Speelgoed enz voor op vakantie

Wat nemen jullie mee? Wat koop je daar? Wat voor onderweg?



Een bal en zwembanden nemen we mee, zandsetje kopen we daar.

We nemen wat boekjes mee, spelltjes en misschien wat playmobil, stiften, verder vooral niet teveel. Hoeveel nemen jullie mee pp ongeveer?



Ik wil voor onderweg ze een vakantieboek geven, autobingo zelf gefrobeld en een nieuw boekje. Nog andere suggesties?

wij hadden vooral buitenspeelgoed (camping) mee. Ballen stoepkrijt (als camping niet alleen gras heeft tenminste) poppenwagentje dat soort dingen.



Naar cp ging een bak barbie’s mee voor binnen (was toen nog niet zo warm) puzzel wat tekenspul.

Ze krijgen allebei hun rugzak mee die ze zelf mogen vullen met wat ze zelf willen.



Hier gaat verder nog een ds en een autovideoding mee…

Buitenspeelgoed kun je imonooit genoeg van hebben. Dus een bal, een tennisbal, badmintonrackets, schepjes etc gaan mee. Ook een plastic kinderserviesje is hier altijd een grote hit, kunnen ze mee onder de douche mee spelen, in het zwembad en ook gewoon binnen en buiten.



Verder hebben wij 1 dame die erg graag knutselt, dus er gaat altijd genoeg knutselspul mee. Verder wat speelgoed (Lego, of duplo of playmobil of…net waar ze op dat moment het meest mee spelen) voorleesboekjes en dat is het wel.



Mijn ervaring is dat ze ter plekke het liefste spelen met alles wat ze vinden, takjes, steentjes etc.



Iets op vakantie kopen doen wij eigenlijk nooit, ik neem het liever mee.

Haha waarom sleep je dan zoveel mee, als je ervaring is dat ze het liefst spelen met wat ze vinden?



Hier gaat altijd dus heel weinig mee: emmertje, schepje, bal, vroeger ook iets van een paar autootjes. Serviesje, of een deel ervan. En voor als het slecht weer is, papier en potloden en een spelletje.

@Lune wrote:

Haha waarom sleep je dan zoveel mee, als je ervaring is dat ze het liefst spelen met wat ze vinden?



Hier gaat altijd dus heel weinig mee: emmertje, schepje, bal, vroeger ook iets van een paar autootjes. Serviesje, of een deel ervan. En voor als het slecht weer is, papier en potloden en een spelletje.




ja dit doen wij ook altijd

ik vind het ook nogal afhangen van wat voor vakantie :slight_smile:

voor op camping rondbanjeren hebben ze juist bijna niks nodig, dus zou juist het buitenspeelgoed op vakantie beperken tot bal of zo.

als je naar strand gaat wel emmertje met wat spul (en vlieger :inlove: :dance: ).

Ik neem altijd spelletje mee, eventueel klei of knutselspul. juist dingetjes voor als het even niet buiten rondbanjeren is.

en walki talkis :inlove:

speelgoed neem ik ook niet heel veel van mee, maar ben wel de beste in het volgooien van de auto haha. Geen leeg plekje is er dan meer over! :lol:

@Cariska wrote:

speelgoed neem ik ook niet heel veel van mee, maar ben wel de beste in het volgooien van de auto haha. Geen leeg plekje is er dan meer over! :lol:




whahaha, als daar een prijs voor is dan win jij hem echt wel! Ik zie nog steeds de afbakbroodjes voor me die door jullie hele auto lagen :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Net als Madre, beide een kleine rugtas, wat daar in past mag mee. Vaak alleen auto’s, een Bagukan ect, klein speelgoed.

Meestal neem ik wel 1 etui met potloden mee,maar vaak krijgen ze die vanzelf als we ergens gaan eten (van die kleine potloden).



Beide hebben een Game Boy,die mee gaat in een heuptas (voor in de auto).

Bal kopen we daar en laten we daar.

Schepje/emmer e.d. kopen we daar en laten we daar.

Iets om buiten mee te spelen/overgooien nemen we wel mee (van die klitteband dingen met tennisbal).



Alles wat extra mee gaat buiten de rugtasjes moet onder bij de reserveband passen (zoals lege zwembandjes e.d.) anders is er geen ruimte in de auto. Platte dingen dus.



Zwembandjes e.d. gaan ook vanuit huis mee, andere grote opblaasdingen kopen we soms daar en laten we daar (dit jaar hebben we het wel mee terug genomen).



Onderweg krijgen ze vaak van alles en nog wat aan speeltjes (o.a. een keer Mac Donalds, uit die euro automaten e.d.).

Bij de meeste campings mogen ze speelgoed/spellen lenen vanuit de receptie. Dat hebben we nu ook 2 vakanties gedaan (jeux de boules bijv).

Ze banjeren zo veel buiten.

Vorig jaar hebben ze veel stenen verzameld uit het meer, daar verzinnen ze buiten vanzelf een spel mee.



Ervaring is dat we altijd meer meenemen dan ze gebruiken, zeker omdat ze daar vaak ook nog een cadeau krijgen (meestal van ons of geld van oma’s mee).



Dit jaar dus een beetje speelgoed wat in de rugtas past en de rest verzamelen we onderweg wel. Eli neemt alleen auto’s mee, Jo is soms al blij met een verzameling Gogo’s.



Wij hebben geen grote auto (maar wel groot genoeg). Buiten de tassen moeten we gewoon selectief zijn, een bal neemt teveel in. Voor 1 a 2 euro vind je die daar wel.



Uiteraard leesboekjes en spelboekjes,maar die gaan in de koffer of in de zak van de voorstoel.



Wat vorig jaar wel een hit was (en ik nu weer MOET doen), is een printje van de kaart van Europa op een stuk karton plakken en alvast de hotels voor onderweg markeren. Op die manier kunnen de heren elke keer als we even stoppen voor benen strekken of hotels een streep zetten hoe ver we al gereden zijn. Onderweg zien ze (mn Jo.as) op de borden al welke grote steden we voorbij zijn en kan hij een beetje bijhouden waar we zijn.

Had er 2 gemaakt, maar neem er dit keer 2 extra mee voor op de terugweg. Jo vond het geweldig en gaf hem een duidelijk beeld over hoe lang we al gereden hebben en hoe kort de rest nog was (stoppen sowieso bij een hotel na pakweg 4,5 uur rijden, houden niet van door jakkeren).

wat een leuk idee, van de kaart van europa, is wel leuk voor K denk ik!

@kaya wrote:

wat een leuk idee, van de kaart van europa, is wel leuk voor K denk ik!




Misschien ga ik dit jaar een echte kaart kopen. Een printje van Google Maps past vaak niet op 1 A4. Moest hem inzoomen, zodat NL en Ita wer verder wel beide op stonden, zonder dat de grote plaatsen onderweg wegvielen. Best lastig. Vind wel ergens een goede kaart, die kopieer ik dan wel.



Op de terugweg hadden we de kaart niet meer, toen hadden we de grootste plaatsen opgeschreven (kunnen we eigenlijk ook wel doen nu Jo kan lezen), die konden ze afstrepen, maar een kaart is leuker. Dan is de gereden lijn en nog te gaan goed in te schatten.

Wij zijn net terug en hier mogen ze allemaal hun schoolrugtas zelf vullen met losse speelgoedjes. De enige voorwaarde is dat het niet te klein mag zijn dat het weg kan raken in zand of iets.



Verder nemen we altijd 2 opblaasbare strandballen mee en kopen we ter plekke zo’n 2 euro plastic voetbal.



En ik pak altijd een katoenen tasje in met een gekleurd a4 blok, 2 schaartjes, 3 d foamblokjes en 3 d plaatjes want zowel ikzelf als Niek vinden het heerlijk om 3d kaarten te frobelen… de grap is dat we dit alleen doen op vakantie… :lol:



Spelletjes nemen we nooit mee, onze ervaring is dat huisjes van landal altijd wel een spellendoos hebben en dat de rcn waar we ook wel vaak komen altijd een recreatieruimte hebben waar je boeken en spelletjes mag lenen.



Ze hebben veel buitengespeeld, dus we hebben de eerste dag een zandschepzeefemmer setje gehaald en de rest hebben ze buiten vooral met takken lopen sjouwen. Binnen volstond hun eigen speelgoed en voor Suus hadden we niks mee, die heeft vooral steeds lopen spelen met gevonden schelpen en regenlaarzen van het hele gezin… :lol:

vakantiespeelgoed:


  • voor onderweg:

    gratis kaart van de anwb (die gratis kaarten)(via fam. die ook lid zijn verzamel ik vooraf ) en die inderdaad bij de tussenstops bekijken samen(1 voor heen en 1 voor terug)



    autobingo(met whiteboardstiften want de originele ben ik al lang kwijt)



    zelfgemaakt nummerbord spel (zoiets als autobingo maar dan met combiletters van de nummerborden)



    Voor ter plaatse:

    1 blok A4 + etui stiften + 2 a 3 nieuwe boeken (dit jaar ligt de familie stokstaart al klaar, de andere kiest hij zelf uit)



    2 kleuren watervaste stiften om stenen e.d. mee te versieren.



    emmertje, schep, vlieger, bal, bellenblazen, tafeltennissetje, badmintonrackets, dit jaar waarschijnlijk ook nog iets opblaasbaar voor in de rivier bij de camping.



