving. :angel: *

Komt nu ook gelijk op idee van nachtlampje vanwege vreemde omgeving.



check heb ik al…die gebruik ik zelf altijd

ben bang in het donker





ja ja lach nu maar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

whaha

proest :thumbup: :mrgreen:

Meisjes kleuren graag…knutselen…



Peuterschaartje…knutsellijm…



en liefde…