speentje wegnemen bij baby

Mijn dochtertje slaapt altijd met een speentje, we zijn daarmee begonnen omdat toen ze heel erg klein was ze een enorme zuigbehoefte had en dat de enige manier was om haar rustig te krijgen. Nu echter slaapt ze constant met dat speentje maar het probleem is natuurlijk dat het ding er altijd uitvalt en ze daardoor wakker wordt en weer onrustig is. Overdag is dat nog goed te doen maar 's avonds is het dus echt tot een stuk in de nacht(en soms wel de hele nacht door) dat ze haar hoofdje draait('ze slaapt op haar buikje) van links naar rechts en dan gaat die speen natuurlijk niet mee. :? Zo geraak ik ook maar niet in slaap met over over vermoeidheid als gevolg. Nu ben ik op zoek naar ervaringen van mama’s die ook zo een baby’tje hadden die nogal gesteld was op haar speen en die het ook in een keer afgenomen hebben, ik weet het lijkt simpel maar zo is het niet. :x

Als je nu de speen gaat ontwennen heb je kans dat je kleintje véél huilt, omdat ze niet wilt slapen zonder speen, haar duim als vervanging gaat zoeken (waar ik zelf geen voorstander van ben omdat het a. veel moeilijker af te leren is tzt en b. onhygienischer is) en een speen schijnt te helpen bij de voorkoming van wiegedood.



Ik zou nog even volhouden…Over een maand of 2 kan je kleine zelf de speen weer in doen en ben je er vanaf…(wel een spenenkoordje gebruiken, anders mikt zed die speen steeds uit bed, zoals hier…)

ik heb zelf nooit een spenen koordje durven gebruiken maar uiteindelijk wel gedaan. `s nachts was ik altijd opzoek naar dat rot ding op mijn knieen! :twisted:



het is lastig idd om er steeds uit te gaan maar straks is dat over.

bij mij hebben ze allebij tot 18mnd een speen gehad.

@Peetje wrote:

Ik zou nog even volhouden…Over een maand of 2 kan je kleine zelf de speen weer in doen en ben je er vanaf…(wel een spenenkoordje gebruiken, anders mikt zed die speen steeds uit bed, zoals hier…)
Wij hebben meerdere speentjes in bed liggen. Ik heb zelf geen veilig gevoel bij een spenenkoord in bed dus vandaar dat we het zo opgelost hebben.

Lastig voor je. Ik heb eigenlijk geen tips voor je.

Luuk heeft ook een speen in bed, maar werd er net wakker van als hij hem kwijt was in bed.

Een spenenkoord in bed zou ik niet doen. Volgens mij kan dat gevaarlijk zijn (dat heb ik gelezen).



Sterkte en succes ermee.



Liefs Janneke :-*

@Sis wrote:

Wij hebben meerdere speentjes in bed liggen. Ik heb zelf geen veilig gevoel bij een spenenkoord in bed dus vandaar dat we het zo opgelost hebben.




Wij dus ook, geloof dat Luuk er wel 4 heeft in bed :oops:

Wij gebruikten bij Rick een koordje wat je aan de ene kant klemde op z’n slaapzak, aan de andere kant zat de speen en ik kan me niet voorstellen wat er mis zou kunnen gaan eigenlijk… :think:

Ik weet niet wat voor koordje het is. Die van de Hema heeft bijvoorbeeld allemaal balletjes er aan zitten en als ze die dan kapot trekken :shock:

Maar ook dat klemmetje vind ik niet zo prettig als ik daar zelf geen toezicht op kan hebben, you never know…



Liefs Janneke

Wij hadden deze:



Ik zeg niet dat het onvelig is, ik zeg dat ik het niet prettig vind…

Het is immers een klemsysteem en daar kunnen ook kindervingertjes tussen, bijvoorbeeld. Zeker als kinderen wat ouder worden.

Niet dat iemand van mij perse een spenenkoord moet gebruiken (ik gebruik er voor Jenna trouwens ook geen), maar het klemmetje kán niet om een vingertje komen. Er zit een schuifje aan, die schuif je ‘open’, dan duw je het stukje stof van slaapzak of knuffel ertussen en dan schuif je dat schuifje weer aan, zodat hij vast zit.

Waar een stuk stof tussen kan, kan toch ook een (deel van) een vingertje komen? Bij mij geen spenenkoord zonder toezicht.

ik snap wel wat je bedoelt sis maar om iets te klemmen heb je 2 handen nodig anders kan er niks tussen komen. maar ik begrijp dat je het niet prettig vind.



levi zijn vingers zijn er nooit tussen gekomen eerder tussen zo`n bedspeel ding die je vast maakt aan de spijlen.

Peetje, die ziet er toch redelijk veilig uit.

@Janneke1976 wrote:

Peetje, die ziet er toch redelijk veilig uit.




Ja, vind ik ook. Daarom heb ik 'm ook met een gerust hart gebruikt. Als ik zou twijfelen zou ik er ook nooit een gebruiken. De eerder genoemde koordjes met kraaltjes enzo heb ik dan ook nooit zien zitten. :wink:

Ik had hetzelfde probleem met Benthe… Toen hebben we eerst een lichtgevende speen van MAM gekocht, maar die gooide ze uit bed.

Nu heb ik van Difrax een spenendoekje, een rond badstof doekje met in het midden een lusje met klitteband.

Sinds ik die eraan heb, hoef ik mijn bed niet meer uit…



En nee, het doekje kan niet om haar nek of haar hele snoetje bedekken…

hai meiden,



bedankt voor jullie reacties, sinds deze morgen heb ik echter haar speentje niet meer gegeven en het gaat goed. ze huilt wel een beetje maar na een tijdje gaat dat over en valt ze rustig in slaap. Heb dat nu toch al drie keer kunnen toepassen dus ben benieuwd voor de nacht. Als ze nu ook zou inslapen zonder speentje en ik hou vol dan gaat ze waarschijnlijk niet meer zo zitten draaien met haar hoofdje en heb ik ook een rustige nacht. Daarnet heb ik even mijn pink, nou ja het middenste van mijn pink niet het topje in haar mondje gestoken daarop heeft ze vijf minuutjes zitten sjokken en toen liet ze vanzelf los en vroeg ze er niet meer om. Ik hou jullie op de hoogte wat de nacht brengt.Blijkbaar is ze er toch nog niet zo super aan gehecht. :thumbup:

Dat klinkt goed :thumbup: .

Ik ben benieuwd of ze het vol gaat houden.



Liefs Janneke :-*

beetje off topic misschien, maar ik las dat iemand zei dat het onhygienischer is als ze hun duim pakken en dat het beter is met een speen voor voorkomen wiegendood. Tara heeft nooit een speen gewild en duimt al vanaf een week als ze gaat slapen, dit doet ze inmiddels niet eens altijd meer.

Ik heb toen veel gevraagd hoe het nou zat, maar onhygienischer was volgens velen onzin, omdat kindjes sowieso met hun handjes in hun gezicht en mondje zitten, en met wiegendood zou het niet uitmaken of ze nu een speen of duim hebben… maar nu lees ik jullie commentaar en ben ik toch wel benieuwd hoe het zit

duim onhygienisch??? een speen dan!



Vooral als ze ouder zijn, speen valt en gaat de mond in enz.



Maar snachts heb ik altijd een reserve speen klaar liggen, voor dat ik helemaal wakker ben heeft mischa al weer een speentje in zijn mond.