    Walkie talkies, bedankt voor de tip Fiep, die gaan we ook meenemen. Lijkt me leuk op de camping!

    Hij heeft wel goede.



    Verder 1 klein rugzakje met speelgoed wat hij zelf uitkiest om binnen mee te spelen en dat is ook gelijk voor onderweg. Meestal een paar

    auto’s en wat lego of van die plastice dino’s of gogo’s, dungans etc. vindt hij erg leuk.



    Ik heb er al zin in… hopelijk wordt het ook mooi weer want dit Hollandse prut voorjaar … BAH!

    natas

@Lune wrote:

Haha waarom sleep je dan zoveel mee, als je ervaring is dat ze het liefst spelen met wat ze vinden?.


Ik vind dus dat ik niet veel mee neem. Het past altijd in 1 grote boodschappentas (het buitenspeelgoed), waar dan ook nog de laarzen bij gaan. Het binnenspeelgoed gaat in een wat kleinere tas. Beetje proppen, maar die tas is de limiet!

@Chrissy wrote:

@Lune wrote:
Haha waarom sleep je dan zoveel mee, als je ervaring is dat ze het liefst spelen met wat ze vinden?.


Ik vind dus dat ik niet veel mee neem. Het past altijd in 1 grote boodschappentas (het buitenspeelgoed), waar dan ook nog de laarzen bij gaan. Het binnenspeelgoed gaat in een wat kleinere tas. Beetje proppen, maar die tas is de limiet!




Boodschappentas of Big Shopper? Haha, is een wereld van verschil. Big shopper zo er bij ons niet meer bij kunnen. Past het niet in hun rugtasjes, dan gaat het niet mee (muv babypop).

ik zit hier te denken aan een rugtas vol ( is wel een groot modelletje rugzak, dus tussen volwassen en kleuterrugzakje in ) en dan gaat daar spul voor Elise ( en Jesse ) in. Elise gooit er altijd wel een auto voor Jesse bij. Maar goed: we gaan all-inclusive naar turkije, met entertainment voor Elise dus die zal zich er hoe dan ook niet vervelen… Alleen voor op de hotelkamer is het wel handig nog wat mee te nemen. Owja, en 2 rompompoms en 1 bobo gaan mee, kan Elise ff lekker lezen, doen in vliegtuig en evt. in bed/hotelkamer.

Ga je met de auto, auto+caravan of vliegen?



Wij zijn vorig jaar naar een huisje op een camping in Spanje gegaan. Op de camping was een zwembad, 4 speeltuinen en 1 voetbalveld en het strand grenst aan de camping. Bij mooi weer was er dus zat te doen.



We hadden voor buiten voor ieder 1 voertuig meegenomen (loopauto, step e.d.), een opblaaszwembad en een voetbal. We hebben daar 1 strandset gekocht en nog losse schepjes voor het strand.

Verder hadden we 1 opbergbox mee met daarin kleine (vracht-)auto’s, kleine vliegtuigen, dinosaurussen, sokpoppen, puzzel en tekenspullen. Ik had niks van Lego of Playmobil bij, want ik zou het zonde vinden als we wat zouden kwijtraken.



Dit najaar gaan we weer erheen en nemen we voor ieder weer 1 voertuig mee, 2 loopfietsen en oude fiets van Pete, dan kunnen ze in het laantje op en neer gaan. Ook nemen we nu wat spelletjes mee, o.a. memory, domino en mens-erger-je-niet van Dora, iets wat ze allemaal kunnen meespelen.

Het liefst niet te klein speelgoed, want dat raakt makkelijk kwijt.



Een etui met stiften en een kleurboek en lege blaadjes.

Een spelletje, maar dan zonder doos want dat neemt te veel ruimte in.

(bijv. een speelbord los met pionnetjes en dobbelsteen in een zakje).



Knuffels gaan mee.

Opblaasbal.

Balonnen

Pocketeditie van Jumbo (soort electro)

Puzzels los in een zakje



Een schepje en emmertje kopen we meestal.

Waterpistooltje