Als je stijl/design zo belangrijk vindt, zou ik kijken of je ruimte kunt inruimen in een kast die je al hebt, of een ‘gewone’ kast kopen die bij je woonkamer past.
Wij hebben een paar stoffen bakken en een kunststof krat. Haar boekjes liggen gewoon op een plankje in de kast die we al hadden.
Wij hebben hier 2 van dit soort “schatkisten” staan (LEKSVIK) die van ons komen ook van Ikea maar waren niet zo duur als deze maar er kan wel veel in. Hier heeft ieder kind er 1 met haar eigen naam erop en dus ook haar eigen spullen (oke ook een gedeelte speelgoed in de kast hoor) .
Hmmm, mooie opbergsystemen, maar daar kan nooooooooit al hun speelgoed in! Ons systeem werkt ook niet: een grote rieten mand met deksel waar al het kleine spul in gaat. De grote spullen (groot speelgoed, werkbank, babyracer e.d.) staan in de speelgoedhoek. tussen de eetkamertafel en het dressoir… Tja, moet het ergens laten. :oops:
Wij hebben ook het trofast systeem.
We hebben 2 ‘kasten’, met 3 even grote bakken erin, en daartussen een ‘werkblad’ gemaakt waar ze aan kunnen spelen, lezen, etc…
Onder dat blad hebben we nog een grote uitschuifbak gemaakt.
We hebben de houten kasten en die geverfd in turquoise (de kleur van de accessoires van de kamer) en voor jongens past dat sowieso goed natuurlijk.
Het blad hebben we white wash gemaakt en we hebben 2 stoeltjes erbij die van mijn oude basisschool zijn (we kennen iemand die er werkt (en Robin zit er ook op school) en al het meubilair werd na 25 jaar vervangen en zo hebben we die op de kop kunnen tikken) en die hebben we zilver gespoten.
Heb wel een foto waar het hoekje half op te zien is, ik had de foto voor iets anders gemaakt namelijk.
Boekjes en puzzels en knutsel spullen liggen wel gewoon in de kast en bijkeuken.
Aan de andere kant (die je nu niet ziet, en waar ook nog de kerstboom tussen gepropt was) zit dus ook nog zo’n blauw geval.
Robin heeft er ook 2 op zijn kamer staan, ook die kleur, maar dan zonder blad ertussen.
Mochten ze ooit niet meer nodig zijn voor speelgoed, zijn ze ideaal voor op zolder. Zeker ook omdat er deksels op de bakken zitten.
Hebben wij er toen bij genomen, zodat Lucas niet alles kon pakken wat van Robin was.
De kast in de speelkamer van de kids:
Wauw, wat ziet die er lekker gezellig uit zo
Wij hebben ook de expedit met 8 vakken, dwars. Bovenste 4 met 3 deurtjes. Daarachter spelletjes, puzzels en tekenspullen. Open vak met boeken.
Onderste bakken, 1 met vloerpuzzel en stofzuiger, 1 met duplo, 1 met wat klein spul van oudste en 1 met speelgoed van jongste. Keukenspullen in het keukentje. Los heb ik onder een speelplank een klein mandje met houten treinspul en een grotere mand met little people. Dit zou wel in de kast passen, maar ik houd van gesorteerd opruimen.
Knutselspullen liggen apart in een kast. In de boxla liggen poppen en verkleedspullen, als die er uit gaat hebben we het hemnes opbergbankje voor die spullen. Merk wel nu ze ouder worden dat ik ruimte over ga houden, ze spelen gerichter en hebben minder losse “zooi”
Playmobil met allemaal mini spul heeft oudste op haar eigen kamer.
@wieniex wrote:
Wij hebben ook de expedit met 8 vakken.
Wij hebben 66 vakken :o :oops: 2 kasten met 25 vakken en nog 2 kasten met 8 vakken. En dan nog een aantal grote opbergmanden met verkleedkleren, treinen en auto’s. De manden zijn 1,20 hoog en 40 doorsnee, dus die passen niet in de kast. De kids hebben gewoon veel te veel speelgoed en rommeltjes denk ik :oops: