spaaracties...

Ik moet toch even klagen over die spaar acties.



Waarom is het toch zo moeilijk om bij supermarkten die spaaracties te halen voordat ze de zegels/punten niet meer uitgeven?



Een voorbeeldje: bij 10 € aan boodschappen bij Super de boer kreeg je tot 1 nevember een pakketzegel. Bij 45 zegels kun je een pakket op halen t.w.v. 45 €. Dit kan tot 9 november.



Ik kom er dus weer tekort.



Nog een voorbeeld: bij de AH: bij inlevering van 5 wuppiepunten kon je toen een grote Wuppie kopen/krijgen.



Ik had er 4 bij elkaar, geen grote Wuppie dus.



Bij bepaalde producten kon je de handpoppen van de Fabeltjeskrant kopen. Wij hebben er maar 2 kunnen halen.



Ik vind dit zo erg, maar ik ben voor zulk soort acties dus erg “gevoelig” en als ik dan een bepaald bedrag niet haal volgens mijn telling, loop ik dus nog een keer door de winkel om iets extra’s te kopen zodat ik toch die ene pakketzegel krijg.

Maar toen ik voor 9,95 € boodschappen had, kreeg ik ook geen pakketzegel. Het was pas vanaf 10 €. :roll:



Hebben jullie dat nou ook of ben ik inderdaad zo’n muts, zoals mijn man mij dus noemt? :wink:

Ik doe onder andere om die reden niet aan die actie’s. De zegels die ik wel krijg geef ik weg, zodat anderen wel hun target kunnen halen. Kost alleen maar geld dat soort actie’s (je zegt het zelf al, ik loop een extra rondje als ik het bedrag niet haal) en het leven is al duur genoeg.



Enige actie die ik wel deed was de Smurfen van de Appie vorig jaar. Dat ging lekker, en ik had ook mazzel. Twee complete sets. :dance:

Hoi,

Ik heb dat alleen met de acties van de AH…

Vorige week 5x pannekoekmix gekocht :lol: …



Ik had voor 12 euro nog wat aan boodschappen en kreeg geen zegel (dit was in de eerste week)… Ik zei tegen de kassiere: de frikadellen waren op en als die er wel waren geweest dan had ik wel 15 euro aan boodschappen gehad…

En toen kreeg ik dus wel een zegel…



Heb nu al 8 boekjes vol, heel de fam spaart mee… Nu gaan we nog sparen voor mijn zus… We hebben daar ook al 4 boekjes voor vol…



gr patricia

@Bagheera wrote:

Ik vind dit zo erg, maar ik ben voor zulk soort acties dus erg “gevoelig” en als ik dan een bepaald bedrag niet haal volgens mijn telling, loop ik dus nog een keer door de winkel om iets extra’s te kopen zodat ik toch die ene pakketzegel krijg.
En dat is dus precies de reden dat winkels deze acties doen.
Je gaat dan inderdaad toch iets extra's meenemen om maar aan een bepaald bedrag te komen en wij trappen daar masaal in,
Langleve de commercie :wink:

ik doe dus nooit mee met welke actie dan ook en sla al die zegeltjes dan ook af.

Je bent uiteindelijk altijd de dief van je eigen portomonee.

Het klinkt allemaal zo aantrekkelijk maar als je kijkt wat je zelf kwijt bent om uiteindelijk dat pakket van €45,- euro te halen, dan had je daar zelf inmiddels wel 10 pakketen voor kunnen maken :wink:



En inderdaad supermarkten maken heel handig gebruik van de consument die hier gevoelig voor is,Om toch het aantal zegeltjes te behalen doen mensen soms vaker en durder boodschappen als dat ze normaal zou doen.

@dragon wrote:

ik doe dus nooit mee met welke actie dan ook en sla al die zegeltjes dan ook af.


Dat vind ik dan weer zonde. Als ik er iemand blij mee kan maken, why not?

als ik wist wie in mij omgeving die zegeltjes zouden sparen zouden die zo krijgen, maar aangezien ik niemand ken die dat doet, neem ik ze dus niet aan.

Die dingen verdwijnen weer in mijn jaszak en/of portomonee en vervolgens gaan ze weken later als nog weg…

Hier op KoK zijn mensen zat, ben ze altijd binnen een uur weer kwijt.

met alle respect maar daar ga ik dus niet aan beginnen. Dat anderen dat doen prima, maar ik dus niet :slight_smile:

Ik doe ook niet mee en sla de zegels af.



Als ik iemand in de omgeving weet die ze wel zou sparen, zou ik ze wel meenemen. Maar zegels zijn niets voor mij, ik raak ze altijd kwijt.

