Pardoes bij ABN
Rente was helemaal niet zo verkeerd, onze rekeningen lopen ook bij ABN en zo kan ik via internet bankieren alles tegelijk bijhouden, erg makkelijk !
Junior renterekening bij aegon bank (voorheen spaarbeleg)
Pardoes van ABN AMRO omdat oma die ons kado deed bij geboorte van Joost :dance:
Regenboog van Rabo. Reden: mannetje en ik hebben beide Ikkeboek, dus peuter nu oook :oops: :mrgreen:
Wij hebben voor beide een pardoesrekening, waar we het geld uit de spaarpotten op storten.
En ook hebben we een rabo regenboogrekening waar we maandelijk 20,- op storten, deze blijft geblokkeerd tot ze 18 jaar zijn (kunnen we tegen die tijd evt verlengen naar 21 jaar).
Wij zijn lekker apart, wij hebben een beleggingsrekening voor Sophie :dance:
heb zelf ook een beleggingsrekening (en ook wat spaargeld op een gewone spaarrekening hoor) en daar is die van Sophie aan gekoppeld. Een deel van de kbs gaat daar op en ook gaan alle kleine losse muntstukken in een spaarpotje die we eens in de zoveel tijd storten. Ze vindt het super om zelf centjes in haar spaarpotje te mogen stoppen
Oh ja en af en toe nog wat extra’s bijv verjaardagsgeld.
je zou een internet spaarrekening bij de ohra kunnen open. minimaal inleg 25 euro p.m. je 4,25% rente minimaal. Je krijgt weliswaar geen welkomstkado maar ja rente maakt toch hoop goed.
ik ben ook aan het rondkijken en heb op meerdere sites gekeken naar de verschillende rente standen e.d…
zelf zit ik al jaren bij de abn en ben een erg tevreden klant…
ik zit dan ook sterk na te denken over een pardoesrekening…
maar ik wil me eerst nog ff verder orienteren…
Hier SNS maxisparen. Spaar met 4,25% rente (das heel veel tegenwoordig) , Automatisch elke maand € 50 tot € 250 en altijd kosteloos je geld opnemen MOCHT je dat willen… Je mag wel niet MEER dan € 250 per maand sparen…
Hier dus geen leuke Pardoes of regenboogrekening, maar liever een hogere rente. De basisrente van een Pardoesrekening is maar 2,5% en van de regenboog (Rabobank) ook…
Bedankt voor alle reacties! Ik ben zelf al jaren tevreden abnamro klant (na veel ellende bij de rabobank), en denk dat ik nu voor zo’n internetspaarrekening ga. Dan koop ik zelf wel een leuke spaarpot en knuffel :mrgreen:
das idd ook een optie… :thumbup: :thumbup: :thumbup:
@fiep klophout wrote:
dat is dus niet helemaal waar. Bij een bank als triodos (ja hoor ik maak gewoon lekker ongegeneerd reclame want:Triodos Bank is rigoureuzer in het ethische bankieren dan de meeste andere banken. Daar waar de meeste ethische beleggingen enkel gebaseerd zijn op het vermijden van bedrijven die schade berokkenen aan mens of milieu, zal Triodos enkel beleggen in initiatieven die actief bijdragen tot de samenleving, zoals fair trade organisaties, biologische boerderijen en sociale projecten. ) hoef je dus géén doorlopende rekening te hebben lopen om een groei/spaarrekening te kunnen openen voor je kind.
Fiep, moeten jullie een vast bedrag per maand storten of is dit vrijblijvend.
@Wawa wrote:
Regenboog van Rabo. Reden: mannetje en ik hebben beide Ikkeboek, dus peuter nu oook :oops: :mrgreen:
Jaaa leuk is dat he, ik heb de mijne pas eens in gekeken, wat waren de inzichten toe anders dan nu.
@rijstkorrel wrote:
@fiep klophout wrote:
dat is dus niet helemaal waar. Bij een bank als triodos (ja hoor ik maak gewoon lekker ongegeneerd reclame want:Triodos Bank is rigoureuzer in het ethische bankieren dan de meeste andere banken. Daar waar de meeste ethische beleggingen enkel gebaseerd zijn op het vermijden van bedrijven die schade berokkenen aan mens of milieu, zal Triodos enkel beleggen in initiatieven die actief bijdragen tot de samenleving, zoals fair trade organisaties, biologische boerderijen en sociale projecten. ) hoef je dus géén doorlopende rekening te hebben lopen om een groei/spaarrekening te kunnen openen voor je kind.
Fiep, moeten jullie een vast bedrag per maand storten of is dit vrijblijvend.
vrijblijvend, geld staat tot 18de jaar vast, voor studiedoeleinden mag het ook eerder gebruikt worden, en als je 100 euro inlegt, krijg je een boek van kikker cadeau. Maar verder geen vaste inleg per maand dus (al doe ik dat wel).