Soort marktplaats - vraagje

Ik verkoop dus allerhande spulletjes van de kindjes op een Belgische site (is geen marktplaats, maar gaat wel gelijk op). :wink:

Nu heb ik nog nooit geen problemen gehad of zo hoor en meestal gaan de verkopen ook goed door.



Maar nu had ik dus een mobiel (zo een ding voor boven het bed of aan het park te hangen) van Bumba erop staan (nieuw) en vroeg er dus 15 euro (verzending inbegrepen) voor.

Kreeg een bod van 10 euro (waarmee ik akkoord ging) en we zijn aan het mailen geweest.

Dat was op 26/06.

Daarna kreeg ik de vraag of het mobieltje ook muziek maakt (doet het niet, is gewoon zo’n zacht circustentje met figuurtjes). :wink:

En sindsdien niks noppes meer … geen mailtje meer voor verder contact of zoiets.

Op 29/06 heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of er nog interesse is.

En op 01/07 nogmaals een vriendelijk mailtje. :wink:



Heb toen ook gezegd dat het het laatste mailtje is en dat ik nog geïnteresseerden heb.



Ik heb dus idd nog een dame die voor dezelfde prijs het wil kopen, maar nu ben ik bang dat als ik toezeg op de tweede dame, de eerste dame plots weer gaat mailen of zo. :think:

Wat zouden jullie doen. Gewoon contact opnemen met de andere dame die interesse heeft of toch nog een mailtje sturen waarin ik zet dat ik het ga doorverkopen omdat ze niet meer reageert?



Grrr … ik vind dit zo stom hé … maakt mij als verkoopster onzeker. Is toch een kleine moeite om te laten weten dat je het niet meer wil. Spaart mij een hoop kopzorgen. :wink: Ik vind dat niet erg hoor als ze het plots niet meer willen, maar vind het wel zo leuk als ze me iets laten weten zodat ik verder kan. :wink:

Ik denk dat de eerste dame geen interesse meer heeft, en daarom niet meer reageert (niet netjes, maar het gebeurd helaas vaker)



Ik zou dus met dame 2 verder gaan en dame 1 niet eens meer mailen.

Als je hebt aangegeven dat dit laatste mail is die je naar haar stuurt, en daar wordt niet op gereageerd, dan zou ik ervan uitgaan dat deze dame geen interesse meer heeft en te lui is dat even mee te delen. Dus ik zou voor nummer 2 gaan.

Ik zou hem gewoon verkopen aan diegene die nu wel interesse heeft. Die andere dame heeft kansen genoeg gehad!

Ik zou gewoon lekker die andere vrouw terug mailen die nu interesse heeft.

Je hebt tenslotte 2 x mailtje gestuurd, dan had ze maar moeten reageren als ze het zo graag wilde hebben.

@fiep klophout wrote:

Als je hebt aangegeven dat dit laatste mail is die je naar haar stuurt, en daar wordt niet op gereageerd, dan zou ik ervan uitgaan dat deze dame geen interesse meer heeft en te lui is dat even mee te delen. Dus ik zou voor nummer 2 gaan.


Zou ik ook doen :thumbup:

Oké, bedankt voor het snelle antwoord.

Dan ga ik nu gewoon die andere dame eens contacteren en zien of zij nog interesse heeft. :wink:

Ik zou het ook doorverkopen aan die tweede dame. :thumbup:

Verkopen aan de tweede hoor! Kwijt is kwijt!

@fiep klophout wrote:

Als je hebt aangegeven dat dit laatste mail is die je naar haar stuurt, en daar wordt niet op gereageerd, dan zou ik ervan uitgaan dat deze dame geen interesse meer heeft en te lui is dat even mee te delen. Dus ik zou voor nummer 2 gaan.




mee eens, zo doe ik het dan ook. Je bent duidelijk genoeg geweest naar dame 1, dus als ze het alsnog zou willen nadat jij het aan dame 2 hebt aangeboden heeft ze gewoon pech…

@jet1981 wrote:

Verkopen aan de tweede hoor! Kwijt is kwijt!




Inderdaad, weg is weg. :mrgreen:

gezien de reacties, lijkt het me duidelijk toch :mrgreen: ?



