Sonja Bakker en borstvoeding

Gemmama bedankt voor je antwoord! Dat is eigenlijk wat ik graag wilde weten m.b.t. het volgen van welk menu.



Ik denk dat ik het toch ga doen, maar jullie hebben me wel aan het denken gezet. Misschien dat ik de light produkten vervang voor de “normale” varianten. Dan heb ik in iedergeval de weekmenu’s als houvast. Want ik ben ook een van die emotie eters zonder grens :oops:

@Uskyld wrote:

Gemmama bedankt voor je antwoord! Dat is eigenlijk wat ik graag wilde weten m.b.t. het volgen van welk menu.



Ik denk dat ik het toch ga doen, maar jullie hebben me wel aan het denken gezet. Misschien dat ik de light produkten vervang voor de “normale” varianten. Dan heb ik in iedergeval de weekmenu’s als houvast. Want ik ben ook een van die emotie eters zonder grens :oops:




Denk dat je dan ook al een heel eind komt hoor :thumbup:

Hey!

Ik denk dat ik ook over een maand of 3 ga sonja bakkeren terwijl ik nog bv geef…

Het zijn dan nog maar 3 voedingen per dag…



Ik ben na de zwangerschap van Veron 13 kilo afgevallen met Sonja en dat is er toen niet meer aangekomen…



Nu moet er nog 10 af… Ik ga niet wachten tot ik geen bv meer geef want ik wil nog wel wel een jaar of anderhalf blijven geven namelijk…

En wil weer voor de zomer op mijn oude gewicht zijn…



grts patricia

@babylover wrote:

Hey!

Ik denk dat ik ook over een maand of 3 ga sonja bakkeren terwijl ik nog bv geef…

Het zijn dan nog maar 3 voedingen per dag…



Ik ben na de zwangerschap van Veron 13 kilo afgevallen met Sonja en dat is er toen niet meer aangekomen…



Nu moet er nog 10 af… Ik ga niet wachten tot ik geen bv meer geef want ik wil nog wel wel een jaar of anderhalf blijven geven namelijk…

En wil weer voor de zomer op mijn oude gewicht zijn…



grts patricia




maar dan heb je het over een kilo of 10 in een maand of 3 dat eraf moet?

Dat is in combi met bv wel te snel eigenlijk hoor…

Je moet eigenlijk als max een pond per week aanhouden ivm vrij te komen stoffen die terugkomen in de bv (ook bij 3 voedingen per dag natuurlijk). Voor 10 kilo zou je dan dus een week of 20 uit moeten trekken…



Dan zou ik als ik jou was eerder en rustig aan beginnen met Sonja. Gaat het te rap een (groter) tussendoortje extra of een plak brood meer etc.

@Gemmama wrote:

Ik heb ook SB gedaan toen ik bv gaf aan Nica. Ik heb Sonja gemaild en moest idd het mannendieet doen en extra boterham en tussendoortje.

Ik vind niet dat je meer rotzooi binnen krijgt, ik at vele malen gezonder en meer dan wanneer ik ‘mijn eigen’ voedingsritme aanhield. Bij Sonja kreeg ik zoveel meer fruit, groente en volkorenproducten dan anders.

Ik was ruim 40 kilo aangekomen en wou die heel graag weer kwijt!

's Avonds at ik wel iets meer dan ze voorschreef en ik nam altijd het extra tussendoortje 's avonds omdat ik in de nacht ook nog voedde.

Ik ben alle 40 kilo kwijt geraakt en heb 15 maanden gevoed, Nica groeide als kool en die afvalstoffen die in je bv zouden komen heb ik met een korreltje zout genomen, er zitten tenslotte ook heel veel ‘afvalstoffen’ in vers fruit, groente enz en ook daar moet je kind mee om leren gaan en daarbij leek me bv met de zogenaamde afvalstoffen altijd nog beter dan flesvoeding!



Ik ben wel pas met een maand of 5 begonnen, zodat ik zeker wist dan de bv goed op gang was!



Succes meid!!



PS. Ik ben nu nog 5 kilo boven mijn gewenste gewicht en dat is in de tweelingzwangerschap gekomen, ik heb sindsdien niet meer op mijn voeding gelet :oops: Maar ik groei ook niet :wink:




Het gaat ook niet om de afvalstoffen in groenten en fruit! Het gaat om de afvalstoffen die los komen als je afvalt, afvalstoffen die opgeslagen liggen in je overtollige vet. En geloof me dat is echt niet goed voor een baby…

Dus met een korreltje zout nemen…tja dat weet ik zo net nog niet.

Ik zou het mijn cliënten iig niet aanraden…

@Uskyld wrote:

Gemmama bedankt voor je antwoord! Dat is eigenlijk wat ik graag wilde weten m.b.t. het volgen van welk menu.



Ik denk dat ik het toch ga doen, maar jullie hebben me wel aan het denken gezet. Misschien dat ik de light produkten vervang voor de “normale” varianten. Dan heb ik in iedergeval de weekmenu’s als houvast. Want ik ben ook een van die emotie eters zonder grens :oops:




Als je de light producten vervangt voor normale producten en zo nu en dan wat extra’s neem kan het minder kwaad, maar zorg echt wel dat je voldoende binnen krijgt. Want zoals ik al zei, die afvalstoffen uit je vetcellen zijn niet goed voor je kindje.

@Thessa wrote:

@Gemmama wrote:
Ik heb ook SB gedaan toen ik bv gaf aan Nica. Ik heb Sonja gemaild en moest idd het mannendieet doen en extra boterham en tussendoortje.

Ik vind niet dat je meer rotzooi binnen krijgt, ik at vele malen gezonder en meer dan wanneer ik ‘mijn eigen’ voedingsritme aanhield. Bij Sonja kreeg ik zoveel meer fruit, groente en volkorenproducten dan anders.

Ik was ruim 40 kilo aangekomen en wou die heel graag weer kwijt!

's Avonds at ik wel iets meer dan ze voorschreef en ik nam altijd het extra tussendoortje 's avonds omdat ik in de nacht ook nog voedde.

Ik ben alle 40 kilo kwijt geraakt en heb 15 maanden gevoed, Nica groeide als kool en die afvalstoffen die in je bv zouden komen heb ik met een korreltje zout genomen, er zitten tenslotte ook heel veel ‘afvalstoffen’ in vers fruit, groente enz en ook daar moet je kind mee om leren gaan en daarbij leek me bv met de zogenaamde afvalstoffen altijd nog beter dan flesvoeding!



Ik ben wel pas met een maand of 5 begonnen, zodat ik zeker wist dan de bv goed op gang was!



Succes meid!!



PS. Ik ben nu nog 5 kilo boven mijn gewenste gewicht en dat is in de tweelingzwangerschap gekomen, ik heb sindsdien niet meer op mijn voeding gelet :oops: Maar ik groei ook niet :wink:




Het gaat ook niet om de afvalstoffen in groenten en fruit! Het gaat om de afvalstoffen die los komen als je afvalt, afvalstoffen die opgeslagen liggen in je overtollige vet. En geloof me dat is echt niet goed voor een baby…

Dus met een korreltje zout nemen…tja dat weet ik zo net nog niet.

Ik zou het mijn cliënten iig niet aanraden…




Wat zijn die afvalstoffen dan, want ik hoor van alle kanten commentaar maar niemand kan het onderbouwen.

Daarnaast heb ik het idee dat dietisten alleen maar het normale voedingspatroon goed vinden maar wat schiet iemand daar mee op die af wil vallen, want dat gebeurd niet bij veel mensen als ze ‘normaal’ eten.

In plaats van commentaar te hebben op alles wat de TS fout zal doen als ze gaat lijnen geef haar dan handvaten waar ze iets mee kan en als je iets afkraakt, doe het dan goed onderbouwt!!

