Speelgoed

Waar spelen jullie kinderen van (bijna) 6 mee?



Ik heb niet zo heel veel speelgoed in huis voor Kaylee eigenlijk… Knutselspullen natuurlijk, boeken, doeboekjes… Mini Loco… Daar houdt het eigenlijk wel een beetje op. O ja en haar DS, maar daar mag ze niet zo vaak op.



Gezelschapsspelletjes houdt ze niet zo van, af en toe wil ze nog wel eens scrabbelen met mij. Bunny hop soms…



Duplo hebben we 2 grote bakken van, maar daar speelt Jayden nog heel vaak mee, maar Kaylee amper.



Ik heb eigenlijk geen idee wat ik voor haar kan halen (ook met het oog op 5 december straks en haar verjaardag).



Playmobil of zo? Is dat wat? Maar daar hebben we nog niks van, dus dat wordt dan marktplaats of zo denk ik :wink:



O ja en ze houdt niet van dingen zoals poppen, pony’s en zo :wink: Wel van ridders, piraten en superhelden :angel: :inlove:

hier wordt met kapla gespeeld, en met kapla, en soms ook met kapla, en altijd in combi met de bijbehorende knikkerbaan. en als het mooi weer is speelt ie met kapla, maar dan buiten.

Zeg, zou kapla dan niet wat voor Nano zijn?

Ha ha…



Ik ga hier toch ook maar een keer aan de kapla…

Hier hebben ze wel veel speelgoed, maar ze spelen met veel gewoon niet…Heel frustrerend. Ik heb heel vaak naar Kapla gekeken maar vond het zo duur voor een paar plankjes. Maar als het echt zo leuk is als Nano doet blijken dan ga ik het toch ook aanschaffen voor sklaas.

@Madre wrote:

Ha ha…



Ik ga hier toch ook maar een keer aan de kapla…

Hier hebben ze wel veel speelgoed, maar ze spelen met veel gewoon niet…Heel frustrerend. .




das redelijk inherent aan veel speelgoed hebben toch?



sinds hier de kapla haar intrede heeft gedaan, denk ik ook wel eens: ik kan net zo goed al het andere speelgoed weggooien, heeft ie nog genoeg om zich dagelijks te vermaken.

ik heb hier overigens de bblocks, een b-merk, maar wél mét knikkerbaan, en dat is dan weer waarom nano het zo tof vindt. December krijgt ie van mij denk ik uitbreiding op knikkerbaangedeelte.



dank voor de tip vicky

Ik vind het voor Laura ook altijd moeilijk.

We hebben bakken vol met barbies en poppen maar daar wordt nooit naar omgekeken.

Little pet shop en little pony’s zijn soms leuk voor heel even (voornamelijk als er vriendinnetjes op bezoek zijn die daar mee willen spelen).

Sinds kort hebben we de lego weer tevoorschijn gehaald (Sluban heeft hele leuke betaalbare sets voor meisjes).

Maar eigenlijk houdt ze gewoon het meest van knutselen (kralen rijgen, strijkkralen, stickertjes, verf, alles met lijm en glitter), tv kijken, voorgelezen worden en muziek luisteren. Het beste cadeau tot nu toe waren dan ook haar mp3-speler en later haar mp4-speler.

Het is gewoon niet zo’n “speelgoed-kind”.



Buitenspeelgoed doet het hier trouwens wel goed, springtouw, hoepel, stoepkrijt, bellenblaas, step.

En ze was ook heel blij met haar vergrootglas om insecten te gaan zoeken.

hier is playmobil altijd wel in, nu ligt er geen set meer mooi, maar alles ligt in een grote bak en ze maken er zelf van alles mee.

De treinbaan is vooral bij Lev favoriet en AS speelt met vriendinnen met barbies, al is dat soms ineens weer uit.

nou ridders van playmobil, helemaal goed waarschijnlijk dan.



Lego (de oudste) en Playmobil (nummer 2) doen het hier goed en Duplo bij allemaal nog wel (de oudste 2 pakken het niet meer zelf, maar als nummer 3 er mee speelt zitten ze er bovenop en mee te bouwen :wink: ).



Hier sowieso wel een 'wissel’beleid.

In de vakanties is de lego vaak beneden, als de grote heren naar school zijn de duplo. Dat vindt nummer 3 dan ineens weer bereleuk speelgoed.



Hier gelukkig ook spelletjes kinderen.

Ja ik zag net op mp hier in de buurt ridderkastelen van playmobil. Kan niet missen eigenlijk he :lol:



Kapla… ik ben een beetje bang dat ik daar veel geld voor betaal en ze er uiteindelijk helemaal niks mee gaat doen :think:

Maar ja, dat is uiteindelijk met al het speelgoed wel he :think:

En Lego, is dat dan misschien iets voor d’r? Hier (zoon is in aug 6 geworden) is Lego Creator al een poos een flinke hit. (Dat zijn Lego-setjes waarmee je 3 verschillende modellen kunt bouwen. Nodigt dus ook erg uit om weer uit elkaar te halen en iets nieuws mee te maken.)