Verkopen dat ding!

@fiep klophout wrote:

Als je hebt aangegeven dat dit laatste mail is die je naar haar stuurt, en daar wordt niet op gereageerd, dan zou ik ervan uitgaan dat deze dame geen interesse meer heeft en te lui is dat even mee te delen. Dus ik zou voor nummer 2 gaan.




hier idem!



volgens mij is dat hier in Ned. ook gebruikelijk hoor!

als mensen niet meer reageren is het niet jouw schuld.

Je heb haar meerdere keren gemaild met de vraag van interesse, je heb gemaild dat het de laatste mail was en meer interesse was.

Duidelijk toch? Zij reageert niet (wat ik aso vind.) en je heb haar kans gegeven!

Zo, probeer al heel de dag die andere dame te mailen, maar kreeg steeds een foutmelding. :wall: :wall:

Maar daarnet is het gelukt. Mailtje is erdoor, hopelijk heeft ze nog interesse. :pray: :pray:

Hé, bah, mailtje is er niet door. :wall: :wall:

Zal later moeten proberen of anders morgen. :wink:

Ik zou ook voor dame 2 gaan



Wij hadden laatst een vouwfiets op mp staan en daar was iemand die hem voor 55 euro wilde kopen, maar die kon de week erop pas komen kijken

Ik ben ermee accoord gegaan maar heb de adbertentie laten staan, toen kwam er iemand die hem dezelfde dag nog eilde halen en bood er 60 euro voor

Ik heb hem dus ook aan die laatste verkocht

Ik had zoiets van ik ben ervan af nu

Kans was namelijk dat die mw zou komen kijken en hem toch niet wilde

@Amanda wrote:

Ik zou ook voor dame 2 gaan



Wij hadden laatst een vouwfiets op mp staan en daar was iemand die hem voor 55 euro wilde kopen, maar die kon de week erop pas komen kijken

Ik ben ermee accoord gegaan maar heb de adbertentie laten staan, toen kwam er iemand die hem dezelfde dag nog eilde halen en bood er 60 euro voor

Ik heb hem dus ook aan die laatste verkocht

Ik had zoiets van ik ben ervan af nu

Kans was namelijk dat die mw zou komen kijken en hem toch niet wilde




ja,dat zou ik dus niet doen…

is wel erg lullig voor de eerste geintereseerde, tenzij je met de eerste had afgesproken dat hij dan wellicht weg zou zijn…

@Fietje wrote:

@Amanda wrote:
Ik zou ook voor dame 2 gaan



Wij hadden laatst een vouwfiets op mp staan en daar was iemand die hem voor 55 euro wilde kopen, maar die kon de week erop pas komen kijken

Ik ben ermee accoord gegaan maar heb de adbertentie laten staan, toen kwam er iemand die hem dezelfde dag nog eilde halen en bood er 60 euro voor

Ik heb hem dus ook aan die laatste verkocht

Ik had zoiets van ik ben ervan af nu

Kans was namelijk dat die mw zou komen kijken en hem toch niet wilde




ja,dat zou ik dus niet doen…

is wel erg lullig voor de eerste geintereseerde, tenzij je met de eerste had afgesproken dat hij dan wellicht weg zou zijn…




Dit vind ik ook niet echt netjes, je bent toch akkoord gegaan!

@Amanda wrote:

Ik zou ook voor dame 2 gaan



Wij hadden laatst een vouwfiets op mp staan en daar was iemand die hem voor 55 euro wilde kopen, maar die kon de week erop pas komen kijken

Ik ben ermee accoord gegaan maar heb de adbertentie laten staan, toen kwam er iemand die hem dezelfde dag nog eilde halen en bood er 60 euro voor

Ik heb hem dus ook aan die laatste verkocht

Ik had zoiets van ik ben ervan af nu

Kans was namelijk dat die mw zou komen kijken en hem toch niet wilde




Sorry, maar dit vind ik echt aso…



Wat zei die mevrouw trouwens dat je met iemand anders in zee bent gegaan voor een hoger bod?





En aan TS, is het mailtje nog gelukt om door te sturen.

Zou ook niet meer wachten en met de andere geinteresseerden verder mailen voor verkoop.