Spiraal

Hoe lang en hoe veel mag je vloeien na het inbrengen van spiraal? Hij zit nu een maand en ik vloei nog steeds behoorlijk, last van mijn buik, zit te twijfelen om te verwijderen

Ik heb pas geleden gehoord dat het vloeien wel een half jaar kan duren.

Ik heb hem nu een maand of 3 en heb er ook nog last van.

Half jaar met de mirena, heb je die of een koperspiraal?

Niet dat ik weet of er verschil in zit.



Maar als je er echt pijn van hebt dan moet je hem even laten controleren hoor, heb je een na controle gehad?

Ik heb hem sinds begin november… maar ik word er gek van. Nog nooit zoveel maandverband gebruikt als nu… Af en toe heb ik een bloedvrije dag, maar verder… Maar ik hou nog even vol, want idd heb ik ook pas geleden gelezen dat het wel een half jaartje kan duren…





Goede anticonceptie trouwens… :think:



Als ik bloed --> geen sex

Geen sex --> geen kans op zwangerschap…



Mirena werkt!!!



Applausje voor Mirena! :lol:

@NoortjeP wrote:

Ik heb hem sinds begin november… maar ik word er gek van. Nog nooit zoveel maandverband gebruikt als nu… Af en toe heb ik een bloedvrije dag, maar verder… Maar ik hou nog even vol, want idd heb ik ook pas geleden gelezen dat het wel een half jaartje kan duren…





Goede anticonceptie trouwens… :think:



Als ik bloed --> geen sex

Geen sex --> geen kans op zwangerschap…



Mirena werkt!!!



Applausje voor Mirena! :lol:




ook nog niet super enthousiast over dus



haha idd hij werkt goed pffff

ik weet niet meerhoelang ik heb gevloeid, volgens mij maar een weekje… maar hij werkt ie dus wel goed, heb elke maand maar heel licht bloedverlies :dance:



oja, en ook niet zwanger, ook wel belangrijk punt ;D

Heir bijna 8 weken flink gevloeid en dat kan er helaas bijhoren.

Arts gaf bij mij aan dat ik terug kon komen als ik meer dan vier maanden achter elkaar vloeide.



Ik zou dus nog even volhouden, het is wel een erg prettige manier van anticonceptie vind ik zelf. En eenmaal eruit begint het weer van voren af aan, met óf een nieuw / ander spiraaltje of andere middelen.



Ik heb een controle echo gehad na 2 maanden.

Cyclus is overigens wel even weggebleven maar inmiddels helemaal terug en op het oude ritme. Da’s dan wel weer jammer, had het liever helemaal niet meer gehad :wink:



Maar het vloeien mag dus inderdaad helaas wel een paar maanden duren. Buikpijn moet je natuurlijk wel in de gaten houden, dat kun je alleen zelf voelen (beetje zeuren oke, maar pijnscheuten is weer teveel)

bij de eerste heb ik 6 weken gevloeid en ontzettend pijn gehad.

nu bij de tweede 3 maanden gevloeid maar geen pijn.



ik vind hem ideaal.



ik vloei ipv om de 3 weken 8 dagen nog maar 3 dagen heeeel licht om de 5a6 weken

Half jaar met de mirena, heb je die of een koperspiraal?

Mirena.

En 'vloeien' is ook een tikje overdreven. Ik zou het eerder spotting noemen. Ook vervelend overigens maar ervan uitgaande dat ik er 5 jaar mee kan doen heb ik dat half jaartje er wel voor over.
Ik heb er verder absoluut geen pijn van en ook totaal niet gehad.

Ik heb hem 10 maanden gehad en ik heb van die 10 maanden misschien 1 maand niet gevloeid (in totaal he, niet achter elkaar). Dus toen ik voor iets anders naar de gyn moest, heb ik gezegd dat hij dat ding er ook maar meteen uit moest halen.



Tegen mij hadden ze ook gezegd dat het tot 6 mnd kon duren, maar dan wel een beetje en niet echt vloeien.

Ik ben er tot nu toe ook niet happy mee… Oktober laten plaatsen, nacontrole gehad in november, ding zat goed. Maar rond eisprong en menstruatie heb ik een hele nare buikpijn linksonder. En ik vloei elke maand tussen de anderhalf en 2 weken lang. :wall: Kijk het nog even aan maar anders gaat het kreng eruit hoor.

mijn gyn zei dat je lichaam er pas na een jaar volledig aan gewent is.

En dat je dan pas merkt wat je cyclus gaat zijn.



Bij de eerste had ik vaker en meer menstruatie dan nu bij de tweede dus zelfs dat kan verschillen.

ik heb ondertussen nummer 4 (mag geen andere anti-conceptie gebruiken) en ik heb bij de eerste 2 weken gevloeid/gespot. Bij de tweede een paar dagen, bij nummer 3 ook een paar dagen en bij nummer 4 helemaal niet (ja 3 uurtjes na het plaatsen ofzo)



Als een Mirena goed zit bij mij ben ik dus ook helemaal niet meer ongesteld (of je moet dat ene lichtbruine veegje per maand ongesteld noemen)



Voor mij dus echt een enorm succes

2e keer dat ik de mirena hebt.

en zelfde ervaring als mamy.

@Sabrina84 wrote:

mijn gyn zei dat je lichaam er pas na een jaar volledig aan gewent is.

En dat je dan pas merkt wat je cyclus gaat zijn.



Bij de eerste had ik vaker en meer menstruatie dan nu bij de tweede dus zelfs dat kan verschillen.




Nou ik had hem afgelopen november een jaar, en ik ben er nog steeds niet blij mee heel eerlijk gezegt.

Ik heb 5 maanden met een inlegkruisje moeten lopen en daarna niks meer! Ik heb hem nu anderhalf jaar en nergens meer last van. Heerlijk! Van de pil had ik altijd, bijna continu hoofdpijn. Nu helemaal niet meer!! :smiley: :dance: :thumbup:

Ik heb hem nu bijna 2 jaar. De eerste 3 maanden heel veel gevloeid. Heb zelfs de dokter gebeld om te vragen of dat normaal was.

Daarna werd het steeds minder en werd het weer gewoon 1x in de maand. Van de week zelfs maar 2 dagen (daarvoor was het 5-6 weken geleden).



Geef het niet te snel op is mijn advies! Hou vol!

Ik heb m nu een jaar omgeveer. Een dag of 3 wat gevloeid en vanaf toen helemaal niks meer…ooo wat heerlijk. Maar ik had idd ook gehoord dat je er een half jaar over kan doen. Iedere vrouw is anders dus zal er ander op kunnen reageren. Na 1 maand zou ik m er nog niet uit laten halen.

Ik heb m nu ook een half jaar (denk ik, tijd vliegt) en ben er eigenlijk best tevreden over. Wel tussendoor nog af en toe bloedverlies/spotting. Nog wel gewoon ongesteld om de 4 weken, maar nagenoeg geen pijn meer. Dus ik ben helemaal gelukkig!! (en dat terwijl ik voorheen VEEL pijn had, ik lag 2 a 3 dagen ziek op bed!! Op een gegeven moment zelfs Morfine-pijnstilling gekregen :? )



Dat ik nog tussentijdse bloedinkjes heb, komt waarschijnlijk doordat het spiraaltje te laag zit bleek op de echo. Heb alleen nog geen tijd genomen om een nieuwe te laten zetten.

Weet iemand of dit perse moet tijdens de mestruatie, of kan het ook tussendoor?

Bij het zetten was op de 3e dag van mijn menstruatie mijn bm alweer bijna gesloten en kreeg ze het buisje er lastig in.

ik heb hem beide keren niet tijdens de menstruatie laten zetten.