Speelgoed opbergen

Wij gebruiken nu nog de box om speelgoed op te bergen, maar aangezien we die verder niet meer gebruiken wil ik hem opruimen.

Maar…waar laat ik het speelgoed dan :think: De kleine dingen als puzzels en boekjes zitten in de la en erin staan de grote dingen zoals kralenrek, grote bak duplo, little people, vormenstoof…

Wie heeft er ideeen? We willen geen plastic bakken of riet in de woonkamer en het moet wel een beetje stijlvol zijn.

Ik zit nu te denken aan een opbergbankje, wie heeft daar ervaring mee?

Kortom, als je goede ideeen heb…deel ze met me :wink:

misschien de expedit kast van de ikea? met bijpassende mandjes? geen riet ofzow hoor

je hebt ze trouwens in alle soorten en maten

Opbergbankje hebben wij ook gehad, maar daar kon toch niet genoeg speelgoed in. Dus uiteindelijk hebben we gekozen voor een trofast systeem…

Boven op de slaapkamer van mijn dochtertje staat er ook 1, vind ze erg fijn om speelgoed in op te bergen :thumbup:

Bij de leenbakker zie ik ook vaak dat vakjessysteem maar dan met leuke mandjes…

Ik hou zelf ook niet zo van die bakken in je kamer enzo, onze woonkamer is net zo’n beetje af, en dan al die troep weer :oops: Wij hebben het geluk dat we de bank op een plek hebben waar een kast achter kan, zodat Jurian zijn speelhoek heeft, waar al zijn zooi staat, en wat je bijna neit ziet vanaf de rest van de kamer.

Wij hebben die expedit kast in het wit, op zijn kant. Bovenin 4 grijsrieten mandje, zelfde als onze salontafel en zijn stoeltje, daarin zitten duplo, boekjes, auto’s en wat klein zooi. Daaronder, de 4 vakken die je dus neit ziet, zit de rest in, loophondje, vormenstoof etc. En ervoor staan zijn loopauto en loopfiets en zijn garage. ERnaast, tussen die kast en de piano, zijn tafel en stoeltje. Ideaal zo :smiley: En als er meer speelgoed bijkomt en het niet meer past, dan doe ik de helft naar boven, dan wissel ik wel vaker.

:thumbup: voor de reacties, ik zie dat ik een zin verwijderd had uit mijn bericht. Daar stond eerst nog dat we ook eigenlijk geen expedit kast willen :wink: Hebben er een (een grote) en die staat als bouwpakket al 2 jaar op zolder en past niet in de woonkamer.

Ik ben een zeikerd hoor, spaanplaat met laagje wit plastic (dat je zo de naden ziet op de hoeken) zie ik ook niet zo zitten :shifty:

wijhebben een grote kast met schuifdeuren… het openen van deze deuren is op eigen risico hahaha, die ligt dus helemaal vol met speelgoed van de kids, deuren dicht savonds en opgeruimd

De kast in ons oude huis

Wij hebben zo’n houten bankje met klep staan…maar Jinthe is echt nog veel te klein (klein als in jong) om die klep zelf open te kunnen krijgen…vind ik dus niet handig. Er past ook niet echt veel speelgoed in en dingen als Duplo ed moeten toch ook in een bak en dan moet die bak weer in die bank, enz. Niet zo handig dus, wat mij betreft. Wat wel handig is, is dat er speelgoed op speelhoogte op kan staan. Maar onhandig daaraan is dan weer dat als je de klep open wilt doen, je eerst al het speelgoed dat er op staat er af moet halen…

In ons nieuwe huis komt waarschijnlijk, stijlvol of niet, toch een Trofast kast.

op dit antwoord zit je niet te wachten denk ik aangezien je vast al een salontafel hebt. maar bij ons zit de speelgoed in een kist tafel.

als je googled op tafelkist fiesta en dan naar afbeeldingen gaat zie je hem meteen.

Nu hebben wij echt nooit drinken op tafel staan met die twee kids van ons dus is het niet erg dat de kist veel openstaat overdag. maar s’avonds is het heerlijk om alles erin te stoppen en niet met van die bakken te zitten

Ik heb een antieken tweedeurs kast. Aan de buitenkant gewoon een prachtig meubelstuk, maar van binnen 4 planken: 3 voor de kids en 1 voor onszelf :wink:

wij hebben een speelgoedkist waar ella lekker in kan rommelen. en dan zit de rest in bakken die uit het zicht in ons dressoir staan.

wij hebben de trofast systeem :thumbup:

Wij ook trofast en met de kast hebben we een speelhoekje gecreëerd. Ideaal en er kan echt veel in de kasten!

Wij hadden ook telkens zooi. Nu grote kasten uitgezocht bij ikea, met deuren ervoor! Daar zit nu al het speelgoed in. 6 bakken en dan nog een aantal planken met losse ‘onderdelen’ :mrgreen: Niemand weet wat er achter de kasten zit, ideaal!

Een mooie houten kist die bij je interieur past?