Wat ik heb gehoord, als je gewoon wel de schijf van 5 blijft eten, mag je meer als 1 pond in de week kwijt raken :slight_smile:

@Gemmama wrote:

@Thessa wrote:
@Gemmama wrote:
Ik heb ook SB gedaan toen ik bv gaf aan Nica. Ik heb Sonja gemaild en moest idd het mannendieet doen en extra boterham en tussendoortje.

Ik vind niet dat je meer rotzooi binnen krijgt, ik at vele malen gezonder en meer dan wanneer ik ‘mijn eigen’ voedingsritme aanhield. Bij Sonja kreeg ik zoveel meer fruit, groente en volkorenproducten dan anders.

Ik was ruim 40 kilo aangekomen en wou die heel graag weer kwijt!

's Avonds at ik wel iets meer dan ze voorschreef en ik nam altijd het extra tussendoortje 's avonds omdat ik in de nacht ook nog voedde.

Ik ben alle 40 kilo kwijt geraakt en heb 15 maanden gevoed, Nica groeide als kool en die afvalstoffen die in je bv zouden komen heb ik met een korreltje zout genomen, er zitten tenslotte ook heel veel ‘afvalstoffen’ in vers fruit, groente enz en ook daar moet je kind mee om leren gaan en daarbij leek me bv met de zogenaamde afvalstoffen altijd nog beter dan flesvoeding!



Ik ben wel pas met een maand of 5 begonnen, zodat ik zeker wist dan de bv goed op gang was!



Succes meid!!



PS. Ik ben nu nog 5 kilo boven mijn gewenste gewicht en dat is in de tweelingzwangerschap gekomen, ik heb sindsdien niet meer op mijn voeding gelet :oops: Maar ik groei ook niet :wink:




Het gaat ook niet om de afvalstoffen in groenten en fruit! Het gaat om de afvalstoffen die los komen als je afvalt, afvalstoffen die opgeslagen liggen in je overtollige vet. En geloof me dat is echt niet goed voor een baby…

Dus met een korreltje zout nemen…tja dat weet ik zo net nog niet.

Ik zou het mijn cliënten iig niet aanraden…




Wat zijn die afvalstoffen dan, want ik hoor van alle kanten commentaar maar niemand kan het onderbouwen.

Daarnaast heb ik het idee dat dietisten alleen maar het normale voedingspatroon goed vinden maar wat schiet iemand daar mee op die af wil vallen, want dat gebeurd niet bij veel mensen als ze ‘normaal’ eten.

In plaats van commentaar te hebben op alles wat de TS fout zal doen als ze gaat lijnen geef haar dan handvaten waar ze iets mee kan en als je iets afkraakt, doe het dan goed onderbouwt!!




Iedereen weet toch wel dat als je afvalt je afvalstoffen vrij komen uit de opgeslagen vetcellen, die breken namelijk af op het moment dat je afvalt en lossen op en komen terecht in je bloed… Dat is de reden dat je veel water moet drinken om het kwijt te raken via oa je urine.

Dat is ook de reden dat je adem kan gaan stinken tijdens het afvallen of dat je zweet sterker ruikt.

Er valt hier in normale basiskennis niks te onderbouwen volgens mij.

Daarbij heb ik haar aangegeven dat ze beter geen light producten kan eten omdat er schadelijke stoffen in zitten en dat ze er op moet letten dat ze voldoende vetten moet eten…



Daarbij zeg jij dat diëtisten alleen maar het normale voedingspatroon goed vinden maar dat is niet waar. De meeste ongetwijfeld wel. Maar afvallen is heel persoonlijk, hangt af van héél veel dingen. Maar diëtisten zijn wel tegen een crash dieet zoals bv Sonja Bakker, en daarom zou ik SB absoluut niet aanraden bij de borstvoeding.