@Vicky wrote:

Ja ik zag net op mp hier in de buurt ridderkastelen van playmobil. Kan niet missen eigenlijk he :lol:



Kapla… ik ben een beetje bang dat ik daar veel geld voor betaal en ze er uiteindelijk helemaal niks mee gaat doen :think:

Maar ja, dat is uiteindelijk met al het speelgoed wel he :think:




Behalve met kapla. Echt, geloof me, ieder kind speelt met kapla.



Absoluut favoriete speelgoed hier, bij alledrie. Daarna lego, dat zou ik voor jouw meisje denk ik ook proberen. Ik vind lego een stuk leuker als playmobil omdat je minder vast zit aan de doos/het model wat je koopt, bovendien dekt het twee speelaspecten; bouwen en spelen ipv alleen spelen.



Mijn meisje is wel echt meisjemeisje. Die speelt beneden met haar serviesje en poppen, rijgt kralen, knutselt en kleurt, puzzelt graag. Op haar kamer speelt ze met barbies/my little pony’s en een grote bak vol verkleedkleren.

Vicky, ik zou als ik jou was, voor de playmobil gaan… inderdaad heel veel ridders en superhelden enz. burchtkasteel erbij :thumbup:

ik geef je de raad om bij 1 thema te blijven binnen playmobil.



en de lego creator is hier ook al aardig ingeburgerd. (Michaël wordt 6 in nov). Eigen fantasie ontwikkelen !



groetjes

Gerda

@Lune wrote:

@Vicky wrote:
Ja ik zag net op mp hier in de buurt ridderkastelen van playmobil. Kan niet missen eigenlijk he :lol:



Kapla… ik ben een beetje bang dat ik daar veel geld voor betaal en ze er uiteindelijk helemaal niks mee gaat doen :think:

Maar ja, dat is uiteindelijk met al het speelgoed wel he :think:




Behalve met kapla. Echt, geloof me, ieder kind speelt met kapla.



.




Behalve dan de mijne. Heb hier heel veel Kapla, maar er wordt nooit naar gekeken. Ze vinden er echt geen ruk aan. Als vriendjes komen spelen zet ik altijd de doos strategisch neer, maar ook zij gaan er niet mee aan de gang.



Het lijkt me juist zo knus, kinderen die heerlijk met de Kapla spelen terwijl buiten de regen tegen de ramen gutst. Maar helaas.



Edit: ik lieg een beetje, middelste bouwt er wel dierenverblijven mee , en jongste af en toe ook:wink: Maar zeker niet regelmatig. Maar ik weet het, wij zijn wel uitzonderingen hiermee, de meeste kinderen vinden het wel heel leuk.

Fiep, welke knikkerbaan heb jij?

Hanneke, als je verkoopt: denk aan mij! :wink: :stuck_out_tongue:

@hanneke wrote:

Fiep, welke knikkerbaan heb jij?




nano ( :wink: ) heeft de knikkerbaan die hoort bij bblocks, das een bbbbmerk van kaplablokjes.







ik was eerst een beetje teleurgesteld dat het niets meer is dan een aantal gootjes en wat boogjes. Maar juist die eenvoud blijkt (net als bij de kaplablokjes zelf) het toverwoord.



komende december komt daar misschien deze nog bij

Dat ziet er leuk uit zeg! Lijkt me dat dat ook kan in combinatie met echte kapla toch? Ik kwijl al jaren over de veel te dure haba knikkerbaan… vind dit wel een leuk alternatief zo richting december :slight_smile:

En toch heb ik zo het vermoeden dat kaylee ook geen kind is voor kapla… Jayden wel denk ik.



Ze heeft in ieder geval nu zelf beslist dat ze wil sparen voor een kasteel van playmobil. Wel het ridderkasteel, niet de prinsessen :wink: “nee mama, DIE echt niet hoor” : lol:

Ik neem straks kapla mee van de speel-o-theek, hoor ze er vanuit school nooit over, eens even zien of er mee gespeeld gaat worden hier. Anders komt Sint misschien wel een lading brengen (of dan die bb-blocs ofzo…).

Het verbaasd mij ook vaak hoe weinig er met speelgoed gespeeld wordt. In de zomer geen probleem. Dan wordt er buiten gespeeld met de buurt. MAar zelfs het meeste buitenspeelgoed is werkeloos, want wat is er nou leuker dan takken, planken, bakstenen, zand, troep en een hut. Of gewoon niks en lekker doelloos rondrennen met de buurtkids.



In de winter moeten we Lenno (6) best vaak op gang helpen door iets aan te reiken en een beginnetje mee te spelen (treinbaan, lego, playmobiel et. etc). Vroeger kon hij dan heel lang spelen, maar de laatste tijd komt het best vaak voor dat hij het snel zat is. Knutselen enzo is niet echt zijn ding. Spelletjes wel, maar niet te lang. eigenlijk wil hij in de winter het liefst TV kijken of playstation spelen. Dat laatste mag hij alleen zaterdagochtend een uurtje (zodat wij kunnen uitslapen :oops: ).



Ik hoop dat hij deze winter wat beter gaat spelen. We zullen ook vaker iemand te spelen uit nodigen, dat werkt vaak wel goed.