Soort marktplaats - vraagje

@Amanda wrote:

Ik zou ook voor dame 2 gaan



Wij hadden laatst een vouwfiets op mp staan en daar was iemand die hem voor 55 euro wilde kopen, maar die kon de week erop pas komen kijken

Ik ben ermee accoord gegaan maar heb de adbertentie laten staan, toen kwam er iemand die hem dezelfde dag nog eilde halen en bood er 60 euro voor

Ik heb hem dus ook aan die laatste verkocht

Ik had zoiets van ik ben ervan af nu

Kans was namelijk dat die mw zou komen kijken en hem toch niet wilde




Ik had dat dan eerst even overlegd met de eerste bieder eigenlijk :think: Joh, weet je zeker dat je m wilt hebben, want ik kan hem vandaag nog kwijt voor 60 euro, zeg het maar… :shifty:

En wat zij ze ervan? :wink:



Gisteren is mailen niet meer gelukt, ik probeer vandaag nog eens. :wink:



Hé bah … geraak ik dat ding straks niet meer kwijt. :roll:



Kwam ik vorige week ook een leuke tegen. Iemand die mijn buikdrager wilde overnemen (ook nieuwe) en die had een bod gedaan. Ik akkoord, mailen en zo.

Kreeg ik nogmaals een mailtje met een bod. Dus mailen dat er één iemand voor was. Kom ik na twee dagen over en weer mailen met die twee mensen … erachter dat het dezelfde persoon is. :wall: :wall: Lekker vlot. :lol:

Net weer geprobeerd, blijft mislukken … jammer :frowning:

@Ilse81 wrote:

Net weer geprobeerd, blijft mislukken … jammer :frowning:




Is het niet mogelijk om in jouw advertentie te zetten dat je contact probeert te krijgen met X en dit niet lukt, en of zij anders nog een keertje naar jou wilt mailen.

Ik heb het daarstraks weer geprobeerd en nu krijg ik geen mailtje terug, dus ik ga ervanuit dat het erdoor is. :wink:

Tja dat is het risico van marktplaats he! Mailen, mailen mailen enz.

Wij hebben nu ons tuinhuis erop staan sinds gisteren. En echt er is al flink op geboden, maar blijf er twijfelachtig over of ze hem dan wel komen halen. Maar we moeten positief blijven denken he :wink:



Enne als ik een afspraak met iemand heb, hou ik mij daar ook aan. Zou hem niet dan aan iemand anders verkopen die hoger bied! Vind ik lullig joh, stel dat het jou gebeurt?!

@Amanda wrote:

Ik zou ook voor dame 2 gaan



Wij hadden laatst een vouwfiets op mp staan en daar was iemand die hem voor 55 euro wilde kopen, maar die kon de week erop pas komen kijken

Ik ben ermee accoord gegaan maar heb de adbertentie laten staan, toen kwam er iemand die hem dezelfde dag nog eilde halen en bood er 60 euro voor

Ik heb hem dus ook aan die laatste verkocht

Ik had zoiets van ik ben ervan af nu

Kans was namelijk dat die mw zou komen kijken en hem toch niet wilde




Dit zou ik dus écht niet doen. Je bent toch akkoord gegaan? En dan verkoop je hem aan een ander omdat je een hoger bod krijgt? :hand:

Jammer dat Amanda er verder niet meer op reageert.



Ben toch heel benieuwd hoe de 1e koopster hierop gereageerd heeft.





@Ilse.

Inmiddels bericht ontvangen?

@Amanda wrote:

Ik zou ook voor dame 2 gaan



Wij hadden laatst een vouwfiets op mp staan en daar was iemand die hem voor 55 euro wilde kopen, maar die kon de week erop pas komen kijken

Ik ben ermee accoord gegaan maar heb de adbertentie laten staan, toen kwam er iemand die hem dezelfde dag nog eilde halen en bood er 60 euro voor

Ik heb hem dus ook aan die laatste verkocht

Ik had zoiets van ik ben ervan af nu

Kans was namelijk dat die mw zou komen kijken en hem toch niet wilde




en dat is nou precies waarom ik mp eigenlijk echt geen fijne site vind :? Geef mij maar ebay, daar kunnen dit soort dingen iig niet geflikt worden. (jammer alleen dat het aanbod veel kleiner is)

Nee, nog geen bericht ontvangen. Maar mailtje is gisteren nog maar de deur uit gegaan, allé de pc uitgegaan. :mrgreen:

Ah, is het niks, dan blijft het er gewoon op staan en geraakt het niet weg, dan gaat het mee naar de tweedehandsbeurs van de gezinsbond. :wink:



Ik vind het echt heel leuk verkopen en zo, maar soms erger ik me tierlijk aan de mensen die mailen met interesse en zo en dan hoor je plots niks meer.

Net alsof ze bang zijn om af te zeggen. :wall: :wall:



Zo had ik een hele tijd geleden broekjes evrkocht aan iemand, alles betaald en opgestuurd, wil ze even later twee kleedje skopen. Maak ik alles klaar, krijg geen betaling, begin te mailen en zo … en hoor niks meer van haar. :wall: :wall: En dan lagen ze hier hoor die kleedjes, al netjes verpakt met postzegels erop. :shifty:

En als je dan haar waarderingen leest, dan zie je dat ze het vaker zo doet. :wall: :wall:

@Mir71 wrote:

@Amanda wrote:
Ik zou ook voor dame 2 gaan



Wij hadden laatst een vouwfiets op mp staan en daar was iemand die hem voor 55 euro wilde kopen, maar die kon de week erop pas komen kijken

Ik ben ermee accoord gegaan maar heb de adbertentie laten staan, toen kwam er iemand die hem dezelfde dag nog eilde halen en bood er 60 euro voor

Ik heb hem dus ook aan die laatste verkocht

Ik had zoiets van ik ben ervan af nu

Kans was namelijk dat die mw zou komen kijken en hem toch niet wilde




Sorry, maar dit vind ik echt aso…



Wat zei die mevrouw trouwens dat je met iemand anders in zee bent gegaan voor een hoger bod?





En aan TS, is het mailtje nog gelukt om door te sturen.

Zou ook niet meer wachten en met de andere geinteresseerden verder mailen voor verkoop.




Wat is daar aso aan dan??

Deze mw wist niet eens zeker of ze hem zou nemen

Stel ze had hem niet gewild had ik er nu nog mee gezeten en dan daarbij ze wist dat de advertentie is blijven staan

Dan had ze er direct maar tijd voor vrij moeten maken en niet pas 1.5 week verder!!

Jij was er zelf mee akkoord gegaan dat ze anderhalve week later zou komen! Dan had je daar niet mee akkoord moeten gaan!

@Amanda wrote:

@Mir71 wrote:
@Amanda wrote:
Ik zou ook voor dame 2 gaan



Wij hadden laatst een vouwfiets op mp staan en daar was iemand die hem voor 55 euro wilde kopen, maar die kon de week erop pas komen kijken

Ik ben ermee accoord gegaan maar heb de adbertentie laten staan, toen kwam er iemand die hem dezelfde dag nog eilde halen en bood er 60 euro voor

Ik heb hem dus ook aan die laatste verkocht

Ik had zoiets van ik ben ervan af nu

Kans was namelijk dat die mw zou komen kijken en hem toch niet wilde




Sorry, maar dit vind ik echt aso…



Wat zei die mevrouw trouwens dat je met iemand anders in zee bent gegaan voor een hoger bod?





En aan TS, is het mailtje nog gelukt om door te sturen.

Zou ook niet meer wachten en met de andere geinteresseerden verder mailen voor verkoop.




Wat is daar aso aan dan??

Deze mw wist niet eens zeker of ze hem zou nemen

Stel ze had hem niet gewild had ik er nu nog mee gezeten en dan daarbij ze wist dat de advertentie is blijven staan

Dan had ze er direct maar tijd voor vrij moeten maken en niet pas 1.5 week verder!!




wat daar aso aan is> vraag je dat serieus? Dat je AKKOORD bent gegaan met die eerste koper. Als jij vond dat het te lang duurde, die 1,5 week, dan had je dat moeten laten weten. Bijvoorbeeld door te mailen dat je het ok vond, maar dat je eerdere kopers dan wel alsnog voorrang geeft. Of je had toen een andere koper zich aanbood, de eerste koper kunnen inlichten, dat je een hoger bod hebt gehad intussen en dat je hem de kans geeft hetzelfde te betalen. Allemaal oplossingen die je een stuk meer zouden sieren als mp-gebruiker dan de methode die jij hebt gekozen, als je het mij vraagt.

@fiep klophout wrote:

@Amanda wrote:
@Mir71 wrote:
@Amanda wrote:
Ik zou ook voor dame 2 gaan



Wij hadden laatst een vouwfiets op mp staan en daar was iemand die hem voor 55 euro wilde kopen, maar die kon de week erop pas komen kijken

Ik ben ermee accoord gegaan maar heb de adbertentie laten staan, toen kwam er iemand die hem dezelfde dag nog eilde halen en bood er 60 euro voor

Ik heb hem dus ook aan die laatste verkocht

Ik had zoiets van ik ben ervan af nu

Kans was namelijk dat die mw zou komen kijken en hem toch niet wilde




Sorry, maar dit vind ik echt aso…



Wat zei die mevrouw trouwens dat je met iemand anders in zee bent gegaan voor een hoger bod?





En aan TS, is het mailtje nog gelukt om door te sturen.

Zou ook niet meer wachten en met de andere geinteresseerden verder mailen voor verkoop.




Wat is daar aso aan dan??

Deze mw wist niet eens zeker of ze hem zou nemen

Stel ze had hem niet gewild had ik er nu nog mee gezeten en dan daarbij ze wist dat de advertentie is blijven staan

Dan had ze er direct maar tijd voor vrij moeten maken en niet pas 1.5 week verder!!




wat daar aso aan is> vraag je dat serieus? Dat je AKKOORD bent gegaan met die eerste koper. Als jij vond dat het te lang duurde, die 1,5 week, dan had je dat moeten laten weten. Bijvoorbeeld door te mailen dat je het ok vond, maar dat je eerdere kopers dan wel alsnog voorrang geeft. Of je had toen een andere koper zich aanbood, de eerste koper kunnen inlichten, dat je een hoger bod hebt gehad intussen en dat je hem de kans geeft hetzelfde te betalen. Allemaal oplossingen die je een stuk meer zouden sieren als mp-gebruiker dan de methode die jij hebt gekozen, als je het mij vraagt.




Lees goed!!

Advertentie laat je altijd staan, totdat het daadwerkelijk verkocht is!! :eh:

Dus dit antwoord slaat in mijn ogen nergens op.

Zelf zet ik het dan op gereserveerd, totdat het echt verkocht is of niet. Dan kan je de advertentie verwijderen of weer op bieden zetten.



Maar, hoe reageerde de eerste koper erop, want dat heb ik nog nergens kunnen lezen.



Voor de rest sluit ik mij aan van het antwoord van Fiep.

De verkoper vond het geen probleem, want nogmaals ze wist ervan af!!

Ze heeft zelf het risico genomen

@Mir71 wrote:

Advertentie laat je altijd staan, totdat het daadwerkelijk verkocht is!! :eh:

Dus dit antwoord slaat in mijn ogen nergens op.

Zelf zet ik het dan op gereserveerd, totdat het echt verkocht is of niet. Dan kan je de advertentie verwijderen of weer op bieden zetten.



Maar, hoe reageerde de eerste koper erop, want dat heb ik nog nergens kunnen lezen.



Voor de rest sluit ik mij aan van het antwoord van Fiep.




Trouwens omdat jij hem op gereserveerd zet hoef ik dat nog niet te doen

Ik heb de vrouw gezegd dat de advertentie bleef staan dus dan is het mijn goed recht om hem te verkopen aan een andere bieder zodat ik hem kwijt ben

Als ze hem echt zo graag wilde hebben had ze eerder kunnen komen, maar ze nam zelf het risico dat iemand anders haar voor was

Zet hem niet voor niets op mp

Wel jammer dat jullie zo oordelen en precies MOETEN weten wat de 1ste koper zei



Nu vind ik het trouwens ook wel genoeg gezeur over dit, laten we ontopic blijven voor de topicopener