Wat mijn zoon met zijn (spijker)broeken doet…Geen idee?! Maar hij verslijt zijn broeken bij het leven. Gemiddeld doet hij 1,5 a 2mnd met een broek (heeft hij hem gemiddeld 3x p/wk aan).
Het gaat om broeken van de h&m en we.
Wie herkent dit probleem. En wat doe je er tegen?
1,5 a 2 mnd. is nog best wel lang hoor…
Wessel kan de knieen van zijn broek binnen 1 week kapot hebben.
Glijden op de knieen buiten.
Wat doe je eraan?
tsja…
ik ben van Esprit, Name-it en Mexx overgestapt naar Mitch en Hema (geloof ik), en ik heb hem laatst gevraagd een beeeeeeeeeeeetje rekening te houden met zijn broek als hij buiten gaat spelen.
Ik merk dat ik er zelf rekening mee hou door hem, als het mooi (glij-) weer is, ik oudere broeken aan doe. Desnoods al met gaten. 't is ook best cool tegenwoorden. Ook cool in de betekenis van koud dus daarom alleen met mooi weer.
En verder… blij zijn dat je ventje lekker speelt en een goede naaister zoeken die de broeken nog eens kan repareren?
en wat ook goed is… toch een beetje meer investeren in een broek en een zgn. worker kopen bij jako-o. kijk maarop het web… met die broeken doet Wessel dus echt heel lang, zelfs totdat ze te klein zijn!!! :thumbup: :thumbup:
Nou dat gaat nog wel even door hoor, :mrgreen:
Zelfs mijn oudste van 10 jaar komt regelmatig nog met versleten
of kapotte knieen in de jeans thuis.
Dus alleen maar dure broeken op de zondag!
(Ik was ze altijd binnenste-buiten.)
Nou ik moet zeggen dat onze oudste nu wat langer met zn broeken doet, de middelste ook wel, maar ik had er laatst zelfs een stel van de oudste die ik kon doorschuiven naar de middelste, blij verrast dat is toch sinds de babytijd zo’n beetje niet meer voorgekomen :lol:
Hier doe ik zowiezo niet moeilijk over broeken die er niet mooi meer uit zien. Jammer dan hoor, het zijn geen modelpopjes en zo hoeven ze er ook niet uit te zien. Als ze een nieuwe(re) broek aanhebben moet die na school uit (als ze buiten gaan spelen) en krijgen ze een oude aan.
De stukke knieeen maak ik en die broeken krijgen ze dus ook aan als buitenspeelbroek.
En verder, zoek een goede kledingbeurs! Er schijnen jongetjes te zijn die niet al hun broeken slopen en ik sla daar altijd een flinke stapel broeken voor zo’n 2 a 3 euro per stuk in Op die manier is het ook niet zo’n ramp als er weer eens eentje op is.
Hier nr. 2 die er van overtuigd is,dat hij een kat is. Kortom, hij heeft op dit moment geen broek meer in zijn kast die echt heel is.
Een slijtplek op de knieen vind ik wel stoer staan,maar echte gaten kunnen natuurlijk niet.
Hij krijgt dus geen dure broeken. Nu draagt hij sowieso de broeken van Jo.as af,omdat Joas dus lichtelijk smetvrezerig is en zijn broeken heel laat.
Maak er bij Eli geen punt meer van om 2e hands broeken te kopen. Zo lang ze er maar netjes uitzien en nog stevig zijn. Hij gaat vanzelf ouder worden en misschien wat rustiger worden. Dan bekijken we het wel weer. Als ik een leuke broek zie,die wat duurder is,dan koop ik hem wel,maar denk wel na wanneer hij deze draagt.
Ik overweeg ook kniestukken te kopen of leuke knieplaatjes…op de knieen na is de rest van de broek nog perfect…toch zonde.
Hier kocht ik ook altijd merk broeken… Doe ik nog steeds maar als meneertje naar het kdv gaat of iets heeft hij de broeken van de hema aan van 10 euro… Echt zonde anders al die knieen zijn stuk.
Ik zou ook gewoon speel en nette broeken appart houden in jou geval :think:
Hij krijgt dus al speelbroeken aan. Maar hij presteert het dus om gewoon in huis een broek binnen no-time kapot te maken bij de knieeen.
Nu heb ik wel eens gehoord dat er speciale kniestukken zijn die je in de binnenkant van de broek strijkt. Is dat iets?
Hier valt het mee met de broeken met m’n 3,5 jarige, maar misschien is dat omdat ze een meisje is en geen jongetje… :roll: :oops: Ik hou mijn hart vast als ik dit lees met Jesse :shock:
je kan ook op de markt van die dingen kopen die je erop kunt naaien maar ja… echt ‘trendy’ zal dat niet zijn natuurlijk… Maar ja als het voor speelbroeken is en echt broeken in de maand 1,5 stuk gaan… Of inderdaad naar een naaiatelier ofzo gaan, waar je ze laat maken, maar ik denk dat dat bijna net zo duur zal zijn als een wat goedkopere broek… :think:
@mandy_d. wrote:
Hier nr. 2 die er van overtuigd is,dat hij een kat is. .
hahahahahhaaa… :lol: :lol: :lol: :thumbup:
Idem met mijn zoon hier… alles gaat kapot… en snel ook…
Sterker nog, de dure vingino’s houden t minder snel uit dan de (-minder mooie-maar wel sterkere-) jeans van de hema en H&M…
Preggie… thanx voor de tip… ik ga es kijken… :thumbup:
Deze Preggie?
Hoe gaat dat met bestellen, is een Duitse site toch?
Wilde trouwens de broeken van Shoeby eens proberen voor mn zoon…
Iemand daar ervaring mee?
Hier ook 2 jongens die hun broeken echt niet heel houden. Ik deo er niet zo heel veel aan eignelijk, vind dat ze buiten ook lekker moeten kunnen ravotten. Ik koop idd. niet zulke dure broeken en soms maak ik er wel eens tukken op, soms knip ik ze af voor de zomer. Korte broeken zou ik eigenlijk niet hoeven kopen
@faizaa wrote:
@mandy_d. wrote:Hier nr. 2 die er van overtuigd is,dat hij een kat is. .
hahahahahhaaa… :lol: :lol: :lol: :thumbup:
Idem met mijn zoon hier… alles gaat kapot… en snel ook…
Sterker nog, de dure vingino’s houden t minder snel uit dan de (-minder mooie-maar wel sterkere-) jeans van de hema en H&M…
Preggie… thanx voor de tip… ik ga es kijken… :thumbup:
Goh dat doet lev niet :liar:
Die vingino die hij heeft is idd al kapot. Ik ben inmiddels dol op alle te kleine broeken van zoontje van vrienden. Ik wil ze allemaal hebben :mrgreen:
@faizaa wrote:
Deze Preggie?
Hoe gaat dat met bestellen, is een Duitse site toch?
Wilde trouwens de broeken van Shoeby eens proberen voor mn zoon…
Iemand daar ervaring mee?
ja deze… is supersterk en bestelling loopt gewoon supergoed…
Van Shoeby heeft Wessel ook broeken. Fijn is dat ze “small-fit” hebben. Wessel is een beetje lang voor z’n leeftijd en dan staan ze superleuk.
Hier ook 2 broeken van Shoeby “Mitsch” heten ze geloof ik. Goedkoop,maar ijzersterk.
Hihi… monstertje Lev… :inlove:
Oeh goed om te horen Preggie…
Ga shoeby es proberen… zij hebben volgens mij ook een ‘per 2’ actie…
En de worker hou ik in gedachten… :thumbup:
hier altijd broeken van Shoeby voor zoonlief sinds maat 92 en die gaan bij hem mega lang mee (of hij is zo rustig vergeleken met jullie kids hahaha)
Zijn broeken zijn na een jaar pas kapot gegaan…
En dan heeft hij ze vaak aan, gaan ze gewoon in de droger enz.
Ik vind de broeken van Shoeby lang vallen…
Hier begon Jim het schooljaar met 8 hele broeken en daar is er sinds september ongeveer nog eentje heel van :mrgreen: . Ik gooi nooit oude spijkerbroeken weg: ik knip er lappen vanaf en die lijm ik achter de scheuren/gaten. En dan ruime lappen nemen, want anders gaan ze op de knie onder de lap weer scheuren. Geen koude knietjes, ziet er nog best stoer uit en idd de Vingino broeken zijn voor zon- en feestdagen…
kruipen jullie kinderen met zon- en feestdagen niet als katten over de vloer dan?
Soms is 1 dag dragen al teveel.
Overigens heb ik 2 van die kinderen. Sal doet het ook. Die hupst op haar knietjes door de kamer.
En allemaal de rechterknie…
Hier drie broekenverslijters. Hoewel het bij de oudste meevalt sinds hij in groep 3 zit en dus zo goed als niet meer mag spelen in de klas.
Ik ben ook wel fan van de hema-broeken maar niet van hun ritsen. Ik krijg ze zelf amper dicht laat staan de kindjes. Bijgevolg dragen ze hun hema broeken alleen nog op zaterdag om lekker buiten te spelen. Ze hebben hier wel de duurdere hema-broeken met stoere zakken op hun kontje. Die goedkope modelletjes vind ik niet zo mooi. De meeste van han broeken zijn van mexx, esprit, name-it, noppies, tumble dry, retour. Ik vind de modellen van shoeby dan weer niet leuk bij ze staan.
Vingino heb ik nog nooit gekocht omdat ik die wassingen niet mooi vind en ook wel beetje te duur.
Blij dat de zomer er aan komt, kunnen ze weer lekker korte broeken aan.
@lydia wrote:
kruipen jullie kinderen met zon- en feestdagen niet als katten over de vloer dan?
Soms is 1 dag dragen al teveel.
Overigens heb ik 2 van die kinderen. Sal doet het ook. Die hupst op haar knietjes door de kamer.
En allemaal de rechterknie…
Hahaha, inderdaad!
Eli denkt elke dag en overal dat hij een kat is. Wat hij op de PSZ doet zie ik niet, als hij het op straat doet,dan stop ik het wel uiteraard.
Maar thuis zitten ze altijd op de grond te spelen en te schuiven. Het hoeft inderdaad niet allemaal ruw te zijn. Stuk gaan ze toch wel.