Lieve dames,
Help, ik heb al een tijdje een koperen spiraal…
Gisteren d8 ik ongesteld te moeten worden, maar het bleef bij een donkere bloed druppeltje. Mijn normaal altijd hevige menstruatie bleef uit.
Ik ben net naar de kruidvat geweest vertrouwde het niet omdat ik kots misselijk ben…
ik doe net de test…een hele dikke vette streep na een paar seconde al.
Hoe kan dit…?
Heeft iemand dit weleens meegemaakt…?
Hoe zit het met de spiraal…?
Ik ga morgen de huisarts en verloskundige bellen…
Wij zitten hier in shock, heb de eerste minuten alleen maar gehuild. Eigenlijk hadden wij het hoofdstuk kinderen krijgen na twee ingewikkelde zwangerschap afgesloten…
Liefs Hannah
Eehhhh dan is het een ‘‘ongelukje’’ Jemig, denk je dat je spiraal betrouwbaar is, ben je gewoon zwanger :shock:
Maar spiraal is ook niet altijd even betrouwbaar. maar ben erg benieuwd hoe je huisarts reageerde!
Succes!
Ik ken wel iemand die ’ gewoon’ zwanger is geworden terwijl ze een spiraal had.
Geen enkele vorm van anticonceptie kan een garantie van 100% veiligheid geven.
1 op de zoveel word zwanger en nu ben jij die ene.
Sterkte met alles wat nu op je pad komt :hug:
Hannah, ik kan me voorstellen dat het een shock voor jullie als jullie het al afgesloten hadden met jullie 2 kids :hug:
Jeetje… denk je veilig genoeg te zijn met een spiraaltje.
Ik ben ook heel erg benieuwd wat de ha en verloskundige je nu aan gaan raden.
Wil je iig een hele dikke :hug: geven!
Jeetje zeg dat is niet niks.
Ik denk overigens dat ze snel een echo zullen willen maken. Ik heb tenminste begrepen dat je met een spiraaltje een grotere kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwagerschap. Dus dat zullen ze misschien eerst willen uitsluiten?
Veel succes
Dames bedankt voor jullie lieve reacties…
ik kan het nog steeds niet geloven, heb elke keer zoiets van het is niet waar…
Hoop dat ik vandaag kan slapen. Morgen een spannende dag, besef opeens ook dat ik niet eens weet hoe lang ik zwanger ben… Heb mijn menstruatie niet bijgehouden, daarnaast ook veel medicatie geslikt ben in maart geopereerd aan mijn hart :? :? Ook ben ruim 10 kilo afgevallen de afgelopen 5 weken (bewust)…is volgens mij ook niet goed voor het vruchtje…allemaal vragen…
Ik las op internet dat de kans op een bbz groter is. Soms kunnen ze de spiraal weghalen …soms moet je de spiraal de hele zwangerschap behouden :? …
Maar eerst maar kijken wwat er allemaal in mijn buik gaande is…
Fijne avond nog
XXX
Wowh wat heftig allemaal zeg.
:hug:
heftig allemaal :hug:
Ik ben ook erg benieuwd naar wat je dokter en VK gaan zeggen, en wanneer ze je een echo gaan aanbieden!
Hopelijk vind je snel wat rust meid :hug:
Hallo dames,
ff een update. Vandaag de HA gesproken, opties besproken…
9 juni heb ik een afspraak bij de gyn, voor echo, termijnbepaling en verwijderen van spiraal als dit mogelijk is (afhankelijk van echo)
Spannend allemaal.
Begin een beetje aan het idee te wennen dat er naar alle waarschijnlijkheid een baby geboren gaat worden…
99% betrouwbaar en ikke word zwanger…het is niet te geloven.
Jeetje wat heftig meid! :hug:
Ik hoop dat het er allemaal goed uit ziet 9 juni!
Het is wel mijn grootste ‘angst’ om idd met spiraal zwanger te worden… De eerste is door de pil heen gekomen, de tweede na 2 keer klussen… Tweede heeft stofwisselingsziekte, mede daardoor besloten niet voor een derde te gaan… Ik heb alleen wel de mirena en geen koperspiraal.
Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst!
Oh Hannah… :shock:
Mijn grootste nachtmerrie dit…
Dat je zelf die keus niet hebt kunnen maken he…
Hopelijk wennen jullie snel aan t idee… :hug:
Hou ons op de hoogte ok meis… :-*
alette en faizaa,
het was/ is ook mijn grootste angst geweest.
Vind het inderdaad moeilijk dat ik de keuze niet zelf had…
pff, ik ga maar hardlopen ff mijn gedachte verzetten…
XX
Snap ik helemaal… :hug:
Vriendinnetje van me heeft in dezelfde situatie gezeten…
Na een wervelstorm van emoties was/waren ze toch uiteindelijk ontzettend happy ermee… :inlove: En ze hebben er een prachtig 3e kindje aan overgehouden… :inlove:
Heel cliche allemaal natuurlijk… maar wel waar… :-
Ren ze… :-
:hug:
hoi Hannah,
Kan me voorstellen dat je in shock was/bent hoor.
Tineke is van Kobe door de pil heen zwanger geworden… ook onverwachts dus ! Echter, ze gingen ervoor en nu is Kobe hun allergrootste rijkdom - en niet alleen van hun .
Ik hoop dat je snel aan het idee wend, dat dit beebje echt bij jullie geboren wil worden… Zoals je zegt: 99 % zeker en toch word je zwanger. Ik kan het alleen maar zien als: dit zieltje/beebje wil zo graag bij jullie gezinnetje geboren worden…
probeer het dus pos te bekijken, hoewel je heel wat beren op je weg ziet. en dat is ook begrijpelijk…
:hug: :hug: :hug:
ik wens je alle goeds toe !
Gerda
jemig hannah, jullie leven even helemaal op z’n kop dus…ik snap dat je er behorlijk van in de war bent. Dat spiraaltje had je ten slotte niet voor niks. :hug: :hug:
Geef jezelf de tijd om aan het idee te wennen :-* :-*
iets met john lennon die zong ‘life is what happens to you while you’re busymaking other plans…’.
ik zou er haast geen sex meer om durven te hebben… :shifty:
Och jee, dát is heftig! Als je al helemaal en welbewust ingesteld bent op geen kindjes meer krigjen, pff…Hoe gaat je vriend/man ermee om?
Ik hoor je wel al zeggen dat je je afvraagt of alles wel goed is met het vruchtje, dus daaruit maak ik op dat je het wil houden? (Dat blijft toch voor iedereen heel persoonlijk!)
Of wacht je eerst de 9e af?
In ieder geval heel veel sterkte!
wow , dat is vet schrikken zeg.
je kan idd zwanger worden met een spiraal de koperen en de mirena ! er zijn daar veel dames toch zwanger mee geworden , omdat je gewoon toch een eisprong hebt met beiden …
soms halen ze hem weg idd en soms blijft hij zitten … ik hoop voor je dat alles goed zal gaan je de klap zal verwerken meid .
heel veel succes
Hoe is het vandaag met je?
Hallo dames,
als eerst bedankt voor jullie lieve reacties, doet me echt goed…
Ik ben echt weer zwanger, gisteren tijdens het hardlopen heb ik staan overgeven bij een boom…Ben de hele dag misselijk.
Vandaag ben ik lekker gaan wandelen met de kinderen, heb ook veel nagedacht en gepraat met mijn partner. Het feit dat wij maar twee kinderen wilde heeft niet te maken dat wij het zo wel genoeg vinden maar meer met mijn ingewikkelde zwangerschappen en bevallingen…
Ik ben weer zo bang voor wat er komen gaat…
Wij willen dit kindje (als alles uberhaupt goed is) houden, een abortus is hier geen optie oa vanwege onze religie…
vol spanning wachten wij de 9e af…
Ik hou jullie op de hoogte.
Liefs Hannah