Ik vind het in en in triest dat zoveel diëten gebaseerd zijn op het mijden van calorieën en het eten van lightproducten terwijl dat je lichaam compleet sloopt. (en ja dat kan ik onderbouwen maar weet niet of je op 10 km tekst zit te wachten)



TS als ik je een dieet zou mogen/moeten aanraden, dan zou ik het Perfect 10 dieet aanraden en daar dan fase 2 van. Dan krijg je voldoende gezonde dingen binnen en val je op een gezond tempo af. Of wat ook een aanrader is de eetmanier van Dr Gillian McKeith.



Nogmaals eten is heel persoonlijk en hangt ook af van je grootte en gewicht, daarbij ben ik een natuur diëtiste en zou ik naar heel wat meer dingen kijken om iemand te begeleiden. Het is dus moeilijk om zo maar lukraak tips neer te zetten.



Maar een paar dingen die je in acht kunt nemen:

Eet in de ochtend uitgebreid en eet fruit het liefst in de ochtend, een super ontbijt is een fruit smoothie bv.

Eet geen suiker.

Probeer dingen als wit brood, witte rijst etc te mijden, vervang dit voor donkerbrood, zilvervliesrijst, volkorenpasta. Deze producten geven namelijk langer energie af. En zijn geen loze vulling voor je lijf.

Probeer bij je lunch en je avondeten altijd iets van rauwkost te eten. Dit is gezond, vult en geeft je lichaam belangrijke enzymen.

Kies gezonde tussendoortjes, fruit, groenten, noten, zaden.

Als je gaat voor zuivel, eet dan volle yoghurt (liefst biogarde ivm goede bacteriën) maar laat dingen met suiker staan.

Eet liever vette kaas dan lightvarianten.

Gebruik roomboter ipv margarine. (van deze laatste 2 wordt je echt niet dik!)



Maar nogmaals dit zijn algemene tips. :slight_smile:

Mag ik als ‘niet-deskundige’ maar wel 2x bevallen (en 2x bv gevende) mama nog even eraan toe voegen? Het lijkt bij mij iig altijd zo dat mijn lijf tijdens de bv periode de extra kilo’s vast wil houden. Ik val dus bijna niet af terwijl ik best op mijn voeding let, snoep en snaai laat staan etc. Pas 2-3 weken na het stoppen met de bv val ik in eens ‘vanzelf’ af…



Je bent net een paar maanden geleden bevallen, geeft nog volop borstvoeding. Natuurlijk wil je graag weer je oude kleren passen(wie wil dat niet :wink: ), maar misschien kun je jezelf nog even een paar maanden de tijd geven, waarin je gewoon geniet van het geven van bv. Van het feit dat je misschien wat voller bent dan anders, maar je wel je kind zelf kan voeden :shifty:



Ik wil daarmee niet zeggen dat ik je niet snap of dat je ‘fout’ bezig bent, maar zet jezelf niet onder druk. Er is een tijd om aan te komen, en een tijd om af te vallen (na de bv-periode :wink: )…



Succes met je keuze :-*

@eisblume wrote:

Mag ik als ‘niet-deskundige’ maar wel 2x bevallen (en 2x bv gevende) mama nog even eraan toe voegen? Het lijkt bij mij iig altijd zo dat mijn lijf tijdens de bv periode de extra kilo’s vast wil houden. Ik val dus bijna niet af terwijl ik best op mijn voeding let, snoep en snaai laat staan etc. Pas 2-3 weken na het stoppen met de bv val ik in eens ‘vanzelf’ af…



Je bent net een paar maanden geleden bevallen, geeft nog volop borstvoeding. Natuurlijk wil je graag weer je oude kleren passen(wie wil dat niet :wink: ), maar misschien kun je jezelf nog even een paar maanden de tijd geven, waarin je gewoon geniet van het geven van bv. Van het feit dat je misschien wat voller bent dan anders, maar je wel je kind zelf kan voeden :shifty:



Ik wil daarmee niet zeggen dat ik je niet snap of dat je ‘fout’ bezig bent, maar zet jezelf niet onder druk. Er is een tijd om aan te komen, en een tijd om af te vallen (na de bv-periode :wink: )…



Succes met je keuze :-*




Mooi gezegd :slight_smile: