Het is me helemaal niet tegen gevallen, ik had echt een drama nacht gehad, maar dat kan dus nog komen ik juich nog niet te snel
Wij hadden van de week ook naar het CB gebeld en daar zeiden ze zelfs dat het met de dwangstand van zijn gebit gehemelte wel mee valt, en dat tandartsen te snel dingen zeggen.
En bij het CB vonden ze dat we het gewoon rustig moeten af bouwen en dat we echt naar lucas moeten kijken.
Volgens mij is het met stoppen met de speen hetzelfde als met alle andere dingen:
- als ze er zelf aan toe gaan gaat het allemaal soepel
- tegen de tijd dat ze 18 zijn zijn ze allemaal zindelijk, zonder speen etc etc
Hier ook zo’n spenen verslaafde. Ook het boek van Difrax gekocht (tip hier op KOK kwam van mij…) leuk allemaal maar als het puntje bij paaltje kwam wilde ze per se de speen. Ook weer steeds vaker overdag ruzie en gedoe hierover.
Ineens twee weken geleden de speen kwijt bij oma (ook weer gevonden maar dat is mama’s geheim :lol: )
Nou, ze is gewoon zonder speen gaan slapen en heeft er tot nu toe twee keer naar gevraagd.
Echt helemaal goed! Het kan dus gewoon erg meevallen!
gr
muts
Fijn Jeanet, dat de start je in ieder geval meeviel.
Ik hoop voor je dat dat zo blijft!
Ha ha, en die broer van jou daar kun je een mooi stukje voor maken! :lol: :lol:
Goede timing van je schoonzus om het nu te vertellen, hi hi!
We zijn nu 3 nachten verder en tot op heden gaat het goed, hij vraagt als hij naar bed wel of hij zijn speen mag, maar hij maakt er gelukkig geen drama van. Alleen wilde meneer gisteren op de logeerkamer op zolder slapen :shock: dus dat hebben we maar gedaan, hah
Ha ha, die dacht natuurlijk “Als we dan toch alles anders gaan doen…” :lol:
Fijn dat het goed gaat!
Ik heb even de rest van de reacties niet gelezen maar hierbij de mijne. Bram is sinds bijna 2 maanden cold turkey van de speen af. En die was echt ontzettend speenverslaafd. We hebben hem een piratenschip beloofd en hij heeft er nooit meer om gevraagd. Hij had zijn tanden ook uit elkaar staan, ja ja had, nu staan ze dus weer goed na 2 maanden. Succes!
Wij zijn ook van de week begonnen nadat we zijn speen niet konden vinden.
We hebben tegen hem gezegd dat zijn speen kwijt is en dat hij maar moest slapen zonder speen. Hij is nu toch een grote jongen en die hebben eigenlijk geen spenen meer nodig. Bij La Luna (KDV) sliep hij ook al niet meer met speen tussen de middag, toen hij nog sliep. Daar verwees ik ook naar, dat de kindjes daar ook geen speen meer hebben.
We hebben met hem gepraat over dat Xander nog wel een speen heeft, maar babies hebben graag nog een speentje en grote jongens dus niet. Net als dat babies luiers dragen en Merijn al een tijd niet meer. Zo werd het onderscheid voor hem duidelijk.
Hij had er vrede mee toen en ging slapen.
We hebben wel met hem afgesproken dat als hij de hele week lief gaat slapen zonder speen, dat hij dan een klein cadeautje mag uitzoeken. En dat is natuurlijk een hele goede motivator :mrgreen:
Nu al 3 nachten cold turkey en het gaat eigenlijk heel goed! :dance:
Demi slaapt als ze 's avonds naar bed gaat met een speen, maar als wij naar bed gaan halen we die eruit. Verder krijgt ze de speen niet. Hij ligt in haar slaapkamer dus soms vraagt ze er wel om en dan zeggen we dat ze dan wel in de slaapkamer moet blijven.
Op het KDV slaapt ze nu 's middags ook zonder speen. Langzaam proberen we om de speen uit beeld te krijgen.
Voor iedereen is het anders om van de speen af te komen. Sommige kinderen vinden er gewoon heel veel rust in, maar andere willen hem gewoon zelf niet.
Ik zou zeggen gewoon een beginnentje maken. Denk niet dat je de speen zomaar ineens weg kan doen.
Groetjes Esther 8)
@esther wrote:
En dat hebben we hier wel gedaan en het is meteen goed gegaan. Lucas heeft gisteren weer goed geslapen, het naar bed gaan was wel even anders dan anders, hij kwam steeds zijn bed uit maar uiteindelijk is hij heerlijk gaan slapen zonder speen.
Ik zou zeggen gewoon een beginnentje maken. Denk niet dat je de speen zomaar ineens weg kan doen.
Hij heeft er gisteren ook helemaal niets over gezegd.
We hadden hem de achtbaan van Thomas de locomotief beloofd dus die gaan we vrijdag kopen.