Nu we het er toch over hebben…



Heeft iemand toevallig nog super de boer zegels over?? Zoja, ik miet er nog een paar :angel:

Nou, ik had er nog 38 over hoor! (toevallig vandaag aan een vriendin gegeven die er nog 8 moest, en haar moeder nog 4)

En ik heb wel 6 dozen kunnen halen. Ik heb samen met mijn ouders gespaard, en die kijken niet zo op de centen, maar zelf had ik er ook makkelijk 2 gered.

Denk niet dat jij dan al je boodschappen daar hebt gehaald of wel? Want de actie loopt ook al een tijdje.



Ik doe elke dag boodschappen bij de super, en ik vind mezelf geen dief van mijn eigen portemonee als ik gewoon zegels krijg, die in een boekje plak en inlever. Er zaten dit jaar weer veel nuttige luxe producten in! :thumbup: Nee ik ben helemaal weg van de gratis doos van de super! :mrgreen:

ik ben hier bij de plus begonnen met die actie, met de instelling, hey, je krijgt ze gratis, haal ik het, heb ik een leuk extraatje, haal ik het niet, is het jammer. Gelukkig was er een kokker zo lief om me een halve spaarkaart toe te sturen zodat ik toch een volle kaart had, maar in mijn eentje had ik het nooit gered… maarliefst 50 zegeltjes :shock:

ik neem de zegels wel altijd aan als ik er zelf niet aan toe kom dan geef ik ze wel weg

wel spaar ik altijd de zegels van de poiez markt bij ons die krijg je bij elke 2,50 boodschappen en kan je cadeaus voor uitzoeken of contant geld voor krijgen en ja ik doe er echt geen extra boodschappen voor want dan ben je toch wel een dief van je eigen beurs

Maar dat is het ook. Je krijgt ze gratis.



Ik ga echt niet meer komen om tot een bepaald bedrag te komen.



Wat ik wel doe is mijn sm inschakelen als er een actie is die ik wel leuk vind.



Die van de AH bijvoorbeeld. Of een tijd geleden van de C1000 met de bk-pannen.



Maar als ik het niet red dan is dat jammer voor mij.



Ik neem wel altijd de zegeltjes aan. Ik zit nu een tijdje op KoK en weet dat als ik ze niet gebruik ik andere er blij mee kan maken. En het kost ook niet veel moeite.



Maar ja Bagheera, ik vind je dus in deze een muts…

Al moet ik wel zeggen dat ik ook 5 pakken pannenkoekenmix heb gekocht laatst bij de AH. Maar dat is dan ook geen dure aanbieding, en dat merk kopen we sowieso altijd, dus meer als voorraad dan als kopen om de zegels te krijgen…

@mamma_ wrote:

Nu we het er toch over hebben…



Heeft iemand toevallig nog super de boer zegels over?? Zoja, ik miet er nog een paar :angel:




Daar zijn al 3 topics over in het onderdeel: gevraagd hier op kok. :wink:



Bovendien: ik open dit topic met dat ik ze niet bij elkaar krijg, dus ik zou er zelf ook graag nog wat bij hebben. ( zie Super de boer zegel topics dus). :smiley:

@Madre wrote:









Maar ja Bagheera, ik vind je dus in deze een muts…

Al moet ik wel zeggen dat ik ook 5 pakken pannenkoekenmix heb gekocht laatst bij de AH. Maar dat is dan ook geen dure aanbieding, en dat merk kopen we sowieso altijd, dus meer als voorraad dan als kopen om de zegels te krijgen…




Ik koop dan 4 flessen Robijn klein en krachtig. Die heb ik normaal ook, maar met 4 kan ik even vooruit. En het zijn wel weer 4 zegeltjes. :dance:

Dus ik koop niet ineens duurdere of andere dingen, maar een grotere hoeveelheid. :oops:

Ok, maar dat is dan toch prima??



Want als je het toch altijd gebruikt maakt het niet uit of je er een voorraad van hebt toch…

@Bagheera wrote:

@mamma_ wrote:
Nu we het er toch over hebben…



Heeft iemand toevallig nog super de boer zegels over?? Zoja, ik miet er nog een paar :angel:




Daar zijn al 3 topics over in het onderdeel: gevraagd hier op kok. :wink:



Bovendien: ik open dit topic met dat ik ze niet bij elkaar krijg, dus ik zou er zelf ook graag nog wat bij hebben. ( zie Super de boer zegel topics dus). :smiley:




Ja, duuh, dat weet ik ook wel, maar daar kijkt lang niet iedereen, dus ik waag hier een schot, mag toch? :shifty:

ik heb er nog 4 voor de liefhebber