Spiraal

ik ga morgen de huisarts bellen. Ben er klaar mee hoor… Ben nu nog maar anderhalve week per maand NIET aan het bloeden en de buikpijn linksonder die ik vanaf plaatsing heb wordt ook erger. Stom ding. Ik gok dat hij niet goed zit…dus deze eruit en een nieuwe erin is mijn idee 8) Morgen kijken of de HA dat ook vindt :angel:

Hier gaat hij er vrijdag uit, heb elke dag buikpijn bloed verlies nog steeds elke dag . En als er een dag bij zit dat ik niet bloed dan ben ik zoo blij en denk ik misschien dat hij toch maar moet biljven zitten prompt de dag erna dubbel feest

Bij mij gaat het nu net een maandje goed… maar ik durf het eigenlijk niet hardop te zeggen… :silenced:

Hebben jullie een gewone koperspiraal laten plaatsen of de nieuwste spiraal, de Tsafe?



Wil er ook 1 laten plaatsen.

Zit aan de Tsafe te denken.

Karin :hug:



bij mij is het ineens weer veel minder het bloedverlies. Wel rare cyclus. eerst gewoon om de 4 weken, toen als laatste 29 januari, en nu was het 9 maart…

Ik ben inmiddels voor een echo naar het ziekenhuis geweest en mijn spiraal zit te hoog en te veel naar links. Vandaar dus die 5 maanden buikpijn en het blijven vloeien.



Woensdag gaat deze eruit en plaatste de gyn een nieuwe. kan ze meteen even kijken of de nieuwe dan wel goed zit 8)

Ik heb hem nu ruim een jaar en ben er echt tevreden mee geweest, wel veel pijn gehad net na het plaatsen maar dat ging vrij snel weg.

en de menstruatie is nu bijna tot niks.

Woensdag gaat hij eruit ben dus wel benieuwd hoe het daarna gaat…

vandaag bij de gyn geweest. Die vond dat hij goed zat, maar ze ontdekte wel een cyste aan mn rechter eierstok. en die eierstok zat gedraaid achter mn baarmoeder vandaar waarschijnlijk de pijn links dacht ze. Zucht. Over een maand weer terugkomen. Nieuwe spiraaltje ging weer vrolijk mee naar huis 8) ben nu overigens voor het eerst in 5 maanden niet ongesteld geworden, dus wellicht dat het ding nu dát werk iig wel goed doet? :angel: :pray:

Het spiraaltje is er vrijdag uitgehaald maar 2 dagen erna begin ik extreem te vloeien is dat normaal?

ik heb 6 mnd ellende gehad met de spiraal, toen eruit laten halen en idd daarna giga aan het vloeien geweest. Heb er gewoon weer kraamverband bij moeten pakken :shock:

Na een week wasdit voorbij geloof ik, ben wel gelijk weer aan de pil gegaan, maand erna weer mega ongesteld en nou weer gewoon gelukkig.



Ben niet blij met de pil, maar spiraal was ook niets, moet me eens gaan verdiepen in een andere anticonceptie.

Volgend jaar is vriendlief aan de beurt, zou eigenlijk dit jaar al, maar door drukte waren we te laat zijn ziekenfonds aan te passen, nou moeten we het zelf betalen… doen we maar ff niet.

@Karin1981 wrote:

Het spiraaltje is er vrijdag uitgehaald maar 2 dagen erna begin ik extreem te vloeien is dat normaal?




Ik zou even contact op nemen met de huisarts.

Volgens de gynaecoloog werkt een spiraaltje prima als je goed voor jezelf zorgt, dus gezonde voeding, genoeg slaap, geen stress ed… voor ons jonge moeders met een hectisch leven is dat soms best lastig.



Bij mij werkt hij sinds ik bovenstaande in acht neem, prima. Maar zodra ik stress heb, te weinig slaap krijg merk ik dat direct.

Hoe lang heeft dat vloeien geduurd bij jullie?





bij mij is hij er vrijdag uitgegaan en ik vloei ook heel hevig. Met behoorlijk wat stolsels. Werd vanmiddag ook helemaal beroerd en duizelig en misselijk enzo :frowning:

Ik heb vanmiddag bij de h.a. de T-safe laten plaatsen.

Dit verliep prima, deed geen pijn.

Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.

Over 4 a 6 wk moet ik naar de gynaecoloog voor controle, kijken ze met een echo of het spiraal goed zit / is blijven zitten.