speeltoestel voor de tuin

Hoi,

Wij willen voor Jesse iets aanschaffen waar hij in de tuin mee kan spelen als het weer mooi weer is. We zitten te denken aan een glijbaan of een speelhuisje waar een glijbaan aanvast zit.

Wat zijn jullie ervaringen met deze speeltoestellen? Zou hij nog te klein zijn voor de grote glijbaan van Little tikes? Speelt jou kind graag in zo’n speelhuisje? Of zijn kinderen snel uitgekeken op deze dingen?

Ideeen en tips zijn welkom!

Wij hebben er één staan en als het maar even kan, zitten ze er op. Het was even een uitgave maar als je ziet wat voor een plezier ze ervan/ermee hebben, dan is dat het dubbel en dwars waard! Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden…

Deze denk ik, zie je het wel aardig op.

Wij hebben een groot houtenklimapparaat (achterin de tuin), maar lola mag daar van mij nog niet alleen op klimmen. Ik vind het net te hoog nog. Lente klimt er wel zelf op en af. Ons trappetje bestaat uit ronde ijzeren buisjes, als ik je mag adviseren zou ik daarop letten en zorgen dat het houtenlatten/plankjes zijn. Dat ijzer is rond, dus weinig grip, en met een beetje zand/aarde glijden ze er makkelijk af.

De schommel en ringen zijn favoriet bij beide. Lente gaat nu zelf op de schommel, lola word erop gezet en blijft netjes schommelen (incl zwaaien van de beentjes).

Ook hebben wij een klein glijbaantje met 3 treden, dat is leuk vanaf 1 jr. Lola klimt daar nu nog zelf op en af, maar voor lente is ie echt al veel te klein geworden.

Verder hebben we nog een plastic speelhuis wat echt favoriet is bij de meiden! Erin, eruit, door de ramen, deuren open en dicht. Winkeltje, keuken etc alles spelen ze erin. Echt een topper! :thumbup:

Ik vind wel dat jullie allemaal maar een klein tuintje hebben… wat sneu zeg voor die kinderen… :liar: :liar: :liar: :liar:

Ik lees mee… we zijn verhuist en ik wil ook wat in de tuin… :angel:

wij hebben deze zelf gemaakt!

ly.ann vind het fantastisch, ze was net 2 toen we hem hebben gemaakt!

en in het begin zou je denk ik toch moeten helpen :lol:

ondertussen zijn de stoeltjes van de zandbak gemaakt en is het schoolbord ok bevestigd op de plek waar hij hoort,

Mamamarianne, jullie hebben gewoon zo’n los huisje op poten gezet, een zandbak eronder en die balken eraan zie ik. Super idee zeg! Helemaal op maat om de boom heen! Leuk! :thumbup:

ja zo staat het huisje ook niet in de palle zon 8)

de glijbaan koste meer dan het hele speel toestel :lol:

totaal 100 euro en gemaakt zoals je het zelf wil :wink:

edit typefout in prijs, vond net de bon nog weer :slight_smile:

Ik denk dat hij nog te klein is voor een hele grote glijbaan hoor.

Wij hadden eerst een 3 treden glijbaan en daar heeft ze (ondanks dat hij wel hoger kon onderhand) veel plezier van gehad. Ik heb net 2 weken geleden een hoge gekocht (2m hoog).

En ik ben blij dat ik dit niet eerder heb gedaan want ze klimt er op alle mogelijke manieren op behalve hoe het zou moeten :mrgreen: .

Prima natuurlijk maar niet als ze 1,5 zijn.

En toen deed ze dat ook :wink: en dan vind ik zo hoog eng hoor.

Die wij nu hebben is met een beetje speelruimte enzo en ik merk wel dat ze het erg leuk vind om door de gaten te klimmen enzo.

Kijk eens op mp zou ik zeggen; daar staat nu heel veel leuks op.

Deze hebben wij ook nieuw via MP (winkel hield op).

Leuke foto’s allemaal!

Zo’n houten speeltoetsel is natuurlijk helemaal top, maar helaas hebben we een kleine tuin. Zo’n ding zou ongeveer een 1/4 ruimte innemen… Hmm, beetje overdreven misschien, maar de tuin is er echt te klein voor.

Mamalien, zo’n toestel wat jij hebt is denk ik groot genoeg voor ons. Ziet er mooi uit!

Ik neig nu naar een speelhuisje waar een glijbaan aan vast zit. Ik denk dat Jesse daar langer mee zal spelen.

Iemand misschien nog foto’s van zoiets?

wij hebben deze, is erg leuk…

Onze tuin is ook niet zo groot… ballen en het badje zaten er bij… Je kan het huisje ook zonder schommel bestellen…

Je kan ook kiezen aan welke kant je de schommel hangt…

groetjes patricia

Wauw, die is ook leuk Patricia!

Eens kijken of ik kan vinden wat de prijzen zijn en waar die te koop is.

ooooh die van winni the pooh Die is leuk!!! :inlove:

zoiets? (little tikes site).

Dat lijkt me voor jou dan geschikter.

mamalien, waar heb jij het speeltoestel gekocht. Wil je mij het adres mailen? Ik vind hem erg leuk.

Groetjes Claudia

@joseetje wrote:

Inderdaad!

Maar is dat ook niet erg statisch ? Ik krijg van al het kunstof altijd een schok, vooral met glijbanen enzo :wall:

wij hebben deze nog staan, zomaar van iemand in de buurt overgekocht op mp voor 4 tientjes meen ik? Hij is van little tikes, deze zomer komt er een grotere, nu kan dat wel, op deze kon ze ook zelf “veilig” spelen. ze vallen in elk geval niet van grote hoogte.

@Karin2 wrote:

@joseetje wrote:

Inderdaad!

Maar is dat ook niet erg statisch ? Ik krijg van al het kunstof altijd een schok, vooral met glijbanen enzo :wall:

dan moet je hem ontladen volgens mij… Heb het nog niet meegemaakt…

gr patricia

wij hebben die van babylover ook, dat poehbeer ding. Kaylee vindt hem nog steeds geweldig, we hebben hem gekocht toen ze 1.5 was.

Hier ook nog niet meegemaakt dat hij statisch was.

Zit even prijzen te bekijken van die huisjes

:shock: