Wij willen straks voor de kleine een spaarrekening openen. Er zit nogal wat verschillen tussen de ene bank en de andere.
Voor welke rekening hebben jullie gekozen en waarom?
wij hebben bij abn een pardoes rekening… puur omdat wij daar ook onze bankzaken regelen
niet gekeken naar de verschillen eigenlijk
Ik kwam erachter omdat ik een rekening bij de abnamro heb, en mijn vriend bij de postbank. Onze gezamelijke rekening is ook bij de postbank.
Er zit zo ruim 3 % verschil tussen de rekeningen. Dat vind ik nogal behoorlijk.
Ben jij tevreden over de Pardoesrekening?
een triodos-spaarrekening. Omdat het geld dan op een verantwoorde manier wordt belegd, er een mooi rentepercentage wordt geboden en ik het vertik me te laten omkopen door een of andere lelijke blauwe knuffelleeuw oid.
(stond ooit ergens een onderzoek dat veel mensen prat gaan op het welkomscadeau, en dat banken het daardoor makkelijk kunnen pikken heel lage rentes aan te bieden, groeirekeningen hebben vaak extreem lage rente vergeleken bij niet-groeirekeningen)
Klopt Fiep, nu ik me er in verdiep zie ik dat ook.
wij hebben de groeirekening bij de postbank omdat we daar onze rekeningen al regelen verder niet vergeleken eigenlijk
wij hebben een pardoes rekening en ook puur omdat we alles via de ABNAMRO hebben lopen
Justin heeft ook een pardoesrekening.
Groeirekening bij de Postbank omdat wij al onze rekeningen daar
hebben. Verder eigenlijk nog niet verder gekeken, puur gemak eigen-
lijk. We sparen iedere maand automatisch € 15,00 en als we
een extra’tje overhebben (13e maand of bonus) storten we éénmalig
wat extra.
Pardoes regeling omdat we alles bij de ABN hebben…
Bevalt goed…
gr patricia
Voor Emma hebben wij een regenboogrekening bij de Rabobank geopend. Ik heb al jaaaaren rabo en dat bevalt me prima. Vriendlief heeft ING en dat vind ik niets. Om nou weer bij een andere bank een rekening te openen vond ik niets dus het werd Rabobank. Nu kan ik lekker makkelijk geld overmaken naar Emma’s rekening door middel van internetbankieren. Het staat er dan ook meteen op. Ik weet niet wat de rente bij de Rabo is voor de regenboogrekening. Ik dacht variabel. Wij maken de kinderbijslag per kwartaal over naar Emma. Daarbij sparen we in een spaarpot (die niet open kan, daarvoor moet hij kapot gemaakt worden) hier in huis en daar gooien we vaak het kleingeld in. Als hij vol is gaat het weer op Emma’s rekening.
Bij het afsluiten kreeg Emma een leuke knuffel, een ikke boek en een spaarpotje. Best leuk!
hier ook de rabo-regenboog versie… leuke extra’s erbij,enne…wij banken ook bij de rabo,dus eigenlijk was het vanzelfsprekend :think:
je kan ook alleen maar een spaarreking voor je kind openen als je bij die bank ook al klant bent.
Ik heb de groeirekening omdat ik postbankklant ben. En ook omdat ik het een prettig idee vind (in geval van nood) ik direkt beschikking heb tot dat geld. Het staat niet 18 jaar vast ofzo.
Groeirekening bij de postbank.
Pardoes bij ABN AMRO.
@Frank@ wrote:
je kan ook alleen maar een spaarreking voor je kind openen als je bij die bank ook al klant bent.
.
dat is dus niet helemaal waar. Bij een bank als triodos (ja hoor ik maak gewoon lekker ongegeneerd reclame want:Triodos Bank is rigoureuzer in het ethische bankieren dan de meeste andere banken. Daar waar de meeste ethische beleggingen enkel gebaseerd zijn op het vermijden van bedrijven die schade berokkenen aan mens of milieu, zal Triodos enkel beleggen in initiatieven die actief bijdragen tot de samenleving, zoals fair trade organisaties, biologische boerderijen en sociale projecten. ) hoef je dus géén doorlopende rekening te hebben lopen om een groei/spaarrekening te kunnen openen voor je kind.
Wij hebben een gewone spaarrekening bij ASN bank. 4% en vrij op te nemen (en geen verzekeringen aangekoppeld, dat brengt alleen maar kosten mee)
groeirekening van de postbank.
we zitten bij de postbank…vandaar eigenlijk…haha
hoi
ik werk bij abn-amro je kan er ook over nadenken om een internetspaarrekening te nemen dan gewoon op jouw naam daat staat de hoogste rente namenlijk op.
ik meen 3,6% pin me er niet op vast hoor
Groeirekening Postbank, omdat ik zelf al jaren een rekening bij de Postbank heb, alle kinderen hebben daar dus ook een spaarrekening
En Yvar heeft ook nog een spaarrekening bij de Rabobank omdat Lief bij de Rabobank een rekening heeft.
Tja, erg makkelijk gedacht eigenlijk, en nooit de rente vergeleken :oops: