Sonja Bakker en borstvoeding

Ik zou graag na alle feestdagen willen gaan werken aan het kwijt raken van alle overtollige zwangerschaps kilos (en ook een beetje van de chocolade :oops: ).

Ik ben al eens wat afgevallen met de hulp van het eerste boekje van Sonja Bakker, en wil daar nu graag weer mee beginnen. Alleen geef ik nu nog borstvoeding. Weet iemand van jullie of ik kan Sonja Bakkeren, en zo ja welk menu ik dan moet aanhouden. Ik lees graag jullie ervaringen!

Met Sonja Bakker krijg je veel te weinig voedingsstoffen binnen, dus ik zou het niet aanraden om het te doen terwijl je borstvoeding geeft.

Daarbij kom je met Sonja op ongeveer 1000 calorieën per dag en dat is nooit genoeg om tijdens borstvoeding je lichaam optimaal te kunnen laten draaien. Daarbij mis je met Sonja hele belangrijke vetten en krijg veel rotzooi binnen die je kindje dan ook weer binnen krijgt. En ook de afvalstoffen nog eens die je lichaam afscheidt tijdens het afvallen…



Ik ben overigens diëtiste dus ik weet ook een beetje waar ik het over heb.



Je kan beter gezond eten, voldoende gezonde vetten, maar alles met mate. En gun je lichaam ook de tijd om bij te komen.

Je kan ook even naar je HA toe gaan voor een door verwijzing naar een dietist ofzo ?

die kan je dan helpen met menu op te stellen wat past bij borstvoeding geven

Onze dietiste noemt sonja bakker een crash dieet, en dat lijkt me in combi met bv nou niet zo lekker!

Ik weet dat ik geen streng dieet mag volgen. Maar het gaat er mij meer om dat ik een beetje houvast heb met dagmenu’s. Dat is volgens mij ook de reden dat de methode van Sonja Bakker zo succesvol is. En dan met wat grotere hoeveelheden, of een extra tussendoortje. Misschien het menu voor mannen aanhouden?

@Thessa wrote:

Daarbij mis je met Sonja hele belangrijke vetten en krijg veel rotzooi binnen die je kindje dan ook weer binnen krijgt.




Dat van die belangrijke vetten kan ik begrijpen. Alleen dat van die rotzooi binnenkrijgen snap ik niet helemaal. Bij mijn weten heb ik toen vooral veel fruit, volkorenprodukten en groenten gegeten. Maar rotzooi? nee…

Ik doelde op de light producten die veel aspartaam bevatten en die dus verre van gezond zijn. En dan ook nog de vele slechte koolhydraten.

Denk aan bv optimel, ontbijtkoek, eierkoeken, light chocomel etc etc.

OK nu snap ik het beter. Dank voor je antwoord :slight_smile:

Joh, ik zie dat je net 2 maanden geleden bevallen bent… maak je nog niet druk om die kilo’s! Die gaan er straks vanzelf wel weer af.

9 maanden op, 9 maanden af zeggen ze. Bij mij was dat echt zo.

Geniet nu maar eerst van de borstvoeding.

sonja bakker aan de kant leggen en gewoon goed en gezond eten en niet teveel op die stomme kcal letten… raak je gefrustreerd van :slight_smile:

Volgens mij is Sonja Bakker sowieso al niet zo’n slim dieet.

Mijn zoontje was 6 weken toen ik de kilo’s kwijt wilde. Ik gaf dat geen borstvoeding, maar ben toen gewoon gestopt met snoep en koekjes, en gewoon genoeg fruit en groenten eten.

En veel, heel veel wandelen met hem. Urenlange wandelingen. Dat werkte prima :smiley:

Wandelen deed ik ook veel toen mijn jongens baby waren. Maar ik merk wel dat dat nu al een heel stuk lastiger is.

Ten eerste speelt het weer natuurlijk niet mee. En ten tweede moet ik ook rekening houden met het slaapje van de 2e, schooltijden van de oudste, en het ritme van de baby. Best lastig… Maar goed, eerst maar eens genieten van de feestdagen :mrgreen: En dan met goede moed het jaar 2011 in!

heb je echt Sonja Bakker ofzo nodig joh? Je kindje is pas 2 maanden… Toen ik nog fulltime bv gaf, at ik op een gegeven moment gewoon 7 boterhammen op een dag, snoepte wat af, maar toch vlogen de kilo’s eraf, uiteindelijk 7 kilo onder startgewicht voor ik zwanger was :wink:

ik zou het je ook afraden hoor, je bent net pas bevallen!

Geniet eerst eens lekker :inlove:

heb er destijds eens een mail aangewaagd naar Sonja.



Advies: sowieso de hoeveelheden voor mannen EN toch ook nog ongeveer 2 extra tussendoortjes nemen die gelijk moeten staan aan een flinke bruine boterham.



Heb het zelf uiteindelijk niet gedaan, ben gewoon die extra dingetjes maar eens gaan laten staan en toen ging het alsnog. Easy does it, zeker als je bv geeft.

Max 500 gram in de week afvallen en niet door te crashen, maar gewoon verantwoord te eten.



En wat de andere dames ook zeggen… je kleine is pas bijna 3 maand… komt echt wel goed hoor :thumbup:

sonja bakker :thumbdown:

idd al die light producten… zoo niet gezond.

Eet liever gewoon met je ‘gezonde’ verstand. Veel groente en fruit, ook bij de lunch veel groente.

En dan mag je best roomboter op je brood smeren en avocado eten :drool:



's Avonds gezond koken en dan wat meer maken, zodat je dat tijdens de lunch kan opeten,

scheelt tijd.

Soepen vullen goed en als je ze vol groente doet, super gezond (dan niet met

een pakje maken natuurlijk)



Ik doe nu ook thuis yoga oefeningen bijv via de website yogaonline.

Zal niet meteen een slanker effect hebben, maar het helpt je lichaam wel :thumbup:

overigens; écht iedereen in mijn omgeving die ooit aan sonja b is begonnen, heeft

al zn kilo’s weer terug.

Ik heb bij iemand anders 2x een recept mogen eten… ik vond er niks aan :sick:

@Kroes wrote:

overigens; écht iedereen in mijn omgeving die ooit aan sonja b is begonnen, heeft

al zn kilo’s weer terug.

Ik heb bij iemand anders 2x een recept mogen eten… ik vond er niks aan :sick:




Ken niet zo heel veel mensen die het gedaan hebben, maar mijn broer in elk geval… en die heeft de kilo’s er nog steeds af. Is toen ruim 10 kilo ermee afgevallen en soms zit er na een ruig weekje weer eens een kilo bij en gebruikt hij met name de avondmenu’s weer een weekje en is het weer goed.



Maar moet zeggen dat het mij ook niet echt lekker in de oren klinkt de meeste gerechten.

Ik heb ook SB gedaan toen ik bv gaf aan Nica. Ik heb Sonja gemaild en moest idd het mannendieet doen en extra boterham en tussendoortje.

Ik vind niet dat je meer rotzooi binnen krijgt, ik at vele malen gezonder en meer dan wanneer ik ‘mijn eigen’ voedingsritme aanhield. Bij Sonja kreeg ik zoveel meer fruit, groente en volkorenproducten dan anders.

Ik was ruim 40 kilo aangekomen en wou die heel graag weer kwijt!

's Avonds at ik wel iets meer dan ze voorschreef en ik nam altijd het extra tussendoortje 's avonds omdat ik in de nacht ook nog voedde.

Ik ben alle 40 kilo kwijt geraakt en heb 15 maanden gevoed, Nica groeide als kool en die afvalstoffen die in je bv zouden komen heb ik met een korreltje zout genomen, er zitten tenslotte ook heel veel ‘afvalstoffen’ in vers fruit, groente enz en ook daar moet je kind mee om leren gaan en daarbij leek me bv met de zogenaamde afvalstoffen altijd nog beter dan flesvoeding!



Ik ben wel pas met een maand of 5 begonnen, zodat ik zeker wist dan de bv goed op gang was!



Succes meid!!



PS. Ik ben nu nog 5 kilo boven mijn gewenste gewicht en dat is in de tweelingzwangerschap gekomen, ik heb sindsdien niet meer op mijn voeding gelet :oops: Maar ik groei ook niet :wink:

Gewoon 3 maaltijden per dag en tussendoor gezonde tussendoortjes veel fruit



En eventueel sporten’s avonds