Trofast is erg praktisch maar ik vind het persoonlijk nou niet echt een lust voor het oog :wink:

Wij hebben hier de onderste 2 vakken van een kast leeggeruimd voor speelgoed en hebben ook een opbergbankje maar daar kan lang niet alles in, (Emma krijgt hem dan weer wel zelf open) dus toch nog een paar grote plastic bakken erbij voor de rest.

Ik had trouwens vroeger als kind zelf een grote ouderwetse hutkoffer als speelgoedkist, een geweldig ding, groot genoeg om zelf in te kruipen als je alles eruit gegooid had :mrgreen: We hebben hem nog maar helaas is hij een beetje te groot voor in de woonkamer.

ook hier ondanks dat het misschien niet stylish verantwoord is Trofast.

Dan overigens de blankhouten variant en niet de witte versie.

We hebben 2 smalle kastjes naast elkaar staan en dan de witte bakken erin hangen.

Echt… er gaat me toch een hoop duplo, playmobil, lego, autootjes in!

Bij 1 kind hadden we het nog niet, maar met 3 kinderen en in verschillende speelfases… ideaal & praktisch :thumbup:

Nu staat het bij ons niet vol in het zicht overigens door de opstelling van de kamer, maar mensen herkennen het toch wel :lol: .

Op slaapkamer van de jongste en middelste (die delen een kamer) staat ook een trofast kast onder de halfhoogslaper en daar zit nu de houten treinbaan in, wat losse dingetjes en nog 3 lege bakken.

Ik wissel dus regelmatig af tussen boven en beneden.

De kinderboeken staan gewoon in onze groooooote boekenkast (hele wand van vloer tot bijna plafond). 1 plank met mooie prenten/voorleesboeken, 1 met zelf te pakken en te lezen boeken. Onderste deel van die kast is dicht met deurtjes en daar liggen de puzzels, ook voor alle leeftijdsfases inmiddels, dus van houten nopjespuzzels tot 250 stukjes ligt er van alles.

Tegen de tijd dat de baby er is en uit het kleinste speelgoed is… zal die ruimte wel weer ingenomen gaan worden door speelgoed van de oudsten in een nieuwe fase :wink: .

Voordeel van het Trofast systeem vind ik overigens ook… als de kids uit het speelgoed zijn kan het prima als opslag systeem op zolder of in de schuur dienen voor winterspullen als handschoenen, sjaals etc etc.

hier ook een foto van ons speel"hoekje"

wij hebben in deze hoek het speelgoed, de box en de kinderwagen en zal op de duur ook wel weer minder worden… wanneer de box de kamer verlaat en nog wat later de kinderwagen… aangezien we geen andere plek er voor hebben…

We hadden de bakken al en hebben daarvoor een kast om heen laten maken door mijn schoonvader… er konden ook nog wel deuren voor maar dat vonden wij niet nodig … dan werd de kast helemaal zo lomp … boven op staan wat spellen van dtje die hij met sint en kerst heeft gekregen en een mand met luiers en slabbers van m en nog wat spulletjes van ze dat naar boven moet…

in de kast staan bakken van d en m met speelgoed… de onderste 2 zit alleen duplo in… daar voor staat een poef… met little people (de deksel zit er nu niet op die word geplakt was stuk) in het bankje zitten nog wat autos en zo van m … dan hebben we een grote zitzak die de kids pakken met tv kijken of wii en daarnaast de box en een loop trekker…

en daarnaast komt ons stuk… de tv en rest van woonkamer

ik wilde ook geen bakken in de huiskamer, dus wij hebben een expedit kast op de gang gezet. Daarin zwarte en roze stoffen bakken. Ideaal!

Ook leuk, zo’n oude apothekers kast met heel veel lades. De lade moeten er dan wel uitkunnen, zodat je een lade op de grond kan zetten als het kind met het betreffende speelgoed dat er in zit wil spelen. een vriend van mij had zo’n kast. Volgens mij zaten daar wel 20 lades in ofzo. Die lades waren ook lekker diep.

Het was zoiets als dit, maar dan zou ik de handgrepen veranderen en misschien wel de kast verven.

Die hebben wij ook, maar dan hoger en smaller, en alle laatjes even groot.

Topding!

Wij bewaren er echt van alles in :thumbup: (maar geen speelgoed, want daarvoor zijn bij ons de laatjes te klein.

Wij hebben een deel van het speelgoed gewoon in de grote kast die in onze woonkamer staat. Eerst stond die vol spul van ons, lag speelgoed idd in de box/boxzak, maar toen maar uitgeruimd en nu is de helft van de kinderen. Twee grote planken waar bakken spullen van ze staan. Verder staat er bijv bij ons ook in de tvkast een mandje spul verstopt, en we hebben 1 grote mand die wel leuk bij de rest past (zo’n geweven plastic mand zeg maar). Wat daarin zit wisselen we af, nu is het lego. De rest zit in een (in mijn ogen lelijke)trofast kast die boven staat.